23.6.2024 | Svátek má Zdeňka


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jan Komora 2.2.2007 17:35

Re: s autorem nesouhlasím

S autorem plně souhlasím. Komory by měly být dobrovolné. Nikdo nestojí o to, aby byl naháněn jak stádo někam, kam nechce. Demokracie se projeví v tom, že  špatný advokát, auditor, znalec, exekutor nenajde či si značně omezí klientelu a zajde na úbytě. Jestliže bude jednat v rozporu se zákony, jsou tady soudy, jak u jiných profesí a živností. Komory jsou anachronismem a ti potrefení kejhají a budou silně, neboť mají VIP pozice a lobbují.Mají obavy, že pozice ztratí a ukáže se, že je vlastně nikdo nepotřebuje.Pan prezident Klaus a dřívější ministr zdravotnictví David byli tvrdě proti povinnému členství v jakékoliv komoře, nepokoušekte se právnicí tvrdit, že se jedná jen o komory medicínské povahy. Vy nejste zvláštní sorta.

JR 2.2.2007 12:22

Re: povinné členství?

Připojuji se k názoru. Jsem členem jedné z komor a nedobrovolně. Když jsem potřeboval, aby mi komora pomohla, sdělila mi pracovnice, že nemají kompetence a že mi nepomohou. Ale příspěvky v tísících za rok posílat musím. Ale o to nejde. Pokud by komory neměly strach, že řada členů odejde, tak by se proti tomuto návrhu vůbec nemusely vystupovat, ne?

bruno 27.1.2007 8:23

povinné členství?

Nenemítám nic proti odborným komorám jako takovým. Ti, kteří se chtějí sdružovat,vyměňovat zkušenosti,být "organizovaní", ať jsou v komoře nebo ve sdružení. Proč ale nutit ostatní, aby byli členy nějakého spolku, o který nemají zájem, který jim nic nepřináší, a za který platí ročně tisíce?Téměř všichni jsou jen pasívními členy, kteří nedobrovolně platí komoře, pár jedinců si tím pěkně přilepšuje, vykonáváním zbytečné agendy se zaměstnává řada úředníků a kupují se paláce.A také si vzpoměňte, jak vydávala Lékařská komora časopis, kdo z toho měl prospěch? Ráth a Klimovičová ( jak asi dopadlo vyšetřování?). Ať se lidé se stejnými zájmy a problémy sdružují, proč ne, ať platí příspěvky, pokud chtějí, proč ne ( na této bázi funguje poměrně dobře OSMD - občanské sdružení majitelů domů, členství je dobrovolné, příspěvek minimální a na rozdíl od profesních komor hájí zájmy svých členů. ). Vůči spotřebitelům nemá neúčast v komoře žádný význam - každý podnikatel a občan má ze zákona odpovědnost za výkon své činnosti, a to jak občansko-právní, tak trestně- právní, tedy odpovídá za kvalitu provedené práce i za případně způsobenou škodu. A to platí i bez komory.Povinné členství v profesních komorách je přežitkem, je omezováním podnikání,byrokracií a řízením životů lidí moudrým státem a hrstkou vyvolených i proti jejich vůli .Podle mého názoru je vynucování členství a podmiňování výkonu zaměstnání povinným členstvím v rozporu s Listinou základních práv a svobod.

takyprofesevykonavatel 26.1.2007 7:19

Professions as a conspiracy against society

Byl to tusim jiz Oscar Wilde (1854-1900) ktery se vyjadril, ze profese jsou spiknuti vybranych, proti zbytku spolecnosti.

martin TT 25.1.2007 23:48

komory

autor má pravdu, není sám, ale pokud je povinné členství stanoveno zákonem, tak může být změněno jen zase na této úrovni.

68 25.1.2007 23:40

Re: Re: Ouřada jako ouřada

Tak fajn, no.  Berou teda za tu práci málo. OK?

Helena 25.1.2007 23:34

Re: Re: Re: Re: Re: co je za tím

Máte pravdu, evidence podle jakýchkoliv hledisek je důležitá. Tvrdí to můj spolužák, který vede plemenné knihy psů členěné podle plemen.

Joska 25.1.2007 23:20

Re: Laik.

Jirko S., trefil jste se naprosto přesně do celého problému. Profesní komory totiž ani náhodou nevzešly z přirozené potřeby podnikajících či pracovníků v oboru, ale násilným ustavením komor z řad především nikdy pořádně nepracujících ouřadů ( vychcandírů) kteří ony  idiotské zákony protlačili přes parlament v oněch dobách pionýrských. Komory tedy vznikly zcela uměle, bez podpory členstva. Nyní už je členstvo pěkně po bolševicku svázané ( a tudíž nesvobodné) povinným členstvím. Takže bez přijetí potupných podmínek a poplatků adresovaných těm " šikovným" aparátčíkům nesmí ani podnikat. Souhlasím s Vaším názorem na komory jako prestižní (nepovinné) organizace, u kterých členství je věcí cti a garance odbornosti.

