15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pastevec 21.3.2009 16:03

Skolstvi?

Damy a panove jiz dlouho jsem si necetl na internetu tak slusne prispevky od diskutujicich na tak ozehave tema.Svedci to o tom,ze mezi nami je vetsina lidi skutecne slusnych.To je take zasluha skoly i kdyz hlavne rodiny.Patrim ke generaci,ktera ma jiz vsetko co se da od zivota cekat za sebou.To skolstvi nikdy neodpovidalo tomu co se od nej cekalo.Ja prosel ceskou skolou predvalecnou,valecnou Polskou i Nemeckou.Telesny trest byl vzdy soucasti vychovy ve skole i doma.Beda kdyz se prozradilo,ze byl ve skole narez,doma se neptali proc,jen pridali a to poradně.Jedno bylo devce nebo chlape.Ve skole musi platit jednotna pravidla pro vsetky.Pokud na stejnem typu skoly si vytvareji naprosto odlisne pozadavky a jina pravidla neni to k nicemu.Lide od detstvi se vzdy od sebe lisi mnohymi vecmi a tedy i schopnostmi.Velke státy maji vyhodu,ze tech nejchytrejsich maji vice ,je  to pocetny stát.Male státy jako je ta nase prkotina na tom jsou zle nebot tech tak zvane chytrych vzhledem k poctu obyvatel a zpusobu vzdelavani od predskolniho veku se nedostava i kdyz uz mame univerzity i na venkove.On si nekdo mysli,ze mnozstvim vselijakych skol se automaticky staneme vzdelanejsimi.Chlapi na skoly nejdou nejen kvuli penezum.On vi co to je mit doma tri děcka a zvladat je.Ve skole ma na starosti desitky ruznych typu,ktere cekaji co bude a on je ma jeste neco naucit a byt k nim slusny jinak nasleduje to co se bezne dela.Rodice,reditel,inspekce,tisk,ostuda atd.Ta tytez penize bez problemu kope diry,dela beton,asfaltuje cesty,maze vyhybky a sto jinych profesi i když ma vysokou skolu a je dobrý ve svem oboru.Kantor a rodina byl vzdy problem,kulturu bylo treba drzet na urovni tak se muselo omezit jine veci.

Mejla 21.3.2009 15:55

Doufám, Konopo, že se alespoň myjete, když už se neumíte slušně obléci.

.

gnomon 21.3.2009 15:33

Re: socha Zdeňka Nejedlého

stojí nedaleko  hojně navštěvovaného renezančního zámku v Litomyšli a sochu neodstranili ani nepřemístili na méně významné místo ale celou delikátní věc řešili radní světově unikátním způsobem a to umístěním ještě jednoho památníčku před sochou  na kterém je tento nápis: Zdeněk Nejedlý - rozmnožil i poškodil kulturu českou, přinesl poctu i úhonu rodnému městu jež oceňuje dobré a zavrhuje špatné jeho skutky.

     Což o to, my Češi víme své ale co cizinci, kteří zmateně postávají před sochou. Navrhuji postavit ještě jeden pomníček, kde by byl uveden nápis v angličtině. Angličtináři poraďte jim co tam uvést!   

gnomon 21.3.2009 15:06

Můj oblíbený ministr školství

byl Zdeněk Nejedlý. Působil na ministerstvu již od první Košické vlády  z roku 1945 a byl to pracovitý člověk a velice čiperný stařík. Proto mu mnoho současných  chlapíků navštěvujících posilovny nemohou  teď přijít na jméno - nemají na něj. Jak je známo zavedl  jako ministr školství do škol  žákovské knížky, které přetrvávají  jako socialistický relikt do dnešní doby. Současný ministr  školství nejde s dobou a ještě pro rodiče nezavedl datové schránky, pochopitelně řádně zpoplatněné.

