1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Konec biflování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Rpuť 3.7.2007 7:13

Re: všichni nadávají na učitele.....

Konečně upřímné slovo......;-P Ovšem těžko po nás chtít, abychom mlčeli.....

memorex 3.7.2007 7:28

Re: všichni nadávají na učitele.....

a cos cekal , kdyz jsi se se hlasil na pajdak?

Honza42 3.7.2007 8:23

Re: všichni nadávají na učitele.....

V našem okrese je plat učitele vůči ostatnímu průměru vpodstatě luxusní.

portwyn 3.7.2007 12:08

Re: všichni nadávají na učitele.....

Záleží na tom, jak dlouho učíte. Po 10 letech praxe by se měl plat učitele dostat někam k 19 litrům (podle podmínek v konkrétní škole), s nějakým tím kursem vylezete na 22 (v celoročním průměru). Což není závratná suma, ale na inkaso to stačí. Největší problém současného školství není v penězích, ale ve frackovládě.

Honza42 3.7.2007 14:19

Frackovláda = likvidace školství

R^R^

mila 3.7.2007 15:31

Re: všichni nadávají na učitele.....

 Když si chodíte do školy orazit, protože musíte doma u počítače makat na inkaso, tak jste jako kvalitní kantor, jo? A co budete dělat, až budete dědek před důchodem? Už budete nekvalitní kantor nebo se budete živit jinak?

esterka 3.7.2007 19:45

Re: všichni nadávají na učitele.....

Takže si chodíte do školy orazit,protože večer doma u počítače musíte makat na inkaso a jste kvalitní učitel, zatímco ti důchodci, operky, báby před důchodem jsou šmahem nekvalitní, rozumím tomu dobře? A co vy budete dělat jako dědek před důchodem? Uvolníte místo mladším kvalitním, protože věkem na kvalitě určitě ztratíte? Hlavně, že v tom máte jasno.

zubr.z 3.7.2007 5:49

jo,množiny

jsou dobrá pomůcka pro kurs vyšší matematiky,ale když se mi syn ve 3.třídě základní university vrátil s pláčem,že těm rovnicím o jedné neznámé opravdu nerozumí,zmátl jsem jeho rozum tím,že jsem pravil,řkouc:Tome,zapomeň prosím všechno,co ses dneska v matematice ve škole dozvěděl,vysvětlím ti to tak,že to do smrti nezapomeneš a bude ti stačit selský rozum.Což se i stalo,kluk zvládl i vysokou.Každý ministr školství má pocit,že on je vlastně nový Komenský.Mne tyhle hokuspokusy zdárně minuly,i na gymnáziu jsme měli pár prvorepublikových excelentních profesorů.Vděčnou vzpomínku a nehynoucí slávu jim,zvl.pp.Mikuláškovi,Gerykovi,Křístkovi a dalším.

Rpuť 3.7.2007 5:17

Cio majitelka dítka školou povinného vím o čem mluvím.

Kvalitní kantor uměl učit i před reformou a bude to umět i po ní. Špatnej kantor látku nenaučí i kdyby těch reforem bylo 10!

Zajímalo by mne, jestli paní učitelka zeměpisu konečně vybere z těch tisíců místopisných filmů, které jsou k dispozici a bude je žáčkům pouštět namísto šprtání , kde je v kterém kraji jaká průmyslová výroba.

Ještě více by mě zajímalo, co si s chemií, reforma nereforma, počne paní učitelka, která se tu chemii naučila přes prázdniny a vykládá jí "tak dobře", že písemku korporativně zvoře celá třída. Což se řeší tím, že sezvou se rodiče a hromadně se jim vynadá.

A úplně nejvíc by mě zajímalo, co reforma udělá s pí.uč matematiky, které plavou v matice třídy dvě! a nic se neděje. A takhle kdyby mě někdo vysvětlil, jak to, že je v hodnocení písemných testů z matiky pí.uč. a společnosti Scio (testy pro přijímačky na stř.šk) rozdíl DVOU stupňů - a to ve stejné době a ze stejné látky.

