5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zdenek 30.1.2010 12:54

maturita z matiky

Z článku jsou pozitivní dvě věci. Matematika je dřina a musí se jí propočítat, porozumět souvislostem. To se v době notebooku zase tak moc nenosí. Díky za Einsteina, teď už vím, byl to genius především v matematice. P.S. Matika mně na střední škole ubíjela svými nároky pochopit, aplikovat. Maturoval jsem z ní s dvojkou, nijak si nestěžuji, výsledky se hodí do života. 

Verča 29.1.2010 18:59

Tercie

No jo, ale vy máte maturity za sebou!!!!!

sempervivum 28.1.2010 17:18

maturita

Nastoupila jsem na gymnázium v čase, kdy povinná maturita byla z češtiny, ruštiny, matematiky. Ve třeťáku nám zrušili povinnou ruštinu( ach ta úleva - s ruštinářkou jsem si nerozuměla) a povinnou matematiku. Maturovala jsem Čj, Aj, chemie, biologie. Rozhodně náš matikář byl větší dávač dobrých známek než dámy z přírodovědných oborů. Bohužel matematiku neumím tak jak bych chtěla. Díky povinné maturitě bych ji musela umět. Hlásila jsem se na vysokou a maturitní známky byly důležité.

hafusak2 28.1.2010 11:19

Rozšiřte a zpřísněte matiku a hromadu lidí tím připravíte o tu radost,

když si potom v supermarketu nebudou muset místo drahého kilového balení něčeho za dvacku výhodně koupit 800g balení za 19,- Kč a radovat se z ušetřené koruny.

K341sko 28.1.2010 11:14

Naprostý souhlas!

Paroubek končil s matematikou u násobilky

Ludva 28.1.2010 10:27

Použitelné pro budoucnost

Takové má být učivo. Bohužel, tak 90% učiva jen cirkuluje mezi učiteli a žáky.

Milan 28.1.2010 0:23

Ve zdejší diskusi...

...lze celkem snadno rozlišit, kdo patří k těm, kteří chápou, o čem matematika je a kdo patří k těm, kteří to nechápou.

Člověk znalý matematiky je schopen sledovat logickou argumentaci odborníků z většiny ostatních přírodovědeckých oborů a je schopen si ověřit, zda dotyčný vaří z vody či ne. Takové znalosti matematiky nebude většina populace nikdy schopna dosáhnout, proto se také na takovéto úrovni vyskytuje jen na nejkvalitnějších školách. Není vysokoškolská matematika jako vysokoškolská matematika.

Gymnaziální matematika nemá ovšem s vědou nic společného, způsob jakým je vyučována je tak prostý, že by to opravdu měl zvládnout každý, kdo touží po maturitním vysvědčení. Příklady u maturity jsou jednoznačně typové, nejjednodušší, jaké se na danou otázku dají představit. Většina příkladů, která se řeší při hodinách, je složitějších. Se znalostmi z gymnázia přežije student matfyzu právě tak akorát zápočet ze středoškolské látky, u zkoušky zažije takovou potupu, že se o tom humanitním oborům může jen zdát.

Šprt, který odmaturuje z matematiky, aniž by měl nějaké tušení o tom, o čem vlastně mluví, je jednoznačně selhání systému. Od toho je zkouška ústní, aby se zkoušející studenta ptali na jeho postup či na používanou teorii. Pokud není schopen reakce, má smůlu. Stačí jednoduchá otázka k tomu, aby se takový člověk vyhodil z nadrčeného tempa. Naopak studentovi, který sice nemá tolik napočítáno, ale chápe principy úlohy, kterou má řešit, stačí položit vhodný dotaz a už sám pochopí, jestli počítá správně nebo udělal chybu.

