15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Konec biflování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Haui1 3.7.2007 22:23

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chvála biflování

Lehce s vámi nesouhlasím, nicméně pokud u zkoušek bude vyžadována znalost Archimédova zákona, nezbude studentovi, než se ho našprtat slovo od slova, i když mu bude jeho použití nad slunce jasné. V životě se neobejdete bez určitého kvanta znalostí, které je nutné nabiflovat. Kdyby Cyrus Smith ve Verneově románu Tajuplný ostrov neměl potřebné znalosti v hlavě, a jen by si pamatoval, že popis výroby kyseliny sírové českým způsobem se nachází v šesté knize zleva ve čtvrté polici páté skříně jeho knihovny, tak by si mohl točit akorát tak mlýnek (pomiňme, že jde o vymyšlenou postavu). Problém je v tom, že učitelé neumí naučit např. matematiku srozumitelným způsobem, proto se matematiky každý bojí a proto matka Kuchtova je celá žhavá matematiku jako maturitní předmět zrušit. Pak to bude čeština, protože lidem dělá problém i a y nebo s a z, tak proč by museli z rodného jazyka maturovat, že ano? A tak to půjde dál, až se staneme národem analfabetů. Nškdy mi připadá, že to je záměr naší poslanecké elity.

Starý učitel 3.7.2007 21:52

Re: Reformy začaly za totality

Vážený pane , nevím co víte o školství, ale rád bych vám připomněl , že v oné době temna k nám jezdila řada renomovaných pedagogů i ze západu studovat  formy našeho školství a mnohé naše učebnice byly překládány a uplaňovány v zahraničních školách.PS.Nejsem ani komunista, ani příznivec tutality, ale provokuje mne vaše hloupost!!!!

Starý učitel 3.7.2007 21:38

NE, ŽE BYCH CHTĚL RADIT

Učil jsem 46 let a vůbec si nemyslím, že mi to dává patent na absolutní pravdu! Jedno však mohu s určitostí tvrdit: "Nikdy nebyl v našem školství takový zmatek a nikdy v něm nepanovala taková anarchie jako v současnosti!"Je to problém dlouhodobý, a není to vina jen současné ministryně!Dovoluji si uvést  pár základních problémů současného školství!Základem každého vzdělávání je určitá kázeň a odpovědnost -v současné podobě  chybí nejen u žáků, ale i u mnoha padagogů.Každé vzdělávání již samo o sobě obsahuje určitý řád! V současné době v něm však vládne absolutní anarchie , která je mylně interpretována jako projev svobody ve vzdělávání!Každé normálně prováděné vzdělávání by mělo vyvolávat touhu  žáků po získávání dalších a dalších informací , tedy snahu o sebevzdělání !Přijďte se podívat do současných škol a s hrůzou zjistíte, jaké jsou priority naší mládeže.Vyučování je pro odpovědného  kantora dřina a jako  taková by tato práce měla být honorována.Je ostudou současné administrativy, že mnozí žáci mají dnes větší kapesné na den , než je  denní mzda pedagoga!!!Mohl bych pokračovat , ale myslím, že  kdo chce snadno pochopí o co jede a nemusí být ani ministrem ani poslancem! Holt v přemíře hledání pravdy  a lásky se někam ztratil ten obyčejný, ale přesto tak užitačný zdravý selský rozum!ŠKODA!!!

František 3.7.2007 21:08

biflování

Vážený pane Neffe, před historikem Pekařem, - a to dávno před ním, - usiloval o "školu hrou" J.A.Komenský. Souvěrci pana Pekaře , a to bez ohledu na století, mu bylo  souzeno stát se emigrantem. Svého času - před léty mnohými - přijeli pedagogové ze SSSR a chtěli vidět výuku v zemi J.A.K.  Opět to nesmělo zaznít - měli jsme Makarenka.  U nás má právo na existenci jen Jan Nepomucký, nebo Morozov. Žádná ruka se netřese,  je trvale ideologicky pevná. Žel, tu páteř už rovnou nebudeme mít nikdy. Lordosa je téměř geneticky fixovaná. Ani Vy - při vší úctě,- si to snad ani  neuvědomujete.

Eva D. 3.7.2007 20:56

Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Radši si naplánuji deset vyučovacích hodin než hodinu sepisovat předepsaným jazykem seshora nadiktovanou "reformu". Nad tím, co učí a jak to učí se každý učitel ( neplést se zaměstnaným ve školstvím, protože mu nevyšlo herectví, novinařina či něco jiného) mohl zamýšlet a zamýšlel i v době osnov. Myslící učitel, který chce dělat svou práci dobře, to tak bude dělat vždycky, lempla ani nejlepší ŠVP nezmění a pokud za něj říďa nemá náhradu, tak bude lemplovat dál a bude si o kolegovi, že je na hlavu, když se "za ty peníze" tak snaží.

