21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

PRÁVO: Ústavní soud a selektivní diskriminace

Právní Kocourkov v naší zemi dosáhl další dimenze nálezem Ústavního soudu rušícího rozsudek Nejvyššího správního soudu, který judikoval, že se jistý ostravský hoteliér dopustil diskriminace a byl za to v dalším řízení odsouzen k mírné pokutě 5 000 Kč.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Zinga 6.5.2019 13:18

Taky selektivní diskriminace:

Socanská ministryně spravedlnosti zamítla návrh zákona, podle kterého by nebylo možné povolit pobyt žadateli s mnohoženstvím.

https://www.achgut.com/artikel/gebrauchsanleitung_fuer_die_vielhehe

V článku se píše, jak mohou tito žadatelé obejít současné německé zákony, užívat si v Německu vícero manželek i-samozřejmě- sociálních dávek na ně a jejich děti.

Domorodcům (Němcům) to samozřejmě umožněno není. Diskriminace!

P. Khail 6.5.2019 13:16

Re: Mám stejný názor

To já nezpochybňuji, píšu o něčem jiném, jestli jste si nevšimla. A vaše šlapání mne opravdu, ale opravdu nezajímá. Chlubila jste se tu s ním sama :-)

V. Petr 6.5.2019 13:14

Např. všemožné zákony o "hanobení" kde čeho prakticky

NELZE vykládat jinak, než výběrově!

V. Petr 6.5.2019 13:12

Ono ani nejde o to, zda je postup Čínz správný (není)

ale případ onoho hoteliéra je daleko za tím, co dělá Čína. Protože to, co dělá Čína se na mezinárodní scéně děje, ale to, co posvětil Ústavní soud je v naprostém rozporu s antidiskriminačními zákony. Nehledě na to, že v případě mnohých "diskriminací" o žádnou diskriminaci vůbec nejde!

M. Šejna 6.5.2019 13:05

vážený pane A.Nový 840

děkuji Vám za velmi hřejívou a vlídnou reakci na můj komentář. Taky Vám přeji hezký den a hodně zdraví.

Z. Lapil 6.5.2019 12:59

Re: vždyť s Vámi souhlasím, pane Lapile

Počkejte - to opravdu působím dojmem, že jsem socialista, ne-li rovnou komunista? To bych vážně nerad.

Z. Lapil 6.5.2019 12:56

Re: Vedle jak ta jedle.

Trh není od toho, aby řešil politiku. Chce-li účastník trhu (dodavatel i zákazník) řešit své politické preference skrze trh (kdo odevzdá - po volbách - prezidentský volební lístek s Drahošem/Zemanem, má 50% slevu), je to jeho věc.

Viz https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/899537-hop-dva-tri-miloslava-simka-a-jiriho-grossmanna/27132006433, od minuty 40: "Já mám tady krámek plnej kytiček, a dokud nepřijdeš hezky slušně, tak ti neprodám ani pažitku."

I. Širůček 6.5.2019 12:52

Re: vždyť s Vámi souhlasím, pane Lapile

i vy máte konečně pravdu, protože některým zdejším soudruhům ani to nestačí, aby je "po ovoci poznali"...

I. Širůček 6.5.2019 12:51

Re: Mám stejný názor

To i do Prahy. Proto jsme hrdě odmítali po čtyřicet let uznávat skutečné datum německé kapitulace.

I. Širůček 6.5.2019 12:46

Re: Takže

Jo, a jestli by se to stalo před třiceti a více lety (mohl by tam figurovat třeba Vietnam), tak hotelier mohl vyfasovat trest za ohrožení devizových příjmů republiky ...

Z. Lapil 6.5.2019 12:45

Re: vždyť s Vámi souhlasím, pane Lapile

No dovolte!? Samozřejmě, že ne! Skoro jsem až nakloněn vyčítat Jágrovi, že se poté, co se tohle proláklo, nesebral a nejel domů. Zemanovi a ministrům vlastně taky, ale chápu, že to přeci jen mají složitější.

I. Širůček 6.5.2019 12:43

Re: jistě, že souhlasilo

A co ta ukrajinská vláda podobně dobrovolně vlastně podepsala?

I. Širůček 6.5.2019 12:41

Re: vždyť s Vámi souhlasím, pane Lapile

"Po ovoci poznáte je" praví písmo. Takže já ho, stejně jako vy, za správný považuji. Neboť dává více lidem možnost "poznat je".

I. Širůček 6.5.2019 12:39

Re: Nejhorší je na tom

Skláním se před vaší moudrostí ... a slovní zásobou.

