2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Heinz Guderian 8.8.2007 10:17

Re: Re: Jaká je realita...pokrač.

Ano, opět se dostáváme k otázce, komu prospívá současné protiodposlechová kampaň.

Jen na okraj: nejlepší je, když se odposlouchávaní baví vietnamským zločineckým argotem, pokud možno přitom pochází z jakési provincie, o níž žádný Čech v životě neslyšel a kde se mluví zcela odlišným jazykem od spisovné vietnamšiny i bez toho argotu. 8-o

TKU 8.8.2007 14:24

Re: Re: Jaká je realita...pokrač.

Proč vadí právě odposlechy, to je přeci jednoduché, předvedení, povinnost vypovídat jako svědek apod. je velmi nepříjemná a hloupá úprava, ale pravděpodobně nebude zveřejněna druhý den v MF, jak to pan Kmenta v případě odposlechů (zcela bez kontaktů na policii a čerpající pouze z veřejně dostupných zdrojů) s oblibou činí. ...a mimochodem většinou se uveřejňují rozhovory vařičů perníku... nebo ta závažná majetková trestná činnost, o kolik šlo v případě populárních kapříků? Dohromady asi o 1000 ryb? Tak to je opravdu závažné.

Sch.glosátor 8.8.2007 15:55

Ano, taková je realita. Ale tu znají jen ti, kteří ji chtějí znát.

Ostatní papouškují hysterické výlevy hysterických politiků a bláboly v novinách. Píšeš se znalostí věci. Je to přesně tak. Neznáme se, ale máme stejný názor. Protože jedna a jedna jsou dvě. Ale oni nechtějí pravdu, oni žijí ve své mediální realitě ve které je Země placatá, hranatá, dutá, podle toho jak si usmyslejí.  Nečekají na Tvé vysvětlení, protože odmítají jinou realitu než jakou potřebují. Kromě toho, boj se zločinem a ochrana občanů vyžadující mravenčí piplavou práci je jim cizí jako cokoli co není mediálně zajímavé.

ss 8.8.2007 10:03

Slušný člověk z odposlechů strach nemá.

Odposlechy vadí jen šejdířům, zlodějům a politickým pletichářům.

Kajan 8.8.2007 9:35

Ve šmírování hrají prim členové ODS, kteří obsadili většinu radnic českýc měst !!! Dzp.

STK 8.8.2007 10:19

Re: Ve šmírování hrají prim členové ODS, kteří obsadili většinu radnic českýc měst !!! Dzp.

On se ten odposlech dělá na radnicích, Kajane ?! Sákryš, tom jsem nevěděl....

Nestačímsedivit 8.8.2007 10:43

Re: Re: Ve šmírování hrají prim členové ODS, kteří obsadili většinu radnic českýc měst !!! Dzp.

Ale to co Kajan napsal, znamená, že šmírují členové ODS na většině českých radnic, ne že jsou sami obětí šmírování...;-D

ilna 8.8.2007 12:50

Re: Re: Re: Ve šmírování hrají prim členové ODS, kteří obsadili většinu radnic českýc měst !!! Dzp.

No vždyť to je pravda.

I-Worm 8.8.2007 9:28

Ono by to chtělo ještě srovnat

rozsahu trestné činnosti v Kanadě a u nás. Takhle je to jako srovnávat poslanecké platy v různých zemích, aniž bychom srovnávali třeba důchody v těchže zemích (což naši poslanci s oblibou dělají).

Minutus 160.218.195 8.8.2007 8:51

Milý Šerloku,

alias Tulamorkový démone :-), budeš se divit, ale problematiku privátních mailů na pracovních počítačích řešil nedávno britský soud. A protože osobně považuji britské soudnictví za špičkové (a tento rozsudek bude vnímám jako precedent), docela mě překvapilo, že tyto soukromé maily požívají stejnou ochranu, jako jakákoli pošta.

Tedy zaměstnavatel se dopouští porušeni listovního tajemství...