Eva D. 3.7.2007 20:46

Re: Paměť

R^R^R^ VV

Eva D. 3.7.2007 20:41

Re: Re: Re: Re: chvála biflování

;-DVV

Eva D. 3.7.2007 20:39

Re: Re: Re: chvála biflování

Recitace velkému množství žáků vyhovuje. Na mne si taky zabrblaly, ve smyslu, že to nestačí se jen naučit, že musíš rozumět a to je horší, to na jedničku nebude. Člověk jim pak "kazí vysvědčení" a obírá je o čas.

V anglině jsou děti, které se vzorně naučí gramatiku a zvládnou testy, jsou -li trochu předvídatelné, mají hezké známky. Pak si tam zasupluju, a slyším : se mnou si moc nepopovídáte, já vám ani nerozumím. Ale u tohoto typu studentů jsou kolegyně přes biflování oblíbené, dávají hezčí známky. A u matury známkují protože " tu otázku se fakt pěkně naučila"!  Z téhle věty mám pupínky!

A věřte mi nebo ne, tyhle biflovací kolegyně nejrychleji zvládají sepsat ŠVP. :-)

Eva D. 3.7.2007 20:28

Re: No a teď realita

R^VV

Eva D. 3.7.2007 20:24

Re: Re: Cio majitelka dítka školou povinného vím o čem mluvím.

R^R^R^

Eva D. 3.7.2007 20:23

Re: Cio majitelka dítka školou povinného vím o čem mluvím.

Milá Rputi, ono to u nás s tou kázní půjde taky rychle do kopru, už to vlastně začalo šupem, s novým školským zákonem. Studenti jsou již tak chráněni před "bezprávím", které by na nich mohla páchat škola, že vyřešit nějaký kázeňský problém, třeba možnou šikanu, je pěkný oříšek.

Rodiče, kteří přivezou dítě jednou na přijímačky na gympl a pak přijdou až na jednání o podmínečném propuštění za tři čtyři roky, aby nám vysvětlili, že je nemáme takovými pí.........mi otravovat, bohužel přestávají být výjimkou. Nějak ho tu vzdělávejte, ale neotravujte život ani jemu, ani mě. Do matury to tam proklepe, jen aby se dostal na vejšku, jedno na jakou.

Do nedávna jsem to neviděla. To bude ta mladší, méně zatížená generace rodičů. :-/ A nový zákon těmto typům nahrává.

 

esterka 3.7.2007 20:13

Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Je pak na rozumných učitelích, aby fakta podepřeli logickou úvahou, případně, aby dětem poskytli pomoc v podobě různých mnemotechnických pomůcek. Ale to je už zase na učiteli, kterému s tím  nepomůže žádná reforma. Naopak - plány, které jsme zbytečně sepisovali nás o čas okradli.

esterka 3.7.2007 20:07

Re: Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Ale ten cit - to je jen pocit. Ta vyjmenovaná slova sice neumíte vyjmenovat, ale v nějakém tom šuplíku v hlavičce jsou zasunuta a vynoří se jen podle potřeby. Hodně lidí si musí slovo napsat a pak ví zcela přesně jak se píše. No někdy to, pravda, nemusí vycházet z našprtaných pouček, ale z četby. Prostě to oko zaznamenalo a uložilo v do přihrádky, aby to bylo z přihrádky vysunuto, kdy je nutno.

esterka 3.7.2007 20:02

Re: Re: Biflování

To je asi nejlepší způsob, jak se jazyk učit, ale děti se tímhle způsobem samy  nenaučí. Je také pravda, že za doby první republiky studenti němčinu ovládali více (první republiku jsem nezažila, ale znala jsem lidi, kteří neměli až tak mnoho příležitosti komunikovat s Němci a přesto němčinu ovládali stále bravurně z doby svých studií). No a hlavní metoda - biflování slovíček.

Eva D. 3.7.2007 19:58

Re: Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

Asi jste si všimla, že podle většiny novinářů, co učitel/ka to blbeček, který si bez MŠMT ani neumí správně utřít .... nos! ;-) Už to ani nečtu, jen papouškují názory pár (finančně) zainteresovaných a kombinují se vzpomínkami  na nějakou neoblébenou soušku z dětství.

Eva D. 3.7.2007 19:52

Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

R^R^R^ Perfektní, 100% souhlas. Učím od r. 90 a na biflování jsem nikdy důraz nekladla, osnovy mi nepřekážely. Teď se v rámci reformy předepisuje učitelům vše - jaké formulace, jaké termíny, jaký formát. Papírová "reforma"! kdyby za ty vyhozené peníze poslali učitele na čumendu do zemí s úspěšnými  školními systémy či pro ně udělali metodická školení ( ale opravdových metodiků, ne kámošů organizátorů) , aby nemuseli vymýšlet vše sami, něco by se fakt dělo.

