15.5.2024 | Svátek má Žofie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dave A. 4.7.2007 11:55

Re: Re: Re: Re: Porad mi neni jasne,

Obávám se, že ani současný zákon nic takového jako "zvážení podnikatele" nezná...

swe 4.7.2007 11:53

Re: Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

dobra demagogie.to,ze se nekde slejza verejnost nebo verejne poskytuji sluzby neznamena,ze to je verejny pozemek

Dave A. 4.7.2007 11:53

Re: Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

JA CHA CHA!!!!!!!

Netušil jsem, že se najde i po tolika debatách o této kravině další zoufalec.

Jen tak dál, Češi! Hurá do světa s knedlem a zelem!

withson 4.7.2007 11:49

Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

ale ano markusi, umím číst a znovu opakuji: Ne tento článek není o právech, je o obhajobě závislosti. Nebo mi můžete uvést jaké další zásahy do vlastnického práva pranýřuje? Kromě zmínky o tom, že majitel údajně může selektovat hosty podle rasy?

R 4.7.2007 11:45

Re: Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

A proč by to mělo být právě tak, jak jste nám naznačil? Proč by restaurace neměly třeba být jen pro ty, kteří platí spotřební daň z cigaret? Vždyť i na výběru této daně je veřejný zájem - viz trestní stíhání za neokolkované cigarety.

Já vím, odpovíte, že to tak bylo vždycky, popř. že to stanoví zákon.Je to tak ale správně?

vládík 4.7.2007 11:43

Všichni jsme kolektivisti

Největší jsou ovšem v GB.  Ale stejně - ve svém autě se musím připoutat, svým autem musím svítit a dokonce ani svým autem nemohu jezdit na červenou.  A taky na svém počitači nesmím mít dětské porno. A ve svém bytě nemohu řvát v noci na celý barák. Dokoce ani svou ženu nemůžu seřezat.  Pryč s kolektivismem!!!!!

withson 4.7.2007 11:42

Re: Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Já nepotřebuji chodit do McDonaldu(ani kvůli pití, i když to možná budete těžko chápat, že prostě nepiju rád), v životě jsem tam nebyl a začínat s tím nebudu, ostatně to mi teda přejete když mě posíláte tloustnout... A co se hospody mých zásad týká, už jsem si ji našel, je nekuřácká a jediné v čem mě mí kamarádi kuřáci omezují je, že s nimi občas jdu ven, kdž už to nemůžou vydržet. Všichni tu změnu vzali a má spoustu výhod... třeba můj šatník už druhý den "nevoní" jak ubrus v čtvrté cenové a podobně.

markus 4.7.2007 11:39

Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

pane, vy neumite cist. ja jsem nikde nenapsal, ze koureni neni zavislost. jen na konci prispevku napsal, ze v clanku nejde o koureni jako takove. clanek je o tom, zda muze stat zasahovat do vlastnickych prav. vy porad jen melete svou o tom, jak vam to vadi - budiz, ale bavite se na nespravnem miste o nespravne veci. koureni je tu jako priklad, na kterem je demonstrovano, zda se muze zasahovat do vlastnickych prav soukromeho prostoru. uz tomu rozumite?

Fynn 4.7.2007 11:38

Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

V článku otázku, jestli je hospoda prostor veřejný nebo soukromý, moc řešit nemohou - když to vyřeší, další problémy nevznikají. Restaurace může mít soukromého majitela pana Vocáska, ovšem jako taková poskytuje služby pro veřejnost, a na její provoz se vztahují určité předpisy (např. hygienické). Protože se jedná o službu pro veřejnost, tak nemůže majitel svévolně ani vyloučit část veřejnosti (třeba černochy) atd. Z tohoto  hlediska je hospoda prostor veřejný, veřejnost jsou kuřáci i nekuřáci, s ohledem na zdravotní rizika lze tedy v hospodách kouření zakázat zákonem, ne nechávat toto rozhodnutí na vůli jednotlivých majitelů hospod (stejně, jako se nenechává na jejich vůli, jestli budou podávané maso nakupovat v kafilerii, což by nepochybně vyšlo podnikateli levněji. 

R 4.7.2007 11:33

Re: ponekud uzvanena esej

Zapomenul jste dodat, že nekuřáky střevní příhody nepostihují.

withson 4.7.2007 11:33

Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

kouření není závislost? jaká novinka:) ale samozřejmě že tu jde o kouření, to se jen ti, co si bez cíga nemůžou představit den snaží, aby to vypadalo jako morální problém. Snaží se svou závislost na konkrétní droze představovat jako svoji svobodu nadřazenou tomu, kdo tuto závislost odmítl. Ať si klidně kouří, ale ať mi netvrdí, že jsou víc než já, když to nakonec mám být já, kdo se jim přizpůsobí.

