1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
RomanL 15.10.2007 9:42

Re: Re: Re: Re: Bystrov se zbláznil...

Takže ta "honosná budova" nemusí vůbec vypadat jako šmoulí domeček a ještě se dá 20% ušetřit. Tak to tedy souhlasím, to jo.

Buvol 15.10.2007 9:42

Re: Re: Nojo, političtí Kondelíci, báby a baby obojího pohlaví, včetně hradního

... a nad Eiffelovkou v Paříži, případně nad Pompidou centr tamtéž nebo Gugenheimovým museem v New Yorku atd. atd. atd.....

Buvol 15.10.2007 9:40

Re: Nojo, političtí Kondelíci, báby a baby obojího pohlaví, včetně hradního

Být panem Kaplickým, nabídl bych svůj velmi zajímavý a originální projekt nějakému jinému velkoměstu! Co třeba Paříž, New York, Tokyo ?! Možná i v Číně by měli pochopení ..... Jako pražstí radní se na umění vždycky dívali maloměšťáci .... aby po letech vzdychali úžasem nad aukčními cenami impresionistů, kubistů, expresionistů, abstrakcionistů a dalších ....

RomanL 15.10.2007 9:36

Re: Re: Re: Bystrov se zbláznil...

Toto je kvalitní názor! R^

RomanL 15.10.2007 9:35

Re: Re: Bystrov se zbláznil...

Já si to třeba představit dovedu, no a co?

Psí vrah Čumil 15.10.2007 9:34

Nojo, političtí Kondelíci, báby a baby obojího pohlaví, včetně hradního

a primátorského diletanta hájí zuby nehty svou zelnou připrclost. Nemají ovšem v ruce nic, kromě zlomyslného nelíbí. Nelíbí se mi prezident této země, protože svým autoritativním diletantstvím dělá této zemi ostudu, nelíbí se mi pražští radní a pražský primátor, kteří hodlají pokud možno zničit to, co by je mohlo přesáhnout, nelíbí se mi ani stejně smýšlející komentující diletanti zdejších článků. Pane Kaplický, myslím, že nejlepší bude, když ponecháte Prahu jejím přituplým zástupcům na magistrátě.

Saul 15.10.2007 9:29

Myslím, že se mýlíte

Vážený autore, odborná komise (arbiter, jak píšete) má zajisté hlas pouze poradní. Rozhodnutí musí být přece na těch, kdo poskytují pozemek a platí stavbu, což jsou občané a jejich jménem rozhodující zastupitelé. Panu Kaplickému a jeho podporovatelům se to asi nelíbí, ale doufám, že to je "tak všechno, co s tím mohou dělat".

Toulavej 15.10.2007 9:26

Knihovna

Jde o to, že Klaus řekl, že se mu nelíbí - a tím pádem jeho nohshledi se budou bít do krve za tuto neochvějnou myšlenku tohoto nadutce....

Mistr Jan Hus 15.10.2007 9:13

Re: Re: Kokainista Bém a jeho pohunci vědí nejlépe co je to architektura !

Vyhrál návrh Kaplického. :-)

Mistr Jan Hus 15.10.2007 9:12

Re: Re: Blb z IP: 85.160.73.xxx

Nejsem komouš. ;-P

Mamut 15.10.2007 9:11

Re: Re: Re: Bystrov se zbláznil...

Jistě že honosnou budovu nepotřebuji ale potřebuji budovu, která je přímo určená k archivaci a ke knihovnické činnosti, nějak si nedovedu představit adaptaci nevyužitých prostor a 80% nákladů této budovy není vnější plášť ale technologie určené právě na archivaci a digitalizaci.

Ruda 15.10.2007 9:07

Re: Kaplický připustil, že knihovna nemusí v Praze stát

kdyby pánbůh dal

Ruda 15.10.2007 9:06

Re: souhlasim

Vážená, je vidět, že pořádně nesledujete zprávy, kupodivu i ČT, která většinou nevyniká objektivitou, uvedla vystoupení zastupitele za ČSSD, který prohlásil, že i někteří jejich zastupitelé jsou proti tomuto blobu. Nevím jak si to kdo vysvětluje, ale zastupitel byl zvolen proto, aby podle svého vědomí a svědomí rozhodoval o záležitostech týkajících se daného města, takže nevím co se mnoha lidem nelíbí na tom, že někteří zastupitelé mají jiný názor než pan Kaplický, který mimochodem je tak samolibý, že to je až hrůza.

Saša 15.10.2007 9:04

Rozhodování o výstavbě a lokalisaci této velmi netradiční a přitom monstrosní budovy

je klasickým případem rozhodování za extrémní nejistoty stran vstupních podmínek a naprosté nepředvídatelnosti celkových finálních dopadů.  Odborně to rozhodnout nelze, objektivisovat rozhodovací proces také není možné. Jde o typický případ rozhodování vhodný pro rozhodnutí referendem.

Nemohu doporučit zastupitelům hl. m. Prahy nic jiného než vyhlášení místního referenda pro všechny občany Prahy.

zk 15.10.2007 8:55

Re: Kokainista Bém a jeho pohunci vědí nejlépe co je to architektura !

Tady už nejde o architekturu jako takovou, ale o to, že to "dílo" by platil magistrát. A navíc, soutěž vyhrál návrh, který ani nesplnil zadání. Poněkud zvláštní, nezdá se Vám, Mistře Jene? 

Ladislav N. 15.10.2007 8:47

Re: Re: Bystrov se zbláznil...