     Já jsem nad Zdeňkem Nejedlým ale v maturitním ročníku  přece jenom vyzrál. Poněvadž jsem měl starostlivou maminku a trochu nervozního otce pořídil jsem si žákovské knížky dvě - jednu na poznámky do školy a druhou pro rodiče. Ke vší spokojenosti jsem školu dokončil a s odstupem doby mohu konstatovat, že žákovské knížky by se ve školách v rámci navádění k týraní dětí měly zrušit, jsou nanic.   

kajjik 21.3.2009 14:43

Re: Ale houby rákosku do škol !!

Tak to tedy pozor , aby jste špatně nedopad- Zelený Bratr sleduje určitě i tuto diskuzi.

bývalý učitel 21.3.2009 14:38

Re: No to by bylo báječné

tělocvikáři tráví neskutečně času po odpolednách,večerech a víkendech,přeci mají vždycky pár talentů,které trénují,jezdí s nimi na závody,motivují je a mají z toho radost...

Sýček 21.3.2009 14:35

Re: Pane Martine Profante,

No tak tedy se omlouvám za ty soudruhy, chtěl jsem asociovat pelíškovské "soudruhy z NDR". A pak souhlasím, jen bych se chtěl zastat autora i když v mnohém nesouhlasím, nepůsobí na mne jako člověk, který by si chtěl či mohl řešit svůj mindrák násilím.

bývalý učitel 21.3.2009 14:33

Re: Kdybych byl učitelem . . .

jo ,prej budou policajti používat místo psů učitelky.Víc štěkaj a míň žerou....

Martin 21.3.2009 14:24

Re: Ale houby rákosku do škol !!

Tak s tou rákoskou naprosto souhlasím - to byl ten nejúčinnější lék na každého šikanistu a třídního lotra. A kdyby si doma stěžoval,měl by dostat od otce další nářez.

Pavel72 21.3.2009 14:17

Re: tragedie českého školství

trent? obelix? nahoda?

Jinak nemyslim, ze kravata je to, co by bylo to nejdulezitejsi, stejne jako si nemyslim, ze reditele jsou telocvikari. Tech je MHO velmi malo a navic to neznamena, zer musi byt nutne hloupy. Vim o ucitelce matematiky a jako reditelka je silena.

siola 21.3.2009 14:11

Re: Školství kritizuji již delší dobu

Na středních školách je boj o každého žáka, protože to jsou dotace. Nemůžou být na žáky nároční, protože by příští rok se na naší školu nikdo nepřihlásil a bylo by po dotacích. A ze stejného důvodu je musíme nechat udělat maturitu i když nic nezná.

     Středních škol vzniklo jako máku, dětí moc není a tak je musíme nějak naplnit i bez přijímaček!!!!!

siola 21.3.2009 14:04

Re: „Muži do škol“

Myslím si, že to platí v Praze. Na venkovějsou platy učitelů na výdělkové úrovni ostatních pracovníků ve službách nebo průmyslu. A minimální mzda? Autor asi neví, kolik činí.

siola 21.3.2009 13:59

Re: ...jen nesmely dotaz

oprava: ... toho blbečka učit, ...

siola 21.3.2009 13:57

Re: ...jen nesmely dotaz

Když pan učitel nechce blbečka, tak ho musíme vyhodit. Toho učitele!

ota.karel 21.3.2009 13:50

Re: Ještě doplním, že

Současné děti nerady čtou a psát moc neumí. Je to vidět z jejich příspěvků na Diskuzních fórech, kdy většina jejich příspěvků dosahuje velikosti někdy až i 2 řádky! Do profilů si ti náctiletí píší, že umí 3 světové jazyky a zatím se je teprve učí. A stejně jako v mém mládí funguje princip kompenzace: Když mi to nejde ve škole, tak začnu ve 13ti psát do fóra Magie, nebo ještě líp do Woodoo a všichni budou koukat a bát se mě. Jinak je začaruju, i když jsem blbej a ve škole mi to nejde ... Taky se dá kompenzovat blbost tím, že vlezu do třídy těch mladších a pár jich tam zmlátím. Pro jistotu je dobré si s sebou vzít ještě aspoň 2 kamarády ..na tohle mám dodnes památku = uražený kus jedničky vpravo nahoře. Nechápu mé rodiče, že nikdo nešel do školy a neudělal tam dusno.

