14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
milanS 13.3.2007 10:50

Re: Vito, ad "Jediná opravdová věda je fyzika, ostatní je jen sbírání známek'."

Mýlíte se, genetika, kterou Medel založil, stojí na statistice, což je výsostně matematická exaktní věda !!!

Charlie 13.3.2007 11:56

Re: Vito, ad "Jediná opravdová věda je fyzika, ostatní je jen sbírání známek'."

„..pochopit přírodu okolo nás..“ mohu pouze pokud umím logicky myslet. To mě  nejlépe naučí matematika. Vyhodnotit posbírané kvalitní informace mohu pouze pokud umím logicky myslet. "

RomanL 13.3.2007 12:06

Re: Vito, ad "Jediná opravdová věda je fyzika, ostatní je jen sbírání známek'."

Definujte "anděla".

RomanL 13.3.2007 12:13

Re: Vito, ad "Jediná opravdová věda je fyzika, ostatní je jen sbírání známek'."

Je vidět, že vědou jste skutečně téměř nedotčen... Potom vám ovšem pro popis okolních přírodních jevů a zákonů zbývá pouze vaše VÍRA - a nedejbože, aby sousedova VÍRA byla jiná. Mimochodem KAŽDÁ ta "věda" je na matematice založena a z toho principu prostě nemůže fungovat "jinak"!

Pepa Jetel 13.3.2007 10:37

Autor je trouba.

Založil celý svůj článek na svém názoru a prezentuje ho jako fakta.

1. Matematika může být krásná pro něj, pro někoho jiného může být krásné např. prožívat při studiu historické bitvy nebo zkoumat běláska.

2. Matematika je užitečná a je základem spousty dalších věd, to je pravda. Ovšem pro člověka matematikou se neživícího bohatě stačí matematika základní školy. Na co jsou goniometrické součtové vzorce, limity funkcí, integrály? Povinnou maturitu z matematiky ano, ale na rozumné úrovni - spíš možná bych navrhoval úplně jinou maturitu, kde by byly testovány základní vědomosti ze všech oborů, které jsou pro běžný život potřeba.

3. Blbosti typu "kadý by měl nenávidět své učitele matematiky" je zbytečné rozebírat.

quetzal 13.3.2007 10:44

Re: Pepa Jetel je ...

na co jsou vlastně vůbec střední školy, když nám pro život stačí počty ze základní školy a základní znalosti ze všech oborů?

Konkrétně o co je důležitější rozumět kráse básně jako je Máchův Máj oproti porozumění matematických limit nebo goniometrických funkcí. Matikou se neživím, ale pro život jsem potřeboval spíš logicky myslet než básnické zasnění.

Psí vrah Čumil 13.3.2007 11:19

Quetzale, nenapadá vás, že gymnázia (nemluvím o odborných školách)

mají poskytnout studentům prostor k poznání a umožnit jim, aby si (i volbou maturitních předmětů) zvolili obor, jemuž se chtějí dále věnovat? Gympl není snad jen ouřad na maturitu, ale především prostor k profilaci absolventa - a skladba zvolených maturitních předmětů je obrazem jeho zájmů a výsledky pak obrazem jeho schopností. V ideálním případě ovšem.

baltazar 13.3.2007 11:59

Re: Quetzale, nenapadá vás, že gymnázia (nemluvím o odborných školách)

No ona je spíš sobáka zarytája v tom, že i na gymplu je studium děsně povrchní, sestávající z biflování vzorečků a memorování faktů ze života mandelinky bramborové. Přitom logika a schopnost rozumové úvahy se dá naučit nejen v matematice, ale třeba i v biologii, filosofii, dějepise ... když se chce a když to učitel umí.

Psé vrah Čumil 13.3.2007 14:25

Re: Re: Quetzale, nenapadá vás, že gymnázia (nemluvím o odborných školách)

V tom směru nemám vůbec námitek, ba vřele souhlasím. Ovšem školy výše popsaného biflovacícho typu snad nepatří z podstaty věci do souboru, označovaného jako DOBRÁ škola.  Ředitelé DOBRÝCH škol si také dávají pozor,  aby ve svých sborech měli DOBRÉ kantory, kteří se s biflovacím principem dovedou vypořádat. Jsou jisté znaky, dle nichž lze takovou školu poznat předem...

portwyn 13.3.2007 18:01

Re: Re: Quetzale, nenapadá vás, že gymnázia (nemluvím o odborných školách)

Doučuji nárazově různé studenty SŠ (nemám čas na víc, bohužel) - G, SŠ, OŠ... Vzorečků, které je nutno se naučit, je pár. Když nad tím člověk přemýšlí, tak se většině biflování vyhne - ale chce to vzít papír, zapsat si základní věci a pak už jen počítat, počítat, počítat. Jo, je to dřina. Ale pak je to lehčí.

