3.5.2024 | Svátek má Alexej


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
.-. 9.2.2009 9:39

Re: O zoufalém činu jistého učitele, kterého dva spratci (dámám se omlouvám, ale slušnější výraz s těmito školáky odmítám spojovat) dohnali svým bezohledným chováním k sebevraždě, asi slyšel téměř každý

zřejmě je to jejich máma,

ZW 9.2.2009 9:38

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

A co je nejhorší, z dětí to nejvíc odnášejí ty slušné a schopné. Ty, které by si ze školy mohly (a chtěly) odnést nejvíc. Ty, které nás jednou budou chránit před konkurencí z Asie.

dulcibelka 9.2.2009 9:38

Re: K problematice

No jasně. Zmlátit všechny na jednu hromadu, a je to. Teda u vás doma to musí vypadat...;-)

Petr 9.2.2009 9:37

Re: Netýká se to jen školství

Naprosto jednoduchá,žáka ignoruji případně odpovím tak abych ho shodil před třídou(to záleží jakou mám autoritu již z dřívějšího působení ve třídě) a pak pozvu rodiče i žáka do školy a vše jim nejlépe na třídní schůzce před všemi rodiči řeknu a pak ještě soukromě zopakuji,samozřejmě třídní či ředitelská důtka atd.Hlavně nereaguji tak jak čeká grázlík(vyletím a začnu hystericky ječet,to stejně nepomůže).

Dolly 9.2.2009 9:30

K problematice

jsem se už vyjádřila v Rákosce z 5.2. takže o někoho si nehodlám omlátit ruku. Nicméně termín, že liberalizmus překročil meze se mi líbí a v duchu slovníku prohlašuji, že to pěkně ods_ereme. Pokud podobné trendy překročí tu individuální hranici učitele, kde už použije fyzické argumenty a "právní" reakce rodiny, společnosti či příslušného vedení školy nebude toho učitele chránit, pak to vidím tak, že dojdu do nejbližší hospody, kde jistě za nějakou tekutou odměnu najdu dva, tři maníky, kteří patřičného grázlíka pošlou na 2 měsíce do nemocnice. No a to už budeme.....

Petr 9.2.2009 9:30

Re: Moc nesouhlasím,

?.Jsem už dobrých 26 let ze školy.Na vašem textu jsou vidět ty komplexy přímo hmatatelně.Hezký den,a nebraňte se práškům:)

gerontusinza 9.2.2009 9:27

je vidět že nevíte o čem mluvíte.......Re: Netýká se to jen školství

ty stopy by zákonitě byly viditelné i na vás...... a to i kdybyste vyhrál..... lituji pane, tudy cesta nevede.....  Mimochodem pokud budete fyzicky silnější , tak vaše "autorita" je zákonitě "větší" spratek si tolik nedovolí to neznáte? Co uděláte pro  180cm vysokou a 100 kg vážící gorilu? Inu fšecko, už chápete?;-)

JP 9.2.2009 9:21

Re: Moc nesouhlasím,

Ty mas dneska odpoledni,co? Nebo jsi se hodil marod. Koukej se sebrat a mazat na prvouku smrade. Jsem pro aby pristup do diskuzi byl minimalne od 18 (ci vice) let. K Liskovi jen tolik, ze kdyz nekdo vypada jako student prvniho rocniku stredni skoly, tak se neda nic jineho cekat. Nevim co bude delat ten vul ted, kdyz nejsou moderni rameni vycpavky u sak a jeho samesnou figuru nezamaskuje zadny modni  oblek.   Jedine ze by nasadil kybl s ksiltem na stranu a prevlek za skejtaka. To schova jakekoliv zmrzaceni :-)

gerontusinza 9.2.2009 9:20

Pane nelze takto paušalizovat.....Re: Souhlas, ale hledejme příčiny

přihlédněte laskavě ke stádnosti dětí...... i ty které by to nikdy neřekly, sledují vše s očividným zájmem jak to dopadne a podle toho se budou chovat následně i v životě.... Příklady táhnou .... neznáte? A o tom to je..... Takový malý test...... kolik mladých lidí (zejména chlapců) pustí sednout nastávající maminku ve veřejné dopravě  včetně městské.... o tom je ta lidská "kultura"současného režimu...:-/ svoboda? ne , jenom obyčejné hulvátství.....