R 4.7.2007 11:32

Re: Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

Takže za Paroubka, když ještě řídil restaurace, to byl prostor veřejný?

R 4.7.2007 11:31

Re: Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Ten McDonald je pro všechny Vaše požadavky jako vyšitý. Garantuji Vám, že se tam ani neožerete.

Ale opravdu nic Vám nebrání, aby, umíte-li to, jste si otevřel hospodu podle Vašich zásad.

swe 4.7.2007 11:30

Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

restauraci provozuje soukromnik-tedy prostor soukromy

pf 4.7.2007 11:30

ponekud uzvanena esej

no zvante si co chcete, ale dat si par pivek v prostredi kde se da normalne dychat cloveka nepali oci a nemusi davat na tri dny po navsteve nechat sako vysmrdet na balkone je velmi prijemne a  jestli to stresuje kuraky je mi uplne lhostejne. Naprosto stejne lhostejne jako bylo a je kurakum lhostejne ze obtezuji svym kourem a hazi vajgly na zem. Asi tak. Kecy o svobode me nezajimaji.

Panu zalomovi uprimne preju nejako poradnou strevni nakazu a uspech pri naslednem soudu.

R 4.7.2007 11:27

Re: Prostor veřejný nebo soukromý?

Je kabinka na WC prostorem soukromým, nebo veřejným? Nevím, zákon to neřeší.

Dokonce ani neřeší, smíte-li se tam zamknout.

Takže zjevně potřebujeme nový zákon, že?:-D

Lucifer 4.7.2007 11:26

Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Je to tak. A ještě bych dodal, že kdyby lidé dbali oné základní slušnosti nekouřit někomu k jídlu, tak by se do toho stát určitě nemusel míchat. A to platí o všem. Kdyby se lidé kupříkladu chovali slušně na silnici, tak by určitě nebylo třeba tolik zákonů, omezení a kontrol. Jenomže kdyby byly..., že. Kdyby neplatí, ale platí zákon akce a reakce. Dokonce si myslím, že kdyby huliči nenadělali kolem toho svého hulení tolik povyku a neobtěžovali okolí, že by si zřejmě dodnes mohli bez povšimnutí veřejnosti či úřadů v klídku doma v obýváku s kamarády zahulit atd.

Problém není v tom, že někdo má nějaké zvyky, ale v tom, že ty zvyky agresivně a bezohledně vnucuje jiným a pak se diví, že dochází k protireakci. Když se dívám na staré filmy, tak mne fascinují scény, kdy se někdo dovoluje ve společnosti, zda si smí zapálit, zda to nebude někomu vadit. Dneska máme zákon, že se nesmí kouřit na zastávkách hromadné dopravy, ale přitom je to místo, které je téměř vždy spolehlivě zahulené. Takže i ty zákony jsou zřejmě naprd. Co příjde dál? Občanská válka?;-)

swe 4.7.2007 11:25

super

paradni clanek.R^

markus 4.7.2007 11:25

Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

withsone, pletete si pojmy s dojmy. v clanku neni rec o zavislotech jakehokoliv druhu, ale o zasahovani statu do vlastnickych prav. to co popisujete vy je vas odpor k jedne z mnoha lidskych zavislosti, kterych je na svete nepocitane. mozna jste tak neprijemny proto, ze k obsahu clanku jako takovemu nemate argumenty. proto tady s jinymi porad dokola omylate, ze koureni je odporne n;souhlas], ale o koureni jako takove tu nejde.

withson 4.7.2007 11:25

Re: Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

ano, dokud s tím nic neudělá stát, tak s tím budu moct jen nesouhlasit. Četl jste co jste napsal? Nebo spíš použil jste u toho mozek???

Já neuváděl jen hospody, kam jistě děti a těhotné ženy necpu, ale budiž, v tom případě co normální nekuřák, netěhotný, dospělý a zdravý??? Myslíte že v hospodě se dá jen ožírat huba? Do hospod chodím i když jsem v podstatě absitent... ale společenský. Kromě hospod se kouří i v restauracích. Nechápu, proč by nemohla jít rodina (i s těhotnou matkou) s dětmi do restaurace... nebo proti tomu jste taky?

A ten McDonald jste jistě nemyslel vážně jako alternativu, že ne?

R 4.7.2007 11:23

Re: Re: Re: Porad mi neni jasne,

To je ovšem na zvážení podnikatele. Vy račte mít nějaké obchodní zkušenosti s provozováním restaurace, pane Beneši. Že by McDonald?

abc 4.7.2007 11:20

Prostor veřejný nebo soukromý?

Z celé dosavadní výměny názorů včetně článku jsem nevyrozuměl, zda je restaurace podle platného práva (ne podle názorů, horování a výkřiků diskutérů) prostorem veřejným nebo soukromým.