hugo 21.3.2009 13:49

Re: tragedie českého školství

to je ta ošidná globalizace jež se stala v usa-eu prostoru synonymem pro proletarizaci a dostává se pozvolna do fáze idiotizace.......vychovávat + vzdělávat zákazníky pro supermarkety,idioty pro nákupní akce a proletáře do montoven.........svět asijský se nenechal strhnout a ponechává si své kulturní společenské základy založené na systematizaci a pozvolna postupuje vpřed zatímco my degenerujeme....indičtí a čínští učitelé chodí v kravatě....zatímco naši jako šupáci!zřejmě má svůj podíl i kultura ředitelů-tělocvikářů,která se prosadila v posledních letech....též tragické...

JC 21.3.2009 13:08

Ale houby rákosku do škol !!

Radši marjánku, to by k panu ministrovi víc sedlo. Takový MARDOŠ by školáci jistě uvítali. Mají přece lidská práva, tj. mohou si dělat , co jim je libo. Vyžadovat v 21. století na dětičkách povinnosti a kázeň? Kam bychom se to proboha dostali? To si mohla dovolit Marie Terezie a komunisti, ale my, demokraté???;-O 

P 21.3.2009 12:54

Já jsem pro přísnost na učitele

musí splňovat vše, co po nich ministerstvo žádá. PS. Sám jsem z toho místa utekl, protože kdo něco umí, ten se lépe uživí jinde.

Pavel72 21.3.2009 12:41

Re: No to by bylo báječné

Ja zrovna ucim pocitace a fyziku + delam spravu site a to vase "vidte" + zavery svedci leda o tom ve vy vite velky kulovy o tom, jak opravdu chodi... Vidte.

TParanoik 21.3.2009 12:40

Ještě podotknutí neučitele

Největší problém učitele nejsou děti, ale jejich rodiče. Neboli pokud rodiče na děti kašlou, nevěnují se jim, a ještě je utvrzují v tom, že on je nejchytřejší, nejlepší a učitelka kráva, tak máte exemplář na zabití. A na druhou stranu - já za ZŠ a SŠ zažil jen jednoho učitele a dvě učitelky, ke kterým jsem měl jako děcko důvěru. Pokud by někdo z nich mému děcku nařezal, ještě bych mu přidal. Ale ten zbytek? V žádném případě. Nekompetentní učitelé, hysterické baby, žáci dost často věděli víc než oni..... ti moji úctu nemaj ani když už jsem dospělý. Podle mne stačí zavést a používat institut vyloučení ze všech škol v ČR. A zároveň po rodičích tvrdě vyžadovat jeho vzdělání. Až budou muset rodiče doma takové dítě učit, a pořádně, protože jinak při přezkoušení neprojde, pak si ho ukázní. Stačí zavést na rok, pak na stupeň školy.... a až budou rodiče platit třeba gymnázium v Německu, přejde je humor....

Pavel72 21.3.2009 12:39

Re: No to by bylo báječné

"že dělníci a ostatní pracovníci končí s prací s píchačkami a po směně se nemusejí vzdělávat"

Tak zrovna delnici a ostatni pracovnici toho po pracovni dobe nastuduji zanedbatelny zlomek proti tomu, co dela ucitel.

