7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dolly 1.12.2008 18:31

Vzdělání?

Vztah ke vzdělání je dán jeho hodnotou. Protože obecně hodnota vzdělání v této společnosti není vidět na výplatě, pak vzdělaní lidé tvoří jen jakýsi skanzen. Řešením by asi nejspíše byla 100 let stará c.k. norma protože současné "reformy" školství nás přivedou leda tak na stromy - pokud tady nějaké zbydou.

Fromm 1.12.2008 18:30

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Každá další generace je špatnější než ta předchozí. Nastala doba, kdy jsou lidé tak špatní, že se klanějí moci.

Kopecký 1.12.2008 18:13

Re: Problém není co a jak,

Teď na starý kolena už to měnit nebudu,

portwyn 1.12.2008 18:12

Fantome,

ač mne ODS letos svým přístupem ke školství ("zlikvidujte vše, co je dobré") otrávila natolik, že jsem ji nevolil, musím napsat, že mnozí ministři za jiné strany taky nebyli bůhvíco. Devastace školství za vlády ČSSD nabrala obrátky, jen Eduard Zeman byl trochu v obraze, až na ten INDOŠ :-/ A za Džamilu ODS nemůže...tu si tam procpal pan Bursík. Znám taky řadu voličů ODS, kteří mají slušné děti. Prostě to nelze brát podle stranického klíče.

Jinak ale nejsme ve sporu.

lesov 1.12.2008 18:10

Re: blbci s inteligenty v jedné cele, natvrdo na 9 let

Dobře, tak přjď  sem, ustřelím ti pr*el neb ti z ní lezou jen hov.., tak co s ní...!

Doufám, že až tvé druhé dítě bude blbější, než to první, tak  že ho shodíš ze skály nebo do něj alespoň budeš kopat, aby se to první nenudilo, ty před-poklade. ;-D

lesov 1.12.2008 18:04

Myslím, že nám v'89 odzvonilo všem.

"Ale najít v těch slovech a větách nějaký smysl, vnímat jejich krásu,

ošklivost či protivnou plytkost - kdo tohle dnes umí?"

Já, já to umím a proto nic nečtu, protože se to nedá číst...! ;-D

Jo a taky si myslím, že ta negramotnost je plánovaná, no řekněte, na co skladník, uklízečka nebo popelář potřebuje vysokou?! :-/

A učitel, jeho hlavním posláním, je přežít. Naučit biologický odpad myslet, na tož jej něco naučit, je nadlidský úkol.

Pepek 1.12.2008 18:04

blbci s inteligenty v jedné cele, natvrdo na 9 let

Většina problémů ve škole vychází z nesmyslného předpokladu rovnosti žáků ve třídě. Kdo chce oslovit chytré žáky, nudí hloupé, a naopak. Osvícené hlavy používající osvědčenou cestu středu nudí pak všechny. Zvládnout rozptyl IQ žáků 60-70bodů v jedné třídě ZŠ snad není ani možné.

brána 1.12.2008 18:03

Re: Problém není co a jak,

Blahopřeji k propadu vašich přirozených instinktů

brána 1.12.2008 18:02

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Ano ještě zvlčilejší byla za dob pana Sokrata. Veřejně se posmívala demokratům. Ta dnešní o něčem takovém naštěstí ještě od nikoho neslyšel.

brána 1.12.2008 17:59

Re: Souhlasím,

Pane Kopecký vaše argumenty jsou nadčasového rázu. V každé epoše týhletý naší milé vědeckotechnické civilizace jsme trnuli nad propastí mezi hukotem technického pokroku a mentální stagnací lidské psýchy. Létáme na výlet do kosmu, kujeme zbraně schopné velmi pohodlně spálit veškerý protein této planety. A co děláme během této bohulibé činnosti - áno drmolíme očenášky a spoléháme se na rukupáně. A co se zrychlení dotejčí -mj jeden z románů denuncianta a destruktora reputace českého člověka ve světě - co máte proti opojení ze šusu na černé sjezdovce z Bílého rohu u maránu - he?

Kopecký 1.12.2008 17:38

Re: Problém není co a jak,

Milý Bráno, starosti všedního dne mě od úvah neřkuli psýše pořád odvádějí. Kupříkladu právě nás vytopili instalatéři. Ale protože mi stále vštěpujete, že slušnosti není  nikdy dost a dojdem s ní nejdál (kam?), usmívajíce se přívětivě, cimru jsem vytřel.

portwyn 1.12.2008 17:26

děkuji

Františku, díky za rozumný příspěvek. Máte-li děti, zkuste to vysvětlit ostatním rodičům. Velmi tím pomůžete vzdělávání i učitelům (nebo aspoň těm, kteří chtějí učit).

