1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

ŠKOLSTVÍ: Konec biflování

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 4.7.2007 10:47

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

R^

esterka 4.7.2007 13:06

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Moje slova, Evo, mluvíte mi z duše.

Carlos 5.7.2007 15:38

Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Plány Vás o čas okradly:-D

esterka 12.7.2007 19:08

Re: Re: Re: Biflování - bezduché šprtání celé látky zpaměti.

Díky, milý Carlosi, máte pravdu. Kaju se, sypu si hlavu popelem. Chyběla mi tam navíc i čárka, takže jsem automaticky za sebou napsala dvě měkká i. Pokusím se chyby nedělat, ale neslibuji!  Jsem  j e n o m  člověk. Ale přesto se omlouvám,  dost hloupá chyba.

portwyn 3.7.2007 11:53

A co je to vlastně to biflování?

Podle mne pouze novinářský klacek na učitele. Zcela gumový pojem, pod který schováte úplně všechno, od malé násobilky (fakt mi občas rodiče tvrdí, že dítě na 2. stupni ZŠ nepotřebuje umět malou násobilku, protože má mobila) až po tu trojčlenku. O pravopisu ani nemluvím, už teď je velká móda požadovat zrušení tvrdého y, aby se chudáčkové diskriminovaní nemuseli namáhat.

Pravda, samotná reforma školství je ze strany miniserstva ;-) poněkud odfláknutá, chybí komunikace s veřejností i s pedagogy. Nepochybně se leckde bude topit ve formalismu (pokyn shora: v cílových kompetencích nesmí být napsáno "Použití trojčlenky", ale "Žák používá trojčlenku." ...a hlavně tam nesmí být slova jako "umí", "dokáže", "správně" apod., protože umět něco správně je přece komunistické (Y)). Přesto je sama myšlenka dát školám větší volnost tvorby vzdělávacích programů dobrá věc. Rovněž je dobré to, že učitelé se při psaní plánů musí zamyslet nad tím, co a proč vlůastně učí. Pokud to ovšem dotyčný neodflákne a nezkopíruje odjinud, o tom už jsem taky slyšel.

cb 3.7.2007 12:41

Re: A co je to vlastně to biflování?

Tvrde y by mohli zrusit pro zaky v Cechach, ti stejne pisou jako koncovku "ej".

pavel 99 3.7.2007 12:42

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

na "smajlíky" žádné "y" nepotřebujete.

cb 3.7.2007 13:23

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Faktem je, ze i nebo y je problem v Cechach, s nebo. z na Morave.

pavel 99 3.7.2007 15:51

Re: Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

obávám se, že zanedlouho bude problém vytvořit jakoukoliv (souvislou) větu. Jak budeme vzpomínat na problémy i/y či s/z.

Carlos 5.7.2007 15:40

Re: Re: Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Zlatá slova - jak říkal Jan Werich, ta by se měla tesat!;-D

mila 3.7.2007 14:21

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Jako třeba místo kdyby kdybej?

cb 3.7.2007 15:15

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

V Cechach je mozne i to.

m.l. 3.7.2007 16:07

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Ne, správně je "dybysme". "Dybej" je patvar.

Frank 3.7.2007 13:24

Re: A co je to vlastně to biflování?

Zrušit všechno. A učit je jen, jak nahrabat prachy a práci s PC. A "i" a "y" zrušit také. Sjednotit, protože to dělá obrovské problémy spoustě čecháčků. Rovněž jim dělají  problémy i jiné koncovky. Oni neumějí říct "modří lidé". Pepíci vám řeknou "modrý lidi". A když čtu příspěvky různých mamlasů, tak to je fakt síla.

cb 3.7.2007 13:31

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Myslim ze kdyz Cechacek rekne "vidim policajti", tak to neni zamena i y, ale zamena padu. ;-D

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 13:59

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

kdyz Cechacek rekne "vidim policajti".... to čecháček nikdy neřekne. To řekne maximálně ňákej intoš. Normální čížek řekne "vidim švesky voe"

ptakopysk hnidopich 3.7.2007 14:00

Re: Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

mila 3.7.2007 14:26

Re: Re: A co je to vlastně to biflování?

Snesu víc koncovky z obecné češtiny, než snahu některých politiků nebo i dokonce moderátorů, kteří ve snaze mluvit spisovně, užijí koncovku typu - modré lidé.  Buď čeština spisovná nebo hovorová, ale míchanice  je pro mě ještě větší síla.

León 3.7.2007 11:44

Reformy začaly za totality

V r. 1948 nastala doba komunistického temna trvající dlouhých padesát let. Část elity národa zmizela v zahraničí, zbytek šel buď do kriminálu, nebo k dělnickým profesím.Ve vzdělání jsme se začali rychle přibližovat svému vzoru, zaostalému Sovětskému svazu Prostudujeme-li si statistiku o počtu let tzv. terciárního vzdělávání (veškerého vzdělávání po maturitě - vysokoškolského i vyššího odborného), umisťujeme se z 27 nejlepších světových zemí na 25. místě. Na prvním místě žebříčku je Finsko, před námi je Polsko i Maďarsko, za námi Turecko a Mexiko

http://www.vecernikpv.cz/2006/4-2006/04pv04.pdf

http://www.vecernikpv.cz/2006/4-2006/04pv04.pdf

esterka 3.7.2007 19:35

Re: Reformy začaly za totality

Víte, že ve Finsku není školní inspekce? To by se zas ušetřily peníze, co? Zvláště, když je jasné, že na vzdělanost národa to nemá vliv. Nebo zrušení inspekce má naopak vliv pozitivní?