A pokud si někdo myslí, že jinde je to o tolik lepší, tak např. výzkum EU konstatoval, že v Německu už je ve školách taková nekázeň , že se prostě učit pořádně nedá - mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Není to v reformě, je to v lidech!

portwyn 3.7.2007 12:04

Re: Cio majitelka dítka školou povinného vím o čem mluvím.

Souhlas prakticky se vším, jen bych podotkl, že za nekázeň v Německu nejspíš nemohou učitelé. Těžko můžete udržet kázeň, když dětoi ví, že při zvěrském chování jim nic nehrozí. I když máte autoritu a dar učit, takže zaujmete 90% dětí, stačí dva tři frackové, kteří spolupracovat prostě nechtějí,a je po hodině. Ti slušní prostě neslyší...

Eva D. 3.7.2007 20:24

Re: Re: Cio majitelka dítka školou povinného vím o čem mluvím.

R^R^R^

Eva D. 3.7.2007 20:23

Re: Cio majitelka dítka školou povinného vím o čem mluvím.

Milá Rputi, ono to u nás s tou kázní půjde taky rychle do kopru, už to vlastně začalo šupem, s novým školským zákonem. Studenti jsou již tak chráněni před "bezprávím", které by na nich mohla páchat škola, že vyřešit nějaký kázeňský problém, třeba možnou šikanu, je pěkný oříšek.

Rodiče, kteří přivezou dítě jednou na přijímačky na gympl a pak přijdou až na jednání o podmínečném propuštění za tři čtyři roky, aby nám vysvětlili, že je nemáme takovými pí.........mi otravovat, bohužel přestávají být výjimkou. Nějak ho tu vzdělávejte, ale neotravujte život ani jemu, ani mě. Do matury to tam proklepe, jen aby se dostal na vejšku, jedno na jakou.

Do nedávna jsem to neviděla. To bude ta mladší, méně zatížená generace rodičů. :-/ A nový zákon těmto typům nahrává.

 

Harry 3.7.2007 1:27

Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

Ona totiž původně dobrá myšlenka skoncovat s biflováním se prostřednictvím tzv. RVP a ŠVP zvrhla v naprosto  pro praxi nevyužitelný obrovský stoh papírů. Letos jsem pomáhal mamce (je učitelka) tyto vzdělávací programy psát, protože píšu všema deseti. Jestli by někdo čekal, že tyto programy obsahují například, jak zajímavě vysvětlit nějakou látku apod., tak to zde nenajde. Místo toho zde musí být nesmysly typu průřezových témat (multimediální výchova, výchova k evropanství a já nevím ještě co) pro každý (opravdu pro každý!) předmět. Předměty jsou dále sdružovány do skupin, často podle mě dost uměle a pitomě (třeba skupina jazyky - určitě má "hodně" společného výuka mateřského a cizího jazyka, nebo skupina, kde jsou tělocvik a pracovní vyučování - také spolu "úzce souvisejí"), pro které se musí ještě jednou vymýšlet spousta nepraktický kravin a uměle hledat, co vlastně mají společného. Takže úředník na ministerstvu školství může být spokojen, protože celé plány se určitě do jednoho šanonu nevejdou, ale většina učitelů vám řekne, že jsou tyto programy neskutečná blbost. Mimochodem, ještě mě na této reformě zarazila udávaná obrovská výhoda, že si každá škola bude moci zvolit, co bude v kterém ročníku učit. To zajisté "ocení" žáci, kteří se budou stěhovat, protože pak do dopadne tak, že na jedné škole se budou třeba odmocniny učit v osmičce a procenta v devítce, na druhé škole naopak. Žák, který přejde po osmé třídě na jinou školu, pak bude třeba sice umět odmocniny výborně, protože je uslyší dvakrát, leč tajemství procent mu zůstane neodhaleno.