Alda 25.1.2007 23:20

Re: Ouřada jako ouřada

Tak by mě zajímalo, jestli tu má někdo aspoň trochu reálnou představu o práci v komoře a příjmech za tuto práci, nebo je to jenom samý dojem. :-)

Alda 25.1.2007 23:18

Re: ... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Nesmíte vytrhávat věci z kontextu a z celku, komora přece nedělá jen vzdělávání. Samozřejmě by se každý odborník měl sám vzdělávat, to je bez diskuze. Takže s tou podstatou jste trochu vedle.

Propagandu lékařské komoře nedělám, nemám to zapotřebí, to jste odhadl zcela špatně. S touto komorou nemám co do činění a jsem tomu opravdu rád.

Mnoha lidem z ODS leží Rath v žaludku skutečně dlouhá léta (podle mě oprávněně), jen se to vloni jaksi vystupňovalo. A jestli si myslíte, že důvodem není, kromě jiného, Rath, Kubek a spol., tak se asi mýlíte. Vy to nemůžete dokázat a já taky ne. To, že se tím zabije druhá moucha jednou ranou, je pro politiky taky výhodné, ubude jeden silný protivník. A o moc jde přece až na prvním místě. Tedy kromě peněz. Ale zase můžu být nařčen z téhož. :-)

joska 25.1.2007 23:14

Re: Re: Nevím proč by měl v liberálním hospodářství někdo něco prokazovat

Kde máte jistotu,že advokát či chirurg,který bude v komoře bude kvalitní?

Richard iii. 25.1.2007 23:03

Ouřada jako ouřada

Stejně jako se ti "velcí" ouřadové v Bruselu bijí a budou bít stále tvrději za "ústavu" a jiné zhovadilosti ve jménu EU, budou se "malí" ouřadové z komor bít za jejich existenci a za svoje pohodlné živobytí za cizí peníze z cizí práce. Fuj.

Alda 25.1.2007 23:03

Re: Aldo,

"Černobíle" jsem psal kvůli tomu, že nelze přece říci, že to dělají lidé kvůli korytům. To je prostě hloupost.

Na druhou stranu Vaše naštvání chápu, ale je třeba změnit komoru, aby byla skutečně funkční a plnila to co má předepsáno.

joska 25.1.2007 22:57

Re: Re: Re: co je za tím

Naprostý souhlas.Pokud budou komory svým členům prošpěšné,tak i když bude členství dobrovolné,tak věřím,že bude mít dostatek členů.Jenomže většina  komor nikomu nic nedá,takže proto tolik křiku z komor,aby členství bylo povinné. To by jinak museli něco dělat.

jeff 25.1.2007 22:50

Re: Re: Laik.

oldo mýlíte se o obém. Po dobrém a ctihodném v tomto případě není ani stopy.

Alda 25.1.2007 22:49

Re: Re: OSA -Ochranný svaz autorský

a není zřízena ze zákona, nemá tedy ani zákonem dané povinnosti

Alda 25.1.2007 22:47

Re: Re: Okamžitě zrušit

Ale to je samozřejmě špatně, o tom už jsem od kamarádů architektů slyšel. Ale je to, podle mého mínění, řešeno zcela špatně. Je, v tomto případě, nutné nastavit jiné podmínky a ne tu komoru rušit. Čili tak, aby nebuzerovala členy a konala co má.

Jak jsem již psal, opravdu nějaké zkoušení nemusím.

jeff 25.1.2007 22:47

Re: OSA -Ochranný svaz autorský

to není profesní, ale vyděračská organizace.

jeff 25.1.2007 22:46

Re: Re: co je za tím

takže pokud to bude pro členy komor tak skvělé, jistě tam zůstanou i při dobrovolném členství. Tak proč tolik povyku, zejména ze strany komorových bossů?

Svoboda 25.1.2007 22:42

Paraziti

Poviné profesní komory? Banda zapšklých polopolitiků parazitujicích na práci odborníků.

pepe 25.1.2007 22:38

Re: Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

Nevím,kde jste pracoval.Nechci tvrdit,že nemáte pravdu.Ale já nebyl ve straně,pracoval jsem na projektech jako každý druhý.Náš ústav zaměstnával kolem 800 pracovníků.Mohu Vás ujistit,že pouze vedoucí středisek neprojektovali,ale měli za sebou úspěšnou karieru jako projektanti.Měl jsem známé i jiných ústavech,ale ani zde nepamatuji,že by se zde opírali o stanickou legitimaci.I když nemám komunisty rád,musím přiznat,že těch málo komunistů,co bylo v našem ústavu,nebyli zase tak špatní projektanti.

ola 25.1.2007 21:48

Re: ... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Prakticky- lékaři se vzdělávají, prtože jsou altruisti a medicína je vzrušujícící věda...ale ten altruismus již někdy u některých končí a jsou na.raní, protože v každé evropské kulturní zemi na západ od nás je lékař i po finanční stránce  někdo a a patří k vyšší střední třídě, ale u nás jsou základní platy v nemocnicích na úrovni průměrných platů v zemi a soukromí lékaři taky jsou o moc více placeni - limity- reulace- okrádání ze stran pojišťoven je na měsíčným pořádku.

