15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kanuk 21.3.2009 22:49

Re: Pár poznámek

Bývalo zvykem, že pod pojmem "umět anglicky" se rozumělo umět spisovnou angličtinu, číst a také psát. A umět napsat dopis, za který není třeba se stydět. Vaše měřítko je zřejmě jiné.

jitka 21.3.2009 22:44

Re: jop

V poslední době mě v médiích zaujalo strašení, že učitelé budou muset do 10 let praxe absolvovat doškolování, jinak nebudou mít platový postup. Moc by mě zajímalo:

a) Kdo je bude školit? b) Kde? c) Zač?

Ad a) Vysoké školy vinou politických a administrativních tlaků v posledních letech nabraly enormní množství studentů, takže už teď nemohou asistenti a docenti časově zvládnout množství hodin výuky a nutnou svou publikační činnost, podmínku odborného růstu. Navíc budou školit zas jen teoreticky, ne to, co absolventům chybí nejvíc - didaktické dovednosti. Ad b)Posluchárny praskají ve švech, semináře se realizují i na chodbách fakult. Ad c) Či snad ministerstvo chce, aby si učitelé platili kurzy sami ze svých hubených platů?To radši ze škol utečou i poslední nadšenci!

káma 21.3.2009 22:38

Re: Pár poznámek

Milý Marko,tohle co říkáte Vy a ostatní zpovykaná část národa,jsou jen kecy.Za mých mladých let to bylo tak: umíš-neumíš.Zlobíš při vyučování-poprvé napomenutí ,podruhé facka jako dům.A všichni jsme vyrostli,rodiče neprotestovali,neboť většinou nám ještě přidali.Dneska se jde na všechno vědecky,žvanit už umí všichni okolo včetně dětí a výsledek je ten,že úroveň našeho školství se propadá do bažin.Ale,jsme demokraté a Evropani,že?

fren440 21.3.2009 22:24

Re: Pár poznámek

Jsem ve škole asi 5 let. Zpočátku jsem trpěl nadšením, že něco mohu dokázat žáky naučit. Učím odborné předměty elektro. Spoustu vlastních pěněz a času jsem do toho dal. Výsledek 650 Kč osobního hodnocení. Teď přestavuji dům a raději budu čas věnovat svoji rodině, svojemu vzdělávání. Přešel jsem do fáze věnovat škole co nejmíň času. Žádné třídnictví, žádné ŠVP. Nenechám sebou orat.

Kanuk 21.3.2009 22:15

Re: „Muži do škol“

Majko, máte pravdu a nemáte. Kdyby se ta rodina spokojila s tím, že nebudou mít auťák a chalupu, že na prázdniny se bude jezdit k příbuzným v ČR a pod., tak by z jednoho platu možná vystačila. Ale když musí být auťák, chalupa a dovča přinejmenším na Jadranu, protože sousedovic to dělaj taky tak, tak halt jeden příjem  nestačí.

jitka 21.3.2009 22:15

Re: Chudáci učitelé

ANO, TO JE JEDINÝ ROZDÍL PROTI LÉTŮM NORMALIZACE. TEHDEJŠÍ AUTOR REFORMY  MĚL TU ODVAHU OSOBNĚ JEZDIT I NA VENKOV A OBHAJOVAT SVOU REFORMU PŘED ŘADOVÝMI KANTORY. K  AUTORSTVÍ TÉ DNEŠNÍ PSEUDOREFORMY SE DNES NIKDO ANI NEMÁ ODVAHU PŘIZNAT....

Marko 21.3.2009 22:14

Re: Pár poznámek

p.s. a úroveň mluveného českého jazyka v ČR se vám líbí? :)) Nejsem puritán, jazyky se mění.

Marko 21.3.2009 22:10

Re: Pár poznámek

Takže se na českých školách má učit spisovnější angličtina, než jaká se běžně užívá? Já jen, že v Británii jsem pracoval - a žádná oxfordská angilčtina se tam běžném hovoru moc neslyší. Jestli se živíte jazyky, tak jste profesně deformovaný. :) Já se chci jen domluvit a důležitou obchodní korespondenci a smlouvy si necháváme překládat u profíků do různých jazyků.

jitka 21.3.2009 22:09

Re: Chudáci učitelé

Jardo, máte naprostou pravdu. Za svou praxi jsem zažila několik školských reforem, ale tahle je nejvíc odtržená od praxe. Vše se zvrhlo ve psaní nekonečného množství papírů s plány, které však jsou v praxi zcela nerealizovatelné. Zato se inspektorům dobře kontrolují. Už ten nadřazený postoj páně Profantův k učitelům...

