17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jirka.s. 21.11.2007 17:19

Re: A zase ty kecy

Nechápu, proč ausgerechnet ty exhibuješ na příspěvku o školách a učitelích! Nic z toho se tě nedotklo natolik, aby tvé slinty o tomtéž byly jakkoliv relevantní! ;-(;-(;-(

Fafa 21.11.2007 17:19

Vlasto,

prace pokladnich v supermarketu bude brzo nahrazena automatickymi pokladnami. Uz to docela dobre funguje. Naproti tomu nahrada ucitelu samostudiem na netu se asi neuskutecni. 

Psí vrah Čumil 21.11.2007 17:17

Re: Doporučuji všem, co zde plivou po učitelích, udělat to tak, jako já

Inu, pane Starý, není nad osobní zkušenost...

Psí vrah Čumil 21.11.2007 17:16

Re: Re: Pokud tady něčí příbuzný

Ještě bych vás doplnil o povinnost oprav a známkování testů, písemek a v jazyce rovněž i slohových prací...

Fafa 21.11.2007 17:14

Jane:

tak to mi reknete priznivci kterych demokratickych stran vymysleli vyrazy Tupolanek a Pruzinskij.

J.G. Pašek 21.11.2007 17:12

Babinec . . . .

Vzpomínám ve zlém na ty ropuchy . . .

portwyn 21.11.2007 17:11

Re: Pokud tady něčí příbuzný

Myslím ale, že žádný řiditel by popsaného pracovníka netoleroval a že by jeho kolegové nebyli ochotni dělat za něj popsané práce (a to už nemluvím o sepisování různých plánů, schůzkách s rodiči atd.). Takže si myslím, že buď popsaná manželka neexistuje, nebo jde jen o dojem.

portwyn 21.11.2007 17:08

Pokud tady něčí příbuzný

dělá tolik hodin denně, kolik dělá jeho úvazek (= 22 hodin týdně), tak dělá svou práci neskutečně mizerně a neplní své povinnosti. Měl by být okamžitě vyhozen za:

- neplnění povinností v bodě "nepřímá vyučovací povinnost": dozory cca 3 hodiny týdně (povinné i na SŠ), pohotovost, služba v jídelně, doprovod žáků...

- neplnění povinností v bodě "třídnictví": pokud je třídní, zabere administrativa několik hodin denně. V hodinách dělat nelze, poku ano, silně trpí výuka.

- neplnění povinností v bodě "příprava vyučovacích hodin": jen idiot si myslí, že může kvalitně učit bez přípravy. Nejde o odborné znalosti, ale o přizpůsobení látky konkrétnímu kolektivu třídy. Každá třída je jiná a schopnost studentů učit se postupně klesá, takže 10 let staré přípravy jsou zcela nepoužitelné.

- neplnění povinností v bodě "příprava testů a zkoušek": pokud nepřipravíte písemku/test konkrétně s přihlédnutím k aktuálnímu stavu výuky, je písemka k ...ehm, k ničemu. Navíc, jak už bylo výše řečeno, děti hloupnou, takže použijete-li několik let staré písemky, nikdo to už nespočítá.

Starý J. 21.11.2007 16:59

Doporučuji všem, co zde plivou po učitelích, udělat to tak, jako já

Všem svým známým kantorům jsem předhazoval to, co zde někteří: Tak bych se chtěl jednou mít, 2 měsíce prázdnin, práce lehká, učit umí každý, na co si ti učitelé stěžují? Sám jsem skoro celou dobu původní profese externě vyučoval, tak 6 hodin týdně.

