25.5.2024 | Svátek má Viola


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Věra 27.1.2010 18:15

Re: Souhlasit nemohu

Jsem na tom stejně, mívala jsem na základce (8. a 9. ročník - 50.léta) doučování, naštěstí prima gymnazistku, která pak absolvovala matfyz. Nakonec mě doučoval jeden mladík z VŠ (ČVUT), trochu mi to pomohlo, abych nepropadla.(:-)

kocour 27.1.2010 19:00

Re: Souhlasit nemohu

soudruhu jebotoji zrejmne ti chibjej ty spravny kolecka. To nic, se dej na polityku, tam zadnou matematyku ani logyku nebudes potrebovat

Jura Jurax 27.1.2010 23:18

Re: Souhlasit nemohu

Hm ... a umíte si spočítat výplatu? Patrně jste měl smůlu na pedagogy a taky trošku přeháníte, že ... a to co děláte je specifický obor ...

Němek 27.1.2010 16:38

To jsme to dopracovali

V těchto krajinách se maturovalo nějakých sto let (asi i víc). Nikomu to nedělalo problémy. Nyní se už 20 !! let vede prázdné tlachání o čemsi světoborném, co už stálo pěknou hromádku peněz. Jde tu především o to, jak udělat maturity, které by zvládli všichni, kteří si to zaplatili, a také všichni, kteří si zaplatí další studia.

Současný úpadek obecné vzdělanosti je otřesný. Už se pomalu blížíme svému vysněnému americkému vzoru. Vaši námitku přijímám, ale ta se týká jen několika málo amerických opravdu vysokých škol. Drtivá většina je pod úrovní našich maturantů.

27.1.2010 16:27

Naše maturity stejně nejstojí za nic.

Co je po maturitě, kterou dokáže udělat 80 % dětí v ročníku? Vždy to znamená jen to, že takovou maturitu zvládne každý, kdo má IQ kolem 80 bodů.

Dřív se takoví lidé ani nevyučili, dnes mají maturitu.

JaS 27.1.2010 16:41

Re: Naše maturity stejně nejstojí za nic.

Je to jen snaha, aby to vypadalo, že většina lidí je vzdělaných i když to není pravda. Pak ta maturita ztrácí smysl, protože nedává žádnou informaci o úrovni vzdělání a tím ani o předpokládaných kvalitách člověka, který se například bude ucházet o zaměstnání. Všechno se bude muset mnohem víc prověřovat - stejně jako v situaci, kdy všichni lžou.

cipísek 27.1.2010 20:02

Re: Naše maturity stejně nejstojí za nic.

Podívejte-mně kdysi do projekční skupiny nastoupilo děvče s červeným diplomem (mladší asi nevědí,že červený diplom=student nebo studentka s vynikajícími výsledky).Byl jsem rád,ale jen do doby,než jsem jí zkontroloval její první samostatnou (pro začátek ale jednoduchou) práci.Pak to trvalo téměř rok,než jsme ji jako parta nemuseli kontrolovat.A musím přiznat,že chytrá byla skutečně dost a s naučením se čehokoliv problém neměla.Zkrátka studium jí šlo,aplikace naučeného do praxe už moc ne. Takže ze zkušenosti Vám musím kývnout-uchazeč o zaměstnání se bohužel nemůže posuzovat jen podle studijních výsledků,ale až ve zkušební době.A na jeho studijních výsledcích se toho moc nepozná.

Věra 28.1.2010 0:00

Re: Naše maturity stejně nejstojí za nic.

Něco podobného jsem zažila i já, ale šlo o lékařku, potažmo o lidské životy. Na jistém lůžkovém interním oddělení pracovala lékařka, která absolvovala LFUK s červeným diplomem, ale byla tak neschopná, že pacientům šlo doslova o život. Neuměla rozpoznat žádnou nemoc (na příjem ji nebylo možno vypsat), neustále nosila v tašce haldy odborné literatury, do které často nahlížela (i při vizitě), fakt obrovský malér. Pak byla nějaký čas na obvodním středisku, ale to taky nebyl nejlepší nápad (nevěděla, co a kolik tablet dát na teplotu při nachlazení) - prostě obraz bídy a utrpení. Nevím, jak přesně dopadla, ale před několika málo lety jsem ji viděla podivně sestrojenou bloumat po ulici, tak nevím ....

Talián 27.1.2010 16:05

Matematika je...

způsob myšlení.Jeden renesační genius prohlásil přibližně: "Teorie, kterou nelze prokázat matematicky, nemá práva nezývati se vědou." U certifikačních zkoušek určité průmyslové disciplíny se, podle amerického standardu, dělají zkoušky z teoretických kapitol a separátně se vypracovávají výpočtové úkoly z téhož. Tato část je hřbitovem mnohých. cca 65% nedokáže vyřešit jednoduchý úsudkový příklad. Ti lidé sice mají znalosti, ale nejsou schopni s nimi pracovat. Při hodnocení se toleruje početní chyba, pokud je postup správný.