Osobně nevidím rozdíl mezi např. "množinovou reformou" ze 70. let a tou dnešní - byla učitelům právě tak oktrojována shora, nikdo se jich neptal na názor, a když nějaký nesouhlasný vyslovili, byli v zárodcích umlčeni. Opět se jen nařizuje, kdo nechce slepě poslouchat a podřídit se diktátu módního projektového nebo skupinového vyučování, je naprosto zepsut. Opět se bez rozmyslu kopírují cizí vzory (jen dříve z východu, nyní ze západu), aniž by se braly v potaz místní tradice. Nebere se v úvahu změněná společenská atmosféra, fakulty opravdu učí stejně jako před 50 lety, kdežto rodičovská veřejnost uvažuje utilitárně a všeobecné vzdělání považuje za naprostou zbytečnost. Jak má učitel vychovávat svobodné samostatně jednající jedince, když je sám zcela nesvobodný a pod nátlakem shora i zdola? Učiteli se jen přidávají nové a nové povinnosti, žáci však dnes nemají povinnosti vůbec žádné.

Pokud se žák učit nechce, nesvede s ním nic ani Einstein s Komenským dohromady. A proč by se učil, když se na vyšší typ školy dostane i se zcela prázdnou hlavou?

Novák S. 21.3.2009 21:58

Re: Pár poznámek

Přesně tak. V americe, i na universitách, mluví každý tak jak mu zobák narost. Tomu se říká svoboda.

Kanuk 21.3.2009 21:56

Re: Pár poznámek

Marko, dovoluji si dvě otázky

1) Umíte vy vůbec anglicky?

2) Byl jste někdy v USA nebo Kanadě?

Protože já v Kanadě žiju 40 let a tak občas si prohlédnu něco, co se píše na "special interest groups" (kde se hovoří o věcech, které obvykle předpokládají VŠ - ne nějaká porno) tak si dovoluji předpokládat, že o jazykové úrovni produktů amerických (a kanadských) universit jsem informován o něco líp, než vy. Jinak, na VŠECH amerických  universitách je v prvním ročníku POVINNÁ angličtina, aby se poloviční negramoti, vycházející ze středních škol (high school) aspoň trochu otrkali v civilisované angličtině.

jitka 21.3.2009 21:40

Re: Naše školství

Zcela souhlasím.

Kanuk 21.3.2009 21:37

Re: Pár poznámek

Frene, já chodil do státní školy. Ovšem to bylo před válkou. A troufám si říct, že jsem se naučil, přesněji byl naučen, víc, než na nejprestižnější soukromé škole v současnosti. To, že školy dostávají peníze podle počtu žáků, je jedna z největších kravin současného školského systemu. Druhá, s tím související, je, že školy si mohou volit učební osnovu. Pak není možné stanovit, že pro školu tu a tu je zapotřeba tolik a tolik kantorů. A protože tito mají takovou a takovou kvalifikaci, přísluší jim takový a takový plat. Na to škola dostane peníze a něco navíc, aby měla na rozbité žíněnky nebo žárovky do projektoru (ačkoliv já jsem ve škole projektor nezažil). Jenže to by bylo moc jednoduché a nebylo by tam místo pro příteličkování, osobní preference a podobné.

jitka 21.3.2009 21:35

Re: IOno je několik systémů výuky.

Skvělé! Mám s Američany podobné zkušenosti.

Marko 21.3.2009 21:31

Re: Pár poznámek

Chcete mi tady snad tvrdit, že na amerických univerzitách se anglický jazyk vyučuje ve slangové podobě? :))

Lotras 21.3.2009 21:31

Já chci Bohouše Doležala

.... v tomto příspšvku chzbí sranda ýadné in-Paroubek, in-Sudety apod.

Rakoskou na prdel tak autorovi...

jitka 21.3.2009 21:27

Re: Hledat řešení

Naprostý souhlas!V

jitka 21.3.2009 21:23

Re: Pár poznámek

R^R^;-D;-D

smolik 21.3.2009 21:23

Vraťte do škol rákosku

Metla vyhání z pekla

třak to prostě je

akorát si dát dát bacha aby to žák potom nevracel

Kanuk 21.3.2009 21:20

Re: Pár poznámek

Marko, jak jsem napsal, je rozdíl umět a umět. Někdo se umí domluvit s pasáky krav, převážně používáním "four-letter words" neboli sprosťáren, někdo se s pasáky krav nedomluví, ale umí napsat v angličtině článek do odborného časopisu. Já patřím mezi ty druhé. A dovoluji si malou poznámku. Napsal jsem článek, který zkorigoval můj známý Kanaďan, s velmi dobrým vzděláním. Jeden odstavec mi úplně přepsal. Recenzent můj článek strhal, mimo jiné po stránce jazykové. Zejména poukázal na odstavec přepsaný mým známým. Ten "dobrý muž" byl zvyklý na angličtinu "pasáků krav", což můj známý nebyl, a proto kultivované angličtině nerozumněl, zatím co moje primitivní angličtina mu potíž nedělala. Čímž chci říct, že ten přeškolený učitel ruštiny může angličtinu naučit líp, než rodilý anglický mluvčí.

