26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ifča 4.12.2007 12:19

Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Ten druhý odstavec mi připomněl ten jediný rok, kdy jsem učila na gymnáziu (v dávném socialismu) všeobecně oblíbené předměty matematiku a fyziku. Tahle domluva s rodiči byla poměrně těžká, ale dala se.. jejich argument, že dítě hodlá přece studovat něco úplně jiného a tu gymnaziální matematiku nebude nikdy potřebovat... versus můj, že já to přece chápu a jejich dítě nepovažuji za nijak méněcenné, že na tu matematiku moc není - a že když ji nebude potřebovat, tak mu přece trojka (příp. i čtyřka) na vysvědčení může i stačit a že je spíš na nich, aby se s tím smířili a neštvali dítě do učení příkladů nazpaměť a vysvědčení se samými jedničkami...

No, a když přišla inspekce, byly důležité úplně jiné věci... v zápisu jsem měla jako hlavní výhradu, že děti nemají v sešitech matematiky nalinkované okraje... spolu s ústním upozorněním, že jsem asi zapomněla, že letošní rok je přece zaměřený na esteteickou výchovu.

Po revoluci už jsem se školstvím neměla sama nic společného, ale nějakou dobu jsem z informací bývalých kolegů měla dojem, že po téhle stránce se situace dost zlepšila. Bohužel to dlouho nevydrželo a papírování a forma zase začíná být důležitější než obsah...

pavel 99 4.12.2007 15:18

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Ano. Hlavně "neletí" memorování (což vždycky bývalo učení), ale "letí" zpracování informací (co lze zpracovávat v "prázdné lebeni" mi ještě nikdo nevysvětlil). Ale pořád je důležité mít správně zapíchané špendlíky v nástěnce.;-D

pepa 4.12.2007 13:59

Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

tak mam teorii o zhruba 75% poctu hlupaku ( kteri chteji jen tak proplouvat zivotem - blahoslaveni chudi duchem) ale i tech zbylejch 25% prece muze vest ten zbytek k tomu aby skolstvi za neco stalo.

jinak myslim ze na urcitou vyuku neni treba VS ale moralni hodnota pedagoga

pavel 99 4.12.2007 15:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

Pokud ten poměr odhadujete správně (já bych se přikláněl spíše k pesimističtějším číslům), tak v městečku se 2-ma třídami na ročník ti dobří nemají šanci  (podmínkou je vytvořit prakticky autonomní třídu, neboť stačí několik problémových jedinců, aby výuku dostatečně rozbili).

pepa 5.12.2007 7:34

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zjednodusovani

pomer - clovek musi byt trochu optimista

tridy, souhlasim ze by nemohla byt dobra skola v kazdem mestecku.

Psí vrah Čumil 3.12.2007 14:55

Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

například kantor, který si nedovede říci o adekvátní plat, je pouhou onucí a jako takový stěží může být vzorem pro své žáky - naopak je to právě jen ta onuce. Vláda, který řeší své hospodářské problémy tím, že je přesunuje na bedra kantorů, podřezává větev nejen své existenci (to by nakonec nevadilo), ale především celkové vzdělanosti obyvatelstva, což je pochmurná zpráva do budoucna. Stav školství je problém, který nevyřeší odborníci jako Kuchtová, Bursík, nebo Liška. Tahle vláda na slušná upozornění neslyší, rozumí jen nátlaku. Má tedy, co chtěla.

pavel 99 3.12.2007 15:03

Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

no když se začlení do stávkujícího stáda ovcí, tak jeho "prestiž" nepochybně hodně stoupne, že?

Psí vrah Čumil 3.12.2007 15:31

Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Ovce, drahý pavle, přijdou zítra do práce v očekávání odměny....:-/

pavel 99 3.12.2007 16:52

Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

ovce se drží stáda.

pepa 3.12.2007 15:06

Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

cumile, ta stavka vubec nic nevyresi, jenom ja a moje deti si rekneme ten stavkoval, to asi je onuce ktera mysli ze neucenim neco zvladne:-/

Psí vrah Čumil 3.12.2007 15:33

Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

No, co si řeknete vy s vašimi dětmi, je konekonců úplně irrelevantní. Důležité je, co si řekne nejen tahle truchlivá vláda, ale celková společenská nálada. Držet hubu a krok je nejkratší cesta do pekel.

pepa 4.12.2007 8:40

Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

a kdoí dela tu celkovou spolecenskou naladu? nedelaji to lide a jejich rodiny?

nebo chcete jenom aby vas politici ridili  a rikali jak co mate delat?