Bohužel se častěji setkáváme mezi neučiteli s názorem, že chtít po dětech cokoli včetně malé násobilky je šikanování (nebo "zbytečná buzerace", abych citoval). Pomozte nám díky předem.

brána 1.12.2008 17:23

Re: Problém není co a jak,

Věřim ti Erichu, žes fascinován fascinujícím.  Ale pokud mne paměť opět nešálí - dřív  ses k metafilipice neuchyloval tak zprudka. To bývalo fascinujících racionálních úvah o lidském chování, neřkuli psýše.

V. Hoffman 1.12.2008 17:19

Re: Školské reformy

Biflovanie a memorovanie nerozvija dlhodobu pamat, akurat podporuje ucenie sa splachovacim systemom. Naucim sa, spravim skusku a zabudnem. Najlepsie sa pamataju veci vylozene kontextovo a v dobrych asociaciach /este po dvadsiatich rokoch si pamatam co je to gradient elektrickeho toku vdaka genialnemu vykladu prednasajuceho, ktory nam popisal ako sa postupne meni gradient toku studentov medzi fakultou a blizkou krcmou s prdlezujucim sa casom a zvysujucou sa nudou na prednaskach :-DDDD/.

portwyn 1.12.2008 17:18

Děti obrazem rodičů

Mám dvě. Starší syn chodil do VELMI problematické třídy, teď je na gymplu, spokojený. Vytrhl se z prostředí pakáže (to slovo používá on). Kreativní je docela dost. Mladší dcera je rovněž neproblematická, zatím na I. stupni. Kreativitu neposoudím, zatím je malá, ale ráda a dobře kreslí.

Nevím, proč směšujete kreativitu s nekázní. Zkuste prosím rozlišit "sedím a ani nemuknu" od "je utrpení být se mnou v jedné místnosti". Kreativita vůbec neznamená to, že hulákám o hodině na kamarády, o přestávce házím odpadky kolem sebe po zemi a čmárám po zdech. Sám jsem byl kreativní až až (úspěchy v soutěžích výtvarných i slohových), ale nebyl jsem fracek. Ne, nebyl jsem anděl - normální dítě. Sem tam pochvala, sem tam poznámka. A žádné zásadní problémy jsem neměl. Můj syn je stejný, jen má jiné zájmy.

Slušně jsem s Vámi diskutoval. Pokud Váš syn používá v diskuzi se svými učiteli invektivy jako "maloměšťácké, zaprděné jednostranné zjednodušené vidění problému", klidně to vyjadřování nazývejte kreativním. Podle mne je to obyčejná nevychovanost.

Kopecký 1.12.2008 17:18

Re: je evidentní, že mládež je zkažená,

Jo, jo, dobře míněné rady moudrých rodičů jsou házením perel. Ta zatracená mládež byla, jest a bude "zkažená"!  Deo gratis.

V. Hoffman 1.12.2008 17:11

Re: Moderní metody výuky

Ono by to samozrejme bolo vynikajuce celu prednasku dostat v pisomnej forme a nemuset nic prepisovat, ale to by si od prednasajuceho vyziadalo naozaj nadstandardnu pripravu, ktora sa doteraz vobec nevyzadovala /kazdemu bolo sumafuk, ci pan profesor recni zbrucha a volne improvizuje /mimochodom, zazil som vynikajuce prednasky tohto typu/ alebo ci si celu prednasku vopred pripravil pisomne.

V. Hoffman 1.12.2008 17:07

Re: Moderní metody výuky

Pockat, teraz hovorime o kurzoch ako seminaroch pre externych zaujemcov alebo o normalnych vysokoskolskych prednaskach? V prvom pripade si samozrejme odbornu literaturu musite zadovazit sam (pokial nie je zahrnuta v cene kurzu), v druhom pripade tiez potrebujete kupit predpisane skripta. Takto to bolo vzdy, nikto nam ziadne ine podklady nedal /to by musel mat prednasajuci svoju prednasku vopred pripravenu v pisomnej forme, co je dost nadstandardna poziadavka/. Imho prednasajuci poskytuje verbalny vystup, pripadne s pomocnymi textami /powerpoint, zhrnutie atd./. A to co sa dozviete na prednaske vam potom umozni dalsie a hlbsie prebratie problematiky samostudiom alebo na seminaroch.

Jan z bezu 1.12.2008 16:43

Re: Moderní metody výuky

Řekl bych, že portwyna moc neznáte.

woka 1.12.2008 16:43

je evidentní, že mládež je zkažená,

děti neposlouchají dobrých rad svých rodičů a blíží se kvapem konec světa. Říkali už staří Babyloňané...nebojte, ono to nějak zase půjde...