Carlos 5.7.2007 15:45

Re: Re: Reformy začaly za totality

Pokud by v inspekci byli profíci, kteří rozumějí tomu, co se ve škole děje a kteří mají za sebou nejenom nějaký ten rok praxe, protože to vyžadují kvalifikační předpoklady a NEmají s  sebou plný pytel osobních mindráků, který stále na někoho vybalují, pak by tato instituce možná měla oprávnění. Že jsem inspektorů zažil desítky, ale Pana inspektora nebo Paní inspektorku dosud nikoli. Třeba alespoň takového, který oznámil v jednom starém českém filmu panu profesorovi, že jím navržena věta by při překladu do latiny činila žákům jisté potíže...:-/:-/

Starý učitel 3.7.2007 21:52

Re: Reformy začaly za totality

Vážený pane , nevím co víte o školství, ale rád bych vám připomněl , že v oné době temna k nám jezdila řada renomovaných pedagogů i ze západu studovat  formy našeho školství a mnohé naše učebnice byly překládány a uplaňovány v zahraničních školách.PS.Nejsem ani komunista, ani příznivec tutality, ale provokuje mne vaše hloupost!!!!

Carlos 5.7.2007 15:53

Re: Re: Reformy začaly za totality

V Čechách bývá dobrým zvykem, ba přímo tradicí, že dobré, osvědčené věci se propasírují sítem ideologie a zavrhnou třeba jen proto, že "se to tak dělalo už dříve". Je to škoda, základem by vždy měly zůstat myšlenky JAK. Ze škol - ať si kdo chce co chce říká, nemůže zcela zmizet dril a biflování, protože pravopis a násobilka jsou mechanickou záležitostí, i když lze samozřejmě vždy tvrdit, že na pravopis jsou pravidla a na násobilku kalkulačka.:-D

Důchodkyně 3.7.2007 11:06

Paměť

Cvičení paměti je dobré pro mladé i staré - přehánět se nemá nic, ale "biflování" ve smyslu přednes básní, odříkání "vědeckých" např. historických dat, slovíčka a celé věty z cizích jazyků považuji za prověžené postupy střední i základní školy; zažila jsem už hodně školských reforem a hodně bylo mizerných, halasně vyhlášených  a časem tiše zrušených. Přeji dětem co nejméně reforem a co nejvíce spokojených kantorů - osobností.

pozorovatel 3.7.2007 12:19

Re: Paměť

Moc děkuji, zlatá slova, bohužel, pro některé méně prozíravé, kteří chtějí vědět jen to co budou potřebovat (a kdo věděl na začátku padesátých let co to bude mikroprocesor?) naprosto marná. I pro toho 3D neboť neví, až se mu ten elektronický otrok zblázní, co bude dělat. A stejně i ten musí mít znalosti - alespoň o vidění - jinak lidské oko svým výtvorem "nezblbne".

EW 3.7.2007 19:40

Re: Re: Paměť

Jo, presne tak - kdyz neco klepu do kalkulacky a spatrim jako vysledek neco, co je ocividne hausnumero, vim, ze jsem se preklepla, A vim to, protoze podle male nasobilky odhaduju, kolik to asi muze byt (spis tedy kolik to nemuze byt).

JK 3.7.2007 17:41

Re: Paměť

Tak, až je trapné ty prastaré zkušenosti připomínat. Učením nazpaměť se postupně zvyšuje schopnost soustředění, což je základ pro další vývoj člověka. Platí to pro lidi od jisté úrovně. Ostatním se biflováním spíš zatemní mozek, protože to berou jako zlo. Kdo viděl před časem v televizi záběry plačících čínských dětí před zavřenými dveřmi německé školy v Pekingu (učitelé stávkovali a děti plakaly, protože jim unikalo vzdělání), tuší, že by bylo třeba něco jiného než ministerské reformy.

Eva D. 3.7.2007 20:46

Re: Paměť

R^R^R^ VV

Carlos 5.7.2007 15:59

Re: Paměť

Pokud toto chce pedagog na svých žácích, aby slepě memorovali a nevysvětlí jim, že si tím procvičují třeba paměť a ukládá jim tyto nesmyslné úkoly jen proto, aby s otevřenou knihou hlídal každé zaškobrtnutí, pak to není učitel, ale trouba. Věda se stále mění, kromě základních principů a pouček nemůže být dogmatem, u cizích jazyků se slovíčka úplně bezbolestně taky naučit nelze a historická data ta skutečně významná si člověk zapamatuje mimoděk během výuky. Ostatní si člověk najde v enycyklopedii a měli by se to naučit i žáci.:-)

Učitel v důchodu 3.7.2007 10:54

Biflování

Vážení,

více jak 40 let jsem učil a pokud mi síly stačí doučuji němčinu. Za celou dobu se mi nestalo, aby se někdo naučil cizí jazyk aniž by se bifloval fráze a slovíčka. Výjimkou samozřejmě byli ti, jejichž rodiče byli německé národnosti. Proto si dovoluji tvrdíit bez biflování se nikdo nic nenaučil a nenaučí