Opírám se o své zkušenosti loňského maturanta, který viděl i maturity jiných, bavil se o maturitách se svými spolužáky z vysokých škol, které zrovna studuji, a kde je matika jednoznačným sítem, kterým neprojde ani polovina studentů.

fo_cz 28.1.2010 0:09

Strucne, jasne

Souhlas. Tecka.

gog 27.1.2010 23:26

Prosadit povinnou maturitu z matematiky

je základ každého alespoň trochu kvalitního nejen středního ale i vysokého školství. Stačí se zamyslet nad stavem především tzv. humanistních fakult kteréžto instituce může dnes absolovovat i takřka úplný imbecil(protože není nucen skládat maturitu z matematiky kterážto by ho bezpečně vyřadila z oběhu zpátky kam patří), stačí aby na nějaké filosofické fakultě stále dokola opakoval momentálně modní a "in" fráze i když jsou sebepitomější , absolventi těchto fakult jsou dnes vpodstatě přehlídkou individuí neschopných ani elementárního myšlení -a  přitom právě na humanitníh fakultách by měli být lidé s nadprůměrnou schopností logicky myslet tj. oddělit filosofické bludy, nesmysly a podvody toho co je a může být pro společnost prospěšné - dnešní absolventi tzv.humanistích fakult jsou ideálními užitečnými idioty , zápočty z matematiky(tj.vpodstatě testy schopnosti logicky myslet ) by v dnešních tzv.humanistických fakultách rozpoutaly holokaust

zdenek 30.1.2010 13:18

Re: Prosadit povinnou maturitu z matematiky

Tak tohle je neštěstí, co tu vyvádíte. ad1) Tzv. filosofické bláboly dle Vás vznikly na základě mnoha empirií logiky a provázanosti. Je všeobecně známo, že velcí matemamatici byli i skvělými filosofy. ad2) Hovořit o užitečných idiotech z humanitních fakult je bezesporu silné kafe i pro objektivního matikaře. Ostatně co to je absolvent humanistích /resp. humanistních/ fakult, jak píšete? Že by nedostatek základů českého jazyka ze základní školy ve Vašem případě? Jak se pak asi vyjadřujete v matice! 

JardaZ 27.1.2010 22:55

Neshoda

Vídíte p.Čermáku, neshodneme se v ničem, ani v tak evidentním problému, co se máme naučit, tak jak se máme domluvit na daleko podstatnějších věcech.Máte pravdu, mnoha lidem,kteří tady napsali svoje názory, matematická průprava, o které jste napsal, zcela jistě chybí.Od lenosti k tuposti je jen malý krok...

portwyn 27.1.2010 22:28

Šprtání vs. pochopení

Na 2. stupni ZŠ se jakékoli dítě bez poruchy učení (dyskalkulie) může M naučit na dvojku, a to i v případě, že má špatného učitele. Výběr učebnic je obrovský a řada z nich je hezky udělaných.

Na gymnáziu se opravdu dá matematika "našprtit", i když na 1 těžko - tedy pokud vyučující za něco stojí. Na druhou stranu nevěřím argumentu, že "po skončení školy už žádné zbytečné věci dělat nebudou". Houby - v zaměstnání nebo třeba na úřadech všichni vyplňujeme papíry, které jsou nejasného smyslu, zato však složitě zadané a musí být přesně vyplněny. Chcete-li konkrétní příklad, tak kdo zvládl M na SŠ, má obvykle výrazně menší problém s vyplněním daňového přiznání. Gymnaziální (a vlastně jakákoli školská) M má také vést i k nějakým návykům, například "dodělám práci do konce", "dělám ráci pořádně", "přečtu si, co mám vlastně dělat" nebo "logicky a jasně formuluji argumenty". Tohle je podstatně důležitější, než rovnice s goniometrickými funkcemi. Žebříček důležitosti zní 1. pracovní návyky, 2. dovednosti, 3. vědomosti. Ne, to jsem nevymyslel já - to se učí na té opovrhované, zkostnatělé pedagogické fakultě.

w4c 28.1.2010 0:13

Re: Šprtání vs. pochopení

za těch 1000 let a nebo i víc se shromáždilo hodně učebnic. Takže je z čeho si vybírat. Podle mne jsou žáci líní a myslí si, že když vypočtou jeden příklad, že něco umí. Jsou líní si rozepsat příklad a nebo nakreslit slovní úlohu. Je jednodušší říct na to nemám buňky a je vymalováno

w4c 27.1.2010 22:09

děláte tu s obyčejnejch středoškolskejch počtů kovbojku

 proč taková hrůza? Vždyť je to tak lehký.

