22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pepa 3.12.2007 12:59

Re: Re: stavka

ale vsimne, garantuji Vam ze by mi to deoma rekli. dokonce bych jim i rekl ze pokud ten ucitel za neco stoji, urcite by si zaslouzil lepsi podminky.

bohuzel jak si Vy myslite ze by to vetsina rodicu ani nezaregistrovala - ja tvrdimm ze by si ty lepsi podminky dost ucitelu nezaslouzila.

abych byl ale dusledny tak jak u rodicu to je podle mne mensina co se o deti nezajima, tak take myslim ze u ucitelu je mensina tech co nezaslouzi lepsi podminky. bohuzel nemuzeme propustit ty nezodpovedne rodice ale ani ne ty spatne ucitele.

kdesi tu nekdo psal ze by rodice  rekli chci aby ho ucil ten a ten ucitel, to by se mi libilo ( souhlasim ze to je asi velice tezko proveditelne) - pak by mel reditel tridu deti chtejici se ucit a tridu kde by jim to bylo jedno. podle mnozstvi by reditel mel ucitele a podle toho by je platil - nedovedu si odhadnout po kterych by byla vetsi poptavka;-(

portwyn 3.12.2007 13:54

Je-li to tak,

proč si rodiče nikdy - nebo téměř nikdy - nestěžují na malé dovednosti / znalosti svých dětí? Proč si stěžují jedně na známky?

pepa 3.12.2007 14:05

Re: Je-li to tak,

uz pisu o tom co bylo ( u mne asi 10 let) ale kdyz jsem na tridni schuzce rekl ze deti dostavaji domu malo prikladu pro pripravu na prijimacky na 8-leteG tak 2/3 rodicu bylo proti , bohuzel i pedagog. pak je mozna ze rodice tu skolu doma supluji a uz nic nerikaji:-/

klaaarka 3.12.2007 14:36

Re: Je-li to tak,

Asi proto, ze jsou videt. Rodice mohou tezko hjinym zpusobem posoudit znalosti svych deti. Jeste tak na prvnim stupni ano, ale moje mladsi sestra je v devate tride a to, co probiraji, jsme my brali nekdy na gymplu a neumim si predstavit, jak posoudit, jestli toho vi hodne, nebo malo (jasne - blba neni, to se poznat da :-) ale to je tak vse).

pavel 99 3.12.2007 12:59

Re: Re: stavka

Pokaždé mne zamrazí, pokud tahle shrnete společenskou poptávku na naše školství (a nepochybuji, že pro toto shrnutí máte dostatek velmi dobrých důvodů). Potom je toto hlavním problémem našeho školství,  běžnými prostředky neřešitelným (nasypání nějaké miliardy tomu naprosto nepomůže).

V takovém případě by to ovšem chtělo redefinovat to, co nám stát "garantuje" na funkci ochranářsko-ošetřovatelskou a celý systém přizpůsobit. Dokonce by se mohl onen "základní systém" výrazně zlevnit - ošetřovatelé v ZOO také nemusí být vysokoškoláci - a pokud by někdo požadoval "nadstavbu" - tedy vzdělání, musel by si připlatit. A tím by byli spravedlivě ohodnoceni skutečně kvalitní pedagogové, na rozdíl od "opatrovatelů/ošetřovatelů". Jak vidno - teprve pokud se problém pojmenuje, je možné začít jej řešit.

portwyn 3.12.2007 13:57

Máte pravdu

Ano, kolegyně to před chvílí shrnula takto: společnost podporuje to, aby z e stále vícedětí vyrůstal sociopati. A po nás chce, abychom seděli na deklu přetékající žumpy, aby se všichni mohli tvářit, že se nic neděje.

Na tom, se opravdu nalitím peněz nic nezmění. Ale třeba to srovnají Číňani, až přijdou.

pavel 99 3.12.2007 15:05

Re: Máte pravdu

doslova se obávám, že ono shrnutí Vaší kolegyně je výstižné.

Kajda 3.12.2007 13:00

Re: Re: stavka

Promiňte, ale proč tedy neuspořádáte nějaké fórum, na kterém budete diskutovat o vašich problémech s rodiči? Možná by to mělo větší smysl nežli takováto stávka.

Mám dceru na ZŠ a setsakramentsky mě zajímá, co bude umět. Vzhledem k tomu, že je dost často nemocná, chodím jí pro učivo do školy a v rámci možností se jí snažím předepsanou látku vysvětlit. Jenomže když jsme u té praxe, tak se informaci, co a jak má dcera umět, od učitelů mnohdy nedovím. 

portwyn 3.12.2007 14:00

Re: Re: Re: stavka

Pak změňte školu - máte právo svobodné volby. Myslím to vážně, do špatné školy bych dítě neposílal.

