23.5.2024 | Svátek má Vladimír


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Václav 25.1.2007 15:08

Re: Re: Re: co je za tím

Mě by ten výčet činností docela zajímal.

Alda 25.1.2007 15:36

Re: Re: Re: Re: co je za tím

No to Vám naprosto věřím, ale asi to bude jiné u každé komory. Takže např. a velmi zhruba - vedení kompletní evidence, organizování vzdělávání členů ať přímo nebo ve spolupráci např. s příslušnými fakultami, spolupráce na tvorbě a úpravách legislativy, právní pomoc členům v souvislosti s povoláním, samozřejmě také kontrola členů - dodržování zákonů případně etiky při výkonu povolání, komora je garantem odbornosti členů, komora by také měla řešit stížnosti občanů na členy - což je, a to uznávám, mnohdy problém. A spousta dalších věcí. To samozřejmě taky něco stojí. Ale troufnu si po zkušenostech tvrdit, že to stát bude dělat dráž a hůře. Stát by měl chtít po komorách, aby dělaly co mají, ne se snažit převzít jejich činnost. Když už dnes vidím, že ty nejdůležitější věci stát ani nezajímají.

To co jsem psal výše vypadá samozřejmě heslovitě, ale to opravdu nelze tak jednoduše vysvětlit, to je tak na půl dne povídání u kávy.

Helena 25.1.2007 23:34

Re: Re: Re: Re: Re: co je za tím

Máte pravdu, evidence podle jakýchkoliv hledisek je důležitá. Tvrdí to můj spolužák, který vede plemenné knihy psů členěné podle plemen.

jeff 25.1.2007 15:45

Re: co je za tím

nikdo komory rušit nehodlá. Navrhuje se nepovinné členství a to je zcela v pořádku. Pokud jde o postihování, komora stejně nikdy nikoho nepostihla. Odpor soukromých lékařů proti současné nevolnické formě členství by byl také menší, pokud by se z komory pod vedením pánů Ratha a Koubka nestalo něco mezi  cechem, odborovým svazem lékařů státních nemocnic , ultralevicovou stranou a klubem lobistů. Pokud komora zmizí zesvěta může za to děkovat především těmto dvěma šíbrům, kteří ji použili je jako výtah k moci a přesunu do politické sféry.

Alda 25.1.2007 15:58

Re: Re: co je za tím

Vy hovoříte jenom polovinu skutečnosti. Nepovinné členství bude mít za následek u mnoha komor vzhledem k jejich velikosti a činnosti fatální následky. V důsledku výpadku financí po zrušení členství větší skupiny členů nebude moci plnit komora své povinnosti, nebude funkční. To je v důsledku jako zrušení, je celkem jedno jak to nazveme, nehrajme si se slovíčky jako právníci.

To jak vypadá lékařská komora pod vedením Vámi zmíněných pánů je opravdu smutné, ani mně se to nelíbí. Ale řešením není návrh postihnout všechny za neschopnost příslušných institucí udělat v ČLK pořádek.

Nevím, kde berete jistotu, že komora, a teď taky nevím která, nikoho nepostihla.

Ladislav N. 25.1.2007 17:29

... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Teď jste vystihl podstatu povinného členství: Ne zájem lékařů investovat do vlastní kvalifikace, ale povinná účast v komoře "vydělá peníze", aby "mohli být vzděláváni"... ;-P

P.S.: ODS, pokud vím, se nikomu nemstí (jistě máte na mysli grázla Ratha a spol.) ODS byla proti povinné účasti v komorách už od samého počátku jejich vzniku (začátek 90. let?). Vaše vkládání "pomstychtivého záměru ODS" je jenom falešná propaganda ČLK.

strejda 25.1.2007 21:11

Re: ... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Jak to ODS udělala, když byla nejsilnější stranou, že prošlo povinné členství? Správně jste měl napsat, někteří členové ODS (a dalších stran) byli proti povinnému členství.

ola 25.1.2007 21:48

Re: ... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Prakticky- lékaři se vzdělávají, prtože jsou altruisti a medicína je vzrušujícící věda...ale ten altruismus již někdy u některých končí a jsou na.raní, protože v každé evropské kulturní zemi na západ od nás je lékař i po finanční stránce  někdo a a patří k vyšší střední třídě, ale u nás jsou základní platy v nemocnicích na úrovni průměrných platů v zemi a soukromí lékaři taky jsou o moc více placeni - limity- reulace- okrádání ze stran pojišťoven je na měsíčným pořádku.

Jinak ODS je obecně proti komorám a proti občanským sdružením, včetně neziskovým...