Pak s restrukturalizací došlo k zániku organizace, kde jsem téměř celý aktivní život pracoval, přidala se nemoc a já jako řešení viděl na zbytek aktivního života únik do školství, kde jsem očekával ten skvělý ležérní život. Vystřízlivění přišlo poměrně rychle a bylo náležitě tvrdé: Přes uznání plné praxe a zařazení do nejvyšší třídy(šlo o stejný obor, navíc dlouholetá externí praxe), jsem platově spadl asi na třetinu dosavadního platu. Přímo šokojící bylo zjištění, jaký zájem projevuje dnešní mladá generace -náctiletých o vzdělání (plný souhlas s Jurou Jurax), zjištění, jaký "materiál" dnes touží mít maturitu (všechna mládež, ačkoli mnoho z nich nemá pro studium sebemenší předpoklady), prakticky již není síto, které by studenty neschopné a bez zájmu eliminovalo (škola dostává přidělené finance "za kus", tudíž se vedení brání vylučovat) atd.atd., a to nebudu mluvit o chování žáků vůči pedagogovi, kdy už nejde o studentské recese, ale někdy doslova o sprostotu, na kterou lze reagovat nanejvýš jemnou ironií.

V předchozím zaměstnání jsem se díky velmi četným cestám, kratším i dlouhodobějším,  v zaměstnání zdržoval podstatně déle, než ve škole. Přesto prázdniny ve školství byly pro mě neskonalým vysvobozením a skutečným odpočinkem, před dalším martyriem. A co bylo vůbec nejhorší - úžasná jednotvárnost, chybí pocit tvůrčí práce (i když jsem každý rok bezplatně sepsal skripta z některého z předmětů) a málokdy pocit nějakého úspěchu za sebou. Obdivuji především učitelky na nižších stupních škol, které kantořině věnují celý život. Ani se nedivím, že být učitelkou, je pro mnohé téměř diagnózou!

portwyn 21.11.2007 16:58

Re: Moje blízká příbuzná

No a dítě to nahlásí a máte vyhazov. Dítěti se věří automaticky, učiteli nikdy.

Pokud jde o ty platy - ano, vzrostly. Díky ministrům ČSSD, říkám (se studem) já, doposud volič ODS. Jinak bychom brali pořád 11 hrubého měsíčně...

portwyn 21.11.2007 16:55

Už několik let žádný 13. plat není

Doporučuji zjistit si fakta.

portwyn 21.11.2007 16:53

Re: Re: Re: Re: Re: Chybná otázka

Alfréde, Vy byste možná pro byl. Ale většina lidí ne. Nechce vzdělané děti, chce mít pokoj.

portwyn 21.11.2007 16:50

Pak učí špatně.

Nedělá přípravy, nestará se o třídnictví, nepřipravuje exkurze = je mizerná učitelka. Vykopnout. Hned.

BTW ředitelské volno mají děti. Učitelé mohou být (a mnohde jsou) v práci. Učitel má 40 dní dovolené, což je fajn, ale víc ne.

portwyn 21.11.2007 16:47

Re: Taťáno

Nevím, jak Taťána, Já dělám odhadem za 22-23 000 hrubého měsíčně (jak kdy) v celoročním průměru asi tak 45-50 hodin týdně, pravda, kromě 40 dnů dovolené (tedy mám o 2-3 týdny delší volno, než většina).

Martin 21.11.2007 16:31

Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Dal bych ruku do ohně, že kurs na soukromé škole povinný nebyl a přihlásili se tam pouze lidé, kteří o to měli aktivní zájem, resp. byli ochotni zaplatit. To je pak jasné, že měli zájem všichni. Základy databází a SQL totiž nemají pro běžného gympláka smysl, to se pak nesmíte divit, že to zajímalo jenom pár jedinců. Ostatně počet asi 5 žáků z ročníku reálně odpovídá četnosti zastoupení budoucích zaměstnanců v sektoru IT.