Vítek 21.3.2009 12:35

Re: „Muži do škol“

vy musíte být asi taky učitelka s takovými názory nebo můžete být i feministka.Podle vás ženu na mateřské chlap živit nemusí.Když si postaví dům,tak k tomu na splátky stačí taky učitelský plat.Pokud máte 2 a více dětí,taky na to stačí plat učitelky 

Sýček 21.3.2009 12:25

Re: No to by bylo báječné

Ne zcela náhodou o tom něco vím, třeba to, že tři učitelky (které znám blíže a považuji je za dobré) se mimo opravy  doma připravovat nemusejí, ono se toho třeba z matematiky od dob první republiky změnilo opravdu málo, viďte, nemluvě o fyzice, chemii, jo pravopis se mění, ale jen ke zjednodušení. Jo mění se jistě výukové metody. Ale nejlepší je ta, která dává dobré výsledky, ne ta nejnovější, vymyšlená od stolu "výzkumného ústavu pedagogického". Viďte? A nové předměty? Informační technologie, sexuologie.... No jak často děti vědí v těchto předmětech více, než je v učebním plánu?  A odpovědnost je v sexuologii to nejnepřípustnější slovo. Jo a o učitelích nemluvě. Jeden k tomuto tématu podotkl, kdo po pěti letech ještě píše osnovy, neměl ani studovat.  Jo jo, znám i ty co od učitelství utekli k zaměstnaneckému poměru i k podnikání a po pár letech se vrátili proč? Inu buzerace a nároky, málo času a nejistota ....

Pavel72 21.3.2009 12:09

Re: „Muži do škol“

Ano, ale vetsinou opravdu kdyz srovnam stav ve skolach, kde malicko znam prostredi, plati to tak, ze ucitelky maji manzele, kteri vydelavaji vice (vetsinou vysokoskolaci na ruznych pozicich).

Ty taky vetsinou nejdou do protestu a stretu, protoze jim to staci, nektere maji vyplatu jako kapesne.

Pokud je ucitelem muz (a nema nejakou vyjimku), vetsinou jsou jejich rodiny financne uplne jinde, nez u rodin ucitelek.

Opravdu jako zivitel rodiny je ucitel ponekud mene vyhodny.

Gandalf 21.3.2009 12:06

Re: Chudáci učitelé

Jezismarja, jak tohle muzete napsat! Aby na ministerstvu neco i delali? Jste k smichu.

Marat 21.3.2009 11:57

Re: Kdybych byl učitelem . . .

Musí být divný v tom případě, že by dokázal vlézt do postele i s Kuchtovou.

Gandalf 21.3.2009 11:54

Re: Škoda rány....

Mate pravdu. Kazdy policajt vi, jak dobre umistena facka urychli vyslech. :-D:-D:-D

(To je jen vtip, pravdu mate opravdu.)

Gandalf 21.3.2009 11:51

Re: Naše školství

A kde by se na ministerstvu vzali odbornici? Copak Vy jste jeste neslysel zakladni axiomy lidske cinnosti?

1. Kdo neco umi, ten to dela.2. Kdo to neumi delat, ale neco o tom vi, ten to uci.

3. Kdo si o tom jen neco precetl, ten to ridi.4. Kdo o tom nema ani poneti, ten to kritizuje.

Pro ministerstvo (jakekoliv) plati takrka bez vyjimky bod 3. (Bod 4 se tyka zelenych. ;-( )

Gandalf 21.3.2009 11:45

Re: ...jen nesmely dotaz

Pochopitelne. A jeste by na ne dali trestni oznameni a ochranci lidskych prav (tj. hlavne prav tech spratku) by je ukrizovali.

Herdík 21.3.2009 11:40

Re: Chudáci učitelé

Děkuji za odpověď. Jsem ale hluboce přesvědčen, že slovo kompetence vyjadřovalo (a v mém smyslu chápání jazyka i nadále vyjadřuje) způsobilost danou oprávněním či pověřením a NIKOLIV způsobilost danou znalostí či dovedností, což je v mém chápání totéž co schopnost. O ostatních zhůvěřivostech psát nebudu, popouzí mne jen, jak si tyto (a jim podobné) pavědy drze osobují právo libovolně (a vesměs tupě) měnit význam zcela obecných slov.