26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 3.12.2007 17:19

Re: Re: Zkuste býtr náročným učitelem

Proboha kde jste všichni sebrali ty derivace? Ta dáma psala učebnici matematiky pro ZŠ! Tam se končí u sinu a cosinu...

Ten učitel, o kterém mluvím, byl znám svými dobrými výsledky z minulého působiště. Takže zas tak nesrozumetelně nevykládal, když mu tam děti rozuměly...

Dejte dětem...tedy spíš dívkám fyzikální poučky nadrčet zpaměti, budou spokojené. Chtějte porozumění, souvislosti a začnou brblat.

Eva D. 3.12.2007 20:04

Re: Re: Re: Zkuste býtr náročným učitelem

Totéž v jazyce. Sestavte čtvrťákům na gymplu jednoduchý text na maturitní téma a dejte jim ho navrčet, většina Vás bude milovat, že jim ulehčujete život a máte pochopení. Učte je pracovat s autentickými texty, hledat podstatné a nacházet souvislosti - většinu budete šíleně štvát! Tuhle jsem si v maturitním  referátu vyslechla, že první obyvatelé Irska byli Druidové a že je to země závislá na zemědělství - ten papír zřejmě koloval po generace a ještě obsahoval nesmysly. Ale byl tak mile jednoduchý, druidové a keltský tygr, k čemu to.

Tak se často připravuji pro tu malinkou menšinu a doufám, že se ostatní chytí a pochopí.

pavel 99 3.12.2007 17:20

Re: Re: Zkuste býtr náročným učitelem

jak jste přišel na to, že fyzikář vykládá tak, že tomu  nikdo nerozumí? Z textu to myslím neplyne. Co z textu plyne, tak fyzikář požaduje MYŠLENÍ - a to je vážně "bolestivý" požadavek.

Klokan 3.12.2007 13:53

Konečně je jasné

kdy budeme mít kvalitnější učitele, lékaře, úředníky, zdravotní sestry, letecké dispečery, vojáky, policii, hasiče, záchranáře, .....

No přece až jim dáme víc peněz!! U politiků a soudců se to tak osvědčilo. :-P

klaaarka 3.12.2007 14:26

Re: Konečně je jasné

R^

Jura Jurax 3.12.2007 15:14

Re: Konečně je jasné

No, ale je taky naprosto a zaručeně jisté, kdy nebudeme mít kvalitnější učitele, lékaře, úředníky, zdravotní sestry, letecké dispečery, vojáky, policii, hasiče, záchranáře - totiž když jim nedáme pořádné peníze. Jenom nadšením a altruismem rodinu neuživíte.

Klokan 3.12.2007 15:45

Re: Re: Konečně je jasné

Ale kdepak! Kdyby takto fungovala soukromá firma (nejdřív peníze a pak se uvidí), tak to může za tři měsíce zavřít. Výplata je odměna za práci a nikoliv za mlhavý příslib lepších výkonů v budoucnosti. Vyjmenovaná povolání jsou vesměs zaměstnanci státu a jejich výplata bude vždy záviset na situaci, ve které se stát nachází. Pokud má stát holou (Y) budou ji mít i jeho zaměstnanci. Proč by to tak nemělo být ?

Jestli si učitelé (a i další) myslí, že si vysokou životní úroveň vyřvou na ulici, můžou jít pod odborářskými prapory skandovat hesla na václavák - vyřvou jen prebendy pro svoje odborářské bossy.

Von 3.12.2007 16:13

Re: Re: Re: Konečně je jasné

Velmi přesnéR^

jozka 3.12.2007 15:50

Re: Re: Konečně je jasné

No predstavte si, ze mate firmu - Pridate vsem, nebo nepridate nikomu, nebo pridate jen tem sikovnejm?

Takze spis jde o to, nejprve vymyslet system, jak sikovne ohodnotit a neschopne vyhazet. A pak teprve se bavit o vysi platu (i kdyz ona ten plat se pak uz vyresi sam - sikovnej za malo pracovat nebude.....)

portwyn 3.12.2007 16:30

Re: Re: Re: Konečně je jasné

Jenže přesně tohle by mnozí učitelé uvítali. Vláda nechce - tahle ani ty minulé. Viz můj příspěvek výše.

Ono totiž dokud nebude systém posouzení kvality, nemusí se zvýšit platy, takže...? Správně, juchéééj, ušetříme.

pavel 99 3.12.2007 16:50

Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

pokud pamatuji, tak požadavky maxima tabulkových platů s minimální pravomocí ředitele (se zdůvodněním, že kvalitu NELZE objektivně stanovit) prosadili učitelští odboráři.

portwyn 3.12.2007 18:23

Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

A on tu někdo obdivuje pana Dobšíka? V tomhle se taky shodneme.

