3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 9.2.2009 7:52

jsem rád, že

zazněl ytyto názory od mladého člověka. Ano, společnost jde do kopru tím, že zase nekriticky přebrala "vzory". Tentokrát ze západu. To, co si dítě nevštípí do mozku v mladém věku, si nevštípí už nikdy. Ať jde o vzorce sociálního chování nebo fyzickou obratnost a zdatnost.

V době, kdy jsem byl stár jako autor článku jsem se pozastavoval nad tím, že z vojáků praporu, kde jsem kroutil absíckou vojnu bych postavil 4 bigbeatové kapely, ale ani jedno fotbalové mužstvo.  Dneska je armáda profesionální (což je dobře), nicméně povodně 2002 mi ukázaly, že mladí mužové vesměs umí a vydrží PRD.  A bude jen hůř.  Trochu naděje dávají dnešní matky, pocházející z Husákových dětí - ty co znám, tak se dětmi tolik nepářou (tedy ty, které mají děti 2 a více).

OJ 9.2.2009 7:49

rozvrat našeho školství

Současný a nevídaný rozvrat našeho školství je signalizován poklesem vzdělávací úrovně nejméně deset let. Na věci nic nemění ani skutečnost, že v některých oborech jsou studenty dosahovány špičkové výsledky. Bývalí moji kolegové jsou z toho zoufalí. Nekázeň, neúcta k všem pravidlům je taková, že se už nedá pracovat. Hovoří se, že školství je rozvrácené více jak za Nejedlého. Domnívám se, že tento výše popisovaný případ nelze brát jen jako něco ojedinělého. Pohrdání, možná spíše důrazné upozornění, je potřeba směrovat nejen k ředitelství, ale i výše. Úředníkům, kteří k uvedenému stavu mlčí nebo jej považují za okrajový. Včetně pana ministra školství, který se zabývá kolonkami v třídních knihách a jakýmsi podivným plánováním vedení škol bez osnov.

Josef Vrátil 9.2.2009 7:44

Doba se změnila...

Kdysi, na ZDŠ, jsme byli jako všechny děti tohoto světa, zvědavé, hravé, zlobivé, divoké... My, kluci, jsme se prali, honili se a podobně... Učitelky a učitelé nám občas nařezali, občas padlo pár facek, vytahání za pačesy... Poznámky do deníčku, později do žákovské knížky se příliš nepsaly, vše se řešilo na místě... Nepamatuji se, že by si kdy nějaký rodič ztěžoval na to, že jeho potomek dostal nařezáno, až si na zadek nesedl, že za nějakou vulgárnost dostal přes pusu... Většinou na třídních schůzkách rodiče pedagogy ještě nabádali, ať "toho jejich spratka skrotí"... A také jsme koncem devítiletky ochutnávali tajně alkohol, také jsme se průběžně učili kouřit, také nás samozřejmě lákaly všechny zakázané věci... Ale k učitelům jsme měli úctu, rodiče k nim měli úctu a na všechny pedagogy rádi vzpomínáme... Když se po desítkách let občas sejdeme, naši učitelé jsou těmi nejvzácnějšími a nejžádanějšími hosty...

Ono to asi není ve škole jako takové... I nám rodiče občas něco nedovolili, zakázali, za nějaké lumpárny přišel trest. Ale byli to ridiče, měli jsme je rádi, milovali jsme je a byli jsme na ně hrdi. Dříve jsme mezi sebou slyšeli "otec mě nepustil tam a tam", nebo "matka mě to zakázala"... Dnes slyšíme "fotr je č....", nebo "matka je p..."... To je přímo děsivé, co člověk slyší od "spratků" ze základky, ve věku 12-13 let na adresu svých rodičů, jak o nich hovoří v tramvaji, v autobuse, naprosto veřejně... A je úplně jedno, z jaké sociální skupiny dotyčný "spratek" pochází... Dříve se nám rodiče věnovali, dnes se děti vrazí k videu, k počítači a je od nich pokoj... Nechtěl bych být učitelem, ani za nic...

vac. 9.2.2009 7:38

Naprostý souhla s autorem článku.

Patřím ke generaci již těch dříve narozených. Obecnou školu jsem začal navštěvovat ještě za války.

Věc jako "Žákovská knížka " neexistovaly, ale zato "vyšpánka" v holínce učitele ano. Přesto tento

kantor patřik k těm, kterého jsme měli rádi. Přestupky se řešily běžně.Pár facek a hotovo. Nepadalo v úvahu si postěžovat doma rodičům, to bych doma schytal znovu.To znamená i přístup dnešních rodičů k trestání těchto"děcek". Nemám pocit, že by to zanechalo ujmu na mé psychice . Stačil jsem vystudovat vysokou školu a na kantory vzpomínám rád. Ono s odstupem času zjistíme, že měli pravdu. "Ohybaj ma mamko pokavad sem Janko , až já budem Jano, neohneš ma mamo." Tito dnešní rodiče sami doplatí na tuto "ocharanu" svých ratolestí. Vac.