Zažila jsem školení Britské Rady pro angličtináře - to byla inspirace na celý život!

esterka 3.7.2007 19:48

Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

Ano a je jen těžko pochopitelné, že novináři neslyší hlas učitelů a opěvují něco, o čem vůbec nic neví.

esterka 3.7.2007 19:45

Re: všichni nadávají na učitele.....

Takže si chodíte do školy orazit,protože večer doma u počítače musíte makat na inkaso a jste kvalitní učitel, zatímco ti důchodci, operky, báby před důchodem jsou šmahem nekvalitní, rozumím tomu dobře? A co vy budete dělat jako dědek před důchodem? Uvolníte místo mladším kvalitním, protože věkem na kvalitě určitě ztratíte? Hlavně, že v tom máte jasno.

EW 3.7.2007 19:40

Re: Re: Paměť

Jo, presne tak - kdyz neco klepu do kalkulacky a spatrim jako vysledek neco, co je ocividne hausnumero, vim, ze jsem se preklepla, A vim to, protoze podle male nasobilky odhaduju, kolik to asi muze byt (spis tedy kolik to nemuze byt).

EW 3.7.2007 19:36

Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Ja si myslim, ze je to velmi uzitecna vec ;-D aspon si clovek zhruba spocte, kolik zacvaka za 5 piv. A takova trojclenka, to je taky skvela vec.

Jednou jsem cetla, ze kdesi v USA museli adepti na misto policisty skladat test, kde byly takove straslive matematicke priklady jako "ve vyprodeji kupuje Mary sukni, ktera stala 15.60$ a je zlevnena o 30%, kolik Mary zaplati u kasy?" no a protoze cernosi a Hispanci tyto testy nejak nemohli prekonat, tak byly testy jako inherentne rasisticke zruseny.

esterka 3.7.2007 19:35

Re: Reformy začaly za totality

Víte, že ve Finsku není školní inspekce? To by se zas ušetřily peníze, co? Zvláště, když je jasné, že na vzdělanost národa to nemá vliv. Nebo zrušení inspekce má naopak vliv pozitivní?

esterka 3.7.2007 19:32

Re: Biflování - bezduché šprtání něčeho, co je fakticky k ničemu.

A také jsem na fakultě zažila pana asistenta, který přednášel tak, že monotonním hlasem předčítal ze skript, které po nás pak chtěl znát nazpaměť. Snažím se v roli učitelky vyhnout odstrašujícím příkladům špatných učitelů, které jsem poznala.

mila 3.7.2007 19:32

Re: Biflování - bezduché šprtání něčeho, co je fakticky k ničemu.

A také jsem na fakultě zažila pana asistenta, který přednášel tak, že monotonním hlasem předčítal ze skript, které po nás pak chtěl znát nazpaměť. Snažím se v roli učitelky vyhnout odstrašujícím příkladům špatných učitelů, které jsem poznala.

artk 3.7.2007 18:50

Re: Re: Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,

Tady by, myslím,  vyučování chemie provázané s vyučováním fyziky bylo na místě. Moderní chemie vlastně vychází z fyziky. A ta z filosofie. Prostě vše souvisí se vším. Možná by se dětem líbilo učit v souvislostech, možná že i ne.  :o)

artk 3.7.2007 18:22

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Ohledně vybraných slov - stydím se, už si je nepamatuji, ale i a y píši podle citu. :o) A někdo  zase na to potřebuje pravidla.

JK 3.7.2007 17:41

Re: Paměť

Tak, až je trapné ty prastaré zkušenosti připomínat. Učením nazpaměť se postupně zvyšuje schopnost soustředění, což je základ pro další vývoj člověka. Platí to pro lidi od jisté úrovně. Ostatním se biflováním spíš zatemní mozek, protože to berou jako zlo. Kdo viděl před časem v televizi záběry plačících čínských dětí před zavřenými dveřmi německé školy v Pekingu (učitelé stávkovali a děti plakaly, protože jim unikalo vzdělání), tuší, že by bylo třeba něco jiného než ministerské reformy.

m.l. 3.7.2007 16:07

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Ne, správně je "dybysme". "Dybej" je patvar.

m.l. 3.7.2007 16:05

Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

V okamžiku kdy uděláte definici tak abyste budoval nový úřad který bude školy podle té definice hodnotit :-) Já bych byl spíš pro zdravý rozum :-)))

pavel 99 3.7.2007 16:02

Re: Re: Re: No a teď realita

Bohužel asi to tak bude. Nejdříve pořádný pád "na ústa" a pak možná někteří pochopí, jak je vzdělání důležité.

pavel 99 3.7.2007 15:51

Re: Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

obávám se, že zanedlouho bude problém vytvořit jakoukoliv (souvislou) větu. Jak budeme vzpomínat na problémy i/y či s/z.