OCHA 21.11.2007 16:28

Racionální myšlení

Po převratu přišli chytrolíní s ideou, že školám chybí dějepis, mnoho dějepisu. Jedině tak prý se mohou národy poučit. Ano, máme příklady této zhovadilosti. Po první válce nastala ještě hrůznější válka druhá. Do programů  nacpali dějepis ve všech formách, včetně filozofie. Snad proto, aby se občan  mohl zúčastňovat stále častějších bojůvek pořádaných v historickém oblečení či dovedl odpovídat na televizní kvizy a vyplňovat křížovky. Racionální myšlení, syntetické metody práce a práce s informacemi ze škol mizí.  Školství produkuje armádu tupců s maturitním vysvědčením. A stát jim následně hledá pracovní místa, třeba u městské policie. Pokusy zabránit této zkáze stanovením jakési státní maturity jsou po více než 10 let zcela neúspěšné. Nestojí o ni žáci a nestojí o ni ani učitelé. Přes všechny jejich nedokonalosti by ledacos odhalily.

Moje představa o absolventovi střední školy je poměrně jednoduchá. Absolvent by se měl  umět na úrovni vyjádřit ve své mateřské řeči. Měl by zvládat alespoň jeden cizí jazyk tak, že by se  domluvil za všech běžných situací. Měl by dobře logicky uvažovat a na základě těchto úvah se rozhodnout. Měl by zvládnout základy technologií oboru, ve kterém se vzdělává. Vůbec už není důležité, ve kterém školním předmětu se k tomu dopídí. A protože existují metody, jak práci učitele ve škole hodnotit, nevidím jediný důvod, proč by se měly  být výplaty učitelům stejné a stejně se zvyšovat.  Představuji si je  v rozpětí od minimální mzdy do asi 50  000 Kč. Bohužel, více těch minimálních mezd.

I když jsem za 45 let ve školství poznal  velmi mnoho dobrých kantorů, znovu bohužel, celkově pokládám pedagogy za nejhloupější skupinu naší inteligence. Něco zde udělat bude však velmi těžké. A peníze na  platy z rozpočtu? Ano, ale za prokazatelnou odbornou práci.

Kolma Puši 21.11.2007 16:17

Re: Re: Re: Re: Chybná otázka

pardon - proč tedy neřvete na japonskou firmu nebo neodejdete jinam, a místo toho vrčíte na učitele?

Milan 21.11.2007 16:15

Re: Re: Re: Chybná otázka

A to ještě odpracují ročně o 200 hodin méně,než 95% ostatních zaměstnanců.Já dělám v japonské firmě,která už 5 let nezvedla zaměstnancům plat - já bych měl řvát,ne učitelé.

Martin 21.11.2007 16:08

A zase ty kecy

Jedním z mnoha důsledků zacinkání klíčema v roce 1989 je ten, že vymlouvání se na systém už není in. Dneska když se mi to nelíbí, můžu práci změnit nebo si zařídit živnostenský list a živit se sám na svoje triko anebo dokonce sednou na autobus a jet makat třeba do Anglie.

Dále pokud si feministky myslí, že mají za stejnou práci méně peněz, nikdo jim nebrání si založit vlastní firmu, kde budou pracovat výhradně ženské, v případě učitelek třeba soukromou školu. Nikdo jim nebude přikazovat, že musí zaměstnávat drahé chlapy a takto zbylé peníze si mohou rozdělit mezi sebou.

A na závěr musím připomenout, že si moc dobře pamatuju, jací lidé lezou na pedagogické fakulty. Jsou to povětšinou lidé, kteří se nedostali na žádnou jinou školu a dále lidé, kteří mládí strávili čučením do učebnic a v 18-ti zjistili, že nic jiného než papouškovat obsah učebnic neumí, tudíž to papouškování půjdou aspoň učit.