Jinak ale ranní pozdravení, pochopitelně.

I-Worm 8.8.2007 9:29

Re: Milý Šerloku,

jistěže správné řešení by bylo nezkoumat obsah privátních mailů, ale stanovit tvrdé sankce za jejich samotnou existenci.

Minutus 160.218.195 8.8.2007 9:58

Re: Re: Milý Šerloku,

to ano, s tím se dá souhlasit. A mělo by to být "ošetřeno" smluvně (tedy již v pracovní smlouvě).

pp 8.8.2007 10:20

Re: Re: Re: Milý Šerloku,

Myslím, že k tomu není třeba žádné zvláštní ustanovení v pracovní smlouvě. Je to prostě zneužití cizí věci ve svůj prospěch a to musí stačit k odsouzení. Jak byste posuzovali řidiče autobusu, který si v pracovní době služebním autobusem zajede na koupaliště, nebo na jakoukoliv soukromou pojížďku? A jestli tím pracovním nástrojem je tužka, počítač, autobus nebo tank, to přece nerozhoduje.

Minutus 160.218.195 8.8.2007 10:34

Milý pp

posuzoval britský soud, nikoli já... takže výhrady adresujte do UK... :-)

Šerlok Homeless 8.8.2007 8:26

Autore, chtělo by to dodat taky údaje pro vyhledání kritizovaného příspěvku

Chtělo by to ovšem dodat, zda i v Kanadě je možné si zcela anonymně koupit SIMku?:

Autor: LOJR IP: 194.213.41.xxx Datum: 07.08.2007 06:54

tich@dohoda 8.8.2007 8:04

pekne napsano pane Haasi

bohuzel v CR vidim zasadni rozdil pri srovnani s Canadou resp. USA. Je to skutecne nebyvala mira korupce, tou je prorostla cela spolecnost vcetne statni a obecni spravy. Koneckoncu diky odposlechum se zjistila korupce ligovych fotbal. rozhodcich, propojeni politiku CSSD na nevestinec pani Barkove ale take styky vaseho zamestnavatele s tunelarem Smetkou a to dokonce kontakty na urovni pripravy spoluprace "prvni damy" na dalsim "tunelu" prave se Smetkou. Takze na jedne strane s vami musim souhlasit, ze policie si to znacne ulehcuje, ovsem ta ceska korupce, sam nevim ale asi mate pravdu, policie ma trvale tendenci svych pravomoci naduzivat a zneuzivat.

Šerlok Homeless 8.8.2007 8:36

Re: pekne napsano pane Haasi

Právě. Korupce. Kde máte záruku, že odposlech nezneužije zkorumpovaný policista, státní zástupce nebo soudce? ;-(

tich@dohoda 8.8.2007 8:50

Re: Re: pekne napsano pane Haasi

souhlas, je to sakra zapeklita zalezitost, na jedne strane by clovek chtel aby se grazlum slapalo na paty, na druhou stranu o policajtech, zejmena tech ceskych si nelze delat ani ty nejmensi iluze. Takze obcas se diky odposlechum chytnou nejake ryby, ovsem do jake miry se odposlechy policii  zneuzivaji muzeme jen hadat. Ty policajty by mel nekdo kontrolovat ale kdo, v totalne zkorumpovanem state. Takovy orisek typu Hlava 22 :-) Cest

Heinz Guderian 8.8.2007 7:42

Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

Domovní prohlídku i odposlech nařizuje soud. Podmínky pro nařízení odposlechu jsou dokonce přísnější, neboť je to možné jen u některých trestných činů.

Vole.

Henry 8.8.2007 8:32

Re: Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

opravdu, hulváte? Jak přísná kriteria přiměla soudce povolit odposlech dětí v případě Langera? A to nechci spekulovat na téma nepovolené odposlechy (na základě kterých jsou kauzy teprve budovány). Toto není právní stát a mrazí mne při pomyšlení nad aktivitami Velkého bratra!  