Když jsem chodil na gympl, byl jsem stejně blbej jako oni - myslel jsem, že se na to čtvrt roku vyfláknu a pak se to doučím za odpoledne. Ho... No, víte co ;-) Málem jsem propadl, musel jsem dávat pozor, musel jsem se začít  učit...a najednou to šlo skoro samo.

portwyn 13.3.2007 13:56

Re: Re: Pepa Jetel je ...

No, ono je to spíš tak, že matematika je dobrý způsob tréninku mozkových závitů. Jsou i jiné způsoby, ale matematika má dobře vypracovanou metodiku tréninku...nic víc, nic míň. Otázka "K čemu studovat, když nám stačí matematika ZŠ?" je ekvivalentní otázce fotbalisty "Proč mám dělat všechny tyhle cviky, když jen kopu do míče?" Odpovědi:

Fotbalistovi: "Abys byl rychlejší a obratnější."

Studentovi: "Abys měl rozvinutější logické myšlení."

JardaP 13.3.2007 10:28

Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Zruseni povinne matematiky u maturit je skutecne zlocin. Kupodivu se zapomina na jeden dulezity aspekt tohoto zlocinu. Matematika je dnes jedna z mala prilezitosti, jak zakum a studentum ukazat, ze vedet neznamena umet, a take je naucit, ze nektere veci jdou delat jen urcitymi zpusoby a ze diskuse o tom, ze to mozna jde i jinak neni v tomto pripade vyraz demokraticnosti, ale ignorance (viz nektera vystoupeni v diskusi na tomto cisle Psa). Utok na matematiku a prirodni a technicke vedy je soucasti sirsi kampane, ktera ma dobrou sanci znicit vzdelanost naroda a jeho konkurenceschopnost. Priklady osudnych zvyků: Uceni doma v siuaci, kdy nejsme schopni stanovit vzdelavaci standardy a tedy i kontrolu kvality vzuky. Naprosta nezodpovednost za kvalitu vzdelani absolventu. Ignorovani pozadavku vysokych skol na kvalitu vzelani z nizsich stupnu skol. Nesledovani moznosti uplatneni absolventu skol atd.

Stale se diskutuje StB a nikomu nevadi, ze personalni agentury zoufale shani techniky (coz muze byt jeden z duvodu, proc jsou u nas dalnice 3x drazsi nez jinde) a ze se ve vzdelavani propadame nekam pred France Josef a mozna pred Marii Terzii. Stale se opakuje, ze bychom nemeli byt pouze montovnou, ale zapomina se, že bez matematiky a prirodnich ved a techniky nebudou zadna vyzkumna centra a znalostni ekonomika. Zvasty nas neuzivi. Nejhorsi na tom je, ze to asi neni dusledek zleho umyslu ale nezodpovednosti a ignorance. Jako mnohdy za komousu.

PS. Dnesni skola nenauci nejen matematiku, ale vubec schopnost pracovat. Je bezne, ze sedmnactileti studenti musi nejen behem hodiny bumbat, ale take curat. Co si kdo s takovymi pracovniky pocne?

Fikulda 13.3.2007 10:39

Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Nechápu, jak je možné,že Vám ,člověku podle tohoto článku ne hloupému ,nevadí napsat něco bez interpunkce.Nechce se mi věřit, že by jste to vysvětloval tou stupidní výmluvou o rychlosti psaní.S tím článkem souhlasím.

JE 13.3.2007 10:56

Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Když už jsme u té korektnosti psaní. Podívejte se na formát své interpunkce, jednou máte mezeru před interpunkčním signem, podruhé za ním a potřetí pro jistotu vůbec.