Jura Jurax 27.1.2010 22:49

Re: děláte tu s obyčejnejch středoškolskejch počtů kovbojku

Moc palců nahoru :-)

Kritérium Tuposti 27.1.2010 21:16

To je prostě matematika

Proto ji také tolik lidí nenávidí. Nedá se ošidit. Se známkami to nemá nic společného, protože i vysoce bystrý žák, který nedává pozor a neučí se, nic neumí a propadá. Něco jiného je matematika, kde i supersnaživý, superučivý žák (většinou šprtka) může mít velké problémy, prostě protože je přirozeně tupý a nemá na to.V jiných předmětech se to dá snadno zamaskovat obrovským učením, doučováním a snaživostí, takže tam může i excelovat. V matematice ale ne. Je to taková promenáda v plavkách v přehlídce inteligence a houževnatosti. Jako síto na odhalení líných, případně i snaživých hlupců je k nezaplacení. Maturu by snad snaživí hlupci dostávat přeci neměli. Ne všichni protestující studenti proti matematické maturitě jsou hlupci, většinou jsou pouze líní a neuvědomují si, že pokud bude mít maturitu každý, i ten s alternativní inteligencí (blb), příjde maturita o jakoukoli hodnotu, pokud ještě nějakou má.

A. S. Pergill 27.1.2010 21:44

Re: To je prostě matematika

Matematika, bohužel, alespoň ta středoškolská, není nic jiného než naprosto bezobsažné žvanění. V naší třídě na gymnáziu měla nejlepší prospěch dívenka, která uměla řešení všech případů ve sbírce maturitních příkladů a v učebnici nazpaměť. Takže prostě podle zadání identifikovala, že se jedná např. o příklad číslo 137 sbírky příkladů k maturitě a k tomu se kreslí ty a ty klikyháky. Úspěšně vystudovala vysokou, technický obor, byť se mu nevěnuje.

Vasekpasek 27.1.2010 21:54

Re: To je prostě matematika

V tom případě jste měli línou učitelku matematiky, která dávala jen příklady z učebnic... Kdyby dávala i jiné, snadno by to odhalila.

w4c 27.1.2010 22:00

Re: To je prostě matematika

zase další blábol a lež.

alex 27.1.2010 22:07

Re: To je prostě matematika

ano,souhlas

Jura Jurax 27.1.2010 22:51

Re: To je prostě matematika

No, tohle je kec nebo ta dotyčná musela mít fotografickou superpaměť a hlavu jak barel a ještě profesor(ka) matiky to flákala ...

A.S. Pergill 28.1.2010 7:45

Re: To je prostě matematika

Za 4 roky jsme měli 5 profesorů a 5 různých matematik, které se nesešly ani na úrovni bazálního názvosloví (asi jako kdybychom měli předmět "cizí jazyk" a každý rok, někdy i půlrok, jsme se učili nějaký zcela odlišný - včetně neindoevropských - a pak z toho guláše maturovali).

Jinak ta dívenka byla chytrá a neobyčejně pilná, její samostudijní záběr na SŠ odpovídal rozsahu samostudia na náročné vysoké škole (takové, kde potřebujete na jeden předmět stovky až tisíce hodin samostudia mimo 100% účasti ve výuce).

Rybák 27.1.2010 22:59

Re: To je prostě matematika

Bezobsažná hloupost je hlavně to, co jste napsal. Ale před tou dívenkou, pokud ovšem opravdu taková byla, bych smeknul.

w4c 28.1.2010 0:07

Re: To je prostě matematika

to je jak v tý pohádce o Matyldě s velkou hlavou

yenda 27.1.2010 21:03

Cipísku, vy podle vašich četných příspěvků mě potvrzujete

že matematika vás skutečně nepolíbila. To neznamená samozřejmě, že se neuživíte jako projektant. Pracuji ve stavebnictví a s projektanty se potkávám velmi často. Na jedné straně jsou kluci, kterým to pálí a lehce se domluvíme, co je potřeba naprojektovat, aby to vyhovělo klientovi v cenovém a kvalitativním kompromisu a na druhé straně jsou truhlici, kteří donekonečna melou, že tahkle se to nedělá, že to normy nepřipouštějí, že to je složité nebo naopak moc jednoduché a výsledek jejich práce pak je "o ničem". A taky se úspěšně uživí.