27.1.2010 15:43

Nemusí mít každý maturitu.

Kdo se není schopen naučit tu trochu primitivní matematiky, co je zapotřební k maturitě, ten nechť žádnou maturitu nemá.

portwyn 27.1.2010 15:33

Ještě k tomu Einsteinovi - mj. pro R.

Není pravda, že měl Einstein špatný prospěch z matematiky. Cituji z Wikipedie:

"Traduje se pověst, že v matematice propadal, ale není to pravda. Příčinou je změna známkování, která způsobila v pozdějších letech zmatek."

Střední školu Einstein nedokončil především kvůli stěhování z Německa do Itálie.

A dále: "v 16 letech, 1895, se přihlásil na přijímací zkoušky na Eidgenössische Technische Hochschule, ETH (Spolkovou technickou vysokou školu) v Curychu. Ve fyzice a matematice sice dopadl na výbornou, ale propadl v ostatních předmětech. Bylo mu doporučeno dokončit střední školu a přihlásit se znovu. Odmaturoval na Kantonální škole v Aarau v roce 1896. Při druhém pokusu již byl na curyšskou Polytechniku přijat.",

 případně "Lacking the requisite Matura certificate, he took an entrance examination, which he failed, although he got exceptional marks in mathematics and physics." v anglické verzi.

portwyn 27.1.2010 15:38

Einsteinova vysvědčení

lze vidět v jeho muzeu v Bernu. Je to nenápadný dům s podloubím, tuším na levé straně, jdete-li po Kramgasse směrem nahoru.

Jinak jedním z těch hlupáků učitelů, kteří Einsteina buzerovali a nechápali ;-) byl Hermann Minkowski. V sám jistě víte, kdo to je a co je Minkowského prostoročas, ale pro ostatní http://en.wikipedia.org/wiki/Hermann_Minkowski

Zdenek 27.1.2010 15:30

Noviny a televize

Všem doporučuji pozorně poslouchat informace televize a číst noviny. Většinou neznají ani matematiku na úrovni Základní školy.

mp 27.1.2010 16:01

Re: Noviny a televize

... a často ani češtinu ... co je vlastně kvalifikací takového novináře či televizáka?

V.Novák 27.1.2010 15:23

Málokdy mohu tak jadnoznačně a bezvýhradně souhlasit.

Tak si to užiju - souhlas!

mp 27.1.2010 15:22

vnesení světla

matematika je věda o strukturách; proto ty vzorečky zachycují strukturu ve vší obecnosti, a podle ní je vystavěno třeba stéblo nebo mrakodrap; neznat strukturu je něco jako chtít dělat medicínu bez znalosti anatomie (jistěže to jde, ale šli byste k takovémuDr.?)

JaS 27.1.2010 15:14

Současná blahobytná společnost

založená na technických vymoženostech umožňuje lidem být stále hloupější, což velmi vítají producenti reklamy a politici. Možná proto ta tendence nepožadovat po lidech zdravý úsudek založený na základní matematice...

kamil 27.1.2010 15:12

matematika- ano

Stát by měl garantovat, že maturant má jistý objem znalostí. Proto jsem zastáncem státní maturity s povinnou matematikou, cizím jazykem a češtinou.  Protože znalosti většiny dnešních maturantů jsou slušně řečeno nedostatečné. Měli jsme ve firmě zaměstnance, samozřejmě měl maturitu, ale jeho znalosti odpovídali absolventu zvláštní školy. To není ojedinělý případ. Podobné zkušenosti se současnými maturanty mají i další firmy. Maturita je dnes degradována na něco, co musí mít každý a tak to i pak v praxi vypadá.

JaS 27.1.2010 15:15

Re: matematika- ano

Máte pravdu i s tou češtinou.

Jiří Heincl 27.1.2010 16:35

Re: matematika- ano

Také tvrdím, že mnoho dnešních maturantů by se v době, kdy jsem maturoval (před 40 lety) těžko vyučilo.

JaS 27.1.2010 15:09

Souhlasím s tím,

že matematika (ta středoškolská) rozliší lidi na chytřejší a hloupější, což se samozřejmě těm hloupějším nelíbí. Největší hluéák se dneska naučí mačkat tlačítka čehokoliv, třeba mobila nebo klávesnice počítače (nebo šlapat na plynový pedál velkého terénního auta) a může pak zářit jako hvězda - až do chvíle, kdy potřebuje zapojit mozek. Jenže ten okamžik je pro lidstvo podstatný! Když přijde průšvih, tak jsou potřeba lidi, kterým to myslí a ne přiblbé celebrity.

portwyn 27.1.2010 15:03

Ad Einstein - Konečně!!

Oblíbený mýtus o Einsteinovi, který nic neznal a všechno vymyslel je opravdu mýtem. Einstein měl potíže ve škole ze dvou důvodů - nejdřív nechodil na hodiny, protože už všechno uměl. Později jej Minkowski kritizoval za lenost, protože věděl, že Einstein má na víc (a měl pravdu).