Rpuť 3.7.2007 5:24

Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

Budete se divit, ale výuka mateřského a cizího jazyka má společného hodně, zejména pak např. v gramatice.

Multimediální výchova pak znamená, že děti budou k učení využívat počítač a internet, neb se to jaksi v tomto století vyžaduje.

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 7:38

Re: Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

jako jazykového troglodyta by mě docela zajímalo, co má gramaticky společného třeba čeština a němčina. Já vždycky seděl na větvi, když němčinářka byla hovořila. Některé poučky jsem stranou ležet nechat musel, protože by mi z toho jinak jeblo :o)

A co je na počítači multymedyjálního taky nevím a to se kolem počítadel štrachám dobrý čtvrt století. :o)  spíš ty programy budou multymedyjální... ?

Rpuť 3.7.2007 8:21

Re: Re: Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

Hnidopiše ptakořitný - vono se může jeden naučit cizí jazyk, tak jako se člověk naučí řeč rodnou - t.j. nějak tak mimochodem. U jednoho cizího jazyka to funguje celkem spolehlivě, dva už jsou vyjímka a tři o drštku, neboť by dítko takto trápené totálně zmagořilo. A pokud tak činí postupně, tak už ty další nestihne, neb mezitím odroste a v dospělosti to už tak nefunguje. Viz např. nějaká Džamila nebo Chantalka. Takže se to bez tej gramatiky nějak nevobejde. A když žáček nerozezná sloveso v češtině, tak je v němčině ouplně... no tam....;-P

A u slova "multimediální" - to zas chtěl bejt někdo takovej zdělanej a nějak mu unikl pravý význam slova. V podstatě jde o to, aby ta dítka uměla s počítadlem pracovat a potřebné informace si najít. V Praze je  situace možná lepší, ale jinak je to bída s nouzí...

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 8:47

:o/

Ad1 - obávám se, že házíte perly ptakopyskům

Ad 2 - stran práce s počítačem.   Sestra moje rodná dělala nějakej překlad AN->CZ a narazila na COELIAC DIET. No a protože už je hezkých pár let v Klokánii, tak se jí některé odporné termity vypařily z hlavy a psala mi, cože to znamená česky. Provedl jsem pokus a během cca 40 vteřin jsem spáchal pomocí internetovýho slovníku překlad do češtiny a následné nalezení odpovídající stránky v českém jazyce. I napsal jsem jí tento postup a odpověď zněla: "Já jsem na internet líná". Dvojím psaním emajlu mé osobě ovšem strávila minimálně pět minut... :o) A domnívám se, že takhle je to s 90% uživatelů internetu.

Rpuť 3.7.2007 9:05

Re: :o/

ptakopysku - ještě horší. Ono je to totiž vůbec nenapadne.....

Jenda 3.7.2007 14:40

Re: Re: Re: Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

To je sice vsechno pekny, ovsem vzhledem k tomu, ze v nasich skolach se neuci cestina ale historie literatury tak je to celkem k nicemu. Ovsem vedet co napsal treba takovy Nezval, to je preci naprosto nezbytne! Bez toho by nikdo nemohl prezit.

Neexistuje horsi nadavka nez "cestinarka".

portwyn 3.7.2007 12:00

Pletete si vzdělávací program a metodiku.

V plánech firmy co se bude vyrábět a kdy se taky nepíše, jak se správně drží šroubovák.

Metodika by se měla učit na pedagogických fakultách - a kvalitní katedry ji opravdu učí. Že na to ty nekvalitní dost kašlou je věc selhání příslušné VŠ, nikoli chyba vzdělávacího programu v dané škole. Stačí porovnat pozornost, kterou metodice a didaktice předmětu v 90. letech věnovala na PdF HK třeba katedra fyziky (několik hodin týdně) a katedra výtvarné výchovy (prakticky nic).