Klokan 3.12.2007 16:38

Re: Re: Re: Konečně je jasné

Firmu mám a přidávám podle výsledků. Jediné co to chce je umět svoje rozhodnutí obhájit. Každý musí vědět za co výplatu bere, a jestli se najde někdo kdo by zpochybňoval rozhodnutí šéfa komu kolik zaplatit, tak se s ním rychle rozloučím. Nevidím ani důvod proč by měl jeden učitel vědět kolik bere jeho kolega. Co to je za móresy? To chtějí aby výplaty a odměny schvalovala odborová organizace? To ale 20 let zaspali.

co se týká vymýšlení systémů, na to si platíme ministerské úředníky, vedoucí školských úřadů, ředitele škol, a zástupy dalších "odborníků". Jednání o zvyšování platů a platové diversifikaci patří do jejich kanceláří a ne na ulici. Koho, kromě učitelů, zajímá jejich výplata? Koho zajímá moje výplata? Tedy kromě manželky ;-D

portwyn 3.12.2007 16:44

Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

Víte, Klokane, já si myslím, že by mi šéfová přidala, kdyby mohla. Jenže nemá z čeho.

Když učím lépe, škole to nevydělá ani korunu. Na rozdíl od komerční sféry.

Klokan 3.12.2007 17:02

Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

No Portwyne, kdybych si chtěl hrát na ranaře, napsal bych, že by Vám mohla přidat to co by jinému, méně výkonnému (méně schopnému, línějšímu - vyberte si) sebrala. Ale to by byla skutečná revoluce a nejen ve školství. Na to není naše rozpočtová sféra připravená, i když v podnikatelské sféře se to děje dnes a denně. Alespoň tedy ve firmách, které nevisí na vemenu státního rozpočtu a státních zakázek, a musí počítat každou korunu.

Já nejsem proti přidání komukoliv. Zaměstnancům soukromé sféry přidá najitel když firma vydělá, stát přidá svým zaměstnancům až to rozpočet dovolí. Argument, že stát stejně plýtvá, neberu. Stát řídí lidé, které jsme tam my dosadili. Nikoho neobviňuji, každý volí jak chce.

IMHO jedinou obranou je boj jednotlivce. Každý musí pracovat tak, aby se pro svého zaměstnavatele stal nepostradatelným, a pak si to nechat zaplatit. Nátlakové akce odborářů nevedou k ničemu, a ještě žádné skupině zaměstnanců nic nepřinesly. Pro mnohé je ale pohodlnější schovat se do davu než začít sám u sebe.

Blahobyt západních společností je vybudován na iniciativě jednotlivce a nikoliv na nátlakových akcích odborových centrál, i když to dnes už tak nevypadá.

portwyn 3.12.2007 17:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

Především a poněkolikáté: nejsem v odborech a nemám odbory rád. Zvláště ne ty Dobšíkovy.

Ale k těm firmám: Klokane, když soukromá firma najme 50 dobrých zaměstanců, obvykle vydělá více, než firma s 50 špatnými zaměstnanci. Škola s 50 dobrými učiteli ale dostane úplně stejně peněz, jako škola s 50 špatnými učiteli - financování je per capita.

U nás máme dobré výsledky, každoročně stavíme prakticky celo třídu na víceletém gymnáziu třetina dětí na VG v Hradci je od nás. Na tom ale nejenže nevyděláme, naopak jsme na tom finančně biti. Odcházející děti totiž odnášejí peníze - 16 000 na žáka ročně. V minulosti už byly proto odchody (de facto propuštěni za dobrou práci), teď se spojují třídy na 27 - 30 dětí, což znamená snížení kvality služeb (když máte za 45 minut obsloužit 24 klientů, můžete jednomu věnovat více času, než když máte za tutéž dobu obsloužit 30 klientů).

Jediná cesta pro firmu, jak takové finanční ztrátě zabránit, je pracovat hůře, aby dětí odcházelo méně. Jediná cesta pro individuálního pracovníka je odejít tam, kde bude jednookým mezi slepými - do méně výkonné firmy.

Klokan 3.12.2007 17:39

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

Já nikde netvrdím, že zrovna Vy jste v odborech. Ale když už je o nich řeč, první, co by měli učitelé udělat, je vykopat odborové šéfy, a to právě za to, že nebyli schopni vyjednat férový systém odměňování ve školství - to jest to, po čem voláte. Aby schopní mohli být zaplaceni a neschopní vykopnuti. Dokud se tohle nestane, nemá cenu bavit se o nominálních částkách, protože žádná suma nalitá do školství nebude stačit, stejně jako nestačí ve zdravotnictví. Až tento systém vznikne, můžeme diskutovat o tom, kolik by měl brát skvělý učitel, kolik průměrný a kolik ten který se jen veze. O tom ale zítřejší stávka není. Heslo dne je: Dejte všem 1k (2k, 3k,) navíc ber kde ber, třeba si na to půjčte. A za rok nás tady máte zase.

Až budou odbory volat po systémových změnách, budu jim fandit.