... 9.2.2009 9:18

Re: Mluvíte mi z duše

Není to ještě tak zlé, ještě se u nás ve školách nestřílí, ale nebojte se to přijde.....

poste.restante 9.2.2009 9:18

Kázeň je problém, ale znalosti taky

Ve třídě, kde nefungují ani základní pravidla slušnosti se velmi obtížně pracuje. Učiteli, který 80% energie musí věnovat uklidňování žáků a zvládání situace už pak na samotnou výuku zbyde jen málo. Výsledky už se začínají projevovat. Ale základ problému je v systému financování škol.

Pro zájemce doporučuji diskuse na webech: www.ceskaskola.cz a www.stolzova.cz

Klára 9.2.2009 9:16

Re: Dva aspekty

Naprosto souhlasím, přesně tak to je, lidé se pořád bojí, ale sakra to potom budou mít navrch syčáci a Rathové, každý tlučhuba na tom bude lépe než slušný člověk. A ještě pár příšerných připitomělých nápadů od našich nedoučených politiků a můžeme to vzít zleva doprava a zprava doleva.

JP 9.2.2009 9:15

Re: O zoufalém činu jistého učitele, kterého dva spratci (dámám se omlouvám, ale slušnější výraz s těmito školáky odmítám spojovat) dohnali svým bezohledným chováním k sebevraždě, asi slyšel téměř každý

Presne. Hned a za 100 tis/M. Navic dnesni VS pro me nejsou zadne meritko. Je to tak na urovni maturity na gamnaziu pred 15 a vice lety. Sama socialne spravni, soicalne pravni ci finacni pseudo fakuta, popr. soukroma VS. Samy bacil ci magor hned toho ci onoho, ale nemumeji pracovat a hlavne jsou krivy od zacatku do konce pracovniho pomeru. Tragedie...

Corsini 9.2.2009 9:14

Co si vzpomínám na svá základně školní léta

krátce před 89. rokem, tak to taková idilka nebyla, jenom jsme neměli mobily. Pokud byl učitel bez autority neměl šanci. Jeden, co neměl autoritu a ještě byl v podstatě hodný nakonec odešel na jinou školu - jeho hodiny se plně vyrovnaly tomu, co bylo krásně zobrazeno v Obecné škole, s tím rozdílem, že ve filmu nikdo nejezdil po třídě na jízdním kole. Jiný, který byl teprve na školní učitelské praxi, měl smůlu, že neměl ani autoritu a ani nerozuměl fyzice, kterou učil - a pokud vysokoškoláka ztrapní žák sedmé třídy opakovaným odhalováním jeho chyb, tak někdo takový těžko bude mít autoritu.

Zásadní rozdíl je v tom, že když jsem od učitele nějakou schytal, tak mě ani nenapadlo, abych si na něj stěžoval doma, protože bych dostal ještě z druhé strany.

gerontusinza 9.2.2009 9:14

Chtěl bych upozornit že i učitel(ka) je člověk a tudíž Re: Výchova

přes všechna ale a školy, nemusí mít některé dítě z duše rád(a), to neznáte? ale 99% z nich se to daří uchovat jako své tajemství jen to 1% je samo nezvládne.. No a to si pak musí rodiče s učitelem promluvit soukromě, případně to řešit stížností......  nikolit ak aby ratolest sdělila dotyčné(mu) ....ty šmejde..... a beztrestně.;-D

liberal shark 9.2.2009 9:13

obhajoba liberalismu

Liberalismus rozhodně neznamená nechat všechny dělat, co je napadne. Liberalismus znamená citlivě vyvažovat zájmy jednotlivých zájmových skupin lidí. Doporučuji F.Peroutka: O věcech obecných, díl 1.

