1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Konec biflování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
esterka 12.7.2007 19:08

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Díky, milý Carlosi, máte pravdu. Kaju se, sypu si hlavu popelem. Chyběla mi tam navíc i čárka, takže jsem automaticky za sebou napsala dvě měkká i. Pokusím se chyby nedělat, ale neslibuji!  Jsem  j e n o m  člověk. Ale přesto se omlouvám,  dost hloupá chyba.

sergo 7.7.2007 7:54

Re: Re: já bych to nepřeháněl......buďme realisti!

...a do socanů nenadávaj ja su staré poctivé bolševik!

sergo 7.7.2007 7:53

Re: Re: já bych to nepřeháněl......buďme realisti!

tož nevím jestli u nás na dědině nekdo dělá nejeké to software(no byl tu jede a ten odešel do prahy),nebo žeby nekdo měl finančního poradca či managera....tu fakt ze služeb(bylo jich to dosť,ale už sa zrušily)méme enem tu hospodu a v ní teho pinggla.......tož ale v tej praze tam je to možná jiné,tam už ste v nejakej tej úniji.......

Carlos 5.7.2007 16:12

Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^V

Carlos 5.7.2007 16:05

Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,

A o tom by ta reforma měla být - aby se žáci na základní škole začali učit, jak se vlastně efektivně mají učit, jak a kde mohou získat informace, jak je zpracovat a jak odprezentovat (omlouvám se za toto slovo).;-)

Carlos 5.7.2007 15:59

Re: Paměť

Pokud toto chce pedagog na svých žácích, aby slepě memorovali a nevysvětlí jim, že si tím procvičují třeba paměť a ukládá jim tyto nesmyslné úkoly jen proto, aby s otevřenou knihou hlídal každé zaškobrtnutí, pak to není učitel, ale trouba. Věda se stále mění, kromě základních principů a pouček nemůže být dogmatem, u cizích jazyků se slovíčka úplně bezbolestně taky naučit nelze a historická data ta skutečně významná si člověk zapamatuje mimoděk během výuky. Ostatní si člověk najde v enycyklopedii a měli by se to naučit i žáci.:-)

Carlos 5.7.2007 15:53

Re: Re: Reformy začaly za totality

V Čechách bývá dobrým zvykem, ba přímo tradicí, že dobré, osvědčené věci se propasírují sítem ideologie a zavrhnou třeba jen proto, že "se to tak dělalo už dříve". Je to škoda, základem by vždy měly zůstat myšlenky JAK. Ze škol - ať si kdo chce co chce říká, nemůže zcela zmizet dril a biflování, protože pravopis a násobilka jsou mechanickou záležitostí, i když lze samozřejmě vždy tvrdit, že na pravopis jsou pravidla a na násobilku kalkulačka.:-D

Carlos 5.7.2007 15:45

Re: Re: Reformy začaly za totality

Pokud by v inspekci byli profíci, kteří rozumějí tomu, co se ve škole děje a kteří mají za sebou nejenom nějaký ten rok praxe, protože to vyžadují kvalifikační předpoklady a NEmají s  sebou plný pytel osobních mindráků, který stále na někoho vybalují, pak by tato instituce možná měla oprávnění. Že jsem inspektorů zažil desítky, ale Pana inspektora nebo Paní inspektorku dosud nikoli. Třeba alespoň takového, který oznámil v jednom starém českém filmu panu profesorovi, že jím navržena věta by při překladu do latiny činila žákům jisté potíže...:-/:-/

Carlos 5.7.2007 15:40

Re: Re: Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Zlatá slova - jak říkal Jan Werich, ta by se měla tesat!;-D

Carlos 5.7.2007 15:38

Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Plány Vás o čas okradly:-D

Carlos 5.7.2007 15:37

Re: Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

No však i žurnalisté někdy píší "podle citu" a podle toho mívají noviny gramatickou úroveň;-P

Carlos 5.7.2007 15:35

Re: Re: Biflování - bezduché šprtání něčeho, co je fakticky k ničemu.

Znal jsem i pana profesora, který, když zapomněl brýle, nebyl schopen odpřednášet vlastnoručně psaná skripta a musel se poslat posel na katedru, aby mu brýle přinesl.;-P

pavel 99 5.7.2007 12:55

Re: Re: já bych to nepřeháněl......buďme realisti!

no když někdo tráví většinu života v hospodě, co se mu si může vybavit? (Možná ještě vyhazovač.)

Karel 5.7.2007 12:49

Re: já bych to nepřeháněl......buďme realisti!