Fórum? Na to stejně přijdou jen ti, co se o děti zajímají. Ti problémoví (= o děti se nezajímající) nikdy. Odzkoušeno - na každém rodičáku s rodiči diskutuji.

pepa 3.12.2007 14:07

Re: Re: Re: Re: stavka

ale nejsou duleziti prave ti ?

pavel 99 3.12.2007 14:27

Re: Re: Re: Re: Re: stavka

důležité je, kolik je kterých.

pepa 3.12.2007 14:35

Re: Re: Re: Re: Re: Re: stavka

a nemelo by byt pro pedagoga dulezitejsi to dite ktere chce nez to ktere nechce?

pavel 99 3.12.2007 14:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: stavka

jakkoli se nepříliš často zastávám pedagogů, v tomto případě jinak nelze. Pokud vysoké procento "nechce", tak těm co chtějí nemůžete vyhovět i kdybyste chtěl. Stačí pár destruktívních jedinců a je veškerá snaha víceméně marná. A pokud je těch co nechtějí více než polovina - je to škoda námahy.

portwyn 3.12.2007 15:32

Re: Re: Re: Re: Re: stavka

Potřeboval bych mluvit hlavně s rodiči těch problémových, aby se problém vyřešil. Jde (jak psal pavel99) o děti, které rozsekají hodinu na cucky, takže se nic nenaučí ani ty motivované...

Rpuť 3.12.2007 12:35

Re: Ale naše platy už Kalousek slíbil

portwyne, vždyť já vím - ale mluvit se o tom musí!

pf 3.12.2007 13:00

vy snad pane portwyne neumite cist

jinak byste vedel, jak vam tu poradili, ze namate fnukat a STARATSE. Mate si obstarat nejake todoucovani po vecerech, taky se vzdelavat a hlavne nehorekovat a nenatahovat furt dlan.

pepa 3.12.2007 13:04

Re: vy snad pane portwyne neumite cist

zrovna portwyna nepodezirejte ze mu jde jen o plat, drive tu psal ze je s platem jakz takz spokojen.

u nej bych asi veril ze jde o vic nez o plat. bohuzel porad neveri ze o to jde i rodicum a zakum ( i kdyz to asi ve svem veku nedaji najevo)

portwyn 3.12.2007 14:04

Re: vy snad pane portwyne neumite cist

Ano! Je třeba pracovat 12, 15, 20...co dvacet, třicet hodin denně. A kdo nedělá aspoň 28 hodin denně, nezaslouží si jíst. (c) Stachanov.

Vzhledem k tomu, že můj plat je v celoročním průměru 23 000 po 11 letech praxe, je kolegům jasné, že to opravdu vyžaduje více než 8 hodin denně... :-/

A na pomůcky bych taky mohl dětem vydělat, že? Půjdu kopat s Ukrajinci příkopy, koupím z výdělku učebnici a dám ji žákům. A topení...proč by vlastně měl stát platit topení ve školách. Ať učitelé donesou uhlí! Atd.

pepa 3.12.2007 14:14

Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

portwyne a nebyla by prave cesta soukromeho skolstvi ta dobra? tri deti jsem mel v ZS1-5 na soukrome skole protoze byla dobra, platil jsem ochotne 800-1000 mesicne za kazde. problem byl ze ministerstvo skole na me deti davalo mene nez do statnich skol:-/ a tak z tech penez bylo na ten nadstandart mene a mene.

myslim ze v kazdem meste by se naslo dost rodicu a dobre skoly by se uzivily.

bohuzel by to nesmelo byt jak ve vetsine SS kde je soukrome rovno kup si maturitu;-(

pavel 99 3.12.2007 14:23

Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

"...myslim ze v kazdem meste by se naslo dost rodicu a dobre skoly by se uzivily..." - mne by zajímalo, jestli je tomu opravdu tak. Někdy propadám pesimismu, že nikoliv.

"...bohuzel by to nesmelo byt jak ve vetsine SS kde je soukrome rovno kup si maturitu..." - soukromé školy se přizpůsobují poptávce. Z toho bych usuzoval, že poptávka po kvalitním vzdělání jednoduše není dostatečná.

pepa 3.12.2007 14:32

Re: Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

nesouhlasim, ono by bylo. ale k tem skolam - memohou hned od zacatku mit velkou uroven kdyz od statu nedostanou ani to co dava stat na ostatni studenty.  pritom musi platit trzni najmy, energie a platy. pokud je stat v zacatcich nepodpori ( ziska tim pravo dusledne kontroly) tak se zacnou podbizet a jde to do pekel

pavel 99 3.12.2007 15:02

Re: Re: Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

soukromá škola je podnikání jako každé jiné - předchází mu marketingový průzkum (po čem je poptávka) a vše se rozjíždí z úvěrů. Navíc šéfové (majitelé) takové školy vědí, že pokud se začnou "podbízet", tak určují úroveň celé školy. (Stačí pár jedinců, které "nelze vyhodit" a je rozvrácená výuka v celé třídě.) Taktéž úroveň "výstupního papíru" tímto bývá limitována - pokud zaměstnavatel narazí na hlupáka, který se honosí "papírem" z oné školy bývá tím definována hodnota onoho "papíru".