Portwyne, nepochybuji o tom že vaše škola je schopná poskytnout kvalitní vzdělání. Ale není to bohužel pravidlo, konkrétních odstrašujících příkladů najdete jen v této diskusi mraky. Hromadný křik stávkujících učitelů nebude mít proto podporu, stejně jako by ji neměli stávkující pošťáci nebo železničíři. Podporovat je budou jen ti, kteří to využijí k ohřátí vlastní polívčičky. Ovšem chtějí-li učitelé dělat křoví odborovým šéfům, nic proti tomu, je to jejich volba. V první řadě by však měli učitelé vytvořit vlastní stavovskou organizaci (možná existuje, ale jak to vypadá, je naprosto impotentní), dosadit do jejího čela svojí elitu a jejím prostřednictvím jednat s vládou o změně systému. Pozor ale - neplést stavovskou organizaci s odbory tak jak se to povedlo lékařům. Hodně štěstí!

portwyn 3.12.2007 17:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

Tak na tomhle se asi shodneme. Nicméně se domnívám, že kdo je dobrým učitelem, tak raději učí, než aby dělal politiku. A systém odměňování by mělo vymyslet ministerstvo. Oni jsou za to placeni.

Ale kdyby chtěli odboráři vykopat Dobšíka, tak bych byl pro. U nás jsme to vyřešili tak, že jsme vystoupili z odborů a přestali je živit.

portwyn 3.12.2007 17:46

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

Nedokončeno - úplná verze dole. Já z odborů nevystoupil, nikdy jsem tam nebyl.

portwyn 3.12.2007 17:45

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

Tak na tomhle se asi shodneme. Nicméně se domnívám, že kdo je dobrým učitelem, tak raději učí, než aby dělal politiku. A systém odměňování by mělo vymyslet ministerstvo. Oni jsou za to placeni.

Ale kdyby chtěli odboráři vykopat Dobšíka, tak bych byl pro. U nás jsme to vyřešili tak, že jsme vystoupili z /nevstoupili do odborů a odmítli je živit. U většiny mladších jinde je to taky tak, takže Dobšíkovy odbory časem zaniknou samy.

Eva D. 3.12.2007 19:55

Re: Re: Re: Re: Konečně je jasné

A nástupní plat dáváte mizerný, chcete-li získat kvalitní pracovníky a vybírat si mezi uchazeči?

borek 3.12.2007 13:36

testy

nejsem učitel,ale příležitostně doučuji různé žáky  8.a9.tříd,takže nejsem zcela odtržen od dění ve šolách.Myslím že autorka zcela přesně vystihla nejbětší nešvar současné výuky t.j.testy.

pavpaps 3.12.2007 13:57

Re: testy

Naprosto s autorkou souhlasím

portwyn 3.12.2007 15:30

Re: testy

Ano souhlasím, také nemám typ "volby z možností" příliš v oblibě. Na druhé straně přesně tohle je to progresívní americké pojetí, které se po nás zkostnatělých pitomcích vyžaduje :-/

jozka 3.12.2007 16:17

Re: Re: testy

TO zalezi, jaka obtiznost je v testu.

Pokud v testu bude otazka  - Karel IV byl synem a) Jana Lucemburského  b) Jindřicha  VII. Lucemburského c) Zikmunda Lucemburského.

- tak pak uz to preci jen jistou pripravu na test vyzaduje.. 

dvd 3.12.2007 13:33

Kdyby učitelstvo zítra stávkovalo

za vyšší platy, měl bych pro to více méně pochopení. Ale jakmile se začne někdo ohánět Hodnotami Zaslouživšími Býti Psány Velkými Písmeny, začnu být zatraceně ostražitý. A proč jsem napsal "více méně": U některých kantorů mám pocit, že by ani dvojnásobný plat nebyl dostatečný pro jejich ohodnocení - a pak je tu nemalá skupina těch, pro které je jakýkoliv plat nehorázným přeplácením. (A o nich evidentně autorka píše.)

P.S. Mně se to mluví, já jsem něco jako ten Poláčkův pan Selichar. Já jsem se už osvobodil.

balthasar 3.12.2007 13:10

Jak to že se o tom nediskutuje, Kajdo

třeba tady je dobrej námět :-P

Kajda 3.12.2007 13:13

Re: Jak to že se o tom nediskutuje, Kajdo

Já neříkám, že se nediskutuje. Byla to reakce na portwyna, který napsal, že nemůžou udělat stávku formou diskuse se žáky, protože by se o jejich problemech nedozvěděli rodiče.

balthasar 3.12.2007 13:20

Re: Re: Jak to že se o tom nediskutuje, Kajdo

Hm, asi nejlíp teda přeložit všecky pochody a demonstrace na letiště v Milovicích .. koho to bude opravdu zajímat, ten se o tom v Lysém Zpravodaji jistě dočte ;-)

pavel 99 3.12.2007 13:24

Re: Re: Re: Jak to že se o tom nediskutuje, Kajdo

určitě bych byl pro. Odboráři je stejně svážej autobusy, mohly by se zavést pravidelné linky.