Z 9.2.2009 9:12

Souhlas, ale hledejme příčiny

Ten zvrácený stav morálky, který popisujete, přímo souvisí s jinou zvráceností. S principem bezzásluhovosti a nárokovosti v poskytování životních potřeb. Pokud prostředky k životu poskytuje anonymní stát a je to pro něj mandatorní, vytrácí se vnímání závislosti na společnosti a tím i pocit závazku, který ke společnosti máme. Už to tady psal nějaký kněz - ti, kteří žijí z charity, nechtějí být obdarováváni někým konkrétním. Byli by mu totiž zavázáni a mohly by se po nich chtít také nějaké povinnosti. Mnohem pohodlnější je anonymní stát. Kdo opravdu pracuje, aby se uživil, ten by se takhle nechoval a jeho děti také ne.

Dag 9.2.2009 9:11

nová generace

Naprosto souhlasím s autorem. Ono to začíná již v rodině, když miloučký tříletý chlapeček(holčička) mlátí do tatínka pacičkou, protože ho vytáhl z blátivé louže, kde si lebedil. Pokračuje to sladkým drobkem, který vždy trefně a za obdivu rodiny o všem diskutuje a především vždy vasvětlí, proč "tohle dělat nebude" a také to nedělá. Potom je z toho nezvladatelný spratek, kterého rodina s úlevou pošle do školy a zaštítí se heslem že "pedagogové jsou přece od toho, aby tyto poklady zvládli". Dítě pochopitelně neposlechne nikoho, tak proč by mělo poslouchat nějakou učitelku - od útlého věku však ví, že mu nikdo nesmí dát na zadek nebo mu říci něco nepříjemného - v tuto chvíli i vyrazí do akce rodina, aby svého miláčka ochrániloa před zlým tělocvikářem, matykářem češtinářem.........prostě před každým, kdo na dítě vznesl jakékoliv požadavky, které zlatíčko není ochotno plnit. A tak vzniká začarovaný kruh, z kterého bychom ale měli ve vlastním zájmu co nejrychleji vystoupit.......  

poste.restante 9.2.2009 9:10

Re: Moc nesouhlasím,

1. Viděl jste to video? - Tam nejde o řešení komplexů, ale o předem připravenou provokaci.

2. Souhlasím, technika s tím nemá co dělat. Etické normy se nevytvářejí u počítače, ale v celé společnosti. A ta je nemocná.

3. Školy a učitelé jsou v této hře ti bezbranní.

liberal shark 9.2.2009 9:08

Re: Netýká se to jen školství

Jak už jsem napsal níže, s úsměvem a naprostým klidem bych to bastarda vyvedl na chodbu, a tam bych ho seřezal jako žito. Samozřejmě tak, aby neměl žádné viditelné stopy.

gerontusinza 9.2.2009 9:06

Nejde o fackování jde o to že konflikt mezi učitelem a žákem musí vždy řešit nadřízený ředitel Re: Kantor si skutečně respekt nevynutí fackováním, kantor má především učit předmět, pro který byl na školu přijat

či jeho zástupce..... zde hodili kantora přes palubu a sebe taky...... když pedagogům chybí pud sebezáchovy, nejsou na svém místě... školní řád platí pro všechny takže za šmejda  minimálně podmíněné vyloučení s napínákem z chování ....... pokud už ne vyloučení ze školy ale určitě přeřazení do jiné třídy....:-/