Fojt 3.12.2007 15:52

Ježíšmarjá

na co jsou odborníci Kuchtová a Liška?

Psí vrah Čumil 3.12.2007 15:58

Re: Ježíšmarjá

Na cokoli, ne?:-)

portwyn 3.12.2007 16:20

Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Například jedna moje kamarádka se rozhodla stávkovat ve chvíli, kdy se jí líný, hloupý, neschopný a nevychovaný žák vysmál do obličeje, že i bez vzdělání bude mít vyšší plat, než ona. Když se teda všechno měří na peníze, tak chci aspoň ty prachy, dodala k tomu.

jozka 3.12.2007 16:33

Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

ano, na soukrome skole by se ji asi nesmal..

pavel 99 3.12.2007 16:41

Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

jak na které - ne soukromé škole, kde si platí "papír" by se jí asi mohl smát, ovšem nemusel, protože není důvod aby ve třídách pobývali pedagogové - stačí dozorci či krotitelé. Na soukromé škole, kde je smyslem vzdělání by se jí nesmál, neboť by jej vyrazili. (Jsou i takové školy i když jich neznám mnoho - na jeho místo by rádi přestoupili jiní).

portwyn 3.12.2007 16:54

Re: Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Žák (neboť gymnazista je, jak oba víme, žákem, ne studentem) dělá bordel - a docela dost bordel - na hodině angličtiny.

Učitelka (neboť jak oba víme, na SŠ mnoho profesorek není): "Prosímtě odejdi na chodbu a trochu se tam vzpamatuj."

On: "Běžte vy. Já si to tu platím."

pavel 99 3.12.2007 17:14

Re: Re: Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

následuje prosté vysvětlení. Jednak TY si neplatíš vůbec nic, platí rodiče, druhak se můžeme podívat do smlouvy, kde je napsáno CO si rodiče platí. Až mi tam najdeš, že si platíš za nekázeň, můžeš "konat" nekázeň. Pokud tam najdeme, že si platíš za výuku a vědomosti, budeme se domlouvat na sankci, neboť znemožňuješ plnit smlouvu a to je vždy a všude sankcionováno.

portwyn 3.12.2007 17:24

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Jo, tohle jsem zkusil, vyčíslil jsem jednomu žákovi, kolik ostatní stojí jeho narušování hodin. Za týden jsem byl volán na kobereček do ředitelny - prý že si stěžuji na nízký plat (blbost - měl jsem smluvní plat, platili mne lépe, než interní zaměstnance).

pavel 99 3.12.2007 18:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Jednak být pozván na kobereček na základě "prý" je v neučitelském prostředí dosti nepředstavitelné (asi bych se dožadoval konfrontace s dotyčným "prý"). Dále bych považoval za samozřejmé, že v požadavku dodržování pracovní kázně (ve škole školního/studijního řádu) budu mít bezvýhradnou podporu vedení školy - jinak bych ani neuvažoval v takovém prostředí pracovat.

V této souvislosti si pamatuji, jak mne stále znovu a znovu překvapovala úžasná poslušnost až servilnost, která v učitelském sboru panovala.

portwyn 3.12.2007 16:42

Re: Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Jozko, a Vy znáte ýši platů na soukromých školách? Tady v HK se to liší tak o 10%...a ještě pokud děláte přírodní vědy, tak učíte s horšími pomůckami, strávíte dost času jejich výrobou, takže reálný hodinový plat letí dolů.

Já když byl externista na soukroém gymplu, tak netahat půjčené věci ze státní základky, byl bych vyřízený.