Pakliže nezpochybnitelně jedním či druhým (což měl autor doložit citací zákona, případně parafrází s přesnými odkazy), má smysl diskutovat jenom o tom, zda by se taková definice v zákonu neměla změnit, případně zda zákon není porušován.

Jinak je to diskuse podobná hádanici v hospodě, jestli je hezčí Andula nebo Jitka, kdy si každý jen podle svého přesvědčení mele svou.

Aotor článku by potřeboval nad sebou někoho, kdo by měl moc přinutit ho zkrátit amatérsky rozvleklý a těžce stravitelný text, vložit do něj mnou výše zmíněná fakta a tím vše řádně vyargumentovat.

R 4.7.2007 11:19

Re: tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

"Abych to shrnul, autor článku nám říká, že hospody a restaurace jsou primárně kuřáků. Nesouhlasím!"

To je asi tak vše, co v demokratické věci s tím můžete dělat. Já jsem přesně opačného názoru -malé děti, těhotné ženy a lidé nemocní nemají co vysedávat po hospodách (a nejen z důvodu, že se tam event. kouří). Těm stačí McDonald, kde se najedí ke spokojenosti a kouřem je nikdo obtěžovat nebude.  

R 4.7.2007 11:14

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Šmankote

Klepnul jste hřebík na hlavičku, pane bd.

Vybírat pokuty za kouření v restauraci je tak snadné....a pro stát přínosné.

withson 4.7.2007 11:10

tak ať si majitelé hospod přejmenují podniky na kuřárny!

Majitelé hospod a restaurací provozují svá zařízení primárně pro lidi, kteří si chtějí dát něco k pití a jídlu, nebo posedět s přáteli. Ne pro kuřáky!!! Jinak by se hospody a restaurace mohly rovnou přejmenovat na kuřárny. A mimochodem nekouřit někomu k jídlu je základní slušnost! Závislost je v článku popisována jako něco, čemu se nezávislí musí přizpůsobit nebo vypadnou někam jinam... to snad autor nemyslí vážně! Aby se normální člověk musel shýbat před jedinci, kteří do závislosti upadli ať už vinou společnosti, nebo prostě tomu, že naletěli tabákovým firmám, ničí si své zdraví(jejich věc) a část těchto karcinomů ještě vypouštějí na ty, co o to nestojí a ještě jsou tak arogantní a dožadují se toho aby se jim za to dostávalo výhod, no to už je silné kafe.

Abych to shrnul, autor článku nám říká, že hospody a restaurace jsou primárně kuřáků. Nesouhlasím!

abc 4.7.2007 11:09

Re: Re: Re: Prostě si to shrňme

První argument "bd" byl zcela věcný. Druhý bych viděl spíš jako ukázku jeho smyslu pro humor.

Petr Benes 4.7.2007 11:07

Re: Re: Porad mi neni jasne,

Ovsem ti zase prestanou nesmyslne obtezovat jinou cast hostu, kteri tam kvuli kouri nechodi. Takze trzby nepoklesnou. Ostatne uz vidim pivare, jak prestanou kvuli koureni chodit na pivo. :-) Ostatne nikde, kde zakaz koureni zavedli, hospody nekrachuji.

Dave A. 4.7.2007 11:06

Re: Prostě si to shrňme

... chci-li si VYDĚLÁVAT ...

markus 4.7.2007 11:04

Re: A víte co připada komické mně?

napada me spousta duvodu - napr. masivni reklamni kampan na teplou housku s mletym masem apod. podstata je ovsem jinde. nejde o to "umravnit kuraka", to je jako - umravnime ridice, umravnime obezni, umravnime kohokoliv s jinymi zvyky a navyky ... atd. podstata clanku neni o lidske toleranci, ale o tom, do jake miry ma stat pravo zasahovat do vlastnickych prav druhych. diskuse kole, kterou jsem cetl pod clankem z 90 procent odbocuje od tematu.

Lucifer 4.7.2007 11:04

Re: Re: Re: Prostě si to shrňme

A vy už konečně začněte rozlišovat mezi vaším soukromím a veřejným prostorem. Každé podnikání je veřejné a každý podnikatel může být ze zákona kdykoli kontrolován úřady, ale do vašeho soukromí může úředník vstoupit pouze, má-li povolení k domovní prohlídce. Pochybuju, že když si doma uděláte večírek, na který vám přátelé přispějí tak, že vám něco zbyde jako pozornost za vaší námahu při vaření a roznášení, že to někdo bude posuzovat jako nedovolené podnikání. Pak máte samozřejmě ještě možnost si otevřít soukromý klub, jak vám tady radí, ale na ten už asi budete potřebovat papíry.:-/