Klára 9.2.2009 9:05

Třídní schůzka

Oproti mně, trvaly mé děti na tom, abychom nevynechávali třídní schůzky. Před jednou mne silně nabádaly (máme dvojčata), abych rázně vystoupila proti učitelce zeměpisu. Nepochopila jsem toho příčinu, ta byla jaksi zamlžena - až ve třídě mi jakýmsi pro mě nepochopitelným způsobem sdělila třídní, že pí. učitelka zeměpisu dala dětem písemnou práci bez předchozího upozornění a nějak to dopadlo špatně ... I pravila jsem -No a co, na to měla právo, ne? A proto si ti darebové stěžují? Měli by dostat pár pohlavků, učitel přece nemusí - a za nás to také na základní škole nikdy nedělal - oznamovat, že bude nějaký test, nebo zkoušení. Přidal se ke mně 1 - slovy jeden - tatínek. Zbytek třídy nevraživě mlčel, chudáčkové si nespravedlivě odnesli pětku. Bylo mi z těch rodičů těžko - co si myslí, že budou doma mít - Malé lordy? Kdybych si doma postěžovala na nějaký přečin učitele, dopadla bych stejně jako pisatel článku - i kdyby si rodiče pak tiše mezi sebou řekli, že ten učitel je trulant. Ale výchova není samé bratříčkování, z toho většinou nic dobrého nekouká.

Honza z podhůří 9.2.2009 9:00

Re: Moc nesouhlasím,

Dlouhodobé sezení za PC je skutečně škodlivé - boj to marný není, naštěstí je na PC tzv. "rodičovská kontrola", kterou lze vysedávání omezit - funguje to (ač děti reptají, samozřejmě). Dík tomu máme možnost si s dětmi popovídat, udělit jim domácí práce a kontrolovat jejich splnění, zajistit jim čas na přípravu do školy. Jinak je vysedávání u PC může i zcela pohltit. V ostatním máte plnou pravdu - naštěstí lze stále ještě narazit na bezvadné učitele, které mají rády jak děti, tak rodiče.

Nomen 9.2.2009 9:00

Samozřejmě Íčko

kpt 9.2.2009 9:00

Třeba to není jeho tatínek, ale jen manžel jeho matky

Nomen 9.2.2009 8:59

Co chcete po dětech, když premiér, Ïčko i Kalousek fakují....Kalousek se pak omluví, že fakoval jenom proto, že byl v práci ožralý.....

Topolánek a Íčko nepřiznali ani to.....

nord 9.2.2009 8:58

Bvýhradný souhlas

mluvíte mi z duše.

Tom 9.2.2009 8:56

Re: Výchova

A jak se to konkrétně projevuje, že jsem tak smělý?

Honza z podhůří 9.2.2009 8:55

Re: Výchova

Vycházím vždy z toho, že u dítětem líčené události/událostech jsem nebyl (a i výpověď svědka může být zkreslená). Za učitelem si zajdu na třídních schůzkách a snažím se získat si na něj svůj osobní názor. Pokud je negativní, neventiluji to před dítětem., ale snažím se dítěti pomoct aby to s překonalo.

Tom 9.2.2009 8:55

Netýká se to jen školství

Myslím, že to není jen problém školství, ale západní kultury obecně. Ona prosazovaná "hyperkorektnost" se často zvrhává natolik, že z agresora se stává oběť, kterou je potřeba litovat. Lidem, kteří porušují práva jiných je třeba jejich práva zachovat a z pobytu ve vězení se místo trestu často stává spíš docela příjemná dovolená. Ale vrátím se ke školství. Měl jsem možnost před lety vést kroužek dětí, ze základní školy. Podotýkám, že se jednalo o výběr těch, kteří měli zájem a přihlásili se dobrovolně. I tak byla práce velmi těžká, děti často obtížně zvladatelné a domluvy se míjely účinkem. Byl bych nesmírně rád, kdyby všichni, kteří hovoří o citlivé dětské duši, zachovávání práv atd. odučili alespoň jeden rok, předvedli funkčnost svých pouček v praxi, aby bylo možno posoudit jejich platnost. Takto se jedná pouze o plané tlachání teoretiků, kteří do praxe ani nenakoukli. Jen tak pro zajímavost. Jaká je správná reakce učitele v následující situaci: Učitelka:"vytáhni si sešit a knihu a pracuj jako ostatní"  Žák: "Já Tě zabiju ty pí.. jedna!" Toto bohužel není výmysl, ale reálná příhoda, stará několik let. A není zdaleka osamocená!!!