Alda 25.1.2007 23:18

Re: ... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Nesmíte vytrhávat věci z kontextu a z celku, komora přece nedělá jen vzdělávání. Samozřejmě by se každý odborník měl sám vzdělávat, to je bez diskuze. Takže s tou podstatou jste trochu vedle.

Propagandu lékařské komoře nedělám, nemám to zapotřebí, to jste odhadl zcela špatně. S touto komorou nemám co do činění a jsem tomu opravdu rád.

Mnoha lidem z ODS leží Rath v žaludku skutečně dlouhá léta (podle mě oprávněně), jen se to vloni jaksi vystupňovalo. A jestli si myslíte, že důvodem není, kromě jiného, Rath, Kubek a spol., tak se asi mýlíte. Vy to nemůžete dokázat a já taky ne. To, že se tím zabije druhá moucha jednou ranou, je pro politiky taky výhodné, ubude jeden silný protivník. A o moc jde přece až na prvním místě. Tedy kromě peněz. Ale zase můžu být nařčen z téhož. :-)

Olina 25.1.2007 17:15

Re: co je za tím

Tak to nemáte pravdu.O zrušení povinného členství se uvažovalo už v 90-tých létech,kdy nějaká roztržka zdaleka nebyla na pořadu dne.

Ladislav N. 25.1.2007 17:31

Re: Re: co je za tím

Omlouvám se, vidím, že stejný argument už jste vložila přede mnou... ;-)

bob 25.1.2007 21:35

Re: co je za tím

Naprostý souhlas, záleží na členech jakou komoru si udělají. Např. ČSK až na malé výhrady funguje velmi dobře. Myslím si, že to potvrdí drtivá většina privátních zubařů. Už jen vyjednávání o cenách výkonů. Nebýt komory kde by byli. Nedovedu si přestavit jak by při současném stavu zdravotnictví jednotlivě uzavírali smlouvy a vyjednávali o cenách výkonů.

Ono se to dobře remcá, ale je třeba se podívat pravdě do očí. Fakt je, že politikům vadí silná a fungující profesní organizace.

jeff 25.1.2007 22:46

Re: Re: co je za tím

takže pokud to bude pro členy komor tak skvělé, jistě tam zůstanou i při dobrovolném členství. Tak proč tolik povyku, zejména ze strany komorových bossů?

joska 25.1.2007 22:57

Re: Re: Re: co je za tím

Naprostý souhlas.Pokud budou komory svým členům prošpěšné,tak i když bude členství dobrovolné,tak věřím,že bude mít dostatek členů.Jenomže většina  komor nikomu nic nedá,takže proto tolik křiku z komor,aby členství bylo povinné. To by jinak museli něco dělat.

janoryna 25.1.2007 14:03

profesní komory byly pokud se pamatuji

jeden z výdobytků vzniklých za pravicových vlád. důvodem bylo omezení  zasahování státu a jeho úředníků do podnikání ve svobodných profesí a zároveň jejich vyjmutí zr státmích pravomocí. takže všechny stížnosti nešly přes soud. ale přes komoru. jejich rušení je další levičácký výmysl jak umožnit státu omezovat svobodné podnikání.

Karel 25.1.2007 15:25

Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Dnes slouží profesní komory jako korýtko pro neschopné, kteří jsou placeni za nesmyslnou činnost a rozhodují o přijetí nebo zamítnutí nových členů. Kdyby se uchytili ve svém oboru, nebudou mít na podobné blbosti čas.

Čímž nechci rušit dobrovolná profesní sdružení, mám na mysli pouze ta povinná.

Alda 25.1.2007 15:47

Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Pro někoho to možná korýtko je, pro někoho asi ne. Obdivuji Vaše jasné černobílé vidění světa.

Přijetí do komory je po splnění kvalifikačních požadavků nárokové. Nikdo tedy nemůže podle svého subjektivního pohledu rozhodovat kdo ano a kdo ne. V tomhle jste zcela vedle.

pepe 25.1.2007 16:38

Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Je mi 67 let,od svých 20let jsem projektoval.Byl jsem ve funkci hlavní projektant  a teď na "stará kolena",kdybych chtěl projektovat,musím dělat zkoušky u komory a za razítko zaplatit.Kdo vyzkoušel zakládající členy komory,jestli mají dostatek znalostí ,aby zkoušaly adepty?

Alda 25.1.2007 16:59

Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

To je právě to, že každá komora to má jinak. Takže nevím, jaká jsou tam kritéria, třeba jak dlouho jste neprojektoval, čili nepůsobil v praxi. To si myslím, že je asi hlavní důvod proč Vás chce někdo zkoušet. Někde je to třeba řešeno tak, že pokud je někdo velmi dlouho mimo praxi, tak může povolání vykonávat nějakou dobu pouze pod dohledem jiného pracovníka (bez nějakých zkoušek),který splňuje daná kritéria.