Heinz Guderian 8.8.2007 8:52

Re: Re: Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

Aniž bych nějak znal či chtěl komentovat případ Langera, mohu řici toto: pokud si podezřelý půjčuje něcí telefon a je dán důvod dotyčného odposlouchávat, pak se odposlouchávají i ty půjčené telefony. Je to standardní postup, jehož logiku asi není nutné vysvětlovat.

To už ovšem odbočujeme od původního probému, že pan Haas píše o něčem, čemu nerozumí. Rv Vy ovšem taky ne. :-P

Henry 8.8.2007 9:36

Re: Re: Re: Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

potvrzuji, jsem laik. Prosím proto vysvětlit, jak odposlouchávající zjistí čísla půjčených telefonů? Ovšem pokud preventivně od počátku neodposlouchácá všechny potenciální telefony v okolí sledované osoby. Je možné požádat soud o povolení tak masivního odposlechu?

Nestačímsedivit 8.8.2007 10:36

Re: Re: Re: Re: Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

Politici obvykle mají SIM karty (a tedy přidělená čísla) a telefonní provoz na nich placené daňovými poplatníky (státem) a tedy registrovaná na jméno. Nejspíše také u všech karet používají různé paušální sazby, které jsou obvykle vázány na registraci podle jména s vazbou na bankovní spojení. To se opravdu musíte ptát na takovéto banality?

chytrý horák 8.8.2007 12:28

Re: Re: Re: Re: Re: Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

Považujete za pravděpodobné, že Langer rozdal služební SIM karty dětem známých? To by totiž byla jediná možnost jak to svinstvo ospravedlnit a moc bych se divil - kdyby tomu tak bylo - že by to dosud nikdo nepoužil k obhajobě odposlechů.

Nestačímsedivit 8.8.2007 14:41

...Re: Pane Haas, nejdřív si zjistěte fakta!

A proč služební? Identifikace platí pro většinu karet a paušálních tarifů. Identita se dá nakonec vysledovat i u často používaných karet předplacenkového typu, u nichž majitel nenahlásil jméno svému operátorovi. Ovšem podezřívat Ivana Langera, že používá předplacenky, by bylo poněkud naivní. Nakonec i to lze v síti operátora snadno zjistit.

Sch.glosátor 8.8.2007 16:09

Jednoduché.

Odposlechy jsou průběžne vyhodnocovány. Stačí sledovat komunikaci na jednom čísle. Pokud policie zjistí, že zájmová osoba komunikující s  podezřelým na tomto čísle použila jiné číslo a s duhým účastníkem vede hovory o předmětu trestního řízení, zakládající podezření z její účasti na tomto, podá podnět státnímu zástupci na nové číslo.

Pete Brich 8.8.2007 16:13

Re: Jednoduché.

A přesně takto Langer dokázal, že byl odposloucháván Kubice.

PB

chytrý horák 8.8.2007 22:30

Re: Jednoduché.

"zájmová osoba komunikující s  podezřelým" - rozumím-li dobře, jde o případ, kdy spolu komunikují dva podezřelí. Myslíte, že jde o jev tak častý, aby zmnohonásobil Vámi popsaným způsobem počet odposlechů? 

Heinz Guderian 8.8.2007 7:38

Nevypadla tam nula?

Dealeři protočí třeba 40 nebo 50 sim karet.

Nestačímsedivit 8.8.2007 10:55

Re: Nevypadla tam nula?

Samozřejmě. Není problém sledovat různé "akční nabídky" mobilních operátorů (především O2 a T-Mobile) s prodejem předplacených SIM za cenu kreditu (50 Kč a více) nebo rozdáváním SIM s kreditem 20 Kč zdarma (T-Mobile při různých příležitostech)... a neustále je měnit po vyčerpání kreditu. Horší je to s identifikačním číslem mobilního telefonu (IMEI), jehož rychlá změna už tak jednoduchá není.