westík 21.11.2007 15:56

Re: Re: Re: Opravdu nechápu za co

pokud přidat něco ze svých zkušeností: z dětství  se pamatuji za staropanenské učitelky,které nám,dětem, věnovaly maximální péči jak ve škole, tak i ve svém volném čase.Od střední školy až po VŠ/tam jsem naštěstí zažila jen 2 profesorky jazyků /jsem učitelky až na výjimky řadila do 2 skupin: harpyje a slepice..Když studoval můj syn,můj dojem se jen utvrdil / a to mnohé z nich byly mé kamarádky/. Zvládat náročnou učitelskou profesi  s úlohou manželky a matky je zřejmě nad síly jedince -stress doma /nemocné dítě, nevěrný manžel atd./ se automaticky promítal ve vztahu k  žákům ve škole. To ovšem bylo v době, kdy ani syn, když něco ve škole provedl, se neodvážil ani kvíknout, protože by dostal výprask.Tehdy se ovšem na nějakou tu facku sem a tam tolik nehledělo. Je  asi tragedií našeho školství  jeho feminizace.Ovšem -jak to řešit-to tedy nevím. Návrat k první republice, kdy učitelka po provdání musela  ze školství odejít  -možný už není. Tož tak. 

Alfred 21.11.2007 15:29

Re: Re: Re: Re: Odkud se sakra vzalo to přesvědčení většiny učitelů,

No vidíte! Není to tak i s učiteli? Není zájem!

mh od Labe 21.11.2007 15:28

Moje blízká příbuzná

byla 5 let na mateřské dovolené s dvěma dětmi (je to správně?) a je nadšená, plat se ji zvedl o 100 %. V kterém oboru je takováto dynamika navyšování, nebulte, 12 platů za 10 měsíců? Já vím, máte na starosti zvěř, tak jim musíte občas nějakou střelit, samozřejmě beze svědků. Chytří kantoři to dělali vždy.

Alfred 21.11.2007 15:26

Re: Re: Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Proč bolestnou? Pro mnoho zákazníků je hodnota potěšení ze sexu vyšší než z četby Vergilia v originále. Tak za to víc zaplatí.

Alfred 21.11.2007 15:24

Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Ono to bude v tom, že ti kursanti si chtěli tou znalostí vydělávat na živobytí, kdežto blbečci z gymplu netušili, k čemu že jim to bude. Kdybyste kursantům začal místo SQL vysvětlovat hudební nauku, sotva by byli ochotni cálovat těch 5000.

Alfred 21.11.2007 15:20

Re: řekněme si to na rovinu:

Jistě, ale jde o formu. Chci větší plat a řeknu si o něj šéfovi. On řekne ne, já děkuji, dávám výpověď. Nebo se zabarikáduji v kanceláři  a dokud mi nepřidá, nepustím ho k účetním informacím. První je normální, druhá odborářská.

Alfred 21.11.2007 14:57

Re: Re: Nemáte pravdu.

Naopk, svého času se při poklesu počtu žáků uvažovalo o propouštění učitelů. Odbory se proti tomu tvrdě postavily! Jaký úbytek! Kdyby učitelé ze školství sami odcházeli, tak by byl podobný "boj" odborářů čirým nesmyslem!

Alfred 21.11.2007 14:52

Re: Re: Re: Re: Tyhlety články opravdu miluju

Co dělají učitelé proto, aby cílem školství NEBYL komunikativní blbec?

Alfred 21.11.2007 14:47

Re: Re: Tyhlety články opravdu miluju

Dobře, jsem učite. Mám malý plat. A dvě možnosti. 1) Oznámím, že za tyhle peníze již učit nebudu, půjdu kroužkovat výry /prodávat pizzu/ protože tam nabízejí o 30% víc. Nebo 2) Mám málo a jestli mi nepřidáte /nám nepřidáte/ rozbiju vám hubu. Učitelstvo jako třída volí přístup 2.

Kolma Puši 21.11.2007 14:44

řekněme si to na rovinu:

1. Kdo si nemyslí, že by mohl dostat lepší plat?

2. Kdo něco dostane, aniž si o to řekne?

Psí vrah Čumil 21.11.2007 14:42

Re: Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Ale to děvče mělo neporně bolestnou pravdu, janku...:-/