Fikulda 13.3.2007 11:07

Re: Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Máte pravdu.Ale jak vidím, Vy jste člověk, který kritizuje vše a každého.Vám vůbec nejde o podstatu  věci,  jenom se chcete do někoho navézt.A to je Váš problém.

JE 13.3.2007 11:10

No já nevím, ale nekřicí zloděj "chyťte zloděje"? Co vy na to?

:-)

JE 13.3.2007 10:58

No a teď na to koukám,

že v tom dlouhatánském příspěvku je interpunkce chybně asi tak ve dvou případech z třiceti.

JE 13.3.2007 11:01

Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Jestli si tedy (jako že asi jo) nepletete imterpunkci s diakritikou. Diakritika se na tomto webu zhusta nepoužívá proto, že diskuse se účastní lidé "zvenku", kteří zhusta nemívají kódování diakritiky instalováno!

Fikulda 13.3.2007 11:24

Re: Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Pro Vás, ještě jednou:Použil jsem nepřesné slovo , s článkem souhlasím, Vy sám jste hnidopich,protože odvádíte diskusi jiným směrem.Přesto, mám právo napsat, že mi vadí články bez čárek a háčků.Pochybuji, že tento pisatel je z "venku".Tam by určitě neměl čas,jako my tady,s námi tlachat.

JE 13.3.2007 11:59

To, ze pisatel nepouziva diakritiku jeste neznamena, ze je "z venku",

kdyz se tedy chceme bavit o logice. Ale znamena to treba to, ze na ty "z venku" bere ohled! Jinak, pokud jste nahodou zahledl me jine prispevky, ja se s obsahem clanku zotoznuji take, takze logicky nevidim zadny duvod, proc bych mel diskusi odvadet jinym smerem. Pokud se nemylim, prave Vas prispevek byl o onech nepodstatnych formalitach a ja jsem take na toto reagoval. Takze zadny jiny smer!

baltazar 13.3.2007 12:02

Re: Re: Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Pisatel může být z oboru, kam nabodeníčka v denní praxi dosud nedorazily .. nebo dokonce může dělat na počítačovym systému, kterej češtinu nepodporuje. Nejlepší je prej soudit z lógru ;-)

Evropanka 13.3.2007 12:09

Re: Re: Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Fikuldo, s prominutím, Vy jste ale blbec k pohledání! A Vaše interpunkce je naprosto tragická.

JE 13.3.2007 12:12

Re: Re: Re: Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Dík!;-)

Ivanhoe 13.3.2007 22:16

Re: Re: Re: Re: Souhlas , ale matematika ma i dalsi prednosti

Fikuldo, za á si pletete diakritiku s interpunkcí a ještě k tomu jste schopen naznačovat, že to v podstatě nevadí, prostě jste si jen spletl slovo, což prý ovšem na významu Vašeho příspěvku nic nemění :-); za bé Vaše vlastní interpunkce (ve skutečném významu slova) je na výrazně horší úrovni než interpunkce příspěvku, na který reagujete (po pravdě řečeno, je přímo obludná); za cé prokazujete, že nejste schopen se poučit z vlastních chyb, ani když jste na ně přímo upozorněn (tedy ještě jednou: slovo, bez mezery interpunkční znaménko, teprve za ním pak mezera a další slovo); za dé třešničkou na dortu je Vaše "by jste". Poslyšte, člověče, že Vám také moc nešla matematika?

P. S. Doufám, že oceňujete , že jsem tento skromný příspěvek napsal s bezchybnou interpunkcí i diakritikou!

Hustoles 13.3.2007 10:28

Dr. Vihan

Přihlásí se ještě nějaké "Vihanovo dítě"?

JardaP 13.3.2007 10:27

Souhlas , ale matemetika mea i dalsi prednosti

Zruseni povinne matematiky u maturit je skutecne zlocin. Kupodivu se zapomina na jeden dulezity aspekt tohoto zlocinu. Matematika je dnes jedna z mala prilezitosti, jak zakum a studentum ukazat, ze vedet neznamena umet, a take je naucit, ze nektere veci jdou delat jen urcitymi zpusoby a ze diskuse o tom, ze to mozna jde i jinak neni v tomto pripade vyraz demokraticnosti, ale ignorance (viz nektera vystoupeni v diskusi na tomto cisle Psa). Utok na matematiku a prirodni a technicke vedy je soucasti sirsi kampane, ktera ma dobrou sanci znicit vzdelanost naroda a jeho konkurenceschopnost. Priklady osudnych zvyků: Uceni doma v siuaci, kdy nejsme schopni stanovit vzdelavaci standardy a tedy i kontrolu kvality vzuky. Naprosta nezodpovednost za kvalitu vzdelani absolventu. Ignorovani pozadavku vysokych skol na kvalitu vzelani z nizsich stupnu skol. Nesledovani moznosti uplatneni absolventu skol atd.