pepa 3.12.2007 15:12

Re: Re: Re: Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

i jina podnikani se obcas podporuji, kdyz muze byt podpora vetrne elektrarne, zemedelci, proc nemohu pomoct v zacatku skole ?  myslim i jen treba tim ze na kazdeho zaka dam stejne jako na toho ve statni skole

pavel 99 3.12.2007 15:41

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

no já bych spíše uvítal, kdyby se většina oněch podpor zastavila, stejně tak bych se přimlouval, aby podpora soukromých škol byla shodná se státními, ale vážně bych v tom nehledal podstatu problému. Ta podpora o tolik nižší není (liší se to každý rok, ale myslím 80-88% to dosahuje) a školy s tím dokáží celkem úspěšně fungovat - podmínkou je, že musejí mít žáky. A nejsem si jistý (a oni nejspíše také ne), zda by zaplnily třídy POUZE žáky, kteří mají schopnosti a (jejichž rodiče) zájem o kvalitní výuku.

portwyn 3.12.2007 16:14

Re: Re: Re: vy snad pane portwyne neumite cist

Jak už Vám odpověděl Pavel, zatím se nezdá, že by byla poptávka po kvalitním vzdělání. Je bezesporu poptávka po bezpracném "vzdělání" a také je poptávka po soukromých školách, protože někteří rodiče z ideolových důvodů děti do státní školy prostě nedají, i když jsou třeba chytré. Ale těch druhých je poměrně málo....z toho, co jsem učil, tak 1/4 až 1/3, odhadl bych.

pf 3.12.2007 14:27

vidim ze to vidite spravne

Vzpomente si na casy narodniho obrozeni - kantor v ceske skole, spal za tabuli, sehnal drivi, zatopil, zakum prinesl ceske knizky. A jake ucty pozival. A jen diky takovym si ted muzem hezky cesky zanadavat na ucitele!

A vas den ma JENOM 24 hodin. No to toho veru moc nestihnete. Mel byste si vzit priklad z ceskych podnikatelu a kapitalistu. Myslite ze Pitr a Krejcir by byli tam ,kde jsou ted, kdyby pracovali jen 24 hodin denne!

Eva D. 3.12.2007 19:51

Re: vidim ze to vidite spravne

A takový J.J.Ryba i mši složil. Jak ale dopadl, škoda mluvit.

Kadlus 3.12.2007 12:27

Vážená Rputi

ač ne zrovna s velkým nadšením, bohužel, musím s Vámi hrubě nesouhlasit.Zásadně nelze hodnotit úroveň většiny škol dle škol v Praze- je jasné, co (až na výjimky) chci říci. Mezi učiteli je stejné procento vynikajících, i podprůměrných, jako v jiných povoláních.Stejně, pokud je šikovný ŘŠ, může odlišit v té bídě rozdíl ve mzdě až do cca 25%.Ti špatní budou odcházet-za dveřmi ale nestojí fronta lepších, s čepicí v ruce.Jednoduché řešení neexistuje, jedno je ale jisté : Líp se mohu věnovat vždy menší skupině lidí (žáčků).To ale "technokratická" řešení naprosto vylučují.Je to na delší debatu- třeba na emílka.Je mi líto,znám spoustu velice kvalitních učitelů ,učících s láskou v Horní Dolní.Věřte, za ty odborářští bossové nemluví, ale tohle upozornění na degradaci vzdělávání je zapotřebí- a nejde jenom o ty mizerné prachy.Jen pro příklad: Jedna pí poslankyně se neustále ohání,že kantor má možnost přivýdělku na projektech EU. Něco o tom vím, škoda, že neřekla, že většina státních,samosprávných i polostátních organizací si nechá u agentur "udělat projekt na klíč"- a patřičně za to zaplatit=nechat zmizet část peněz,které měly jít jinam ( třeba právě do vzdělávání).Škola tuhle možnost skoro vůbec nemá. Je mi líto, velice upřímně- Rputi- nesouhlasím ve všeobecné rovině s Vámi- a vím i proč.

Rpuť 3.12.2007 12:36

Re: Vážená Rputi

Kadlusi, raděj toho emila.....

martin TT 3.12.2007 12:38

Re: Vážená Rputi

autorka asi nehodnotí podle Prahy a já mohu přidat, že popis sedí i na tu naši školu v Horní Dolní. S jediným rozdílem - místní učitelé nestávkují ani nikdy nestávkovali. Vědí, co by jim za to sousedé udělali.