EW 1.12.2008 16:39

Re: Ono je to složitější

Jo, pilot Pirx, to byla moje laska. Obzvlast mi bylo sympaticke, jak mel tendence v krizi vypinat automatiku ;-D 

Inka 1.12.2008 16:24

Re: Portwyne,

možná to maloměšťácké, zaprděné jednostranné zjednodušené vidění problému, tak jak se vám to hodí. Kolik máte školou povinných dětí? Všechny jsou asi vzorně vychované, sedí, ani nemuknou, bez kreativity a aktivity? Já mám 4. Velmi nadané. A jsou s nimi problémy, které tvoří i učitelé, kteří nepochopí jejich svět a škatulkují je. Dospělo to tak daleko, že učitelka, kterou syn miluje, jej odsuzuje dopředu a syn je tedy,, ten špatný, když mu nedá šanci".  A jako just se nebude snažit. Autorita učitele se tvoří i jinými prvky, než jen dogmaty

Kadlus 1.12.2008 16:15

Obrana jazyka českého

ne Balbínova, ale skutečná.Jak praví bonmot: Všechno je v lidech. Jako bývaloý kantor a děde třeťáka jen pár slov. V nejmenované Horní Dolní, v nejmenované škole vzala pí uč. na konci první třídy děti do Městské knihovny,paní knihovnice připravily program a MK dala do konce roku (červenec- prosinec) kartičky dětem zdarma.Víc jak polovina se "drábkem chytila" a jsou z nich pravidelní návštěvníci. Jak sleduji Kubovy pokroky,dostávají děcka dost záhul a postup není žádný experiment,spíš "nahuštěná klasika"- rozhodně se nedá řící, že by se děcka flákala.Jen dodám- škola není vzorová a má cca 1000 žáčků.Tak vážení, zkuste se podívat skutečně kolem sebe-nesprávná generalizace a odsuzování šmahem není vždy to pravé ořechové.Na druhé straně- v 1. třídě bylo 30 dětí, což je podle mne víc než dost.Technokratická řešení a z nich vyplývající podfinancování zejména základního školství- tady bych hledal příčiny. Tenhle počet dětí v 1. třídě je skutečně nedůstojný 21.století.

portwyn 1.12.2008 15:50

Re: portwyne

Není zač :-)

portwyn 1.12.2008 15:49

Jo, a zkuste je tam poslat na povinné představení

Naprosto stejný film Vám odzívnou, budou se v kině bavit, odcházet hulit na záchodě atd. To je totiž škola a ŠKOLA JE TRAPNÁ, to ví každý adolescent...

Máme (opakovaně) zkušenosti z rockového koncertu skupiny Travellers (vývoj rockové hudby). Děti se chovaly úplně jinak, než kdyby tam šly samy. Přitom repertoár byl, řekl bych, dost zajímavý i pro jejich generci. V podstatě poslouchají totéž, co hráli hoši na pódiu.

portwyn 1.12.2008 15:43

Tvořivost

Počkejte, tvořivost například obsahuje i hledání odpovědí na problémové otázky. Znamená tvorbu úloh pro spolužáky tak, aby mluvily jejich jazykem.

Teď mohou dobrovolníci u mne tvořit malé úvahy na téma "něco je jinak" a zamyslet se, co by bylo, kdyby neplatil některý z fyzikálních zákonů. Následná diskuze bývá dost zajímavá...

R. J. 1.12.2008 15:37

Re: k Hlavě XXII

Válke je peklo,o tom není sporu,ale na obou stranách nebojují "charakteři" a géniové.Ale ruzní lidé, ruzného rozumu a povah. V obecné rovině,jsou tam tito "vykresleni" , včetně hovad nezměrného kalibru,karieristů,ještě zhovadilejších než je průměr. A to celé je opět šílená absurdní fraška, nad kterou člověk "řičí". Možná se bojíte, abyse válka v tomto podání, nezvrhla v názor, že je to nezměrné veselí, proto to vidíte svým pohledem,myslím ale, že kdo čte Hlavu XXII a směje se jako "kůň" , u toho to nehrozí. Rozhodně nebude válku, jako takovou zlehčovat. Nebude brát válku,jako karneval srandy. I když se jí směje.

portwyn 1.12.2008 15:36

Ať mne neposlouchají, pokud nechtějí,

ale ať nebrání poslouchat ostatníím. NIKDO nedokáže zaujmout všech 28 dětí na celých 45 minut všech 5 hodin týdně po celý školní rok. Jenže řada dětí by docela poslouchala - kdyby jim to bylo spolužáky umožněno.

portwyn 1.12.2008 15:32

Pomohla,

ale to se nesmí. Pro rodiče to tak je pohodlnější, hodí ty nejhorší fracky na krk nám.

Dokonce vím o situaci, kdy bylo dítě posláno do střediska pro problémové děti; odtamtud hocha vyšoupli (přinesl tam chlast nebo trávu nebo co) a co myslíte? Správně, poslali ho zpět do školy. Ať se učitelky po.... :-/

J.G. Pašek 1.12.2008 15:29

Jen tak čtení se dává větší cena než jakou si zaslouží . . .

Umět přemýšlet je mnohem důležitější . . .