15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Martin Profant 21.3.2009 20:11

Re: Chudáci učitelé

Jistěže v rámci svých běžných povinností. Kdo by je za ně dělal? A už jsem to napsal jasně, já ani lidi pode mnou jsme neměli s koncepcí RVP společného.

Kanuk 21.3.2009 20:08

Re: Pár poznámek

Kdybych já byl ředitel, tak učitele, který studoval v USA, bych nikdy nevzal. A jestli se žáci dostávají na prestižní školy kvůli tomu, že umějí anglicky, tak ať se ty prestižní školy jdou vycpat.

Kanuk 21.3.2009 19:49

Re: Pár poznámek

Zřejmě poukazujete na to, že ty obstarožní pracovité úči měly o tři tácy víc, než mladé hopsalky. Jen bych ale poznamenal, že jestli to bylo obráceně, tak to mohlo být proto, že ty obstarožní úči měly jen učitelák, zatím co hopsalky měly pajdáka (teda pedagogickou fakultu university, aby bylo jasno). I když nakonec vykonávaly stejnou práci. Takže není dobré soudit, pokud nemáme pokud možno všechny podklady.

fren440 21.3.2009 19:45

Re: Pár poznámek

Je to jasné, protože je jiná vlastnická struktura. Tudíž jiná motivace. Ŕeditel ve škole má dva  cíle. Neudělat průser a dlouho vydržet (náš by byl ředitelem i do 70.let).

pavel 99 21.3.2009 19:44

Re: Kromě rákosky souhlasím.

tak nevím - ve stejném duchu půjdeme dál? Když kradou svačinu, tak "větší svačiny", když šikanující požadují dávat peníze, zýšit kapesné?

Řekl bych, že pokud dochází k porušování školního řádu je NEZBYTNÉ tomu zabránit. (I když jsme to dělali také, když to videl vyučující, následoval trest.)

fren440 21.3.2009 19:43

Re: Pár poznámek

Ještě jsem ve škole neviděl učitele, který studoval v USA.

Kanuk 21.3.2009 19:41

Re: tarifní tabulky

nového člověka vzít nejdříve na dobu určitou,....To bývala běžná praxe ve státní službě. Definitivu dostal zaměstnanec až po několika letech "zkušební doby" (nevím, jak se tomu říkalo ouředně), a pak postupoval podle odsloužených let a jak umírali jeho nadřízení. Je možné, že to nebyl system ideální, ale asi nejlepší ze všech špatných systémů. Jinak, kolo bylo vynalezeno už dávno,  Amerika objevena také a přesto se to lidé pokoušejí opakovat.

pavel 99 21.3.2009 19:40

Re: Hledat řešení

a nejlépe rovnou s právníkem.

Marko 21.3.2009 19:38

Re: Pár poznámek

Mně se hlavně neblíbí to měřítko odučené doby. Není normální, aby stará, nepružná přeučená ruštinářka na angličtinu měla vyšší plat než třicetiletý učitel, který studoval v USA, průběžně se vzdělává a žáci se mu dostávají na prestižní školy.

pavel 99 21.3.2009 19:38

Re: Pár poznámek

jaká "objektívní měřítka" odliší mladého kvalitního kantora, který dokáže naučit, od staršího, který naučřit nedokáže?

pavel 99 21.3.2009 19:37

Re: Pár poznámek

vždy se při podobné příležitosti ptám - jak je možné, že v soukromé sféře, i bez existence objektívnívh kritérií, vedoucí dokáže ocenit kvalitního pracovníka a právě v učitelství nikoliv?

pavel 99 21.3.2009 19:34

Re: Kromě rákosky souhlasím.

z toho, že "něco" fungovalo právě na Vás, nějak plyne, že musí fungovat na úplně každého?

Kanuk 21.3.2009 19:32

Re: Pár poznámek

Mýlíte se, Marko. Ta měřítka existují, jak jsem uvedl. Ale vám se nelíbí.