Pokud se nedostává peněz na základní funkci knihovny - totiž digitalizaci a služby s ní spojené bez nutnosti knihovnu navštěvovat fyzicky, pak jistě uznáte, že plýtvat miliardami na pomníky architektům s nedostatkem praktických realizací je evidentní nesmysl. Naopak pro poskytování digitalizovaných knih žádnou honosnou budovu nepotřebujete, vše může být umístěno třeba v nevyužitých prostorách někde v podzemí. Podobně je to s archivem vzácných tisků atd. Nač nám bude honosná knihovna, která není schopna plnit svou základní funkci - snadnou dostupnost literatury z celého světa?

martina 15.10.2007 8:39

souhlasim

ja knihovnu chci. Navrh pana kaplickeho je skvely... ma to tezke je visionar. stejne tak joko ve ssvy dobe byl Plecnik. Kdyby nebylo Masaryka tak by na hrade zdaleka nebylo tolik hezkych veci jako je tam tad. To ze my mame Klause (ktery zil a chce zit v husakovym 3+1) je smula.

Doufam, ze do voleb bude strana, kterou budu chtit volit, protoze ODS po vsech rocich co jsem ji volila uz volit nechci a nehodlam.

Mamut 15.10.2007 8:38

Re: Bystrov se zbláznil...

"Mně je vcelku jedno, jak bude Národní knihovna vypadat zvnějšku. Klidně to může být třeba krychle nebo kvádr, bez zbytečných "mašliček a cinkrlátek", prudce zdražujících  stavbu samotnou i budoucí provozní náklady a údržbu."

JInak bych vcelku s digitalizací souhlasil ale bohužel kvůli takovémuto názoru máme tak krásné domy jako je Jižní Město, Bohnický sídliště ale třeba i ten nic neříkající kostek na rohu Karláku a Resslovky. Dovede te si představit, že by se takovýmto názorem začínalo stavět Národní divadlo nebo Národní museum? 

Honza42 15.10.2007 8:07

Hm, to zní hezky

" posvátnosti principu svobodné soutěže svobodných občanů "

To je zajímavé, že v "mezinárodní porotě odborníků" seděli Kaplického kamarádi. Už to, že se osobně dobře zná autor díla s některými členy poroty pro mne znamená dostatečný důvod ke zrušení takové soutěže.

Už nejsem totiž ani mladý, ani  naivní. Podobných řízení se účastním a velmi vím, jak to chodí. A to i při utrácení soukromých peněz, natož potom státních.

Lerak 15.10.2007 8:06

Splnil

projekt zadání soutěže? Nesplnil. Divím se, že o tom není řeč.

Petr Kohout 15.10.2007 8:00

jsem-li skutečně konzervativní, pak se mi dělá špatně nejen z knihovny, ale teď už i z pana Kaplického

Nesmíte tedy argumentovat tím, že ODS je konzervativní. A ten dlouhý nos na voliče také není zrovna správně - většina voliců tu knihovnu také nechce.

Ladislav N. / ČTK 15.10.2007 7:19

Kaplický připustil, že knihovna nemusí v Praze stát

Kaplický připustil, že knihovna nemusí v Praze stát (ČTK)

eTony 15.10.2007 6:47

jak je vůbec možné,

aby byl vyhodnocen jako nejlepší projekt, který nesplnil kriteria zadání ? Nevím, zda z pana Kaplického hovoří nesmírná pýcha nebo hysterie ( když to neopovolíte - budu žalovat ), ale chtít po Bémovi televizní diskusi ? A proč ne s Kaplického kritiky a oponenty ?

Jarda 15.10.2007 6:45

Pražská ODS

To vůbec není o pražské ODS. Musíme si uvědomit, že celou stavbu budeme platit hezky z našich daní a magistrát má právo rozhodnout zda takovou stavbu s nulovou návratností na takové místo postavit nebo ne. Pan architekt určitě za projekt dostal zaplaceno, tak nevím co se čílí. 

Pavel 15.10.2007 6:40

obava

je chválihodná obava pana Bastrova o voliče ODS. Mimochodem někdy v roce 2005 definoval Miloš Zeman publicistu. Doporučuji tuto definici oprášit

Benda 15.10.2007 6:31

volici si preji blob nebo co ?

spis co. Ted budou socani a klaka proti ODS i pro sebehnusnejsi knihovnu, jen proto, ze ODS se nelibi. Ale tak problem nestoji. Tady dole Mistr Jan Hus, zrejme architekt, malir a jediny obcan mesta Prahy uz ma jasno. A Kaplicky se bude vyhrivat v prizni, mozna vyhraje a ten hnus tam bude stat. Ale uvedomte si, ze se na to budete muset nasledujicich sto let koukat, pokud nebude atomova valka, ktera by snad mohla od toho odpomoci.

Ladislav N. 15.10.2007 6:28

Re: Blb z IP: 85.160.73.xxx

Komouš jako ty to samozřejmě dobře ví...

Mistr Jan Hus 15.10.2007 6:26

Kokainista Bém a jeho pohunci vědí nejlépe co je to architektura !

Stejně tak jako Chrušťov věděl, jak se mají malovat obrazy. ;-D Holt státostrana je státostrana. ;-)

Ladislav N. 15.10.2007 6:01

Re: kacir IP: 88.102.134.xxx

Prosím o informaci, jak se lze dopídit výsledků tajného hlasování u jednotlivých "porotců"? 8-o

Ladislav N. 15.10.2007 5:56

Re: Re: Komise měla projekt vyřadit

Troubo, hlasování bylo tajné. Jak můžeš vědět, kdo jak hlasoval? Rv8-o