Z. Lapil 6.5.2019 12:34

Re: S výrokem Ústavního soudu souhlasím a doufám,

NIKDO není povinen uzavřít obchod, který si uzavřít nepřeje. Ať už jde o peníze nebo o obavu, že mi dotyčný něco rozbije (k čemu jsou vyhazovači v hospodách?) nebo vyštve ostatní - i potenciální - zákazníky. Viz opakované řešení smrdutců (ne nutně bezdomovců) v tramvajích:

"z hlediska zajištění řádné, klidné a pohodlné přepravy je pověřená osoba oprávněna nevpustit do vozidla, případně z vozidla (přepravního prostoru) vykázat osoby ... nebo jejichž vzhled svědčí o celkové zanedbanosti a které znečišťují ostatní cestující nebo vozidlo...".

A. Nový 6.5.2019 12:33

:-))

Jestli vám to s.Šejno bude stačit, tak vám podepíši, že jste blb.

M. Šejna 6.5.2019 12:30

vida, vida soudruhu Vermisi

v lednu 39 ještě ne. Ale soukmenovci z řad Němců si tyhle věci pečlivě zapisovali.

V lednu 39 byla i moje židovská babička v pohodě. Za tři roky putovala do koncentráku.

I. Širůček 6.5.2019 12:28

Re: Takže

Problém je v tom, že ti potvory hoteliéři se k tomu nějak nemají. A američtí soudruzi jsou takoví gaunéři, že by toho soudruha hoteliéra nežalovali. A připouštím dokonce, že by měli daleko více možností jít jinam, nežli ti sovětští soudruzi.

M. Šejna 6.5.2019 12:27

jistě, že souhlasilo

Československo souhlasilo s anexí Podkarpatska Sovětskou Ukrajinou podobně dobrovolně, jako předtím souhlasilo s Mnichovskou dohodou, s vyhlášením protektorátu, nebo s "dočasným" umístěním sovětských vojsk na našem území.

I. Širůček 6.5.2019 12:23

Re: Vsadím se, že soudruh Weigl

To má být odpověď? Tady někdo jiný neví, kudy kam, to ne já!

M. Šejna 6.5.2019 12:23

vždyť s Vámi souhlasím, pane Lapile

jen by mě zajímalo, jestli ten čínský postup považujete za správný.

M. Prokop 6.5.2019 12:23

Re: Vedle jak ta jedle.

Trh nevyřeší vše tam, kde ho nějaký stát či nadstát kurwí.

No a to gesto, doufejme, že ho soud potvrdí i v případě, že nebude milé jeho aktivistickému názoru.

Kdy a hlavně s kým se s justicí "dalo něco dělat"? Něco dělat měli soudci vystudovaní za bolševíka? Nebo jste se jen chtěl otřít o politiky vámi nenáviděné?

I. Širůček 6.5.2019 12:22

Re: a taky Ukrajince a Izraelce

A proč? Ono snad Československo s ní nesouhlasilo? Povídejte, povídejte!

I. Širůček 6.5.2019 12:21

Re: soudruhu Vermisi

Vida, vida. Takže v lednu 39 a už do koncentráku?

Z. Lapil 6.5.2019 12:20

Re: Dvojí metr ?

Pozor - mluvíte s právníky. Po těch Arabech byste taky musel chtít nesouhlas s obsazením Krymu. A po Rusech podporu Izraele. Nebo v místním měřítku: podepsat by musel každý, kdo chce v onom hotelu přespat.

Z. Lapil 6.5.2019 12:14

Re: Každý živnostník

Svoboda budiž oboustranná: každý zákazník má právo nenakupovat/neobjednávat u živnostníka, jeho politické názory se mu nelíbí.

Vážně: mně přijde šílené, že se takovou věcí zabývají právníci. Přece obchod, včetně pronájmu hotelového pokoje, je DOBROVOLNÝ. Ve chvíli, kdy zákon stanoví povinnost (ne)uzavřít smlouvu "podle ksichtu", se ocitáme v situaci, kdy na tržišti budou postávat nápadně nenápadní pánové a sledovat, jestli jsem tento stánek minul, protože se mi nelíbí salát, nebo protože se bojím, že se manželka bude domnívat, že se mi příliš líbí prodavačka.

M. Šejna 6.5.2019 12:08

chápavý Valento

takže Ukrajinci by museli podepsat odsusouzení sovětské anexe Podkarpatska, Židé odsouzení izraelské anexe Golan, Turci odsouzení turecké anexe severního Kypru, atd...

Z. Lapil 6.5.2019 12:03

Re: přesně tak, pane Lapile

Ale oni po nich Číňani něco podobného chtějí, dokonce včetně té tibetské vlajky: https://zpravy.aktualne.cz/domaci/kvuli-hribove-kritice-rusi-cinane-vystoupeni-ceskych-umelcu/r~7deb62a269ba11e9ad610cc47ab5f122/.

M. Šejna 6.5.2019 12:01

Re: a taky Ukrajince a Izraelce

Stačí, když námi milovaní Ukrajinci podepíší, že nesouhlasí se sovětskou anexí Podkarpatska.

M. Valenta 6.5.2019 11:53

Re: V tom případě

Ale jděte Vy spravedlivá. Vy byste zaměstnávala někoho jehož názory a třeba i politická činnost, ohrožují Váš business?