15.5.2024 | Svátek má Žofie


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Konec biflování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
PetrK 3.7.2007 15:45

Zase jen velké nic!

Na stará kolena jsem se dal na učitelství (naštěstí odborné), ale vidím kolem sebe spoustu mladých kantorů, kteří dávají přednost biflování před porozuměním věci. Zažil jsem již nepřebernou řadu reforem školství, ale každá byla horší než ta předchozí, takže ani od této si nic neslibuji, zejména když v čele rezortu stojí matka kuchta, která si dovolí veřejně vykládat nesmysly např. o Temelínu (jedovaté zplodiny z komínu).

Papouch 3.7.2007 15:41

Re: Ty jsi matematik, co?

jestli je "3Déčkář" mysleny operator modelovaciho a/nebo animacniho programu, tak urcite, na to bohate staci zakladni vzdelani a trocha prostorove predstavivosti

typicky jsou to cvicene opice neschopne dat dohromady koukatelne/prodatelne vytvarno a scenar (v pripade filmu). Taky neni nahoda, ze 3D animovane filmy se nejdriv vymysli a nakresli klasicky na papir (animatic) a teprv potom nastoupi pomocny personal na vlastni vyrobu.

mila 3.7.2007 15:31

Re: všichni nadávají na učitele.....

 Když si chodíte do školy orazit, protože musíte doma u počítače makat na inkaso, tak jste jako kvalitní kantor, jo? A co budete dělat, až budete dědek před důchodem? Už budete nekvalitní kantor nebo se budete živit jinak?

Papouch 3.7.2007 15:26

Re: Trojčlenka

Trojclenka zakazana nebyla, jen prejmenovana na primou/neprimou umernost

Problem je, ze nekteri jedinci po uspesnem zvladnuti trojclenky ziskaji dojem, ze s jeji pomoci vyresi vse. To je snad jeste horsi pripad nez ten vyse zminovany, protoze blud "vyfutrovany" vypoctem se da vyvratit jenom praktickou zkusenosti.

mila 3.7.2007 15:25

Re: Předpokládám rozvoj znalosti techniky.

Vyučování hromadně asi není ideál, ale není to zas takový problém a učitel i v běžné třídě může volit skupinové práce, může k dětem přistupovat individuálně a zadávat práce podle jejich schopností. Ovšem tehdy, pokud nebude tendence navyšovat třídy po 30 dětech. Už ve třídě, kde je 25 žáků a mezi nimi několik s poruchami učení a někteří s poruchami chování nebo problémoví žáci, už pro učitele není jednoduché věnovat jednotlivým žákům tolik péče, kolik by potřebovali. Souhlasím s vašimi názory jak na nutnost pochopení, že bez techniky se ve škole neobejdeme, tak s tím, že pokud je dítě poškozované výchovou, s tím ve škole mnoho nenaděláme. Už pár let učím a přes veškeré snahy a času pomoci dětem z problémových rodin, jejich další osudy jsou často takové, že si říkám, proč jsem se vlastně namáhala a nevěnovala ten čas své rodině. Musím optimisticky dodat, že občas je to jinak. Ale to jsou opravdu spíš výjimky.

cb 3.7.2007 15:15

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

V Cechach je mozne i to.

Papouch 3.7.2007 15:08

Re: Biflování

takove vyucovani je neefektivni, nema daleko ke ztrate casu - vyzkouseno za 15+ let v ceskem skolstvi

jazyk je nastroj komunikace, takze se da naucit jenom "predavkovanim" komunikaci - u indoevropskych jazyku - nejaky zaklad ve 15 lekcich a pak hodne cist+ poslouchat+ mluvit a obcas pro zajimavost porovnat s ucebnici. Prinejmensim u anglictiny se mi to osvedcilo mnohem lepe.

Jenda 3.7.2007 14:40

Re: Re: Re: Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

To je sice vsechno pekny, ovsem vzhledem k tomu, ze v nasich skolach se neuci cestina ale historie literatury tak je to celkem k nicemu. Ovsem vedet co napsal treba takovy Nezval, to je preci naprosto nezbytne! Bez toho by nikdo nemohl prezit.

Neexistuje horsi nadavka nez "cestinarka".

Xaver 82.117 3.7.2007 14:28

Biflování - bezduché šprtání něčeho, co je fakticky k ničemu.

A to ani násobilka, ani slovíčka, nejsou. Nejsou to ani básničky, i když si už většinu z nich nepamatuji. Prostě trénink mozku může být efektivní a nebo taky na 2 věci. Někteří učitelé to chápali, někteří (většina) ne. A hlavně ti, co se předmět nabiflovali a moc mu nerozuměli.

mila 3.7.2007 14:26

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Snesu víc koncovky z obecné češtiny, než snahu některých politiků nebo i dokonce moderátorů, kteří ve snaze mluvit spisovně, užijí koncovku typu - modré lidé.  Buď čeština spisovná nebo hovorová, ale míchanice  je pro mě ještě větší síla.

mila 3.7.2007 14:21

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Jako třeba místo kdyby kdybej?

Honza42 3.7.2007 14:19

Frackovláda = likvidace školství

R^R^

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 14:00

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 13:59

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

kdyz Cechacek rekne "vidim policajti".... to čecháček nikdy neřekne. To řekne maximálně ňákej intoš. Normální čížek řekne "vidim švesky voe"

cb 3.7.2007 13:31

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Myslim ze kdyz Cechacek rekne "vidim policajti", tak to neni zamena i y, ale zamena padu. ;-D

Frank 3.7.2007 13:24

Re: A co je to vlastně to biflování?