jitka 21.3.2009 21:19

Re: Vážený pane ministře

Naprostý souhlas. Psycholožky zkoumají žáky jako jednotlivce v laboratorních podmínkách. Nechápou, že v normálním rámci kolektivu třídy se chovají úplně odlišně, že se chovají jinak při zábavě a zcela jinak, pokud si učitel "dovolí" po nich něco požadovat. Opravdu většinou jen sepíšou posudek, v němž učiteli nařídí, jak má žáčkovi sloužit, a tím to pro ně končí

vojtaxx 21.3.2009 21:15

vyjádření

co se týká tý rákosky to se mi zdá dost drsný protože co se týče žáků na 2. stupni tam to prostě bez  bez občasnejch "poznámek"  žáků neobejde

hugo 21.3.2009 21:13

Re: tragedie českého školství

nic v životě není náhoda,ani nehoda není náhoda,poslední sezónu jsem si ve školství užíval,škoda,že musím, zase na 2 roky ze školství pryč,za výdělkem do světa,na stará kolena-naposled,potřebuji spravit střechu ,ale já se zase vrátím.......;-)

Hrad 21.3.2009 21:08

Re: tarifní tabulky

Proč nenavrhnete rovnou kuratorium. Možná o té instituci nic nevíte. Pokud máte zájem, sedněte si do archivu ve svém městě a prostudujte si pár dokumentů k nějaké škole. Výroční zprávy a jednání městské rady o rozpočtu města. Dost poučné pro vyjádřování normativních názorů. Pokud ale chcete žít dál ve svých bludeeeeeeech, nic jsem nenapsal. Víte co je "sranda"? Na školství je odborníkem každý, kdo chodil do školy. Jako kdo jednou, dvakrát kopl do balonu je odborníkem na fotbal;-D;-P!!

fren440 21.3.2009 21:07

Re: Pár poznámek

Ve státní škole není cíl něco naučit. Cíl je urvat si něco z baliku peněz. Dobrá pověst školy. Co to je? Nejsou žáci? Nejsou peníze? Tak propustíme dva nadbytečné učitele. A jedeme dál.

Jarka 21.3.2009 21:06

Vážený pane ministře

Dále prosím pane ministře, abyste se přimluvil, aby opět zvýšili pracovní úvazky psychologů a sociálním pracovnicím v Pedagogicko psychologických poradnách. Je stále více dětí, které potřebují pomoc, ale jejich úvazky byly sníženy na polovinu, takže s dětmi, které mají problémy se stačí sepsat jen anamnéza, určit příčinu - LMD,  příp. formu dys. ale pracovat s nimi nemá kdo. Objednací lhůty jsou několikaměsíční. Vzhledem k tomu, že se zachraňují děti se stále nižší porodní váhou, je předpoklad, že většina bude potřebovat odbornou pomoc, ale nebude jim mít kdo poskytnout. Stejně tak dětem, které mají problémy s chováním, nebo učením.

Hrad 21.3.2009 21:00

Čo sa prežilo nech zhynie.(G. Husák 1969)

Já bych toho pohrobka bývalých časů - školu -  zrušil. Kdo chce pro své dítko nějaké vzdělání, ať si to zaplatí u soukromé agentury. Ruším školy!!!!!! podotýkám. Soukromé agentury by nabízely také skladbu předmětů, které jsou schopné učit. Rodič by si svobodně vybíral z té obrovské nabídky a tak vytvářel tu krásnou křivku, zvaná poptávka. Mně například prudí, že žádná současná škola nenabízí vyučování pletení košů a vrhání stínů. Jako motorická dovednost by se jistě uplatnilo plivání do dálky vpředmětu výchova ke zdraví . A co je nejdůležitější, soukromé agentury by nic nechtěly po státu, žádný podíl ze státního rozpočtu, jen by odváděly v podobě daní nějakou korunu ze svého výdělku. Tak tedy vpřed. Kupředu pravá.  S tím rákoskovným, je to jako s Cikrtným.  a teď vážně. Děti se skutečně nebíjí. Na budku mají dostat jejich rodiče!! Ale existuje spravedlnost. Tito rodiče budou možná jednou se slzami v očích číst o vymoženestech rodičů žijích na výměnku za Rakouska - Uherska na vesnici. 

Marko 21.3.2009 20:46

Re: Pár poznámek

Jistě, Vy byste raději podržel učitelku angličtiny, které se přeučila z ruštiny, než abyste vzal učitele, který tu angličtinu skutečně umí a umí naučit. :))

Kanuk 21.3.2009 20:23

Re: Pár poznámek

Frene, ono i s tím vaším kriteriem souvisí, umět si vybrat a udržet dobré kantory.

Kanuk 21.3.2009 20:18

Re: Pár poznámek

Pavle, on je rozdíl v tom, co si kdo představuje pod pojmem "něco naučit". Angličani, přesněji anglicky mluvící národy, říkají "monkey see, monkey do" - opice vidí, opice udělá. Někteří lidé tomu říkají "něco naučit".