Rudý Baron 21.3.2009 19:28

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Skvělá kniha, dostal jsem ji od táty ke třináctým narozkám. Možná i proto jsem kantorem a možná se podvědomě snažím vyrovnat Kiplingovu "říďovi"...:-)

Rudý Baron 21.3.2009 19:25

tarifní tabulky

dnes už mám praxe 23, v řízení školy již 13.

K diskusím o tarifech a platových postupech dodávám. Tarifní plat musí být základ, protože v partě třeba 40-ti lidí nemůže být ( a statisticky samozřejmě nikdy není ) 40 tahounů, kteří vynikají tak, že si zaslouží extra osobní příplatky. Gaussova křívka platí i tady.

Je třeba sledovat obrácený konec. Když učitel není dobrý, nevydrží před příkladem ostatních učitelů a neustojí nápor žáků a rodičů. Bohužel výjimky jsou, ale dobří šéfové se je snaží vymýtit. Když blbec a nebo zlý kantor před dětmi funguje dlouhodobě, bývá v tom něco jiného než zdravý rozum. A i proto je výhodou nového člověka vzít nejdříve na dobu určitou, co je obrovská vymoženost pro řízení na rozdíl od let, kdy já jsem začínal ( 1985 ). To jsem dostal umístěnku a když jsem držel hubu a krok, mohl jsem hodiny odflákávat zcela po svém, pokud bych chtěl. Tehdy se totiž drtivá většina rodičů bála něco říct. Dneska na škole sledujou i to, jestli si učitel myje svoji Fabii a nebo jestli je to čuně...:-):-):-)

Kanuk 21.3.2009 19:23

Re: Hledat řešení

Pane důchodče, že jste důchodce by bylo možné poznat i bez vašeho nicku. Protože tak, jak popisujete vy, se chovali rodiče před válkou. Kdyby dnes si učitel dovolil sahnout na nějakého fracka, druhý den je ve škole mateř, rozlícená jak sedmihlavá saň, soptící oheň a síru a vyhrožující zbouráním školy a podáním stížnosti od magistrátu až po Nebeský soud.

fren440 21.3.2009 19:21

Re: Pár poznámek

Zkuste ty měřítka definovat.

Marko 21.3.2009 19:15

Re: Pár poznámek

Bingo - exaktně definovatelná  a objektivní měřítka pro ohodnocování učitelů neexistují, proto bych to nechal na lidech z vedení škol, ti vědí nejlépe, jak pracují jejich zaměstnanci.

Kanuk 21.3.2009 19:14

Re: Kromě rákosky souhlasím.

v dobe vyucovani vas taha za vlasy... No, pokud vím, tak tahání holek za vlasy byl "mužský" sport od doby, kdy začaly "koedukační" školy, nebo třídy. Odpomoc je snadná, dávčinu ostříhat "na ježka".

Janula 21.3.2009 19:08

Pár poznámek

Chacha,jeden můj popřevratový ředitel si z mladých kantorek udělal poradní sbor a posléze jsme se dověděli,že mezi ním a obstaróžními pracovitými účami byl více než třítisícový rozdíl v osobním ohodnocení a odměnách.

Kanuk 21.3.2009 19:06

Re: Pár poznámek

To sice můžete mít pravdu, ale na výjimečnost a schopnosti nejsou objektivní měřítka.

Kanuk 21.3.2009 19:03

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Na mě kantor/ka použít rákosku, má u mě utrum. Žádná důvěra......Evičko, četla jste "Stopka, Brouk a spol" od Kiplinga? Tam kluci dostanou přes záda holí, ale uznají, že si to zasloužili. Ovšem, Češi nejsou Angličani, a 2009 není 1899. Na druhé straně, jsou určité věci, které se nezměnily za 2000 let a snad ještě déle, co trvají školy.

Marko 21.3.2009 18:59

Re: Pár poznámek

A tabulkové ohodnocení zase diskrimunuje vyjímečnost a schopnosti učitelů.

Sumo 21.3.2009 18:59

Re: Kromě rákosky souhlasím.