Děkuji, pane Čermáku.

lucinapes 27.1.2010 15:02

ono to začíná u učitelů

dnes mladí neumějí ani mateřský jazyk, tím méně matematiku. Je pozoruhodné, že mezi staršími (spíše starými) lidmi je daleko víc těch, co nedělají hrubé chyby v písemném projevu, a tu nenáviděnou maturitu z matiky většina z nás, dříve narozených, zvládla bez problémů. Možná, že to bylo tím, že učitelské ústavy produkovaly kvalitnější absolventy, a taky to nebyla pro uchazeče o pedagogické vzdělání ta poslední šance, jak se dostat na vejšku. Dřív bývalo ve třídách přes 30 dětí, dnes mají "pedagogové" problém zvládnout dětí 16, a přesto výsledky jsou viditelné na každém fóru. Těch státních maturit se nejvíc bojí učitelé.

portwyn 27.1.2010 15:11

Omyl na omyl

1. PdF není poslední šancí. Vždycky ještě můžete dělat nějaká ta "environmentálně genderová studia", "cestovní ruch" nebo "management" kde budete mít zaručeně o dost míň práce než než na PdF. Je pravda, že je o ni menší zájem, protože studium se nevyplatí.

2. Dřív bylo ve třídách 30 dětí, ale více méně držely hubu. Dnes se svobodné osobnosti o hodině honí po třídě a když je máte uklidnit, padne na to 50% času z hodiny. Holt nemůžete mít najednou svobodu i vědomosti.

3. Ve třídě nebývá 16 dětí - tedy pokud chce škola ekonomicky přežít. Cokoli pod 22 je ztrátové. Typický počet dětí u nás je 25-28.

4. Většinu učitelů matematiky by povinná maturita VELMI potěšila. Získali by další páku: "Chceš se místo studia válet po zemi nebo za rohem hulit cígo? Klidně. Ale neodmaturuješ."

portwyn 27.1.2010 15:18

A ani omylem

netvrdím, že všichni učitelé M jsou dobří učitelé. Mají ale jiné chyby.

R 27.1.2010 15:11

Re: ono to začíná u učitelů

No, protože dříve 40 - 60 % lidí šlo na učnáky nebo rovnou ze základní školy do práce. Na střední školy s maturitou šel jen ten chytřejší zbytek a na vysokou ještě jen pár procent z toho zbytku.  A před takovými 100 lety 80 - 95 % lidí šlo po základní škole rovnou vydělávat do práce a jen pár procentní nejchytřejší elita šla na střední školy, o vysokých nemluvě.

Třeba taková kapacita jako konstruktér Ledwinka, který položil základy konstrukce nákladních i osobních  tatrovek, začínal pracovat už nějak ve 14 - 15 letech okolo roku 1895,  jako učeň pomáhal při stavbě prvního automobilu kopřivnické Tatrovky Prezident. Ten myslím neměl ani regulérní střední školu, natož vysokou.....  Dneska by člověka s takovým vzdělánímposlali maximálně čistit záchody....

R 27.1.2010 15:19

Re: ono to začíná u učitelů

Proto si mohli před 100 a více lety dovolit na tehdejších středních a vysokých školách nechat žáky a studenty šprtat nazpamět celé stránky textu a třeba ještě latinského, oni prostě byli v průměru tak chytří, že zvládli to šprtání a ještě měli čas na pochopení učiva.

Proto nebyl větší problém před 40 lety učit se nazpamět pořád ještě spoustu věcí, protože v průměru tehdy byli ti žáci znatelně schopnější než dnes, vedle učení nazpamět zvládli to učivo i pochopit.  A proto je dnes jako problém  bezduché šprtání, protože dnešní středoškoláci  prostě v průměru nemají takovou kapacitu, aby zvládli zárověň to šprtání i pochopení toho učiva.

Pavel72 27.1.2010 15:28

Re: ono to začíná u učitelů -

Jako ucitel se ze statnich maturit pomerne pravidelne pomocuji, jaky mam z nich strach.

Vitam dalsiho odbornika z divacke tribuny. Je videt, ze tomu fakt rozumis, drive 30, dnes 16 a je jasne, kdo za to muze. Nejsi ty nahodou odbornik na globalni oteplovani?

Valdez 27.1.2010 15:00

Ano

Naprosto s Vámi souhlasím. Rád bych zdůraznil, že matematika je předmětem založeným na logice a systematičnosti.  To je její největší přínos v rovině vzdělávání s přesahem do všech ostatních oborů. Bohužel se setkávám s velkým množstvím "humanitářů", kteří si v diskusi na libovolné téma dokáží sami odporovat, protože jim chybí logika.

A ještě malá poznámka na závěr:

Milý Neviditelný pse, registrací diskutujících jsi u mne ztratilobrovskou část kreditu, pro nějž Tě téměř denně čtu. číst možná budu dál, na registrované partnerství se s Tebou nechystám!