Některé věci jsou ošetřené zákonem, některé řeší přímo samospráva.

Zkoušení taky nemám rád, ani z jedné strany stolu.

pepe 25.1.2007 17:20

Re: Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Z mého příspěvku je jasné,že po celou dobu jsem pracoval jako projektant.Měl jsem průkaz zvláštní způsobilosti k projektové činnosti,kterou před dvěma roky přestali uznávat.Ten mělo mnoho projektantů,ale Komora to prosadila do zákona,že to již neplatí.A tak bych musel jít na přezkoušení¨.Před dvěma roky jsem ukončil svoji činnost.Kdyby nebylo tohoto zákona,tak bych to neudělal.Ale připadá mi to nedůstojné po tolika letech praxe,abych se musel dávat přezkušovat.

Ladislav N. 25.1.2007 17:35

...Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Nejste sám, do podobné situace se v ČR dostala spousta občanů, kdy k získání "autorizace" v oboru často zkoušeli žáci své učitele z naprostých ptákovin s vlastní odbornou kvalifikací nesouvisejících.... Znám to z rodiny.

Jana 25.1.2007 18:02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Mám stejný problém a stejný názor.

Ing 25.1.2007 20:19

Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

To, že je Vám 67 let a od 20 let projektujete, ještě nezaručuje Vaši potřebnou kvalifikaci pro samostatné podnikání. Potvrzenou praxi hlavního projektanta v daném oboru Vám určitě při přezkoušení za účelem "získání razítka" přičtou k dobru, ale určitě to není dostačující podmínkou pro získání samostané praxe. Znal jsem ve svém oboru mnoho "hlavních projektantů", jejichž odbornost se spíše opírala o stranickou legitimaci než o znalosti; ty museli mít jejich podřízení. 

pepe 25.1.2007 22:38

Re: Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Nevím,kde jste pracoval.Nechci tvrdit,že nemáte pravdu.Ale já nebyl ve straně,pracoval jsem na projektech jako každý druhý.Náš ústav zaměstnával kolem 800 pracovníků.Mohu Vás ujistit,že pouze vedoucí středisek neprojektovali,ale měli za sebou úspěšnou karieru jako projektanti.Měl jsem známé i jiných ústavech,ale ani zde nepamatuji,že by se zde opírali o stanickou legitimaci.I když nemám komunisty rád,musím přiznat,že těch málo komunistů,co bylo v našem ústavu,nebyli zase tak špatní projektanti.

sigi 25.1.2007 13:15

ČAK -

teplé, z peněz advokátů dobře placené místečko pro funkcionáře a funkcionářky, co by si v advokacii ani nevrzli (Y)

Brmboš 25.1.2007 12:35

Pravda to asi bude.

Je skutečností, že žádná komora nedala nikdy za pravdu občanovi, ale to nedělají skoro vůbec ani naše zkorumpované a beztrestné soudy. Zruší se i soudcovská unie?

Papouch 25.1.2007 12:32

Dalsi adept na ruseni povinneho clenstvi - CKAIT

http://www.ckait.cz/

pixa 25.1.2007 11:27

Kdo je autor

článek nemůže být korektní, bo ho psal člen ODS - každá liška chválí svuj ocas - zde chválí návrh kolegy z ODS - ach jo

JUDr. Zdeněk Holásek , Občanská demokratická strana - Jablonec nad Nisou

Malý Aston 25.1.2007 11:40

Re: Kdo je autor

Jen ti,kteří chtějí centrální řízení všeho a všech mohou být pro centralizaci.Například Obchodní komory ještě nevyžadují,aby každý živnostník a podnikatel byl jejich členem.Jakmile jsi členem,hned ti příjde faktura na min.5 000,00 Kč ročně jako minimum a podle počtu zaměstnanců více a více.Obchodní komora,jejich představitelé,sektretariáty chtějí žít a to dobře.Chtějí cestovat,chtějí zastupovat ale především chtějí prachy.Pak něco potřebujete,certifikát o původu zboží nebo něco jiného a platíte a platíte bez ohledu na to,zda jste nebo nejste člen.Jakékoliv sdružování,které nejde ze spoda ale příkazem z hora je špatné.Každý má mít možnost se svobodně rozhodnout.Jsem zásadně proti,aby zákonem bylo určováno,kdo a kde musí být registrován,kde platit prachy a to bez záruky přínosu pro konkrétního občana.Centrální evidenci a kontrolu zavedli komančové,rozpracovali socani a pěkně řídí a rozhodují.

EM 25.1.2007 14:01

Re: Kdo je autor

Co je tohle za pitomý argument ?