Tupy synku, mezi sluzby se radi napr. vyvoj software, architektonicke navrhy, expertni analyzy napr. ekologickych dopadu, financni a investicni poradenstvi atrd, atd..

Cokoliv, kde je vysledkem nehmotny produkt, ktery si nekdo koupi.

Ze pod terminem "sluzby" si predstavis pingla, je problem tvuj a tveho okoli, mily socialni demokrate.

sergo 5.7.2007 9:48

to když jsem byl v juesej.....

tak na soukromé škole to byla totalita,všichni kmitali v uniformách,biflovali se do večera a rodiče za to platili těžké love,na municipální škole to byl bordel,vetšinou samí pestrobarevní žáci,vajgly a špecky na špinavých chodbách,do ředitelny dveře jak do chlíva,no a pak na venkově to byla největší prča,tam ti žáci přijížděli tak asi 2 hoďky,klasické malotřídky,chodí tam jen když na farmě není moc práce a patnáctiletí tam neumí pořádně ani číst........takže klíííííííd

Adolf 5.7.2007 9:03

Jo

:-D;-P

sergo 5.7.2007 7:46

já bych to nepřeháněl......buďme realisti!

k čemu vlastně vzdělání potřebujeme,není průmysl,není zemědělstvía ve službách?pingl se pár cizích slovíček naučí v rámci rekvalifikace esf.těch pár odborníků co bude potřeba není problém sehnat z východu.....takže školy dnes slouží jako odkladiště nezletilých,u těch malých mají rodiče jistotu že je někdo někde pohlídá a tu ěch velkých je pro stát výhodnější pár učitelů než moc policajtů,kteří by je někde naháněli.Ani v juesej neumí zdaleka všichni číst a psát a to je velmoc,takže u nás bychom to s tou gramotností taky nemuseli přehánět........

esterka 4.7.2007 13:48

Re: chvála biflování

Dobrý učitel by měl umět ve správných dávkách použít i to odsuzované biflování i tu "zábavnou školu hrou" (u nás na prvním stupni určitě) a samozřejmě i hledání logických souvislostí. Ale z toho právě vyplývá náročnost učitelské profese, kterou nepochopí ani ti, co nikdy neučili, ale ani ti, kteří šli do školství kvůli prázdninám a výhodné pracovní době.

esterka 4.7.2007 13:24

Re: Re: chvála biflování

Jenomže, kdo se na základce nenaučil biflovat po špetičkách, kvantum na

vyšších stupních bude pro něj problém a pohoří. Mnohdy uspějí na

střední škole lépe děti méně nadané, které měly všechno "vydřené", než

nadané kterým šlo všechno samo a nenaučily se učit.

esterka 4.7.2007 13:06

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Moje slova, Evo, mluvíte mi z duše.

esterka 4.7.2007 13:05

Re: Re: Na co se zapomnělo

I když není učitel úplný magor a vezme stěhování v úvahu, rozhodně je to krok k horšímu. Už teď, když se dítě přistěhovalo v pololetí páté třídy, zjistilo se, že zatímco na předchozí škole probrali Evropu, na naší škole byla plánována na druhé pololetí, no a pochopitelně naopak, v prvním pololetí u nás se děti učily o ČR. Podobné problémy s násobilkou, která se už dnes začíná učit na každé škole v jiném období i s vyjmenovanými slovy, která se dnes učí podle různých učebnic, tudíž jiné řady. V rámci ŠVP už se některé školy nechaly slyšet, že zařadí vyjmenovaná slova na pátou třídu. Takže co pak ten chudáček, který se z té jejich školy přestěhuje na školu, kde v páté třídě je čas věnován jiným jevům a vyjmenovaná slova už se pouze procvičují. Nebo chudáček učitel, který se mu bude věnovat individuálně a chudáci rodiče, kteří to budou dohánět. A o volnosti ve  formách vzdělání bych vůbec nemluvila. Možná jsem měla štěstí na ředitele, ale myslím, že u nás už dávno nikdo neučí metodou křída, tabule,  výklad a naopak paní ředitelka nové formy a metody vždy vítala a většina mých kolegyň (aspoň na prvním stupni) se snaží pořád nacházet jiné metody a způsoby výuky. Pro mě ŠVP kromě zbytečné práce žádný přínos neznamená.

portwyn 4.7.2007 10:57

Re: Na co se zapomnělo

No, nový učitel (pokud není úplný magor) stěhování musí vzít v úvahu a počkat, než se dítě srovná. Volnost je spíš ve formách vzdělávání, než v obsahu. Velké předměty  a přírodovědné mají určitou návaznost (těžko můžete učit poměr předtím, než zvládnou zlomky). Přeházení učiva v rámci roku se dělalo doteď, vždycky jsme se jen dohodli, jestli ten trojúhelník bude lepší rýsovat v březnu nebo v prosinci... O dost volnější to bude s různými výchovami, ale u výchov nejde ani tak o znalosti či dovednosti, jako o přístup k životu.