Jinak ODS je obecně proti komorám a proti občanským sdružením, včetně neziskovým...

bob 25.1.2007 21:35

Re: co je za tím

Naprostý souhlas, záleží na členech jakou komoru si udělají. Např. ČSK až na malé výhrady funguje velmi dobře. Myslím si, že to potvrdí drtivá většina privátních zubařů. Už jen vyjednávání o cenách výkonů. Nebýt komory kde by byli. Nedovedu si přestavit jak by při současném stavu zdravotnictví jednotlivě uzavírali smlouvy a vyjednávali o cenách výkonů.

Ono se to dobře remcá, ale je třeba se podívat pravdě do očí. Fakt je, že politikům vadí silná a fungující profesní organizace.

Trotl 25.1.2007 21:25

Re: Re: Laik.

A co prosím napsal Laik tak hrozného? A původ od ctihodné pražské rodiny je jako atomatické povolení arogance a neslušnosti? Vy si asi děláte srandu z plastelíny pane Oldo.

strejda 25.1.2007 21:11

Re: ... Re: co je za tím (Alda IP: 89.24.5.xxx)

Jak to ODS udělala, když byla nejsilnější stranou, že prošlo povinné členství? Správně jste měl napsat, někteří členové ODS (a dalších stran) byli proti povinnému členství.

advokat 25.1.2007 20:59

Re: nesouhlasím s Vašimi vývody

Souhlasím. Konkrétně Česká advokátní komora je příklad toho, jak by stavovská organizace neměla vypadat. Během několika let z ní funkcionáři udělali další  "ministerstvo"  s množstvím zbytečných funkcí. Dnes komora vůbec nehájí zájmy advokátů, ale pouze vybírá příspěvky od advokátů, které  pak nesmyslně a nehospodárně  utrácí. A zrušení povinného členství v komoře už vůbec nebude mít žádný vliv na kvalitu práce advokátů pro klienty. To je pouze účelová a nepravdivá argumentace funkcionářů komory, kteří by přišli o moc, teplá místa a možnost utrácet cizí peníze. 

STA 25.1.2007 20:32

Povinné členství v komorách

Stavím se do řady těch, kteří mohou potvrdit, že povinné členství v komoře je pouhou formalitou a na kvalitu díla má pramalý vliv. Nadále platí, že míra kvalifikace je stanovena úspěchem u zákazníka a s "kvalifikací" osvědčenou tou kterou komorou nemá mnoho společného. Tvůrci a budovatelé komor zde možná pomýšleli na zajištění vyšší kvalifikační úrovně "lidu", ale celé snažení vyšlo jaksi mimo. Takže jediným hmatatelným výsledkem zavedení systému komor jsou instituce s bohatými odměnami pro pár odborníků, kteří byli při zrodu u věci.

IS 25.1.2007 20:22

Re: Re: Re: S autorem nesouhlasim

To máte pravdu, ale zkuste ji vysvětlit některým našim politikům. Získáte zážitek na celý život. Zrovna dnes se v TV probírala záležitost obvinění senátora Čunka z korupce, jelikož jeho vysvětlení jsou neurčitá.  Přitom se vzpomenulo  vyjádření poslance Kalouska,  člena vlády a téže strany jako Ćunek, který před rokem tvrdě odsuzoval bývalého předsedu vlády Grosse, že se jasně nevyjádřil o svých majetkových poměrech. Nyní Kalousek vyhlašuje presumpci neviny, zmatené vyjádření mu nevadí. To je pouze epizoda o bezcharakternosti našich politiků.

Ing 25.1.2007 20:19

Re: Re: Re: Re: profesní komory byly pokud se pamatuji

To, že je Vám 67 let a od 20 let projektujete, ještě nezaručuje Vaši potřebnou kvalifikaci pro samostatné podnikání. Potvrzenou praxi hlavního projektanta v daném oboru Vám určitě při přezkoušení za účelem "získání razítka" přičtou k dobru, ale určitě to není dostačující podmínkou pro získání samostané praxe. Znal jsem ve svém oboru mnoho "hlavních projektantů", jejichž odbornost se spíše opírala o stranickou legitimaci než o znalosti; ty museli mít jejich podřízení. 

Olda 25.1.2007 19:54

Re: Laik.

Mýlíte se ve své fanatické nenávisti k MUDr Rathovi, který je velmi dobrý lékař a pochází za ctihodné pražské lékařské rodiny ke které se zřejmně dle svého výrazového slovníku nemůžete  v žádném případě rovnat.Baví vás to tímto způsobem se vyjadřovat?Rv