Carlos 5.7.2007 16:12

Re: Tato školská reforma neznamená žádný konec biflování pouze další byrokracii

R^R^R^R^R^R^R^R^R^R^V

VLADIMIR 3.7.2007 1:24

Hororove zazitky jiz v utlem detskem veku

Vazenny pane Neff, prosel jsem podobnou procedurou jako vy,pak urcite obdobi v SRN a ted v USA, tak si myslim, ze mohu tak trochu porovnavat.S nejstarsimi detmi hororove zazitky v CR a s dalsimi po trase zivota jiz v naproste pohode. Mam opravneny pocit, ze pokusy co se nazyva reformni proces, je v CR neuskutecitelny.V tomto casovem obdobi, kdy vyspele zeme maji tento system zavedeny jiz desitky let v CR se teprve zacina a tak tim padem to probiha jina ves jiny pes.Proto snad  asi bude dobre z techto zemi vytahnout to nejlepsi a dat to na papir.Vsichni vime jak ruzne novatorske experimenty nakonec dopadly viz.privatizace atd...

Pavel72 3.7.2007 0:51

"Konec biflovani" je vymysl novinaru

nic jineho.  Vetsina lidi, kteri maji moznost videt, jak reforma vznika a zavadi se do praxe vi, ze nejdulezitejsi je, co bude na papire pro inspektory. O konec biflovani nejde v zadnem propade. Kdo z ucitelu nechtel biflovat, NEMUSEL uz ted, kdo chtel, muze tak cinit i nadale.

Ty titulky jsou jedna valka blamaz na obcanstvo (ktere stejne nic jineho, vetsinou, nez ty titulky nezajima).

esterka 3.7.2007 19:48

Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

Ano a je jen těžko pochopitelné, že novináři neslyší hlas učitelů a opěvují něco, o čem vůbec nic neví.

Eva D. 3.7.2007 19:58

Re: Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

Asi jste si všimla, že podle většiny novinářů, co učitel/ka to blbeček, který si bez MŠMT ani neumí správně utřít .... nos! ;-) Už to ani nečtu, jen papouškují názory pár (finančně) zainteresovaných a kombinují se vzpomínkami  na nějakou neoblébenou soušku z dětství.

portwyn 4.7.2007 10:31

Re: Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

Oni ho ale slyšet NECHTĚJÍ - není žádná profese, do které by žurnalisté kopali s takovou vehemencí, jako do učitelů. Příčiny tuším, ale je to na delší článek.

Eva D. 3.7.2007 19:52

Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

R^R^R^ Perfektní, 100% souhlas. Učím od r. 90 a na biflování jsem nikdy důraz nekladla, osnovy mi nepřekážely. Teď se v rámci reformy předepisuje učitelům vše - jaké formulace, jaké termíny, jaký formát. Papírová "reforma"! kdyby za ty vyhozené peníze poslali učitele na čumendu do zemí s úspěšnými  školními systémy či pro ně udělali metodická školení ( ale opravdových metodiků, ne kámošů organizátorů) , aby nemuseli vymýšlet vše sami, něco by se fakt dělo.

Zažila jsem školení Britské Rady pro angličtináře - to byla inspirace na celý život!

portwyn 4.7.2007 10:28

Re: Re: "Konec biflovani" je vymysl novinaru

R^

David 3.7.2007 0:47

Pane Neff, sorry, to je ale opravdu jen sen

Reforem muže být na tisíc a sebelépe myšlených, ale dokud se nezmění struktura přijímaček na gymnázia (jako ty nejprestižnější a nejžádanější střední školy), mohou se změnit detaily, ne podstata.

P.S. Moje děti v září začínají 1. a 5. třídu základní školy. Už u toho letošního čtvrťáka jsem nad některými věcmi kroutil hlavou, jaké zbytečnosti jim lijí do hlavy. Dalších cca 10 let všeobecného vzdělání ji čekají. A doufat, že alespoň VŠ do té doby dostanou rozum.