maarcy 9.2.2009 7:36

Školství

Nevychovaná smečka hňupů nemá se školstvím moc společného - ty primitivy vychovali primitivní rodiče a škola jen doplácí na jejich tupost a hulvátství. O mnohých učitelích si nemyslím raději nic, ale ten lidský odpad, co musí učit, jim rozhodně nepřeji. A facky asi moc neřeší, ale škoda každé, která nepadne...Já bych jim dopřála společné domácí vězení, dlouhé, bez vycházek, rodiče na neplaceném volnu, přídavky a sociálky sebrat a až by maminky a tatínci dostali přes hubu od svých miláčků, tak bych jim snad ještě nějakou přidala.

milch 9.2.2009 7:35

Re: Realita pozdní konzumní společnosti

Ale prosím Vás, jak postihnete odnětím přídavků rodiče, kteří je stejně neberou, třeba proto, že svému dítěti dávají měsíčně 10 tis. kapesného (znám takový konkétní případ) ? To jim je vezmete "spětně"? Když už, tak zpětně.

5P 9.2.2009 7:29

Re: Liberalizmus je mentalna choroba

Nechápu co dělá negramotný Amík na střední škole. Co to je za blbost?

Pavel72 9.2.2009 7:25

Re: Podpisuju a podtrhuju, autor zasluhuje desetkrát podpořit.

V tomto pohledu je zajimavy pripad toho tramvajaka, se srazil s druhou tramvaji na jednkolejce uz ani nevim kde.

Zabil nekolik lidi, ale stejne ho nikdo az tak netahal, protze "se proste prehlidl" a moralne se to haze na hlavu i vedeni onoho dopravniho podniku. Tady ucitel dal spratkovi facku a je na tom (byl) hur nez ten tramvajak.

liberal shark 9.2.2009 7:24

taktická chyba

Ty spratky je třeba fackovat na chodbě nebo v kabinetu BEZE svědků. To dělali učitelé už za nás. Mimochodem, nikdo z žáků si nestěžoval, protože dostali právem.

baf 9.2.2009 7:19

Vedení, které se za svého kolegu není schopno v podobné situaci postavit a nechá věc dojít až k „řešení provazem“, ...

.... samo ten provaz zasluhuje

obávám se, že je to obraz celé společnosti ...

jarmich 9.2.2009 7:06

Re: Realita pozdní konzumní společnosti

Tvrdý postihy rodičů, kteří vychvávají ze svých potomků spratky. A to zastavením, a spětně odebráním přídavků na děti, které jim cíleně vyplácí stát. Protože ty přídavky evidentně nesplnily účel. Je třeba, aby každý příjemce přídavků znal jejich přesné znění. Aby to bylo naprosto jasný.

evelínka 9.2.2009 6:49

školství: vychováváme generaci slabých idiotů?

souhlasím všema deseti..

taky jsme nebyli svatý, ale ale učitel měl autoritu, a rodiče by nanapadlo s ním polemizovat o uložených úkolech, jako jsem to zažila na třídní schůzce svého syna, kdy češtinářka zadala slohovou práci, kterou polovina dětí napsala s nadšením, druhá polovina si nevěděla rady , a tak společenstvo rodičů pravilo učitelce, že tohle dětem zadávat nemůže, protože je to moc obtížný, a museli by u toho přemýšlet, a ona ustoupila a úkol zrušila..

Cowboy 9.2.2009 6:29

Liberalizmus je mentalna choroba

Zda sa, ze uz prenikol aj do Europy. V Amerike nie az taka zvlastnost, ked si ucitel vypocuje od ziaka f..... you, pripadne  stredoskolak nevie citat a pisat. Tieto poznatky autor ziskal vysluchom svojich teens. Kedy zapadna civilizacia stratila zdravy rozum?

Svatopluk 9.2.2009 6:17

OK

Vynikající - zejména ta část o spoluodpovědnosti vedení školy. Předposranost se opět nosí.

AdVy 9.2.2009 6:16

Re: O zoufalém činu jistého učitele, kterého dva spratci (dámám se omlouvám, ale slušnější výraz s těmito školáky odmítám spojovat) dohnali svým bezohledným chováním k sebevraždě, asi slyšel téměř každý

Ale pravdivé, zatraceně pravdivé...

AdVy 9.2.2009 6:07

Re: pred autorem...

R^R^R^

sergeant 9.2.2009 5:51

Re: Realita pozdní konzumní společnosti

ano, pasacku, mate pravdu, to je konstatovani...co byste navrhoval pro zlepseni. :-(

hamar 9.2.2009 4:00

"Proč se zabývat čtením a sportováním..."

Stačí to zadat do "gúglu" a vím o čem to je ... (Komentář: To je přístup "mladé generace".)

Pasáček koz ve Vermontu 9.2.2009 3:15

Realita pozdní konzumní společnosti

Pane Skřipský, Váš článek je velmi drsný a výstižný. To je ale nevyhnutelná realita pozdní konzumní společnosti. Je nutné se s tím smířit, změnit to nelze.