Zrušit všechno. A učit je jen, jak nahrabat prachy a práci s PC. A "i" a "y" zrušit také. Sjednotit, protože to dělá obrovské problémy spoustě čecháčků. Rovněž jim dělají  problémy i jiné koncovky. Oni neumějí říct "modří lidé". Pepíci vám řeknou "modrý lidi". A když čtu příspěvky různých mamlasů, tak to je fakt síla.

cb 3.7.2007 13:23

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Faktem je, ze i nebo y je problem v Cechach, s nebo. z na Morave.

pp 3.7.2007 13:21

Re: Bombíkovi je protivné slovo nicméně.

Nicméně je to hezké slovo a v některých případech je na místě. Takže bych spíš prosil, bombíku, naučte se rozumět tomu, co čtete a nesnažte se vychovávat ostatní, aby mluvili pouze tak, jak se vám líbí.

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 13:11

Re: Re: Re: Ano, škola hrou, jak je nám stále podsouváno je prima až do okamžiku,

patrně v Rodoplhinu... V současnosti se učí na ZŠ elektronová vazba a strukturní vzorce bez předchozího seznámení s alespoň minimální množinou prvků (mám na mysli alespoň chemickou značku). Vynikající přístup, jak znechutit chemii úplně každému.

Petronius 3.7.2007 13:09

Re: chvála biflování

Vladimíre, se slzou v oku vzpomínám na skvělé gymnaziální profesory, kteří dokázali logicky vysvětlit i tak "nelogický" a "typicky biflovací" předmět, jakým jsou dějiny. Kontrapuktem k nim budiž jedna "souška učytelka" ze ZŠ, která nedokázala vysvětlit ani natolik logickou věc, jakou jsou chemické rovnice. Takže to mnozí spolužáci (a častěji mnohé spolužačky) řešily tím, že se těch vzorových cca 150 rovnic NAUČILI NAZPAMĚŤ

Proces výuky je zatraceně moc závislý na osobě vyučujícího - bohužel, schopných kantorů je dnes asi tolik, co poctivých politiků či nekradoucích "rómčat"

Václav 3.7.2007 13:07

Re: Re: Ty jsi matematik, co?

Sory, nějak se mi kousl Explorer.

Václav 3.7.2007 13:06

Re: Re: Ty jsi matematik, co?

Což ovšem může skončit jedině katastrofou. Otázkou je akorát kdy přijde a jak náročná bude případná náprava stavu.

Václav 3.7.2007 13:06

Re: Re: Ty jsi matematik, co?

Což může skončit jedině katastrofou. Otázkou je akorát kdy přijde a jak náročná bude případná náprava stavu.

Rpuť 3.7.2007 13:00

Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

portwyne, je to ještě horší - na vlastní uši jsem na FŽ už před lety slyšela, jaká je to blbost tu češtinu tam přenášet, neb je to "hrozná votrava"....

Malá násobilka a vybraná slova patří do onoho základu, který nutno se naučit zpaměti.......;-P

pavel 99 3.7.2007 12:59

Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

pokusím se definici nesmyslného biflování napomoci příkladem. Při výuce rovnic byl vypsám seznam pravidel jako "...převádění z levé strany na pravou..", "...převádění z pravé strany na levou...", "..převádění znaménka.." (dál jsem se nedostal), která žáci museli "odhrkávat". (Moudrý matematik na dalším stupni to komentoval "...převádět můžete kozu přes most, matematika nic takového nezná...)

portwyn 3.7.2007 12:57

Re: Re: Re: Re: Re: Re: chvála biflování

Pak je to ale o selhání konkrétního člověka, který fláká svoji práci. My to u nás děláme tak, jak jsem popsal - naučili nás to tak na fakultě.

Rpuť 3.7.2007 12:54

Re: Re: Re: Re: Re: chvála biflování

portwyne - ono je to o tom, že když dva dělají totéž, není to totéž a o té apatyce, kde se to nedá koupit. A taky o tom, že nač dělat demonstrace, když se to dá odříkat. A je těch příkladů víc než dost....

portwyn 3.7.2007 12:53

Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

No oni taky budoucí novináři nepochybně na hodinách Čj URČITĚ VĚDĚLI, že takový blbosti jako gramatiku zaručeně nikdy nebudou potřebovat...

S tím, co píšete, souhlasím - ale hranice tzv. biflování je naprosto subjektivní. BTW co si Vy myslíte o znalosti malé násobilky?

Pavel72 3.7.2007 12:45

Re: Re: Re: chvála biflování

Ano, je to tak asi caste. Pokud opustim "recitacni" zpusob overeni informaci a zacnu hodnotit, jak je zak schopen SAMOSTATNE neco vyresit, pouzit a podobne, je ohen na strese (pri tridnich schuzkach zejmena).

Letos mi jedna maminka rekla: "Jak k tomu oni pane uciteli ale prijdou, kdyz dostanou Vas.." - a ja po nich chci, aby to dokazali vysvetlit, ne papouskovat.

portwyn 3.7.2007 12:44

Re: Re: No a teď realita

Myslím, že tohle nastane až později. Úroveň veřejného školství bude na přání části rodičů co nejvíce snížena až na "odkladiště" dětí. Pak část rodičů zjistí, že (ač jim noviny neustále tvrdily opak) tohle není ideální způsob vzdělávání. Začnou být ochotni platit za skutečné vzdělávání, nikoli za flákání. Poptávka vygeneruje nabídku.

Možná to už v Praze existuje, ale tady ve východních Čechách o ničem nevím.