Měl jsem pech na dvě nejpřísnější školy v kraji - zvané pakárna - a ač jsem byl mladík VELMI divoký a kreativní, dobří učitelé si se mnou vždycky věděli docela hravě rady a to tak, že jsem jim to v podstatě ani neměl za zlé a to tak, že jsem v životě nedostal rákoskou ani jednou. Holt, kdo umí, umí, kdo neumí, čumí a blbě kecá.

Jitka 21.3.2009 18:57

Re: Nelze, než souhlasit.

Amen, není co dodat. Nejlepší zhodnocení tématu této diskuze.

Kanuk 21.3.2009 18:52

Re: Pár poznámek

Pane Marko, asi jste neslyšel o případech, kdy nanicovatá sekretářka dostávala víc, než DOBRÝ chlapík s padesátkou na krku. V soukromé sféře to je věc šéfa, a do toho mu nemá kdo co kecat. Ale ve veřejné službě by - aspoň podle mého názoru - měla být uplatňována pouze měřítka objektivní. Výše vzdělání, odsloužené roky. Šmytec. Možná, že nějaké standartní kursy na universitě nebo tak nějak, ne nějaké soukromé pseudokursy. Jakékoliv hodnocení subjektivní můře být zneužito.

Jitka 21.3.2009 18:48

Re: Ještě doplním, že

Souhlasím s názorem, že děti opravdu nevycítí nedostatek kantorových znalostí, protože je marně se odvolávat na něco, co v makovičce nenosí... Na druhou stranu dobře vycítí nejistotu a strach těchto dospělých lidí, kteří by měli mít situaci pevně v rukou. Bohužel nemají a není se co divit. Zatím sice bezdětná, zato s jedním synovcem z Prahy na dohled, proto vím, co z těch děcek roste. Když se jedná o to, nějak obkecat vlastní lenost zavázat si tkaničky, vždycky nějakou tu výmluvu najde. Ale když mi to dítě volá a ptá se mě, kdo je to sv. Václav, protože je líný si to najít v krásné obrázkové encyklopedii doma, to už je fakticky i na mě dost. V první řadě bych ale chtěla apelovat na rodiče. Proboha, to dítě je vaše budoucnost! A hlavně vaše vizitka! Opravdu jste takoví agresivní hlupáci, jako vaše děti?!

důchodce 21.3.2009 18:35

Re: Hledat řešení

Plně sopuhlasím, sám jsem s dětmi dloho pracoval a občas pracuji. Nám pan učitel dával ukazovátkem na ruku i na zadek. Myslím, že nikdo z nás neutrpěl žádné trauma. Kdybych jsem si postěžoval rodičům, že mě pan učitel dal na zadek tak bych od táty dostal ještě jednou, protože pan učitel byl autorita . Na školu i na pana učitele s rákoskou rádi vzpomínáme

Marko 21.3.2009 18:35

Re: je třeba

Jenda tu moji ironii pochopil správně - tam kde nefunguje oficiální autorita, tam se vytvoří jiný systém autorit. A co s tím? Nevím, ale narozdíl od autora článku vidím problém spíš v tom, že učitelé nejsou autoritou. Na PF chodí studenti studovat jen proto, že je to nejsnadnější cesta k titulu - dostanou titul magistra a jdou dělat jinam, protože učit ani nechtěli, ale chtěli jen snadný titul - vím, co říkám jsem jeden z nich. Na PF jsem šel jen kvůli titulu a dnes se živím z komerční sféře. Takže z toho vyplývá, že učit jdou skoro jen ti, kteří se nedokážou uživit jinde. A omlouvám se té menšině schopných učitelů za tohle mé zvšeobecnění. 

Marko 21.3.2009 18:23

Re: Pár poznámek

Víte, já funguju v soukromé sféře. A zaměstnanci jsou placeni podle toho, jak jsou dobří. Např. 28 let stará holka má víc peněz než chlapík s padesátkou na krku. A nikdo si nestěžuje, protože všichni vědí, že ta holka je fakt dobrá a nepostradatelná.

A u školství - To přece může poznat sám ředitel, jak jsou žáci a rodiče s učitelem spokojení, jak se mu žáci dostávají na vyšší stupně... A může do toho zohlednit i snahu učitelů o sebevzdělávání.