V USA jsou v tomto, jako ve všem, ještě mnohem dál. Studenti se zabíjejí ve školách, a občas je také zabit učitel. V mnoha školách jsou instalovány detektory střelných zbraní, tak jako na letištích.

V Čechách je to zatím ještě idyla.

Weckel 9.2.2009 3:14

Polský případ

http://zpravy.idnes.cz/soud-ulozil-pokuty-a-podminky-polskym-ucnum-za-sikanu-ucitele-p7a-/zahranicni.asp?c=A090207_110806_zahranicni_cen

Jde o jinou věkovou kategorii, což umožnilo ty tresty - jiná věc je, že u nás, v království levého liberalismu, by stejně nejspíš žádné nepadly, nepočítáme-li tzv. snížené stupně z chování.

Za povšimnutí stojí reakce matinky toho vrchního grázla.

ZW 9.2.2009 3:07

Re: Ad "musíme se smířit" aneb Ministr na ho\/no

Ministra máme proto, aby vymýšlel nové třídní knihy, do kterých učitelé budou muset zapisovat mnohonásobně více údajů než dnes:

http://www.ceskaskola.cz/Ceskaskola/Ar.asp?ARI=105781&CAI=2124

To jen abyste věděli, jaké priority má ministerstvo školství v roce 2009.

Weckel 9.2.2009 3:05

Re: O zoufalém činu jistého učitele, kterého dva spratci (dámám se omlouvám, ale slušnější výraz s těmito školáky odmítám spojovat) dohnali svým bezohledným chováním k sebevraždě, asi slyšel téměř každý

Že by generační spřízněnost? Ale to vařím z vody.

ZW 9.2.2009 3:03

Re: nemyslím si,

Máte naprostou pravdu, schopnost používat ICQ, čučet na YouTube a instalovat hry opakovaným klikáním na "Next" a "OK" ještě neznamená nadprůměrné znalosti IT technologií. Kdeže je generace nadšenců z 90. let, kteří machrovali v příkazové řádce DOSu a sami si psali vlastní programy? Přestože to jsou dneska už třicetiletí stařešinové, ty dnešní mladé vysedávače z chatů snadno strčí do kapsy.

Loki_F 9.2.2009 2:38

Pane autore, dobře jste slova nakladl!

S produkty našeho základního a středního školství se setkávám - je to čiré zoufalství. Naštěstí (zatím) vždy jen do konce 1. semestru...

sergeant 9.2.2009 2:34

pred autorem...

smekam klobouk. Absolutne vystizne, seriozne a strizlive vyliceni skutecnosti. Ale podivejte se lidi kolem sebe. Ti spratkove to videji doma, zadny respekt. K nikomu, k nicemu. Jsou zrovna takovi srabi a zbabelci jako rodice. Odvahu maji jenom ve smecce, k obrane nebo utoku pouzivaji bud pravniky, nebo "gorily" ("uspesni" podnikatele). Co si ma pocnout ucitel? Asi se domluvit s kolegy a pozadat reditele, at si tridu spratku uci sam. Svolat rodice, vysvetlit a spravnou organizaci to muze dojit az k 'soudruhovi" ministrovi s navrhem, at si tedy uci sam. Teoreticky by mely pomoci odbory. Ovsem ty jsou liberalni a jejich jedina starost jsou prispevky.

Petr Vileta, balík z Plzně :-) 9.2.2009 2:31

řezat, řezat a zase řezat

spratky jedny ;-€;-O

zeus 9.2.2009 1:27

Re: O zoufalém činu jistého učitele, kterého dva spratci (dámám se omlouvám, ale slušnější výraz s těmito školáky odmítám spojovat) dohnali svým bezohledným chováním k sebevraždě, asi slyšel téměř každý

Ta zkopírovaná poznámka byla určena přímo Vám osobně - jako připomínka předchozí diskuse, ve které jsem nabyl dojmu, že tak trochu vaříte z vody.

Vám připadá jako marginální něco jiného než mně. Proč vám to vadí?  - Jak jste na to přišla, že mi to vadí? Napsal jsem snad něco takového?

Generační bědování? Snad. Ale pokud přispěje k tomu, aby začali lidé vnímat hloubku a podatatu problému, aby rozproudila společenskou debatu, pak nebudu považovat čas strávený v podobných diskusích za ztracený.

Taky dobrou noc.

Jirka 9.2.2009 1:19

Re: pánové, kteří se tak rozčilujete,

Oprava: jste..

Lady 9.2.2009 1:19

Re: O zoufalém činu jistého učitele, kterého dva spratci (dámám se omlouvám, ale slušnější výraz s těmito školáky odmítám spojovat) dohnali svým bezohledným chováním k sebevraždě, asi slyšel téměř každý

Tito dva grrázlové skutečně nesnesitelní jsou. Proč je vlastně obhajujete, Andy?