Minutus 27.1.2010 20:58

Vícerychlostní zkoušky

Řekl bych, že jednotná maturita je totální kravina. Mělo by být více druhů statem certifikovaných maturit. A navíc bych zavedl vícestupňovou maturitu, třeba maturitu I., II. a III. stupně, podle náročnosti. Mezi maturanty jsou obrovské rozdíly, to vidí i slepý. Pro zaměstnavatele má fakt, že má někdo maturitu, nulovou hodnotu, nedozví se z toho nic. Dal bych možnost udělat maturitu I. stupně po 2 letech na střední škole, II. po 3 letech a III. po 4 letech. Kdo by nestíhal měl by po 4 letech jen I. stupeň a kdo ano, měl by III. Pouze ten by kvalifikoval na vysokou. Navíc maturitu III. stupně by student mohl složit jen na VŠ a mohla by posloužit i jako přijímačky. Prostě by to nebyla dávačka.

Jura Jurax 27.1.2010 22:55

Re: Vícerychlostní zkoušky

Souhlas. Kdysi jsem tady navrhoval maturitu bodovat od jedné do sta. Nad řekněme 80 by jeden mohl na VŠ, nad řekněme 40 by odmaturoval. A bylo by jasno - z matiky máš 45, na matfyz nelez, z jazyků 90, jdi na fildu. A i zaměstnavatel by věděl - maturoval z chemie za 42,  chce dělat laboranta v chemické laboratoři - nevím, nevím ..

fo_cz 28.1.2010 0:13

Re: Vícerychlostní zkoušky

Ale takhle to uz davno ve vyspelem svete chodi.

Dora 30.1.2010 15:18

Re: Vícerychlostní zkoušky

Souhlas.Střední školy mimo gymnázii (někdy včetně) jsou v současnosti  náročnější základní školy. Školská politika je založena na kvantitě středního a vysokškolského vzdělání. Maturita se stává formální  záležitostí. Pokud to chceme zachovat, bylo by skutečně dobré zavést několik stupňů, s tím, že na VŠ by šli pouze maturanti toho nejkvalitnějšího. Mám však dojem, že trh ve všem i ve školství tomu brání. Školy jsou udržovány uměle, jediným motivem jejich existence je nezvyšovat nezaměstnanost pedagogů a absolventů škol, kteréna studiích rádi vydržují jejich rodiče a stát je takto ušetřený dalších dávek v nezaměstnanosti. 

Dora 30.1.2010 15:26

Re: Vícerychlostní zkoušky

Souhlas.Střední školy mimo gymnázii (někdy včetně) jsou v současnosti  náročnější základní školy. Školská politika je založena na kvantitě středního a vysokškolského vzdělání. Maturita se stává formální  záležitostí. Pokud to chceme zachovat, bylo by skutečně dobré zavést několik stupňů, s tím, že na VŠ by šli pouze maturanti toho nejkvalitnějšího. Mám však dojem, že trh ve všem i ve školství tomu brání. Školy jsou udržovány uměle, jediným motivem jejich existence je nezvyšovat nezaměstnanost pedagogů a absolventů škol, kteréna studiích rádi vydržují jejich rodiče a stát je takto ušetřený dalších dávek v nezaměstnanosti.  A stejně, k čemu nám je přespočet absolventů politologie, soclogie, filosofie, religiostiky, žurnalistiky. Pořádný hospodář si pipravuje zaměstnace, které bude jednou potřebovat / viz Baťovy školy/. Kromě toho stát zadarmo připravuje některé profese pro cizinu( např.lékaře).

r