Pokud jde o množiny, šlo prostě o omyl teoretiků, kteří nikdy neviděli živé dítě. Takových je spousta i dnes, jen se ty devastující účinky moderních trendů ("vychovávat z dítěte osobnost", "dětská demokracie" apod.) projeví až za pár let.

portwyn 4.7.2007 10:47

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

R^

portwyn 4.7.2007 10:39

Re: Re: Re: Re: chvála biflování

A víte, že věřím? Tipnul bych, že ty plány se od doporučených vzorů někde na webu liší maximálně o deset slov :-/

portwyn 4.7.2007 10:31

Re: Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

Oni ho ale slyšet NECHTĚJÍ - není žádná profese, do které by žurnalisté kopali s takovou vehemencí, jako do učitelů. Příčiny tuším, ale je to na delší článek.

portwyn 4.7.2007 10:29

Re: Můžeš přivést koně k vodě, ale nepřinutíš ho pít, když nechce . . .

R^

portwyn 4.7.2007 10:28

Re: Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

R^

Učitel v důchodu 4.7.2007 9:54

Re: Re: Biflování

Samozřejmě, že je možné se naučit základům cizího jazyka v 15 lekcích, ale to stačí tak na nákup v samoobsluze, či na potlachání v pivnici, či u levného vína na ulici ve Francii. Ono v samoobsluze toho není mnoho potřeba a v hospodě mnoho nezáleží na tom zda člověk rozumí, nebo zda diskutující, lépe řečeno tlachající rozumí Vám. A ona se ani themata  rozhovorů moc neliší od těch v českých knajpách.

Vždy jsem se snažil aby se moji žáci naučili správné výslovnosti, gramatice a měli dostatečnou zásobu slov a frází jak pro kultivované použití německého a francouzského jazyka v každé situaci. Teprve jako třešeň na dortu před maturitou jsem je seznámil, pokud se to již dříve nenaučili sami i s peprnějšími výrazy. Ovšem pokud jsem je znal. A kdzž jsem je neznal mnoho se nestalo, Až do svých 80 let jsem se bez nich obešel a doufám, že i obejdu.

A věřte, že i nyní po mnoha letech, kdy mne pozvou na svůj sraz oceňují jak jsem je neustále nutil opakovat to co již uměli, ale ještě neměli zautomatiováno.  

zp 4.7.2007 0:03

Na co se zapomnělo

Stále se volá po mobilitě pracovní síly. Dříve, když se rodina přestěhovala, byla jistota, že dítě se v nové škole +- dvě, tři vyučovací hodiny chytne jednotných osnov. Nyní, když  bude mít  každá škola, ba i učitel , vlastní učební plány, pak chudáci ty děti, které změní  v důsledku přestěhování rodičů  školu. Budou  koukat jako vyorané myši, jak si nový učitel představuje vzdělávání. Ve školství , zdá se, platí jeden ze základních Murphyho zákonů - každá změna je k horšímu.

PS - ten experiment s množinamy byl skutečně úlet. Zajímalo by mne, zda může být ještě dodatečně nekdo potrestán za to, jak zprznil u celé jedné generace chápání matematiky.

J.G. Pašek 3.7.2007 22:45

Můžeš přivést koně k vodě, ale nepřinutíš ho pít, když nechce . . .

To je rodičů, ze všeho na světě nejdůležitější, zodpovědnost za vzdělání svých potomků . . . .  jaký pán, takový krám = potomci. Rodičové musí být aktivní a zajímat se o kvalitu školy, aktivně se zajímat o školu, učitele, volný čas, sport, zábavu, studium až do času, kdy to konečně potomkovi dojde, že to je na něm se motivovat a mát disciplínu šprtat a sekat latinu . . . . chytří si vždy poradí, cestu a tu nejlepší školu si pro své potomkly najdou . . . .  a ti kteří na to kašlou, Jéžíš Kristus takovým nepomůže, natož učitel . . . .