Stale se diskutuje StB a nikomu nevadi, ze personalni agentury zoufale shani techniky (coz muze byt jeden z duvodu, proc jsou u nas dalnice 3x drazsi nez jinde) a ze se ve vzdelavani propadame nekam pred France Josef a mozna pred Marii Terzii. Stale se opakuje, ze bychom nemeli byt pouze montovnou, ale zapomina se, že bez matematiky a prirodnich ved a techniky nebudou zadna vyzkumna centra a znalostni ekonomika. Zvasty nas neuzivi. Nejhorsi na tom je, ze to asi neni dusledek zleho umyslu ale nezodpovednosti a ignorance. Jako mnohdy za komousu.

PS. Dnesni skola nenauci nejen matematiku, ale vubec schopnost pracovat. Je bezne, ze sedmnactileti studenti musi nejen behem hodiny bumbat, ale take curat. Co si kdo s takovymi pracovniky pocne?

milanS 13.3.2007 10:21

Matematika se nedá okecat

"Příklady, kdy auto vyjede z místa A do místa B rychlostí v a v opačném směru  vyjede cyklista ..., jsem nesnášela a nenáviděla", svěřila se mi nedávno  spolužačka. Dnes dělá soudkyni ...  Jak může někdo bez schopnosti logického myšlení dělat soudce ??? A nebo už není naše justice o hledání pravdy, ale jen o tom, která strana předvede lepší slohové cvičení ???

Proto, když slyším o nutnosti zastavit "vládu ekonomů" a

Sch.glosátor 13.3.2007 10:35

kdy auto vyjede z místa A do místa B rychlostí v....

Na to přibere znalce. Protože je to třeba zaštítit náležitou autoritou. Soudkyně  by to třeba spočítala sama, jenomže obhájce, který si to nedokáže nebo nechce spočítat (i když poznal jsem pardály soudních síní, kteří  toho uměli a umí stejně jako kvalifikovaný znalec),  namítne, že zodpovězení otázky je  mimo odbornost soudce. Ale ani znalec není zárukou. Kdysi jsem jednoho moc trápil, že jeho výsledek není možný. On vzal kalkulačku, ťukťukťukťuk...že je to tak a tak. Já na to, že to logicky nevychází a že blablablabla. To už probudilo soudce a protože ani on se nedobral stejného výsledku jako znalec, jednání odročil a uložil doplnit posudek. No a příště znalec přišel, a řekl, že to opravdu vychází jinak. Že měl špatný vzoreček.....Pravda, nebyla to matematika, ale obyčejné počty.

milanS 13.3.2007 10:48

Re: kdy auto vyjede z místa A do místa B rychlostí v....

Ale přece i zákon má svojí logiku, princip - tzv. duch zákona.  A jeho nerespekování pak vede k absurdním rozhodnutím, která pak korigují odvolací soudy nebo Nejvyšší či Ústavní soud. A to o něčem svědčí. Je balzámem ba přímo pohlazením na duši poslouchat pana prof. Cepla, kdy to co říká má hlavu a patu a hlavně dokáže vypíchnout podstatu problému. Bohužel takových lidí je (a nejem v justici) málo (dr. Motejl ...) a vsadím se, že by si nedovolil říci, že matematika je pro člověka nedůležitá disciplína.

baltazar 13.3.2007 12:06

A kde berete jistotu

že se na středoškolskym příkladě "auto vyjede z místa A do místa B rychlostí v a v opačném směru.." musí naučit logické myšlení? Ono je furt dost (a možná čim dál víc) kantorů/ek, kteří jim to "logicky" vysvětlí tak, že je na to potřeba napasovat vzoreček 17b a o víc se nestarat. No a občas napasujou nesprávnej vzoreček, a je z toho pár let natvrdo pro nevinnýho.