Eva D. 3.12.2007 20:11

Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

Já jsem se také rozhodla na poslední chvíli. V odborech nejsem a jejich předseda se mnou spíš nepočítal. A ještě radši bych, kdyby to vydrželo týden. ;-)

pepa 4.12.2007 8:34

Re: Re: Ano, Pepo, výstižně jste nadepsal svůj příspěvek jako zjednodušování -

portwyne, vite kolik lidi a instituci se mi vysmiva do xichtu? a nerezignuji i kdyz obcas nemuzu usnout

Bruno 3.12.2007 13:57

Nároky klesají.

Měl jsem možnost na svých dětech sledovat vývoj vyučování po dobu 13 let, píšu teď záměrně jen o základních školách. Září a červen se prakticky neučí nic, v září si musí děti zvyknout, aby nebyly stresovány, v červnu se zase těší na prázdniny a učitel je už "nemůže" zvládnout. Stejné je to kolem  Vánoc a Velikonoc, kdy si učitelky potřebují doma uklidit. Když měly děti tzv. supl odehrával se ve stylu "dělejte si co chcete", stejně tak činil kantor. V době nějakého významného výročí (konec války, listopad 89, srpen 68, narození významné osobnosti) jsem se vždy zeptal, jestli se o tom ve škole někdo zmínil, nikdy se tak nestalo. Třídní schůzky se většinou odehrávaly v duchu "zlobí, nezlobí", málokterý učitel dokázal promluvit ve smyslu, jaké nároky na znalosti dětí má. Vůbec nerozumím stávce, protože pracovní morálka a zodpovědmost kantorů se zdá minimální, výmysly o penězích na pomůcky už jsou úplně mimo. Je zajímavé, že se odbory nepídí po "ztracených" miliardách ze senzačního Petřina projektu Internet do škol.

P.S. Obě děti úspěšně studují dál, ale jsem přesvědčen, že je to díky rodinnému zázemí. Pokud  bude trend pokračovat, málokdo může studovat dál anebo, a to je pravděpodobnější, se bude snižovat úroveň středoškolského i vysokoškolského vzdělání.

pavel 99 3.12.2007 14:05

Re: Nároky klesají.

jenom poznámka - to nebyl "Petřin projekt", ale jejího předchůdce. Petra dokonce některé nejabsurdnější smlouvy vypovídala.

portwyn 3.12.2007 15:58

Zkuste býtr náročným učitelem

a se zlou se potážete.

Mohl bych Vám vyprávět snížnosti, jak je všechno moc těžký. Mohl bych jmenovat špičkového učitele fyziky, opravdového nadšence, který se přistěhoval do Hradce a děti jej nenávidí, protože je nutí přemýšlet. Mohl bych jmenovat učitelku - autorku výborné učebnice matematiky, která co důchodkyně vzala záskok za mateřskou a teď čelí sprostotě a neustálým stížnostem, že je moc náročná.

Mohl bych jmenovat dál. Ale proč?Každý přece ví, že učitelé dělají dvě chyby: jsou málo nároční a přitom chtějí po dětech práci :-/

jozka 3.12.2007 16:43

Re: Zkuste býtr náročným učitelem

Moje rec, ty holky z 6A ne a ne tu derivaci pomoci per partes pochopit....

portwyn 3.12.2007 16:46

Re: Re: Zkuste býtr náročným učitelem

Jozko, tohle byl asi fór, ale pro jistotu: ti lidé učí přesně to, co je v učebnici - ta matikářka například výrazy, které jsou pak v přijímačkách na SŠ. Jen se snaží dělat pořádně svoji práci. A to je zřejmě špatně.

Bruno 3.12.2007 17:06

Re: Zkuste býtr náročným učitelem

Zase jste přestřelil, nikdo nechce fyzikáře - nadšence, který vykládá tak, že tomu nikdo nerozumí. derivace o integrály se na základce neučí, teď už bohužel ani na gymnáziu. Rodiče požadují učitele, kteří se studentům věnují a ne ty, kteří při každé vhodné příležitosti říkají "dělejte si co chcete". Stávka je takovým případem.