1.5.2024 | Svátek práce


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
McGugulin 15.10.2007 11:22

knihovnu do Olomouce

Pokud se pražákům knihovna nelíbí, šup s ní sem do Olomouce. Máme zájem. Ad jedna by na ni svět časem valil bulvy (pražátka nechť si trhnou), ad dvě bychom v OL měli hned u čenichu "centrální" státní knihovnu. Máme sice "vědeckou", ale další by se šikla. Určitě by se to v OL vyjímalo na Envelopě líp, než to, co se tam staví teď. Ostatně na Envelopě stávaly odjakživa cirkusy, a knihovna to šapitó tak trošku připomíná. Sedla by tam "jak do mamy"! Národní knihovnu do Olomouce, rulééééz! R^V

oakman 15.10.2007 11:18

Dobře řečeno!

Naopak, takováhle architektura by rozhodně poptáhla za atraktivitu Vysočan, kde je brownfields habaděj. Tam je potřeba investovat do dominantních veřejných staveb, které z bývalé megafabriky udělají obytnou čtvrť dříve než sr@čky s Vladkem.

servác 15.10.2007 11:18

Re: Ranní poznámka Ivana HOFFMANA

Já nesouhlasím. Architekti nejsou jediní arbitři a politici mají co mluvit do parametrů jimi objednávaných budov. Neměli bychom Florencii, Řím, Bolognu doby renesanční, kdyby tomu tak nebylo. Tehdejší architekti se řídili do puntíku pokyny zadavatelů, viz dominikánský chrám z černých a bílých cihel - dominikánských barev. Tehdy byl architekt zaměstnancem, ne veleknězem. Celý Hoffmanův příspěvek prolíná -bohužel dost rozšířený- pocit: já sice nevím, jestli se mi to líbí, ale nebudu to hanět, abych se nesekl.

Psí vrah Čumil 15.10.2007 11:13

Re: Referendum o špatném projektu je nesmysl

No, qwerte, ten pražský Montmartre opravdu nemá chybu...;-D

Štěpán Votoček 15.10.2007 11:13

Jistě

máte pravdu v hodnocení pražské ODS. Ale bohužem má trochu jiný pocit z jejich motivace - nezdá se mi, že by občanům vnucovali z pozice moci svůj omezený pohled na věc, ale naopak v souladu s názorem většiny radních z ostatních stran vycházejí vstříc voličstvu. Všichni víme, že většina obyvatelstva se pohoršuje nad tímto projektem, pejorativní označení " chobotnice" už ani nikomu nepřijde ironické. Konce konců, není nic lákavějšího, než se svézt na vlně většinovosti a průměrnosti a předložit vox populi jako svůj názor. Bohužel, kdyby o architektuře rozhodovala většinová populace, asi bychom dnes neobdivovali Sv. Víta ani Mikuláše, spíše by ani žádná architektura nebyla. Je sprosté, uznale zhodnotit kvality projektu, ale blahosklonně doporučit jeho realizaci někde jinde. Doporučuji totéž aplikovat na pana Béma - jste opravdu výborný politik, ale co kdybyste dělal primátora třeba ve Vladivostoku ?

Topinka 15.10.2007 11:07

Re: Referendum o špatném projektu je nesmysl

Vřele souhlasím, včetně zeleného lejna, dodávám - s okem.

qwert 15.10.2007 11:00

Referendum o špatném projektu je nesmysl

V situaci, kdy je v Praze dostatek tzv. brownfields, je zábor části Letné nehorázným plýtváním. Nejlepším řešením by tedy bylo ocenit vítěze soutěže, poděkovat za neotřelé řešení, zrušit soutěž a anulovat výsledky a vyhlásit soutěž novou, kde by byla stanovena prioritní podmínka, že projekt musí být realizován na území brovnfields. Mimo jiné proto, že na revitalizaci bronfields lze čerpat peníze u evropských fondů (na samotnou výstabu knihovny ne, ale na revitalizaci brownfields ano).

Osobně se nebojím odvážných projektů, nebojím se pražské "La Défense" na Pakráci, vysílač na Žižkově, přezdívaný "vztyčený prst komunismu", považuji za velmi zadřilou stavbu. Za daleko přínosnější než blob na Letné považuji vyřešení otázky co udělat se soklem od stalinova pomníku. Zmínil jsem Paříž, mimo jiné proto, že Paříž byla architektonickým vzorem Prahy, díky čemuž máme na Petříně maketu Eiffelovky v měřítku 1:5. Dle mého názoru by na ten sokl vyloženě sedla nápodoba Sacre Coeur (nemusí jít o baziliku, klidně to může být knihovna) s tím, že celý svah se schodišti by se mohl proměnit v pražský Montmarte. Turisticky mnohem zajíměvější řešení, než zelené lejno.

Topinka 15.10.2007 10:54

Kam se řítí V.Bystrov.

Podle Bystrova se ODS řítí tobogánem do totality - Vladimíre, Vladimíre, asi Vám uniká, že zastupitelé ODS byli demokraticky zvoleni, či to v Praze již neplatí ? Je moc dobře, že diskuze kolem národní chobotnice neutuchá, jen si dělejme navzájem advokáty ďábla, i tak po výstavbě se vynoří stejní machři, jenže nejméně dvě miliardy korunek budou už fuč.!?

jm0 15.10.2007 10:48

Re: Milane,

no samozřejmě! jedině tak nebude možné říci, že dělají na voliče dlouhý nos.

Kurt 15.10.2007 10:46

Re: Re: Nojo, političtí Kondelíci, báby a baby obojího pohlaví, včetně hradního

Příteli, že Kondelíci a připrdlí občané neobdivují avantgardní malby mi trochu připomíná

císařovy nové šaty. Nechápu, jak někdo může vydražit obraz s několika rovnými čárami

za miliony. Co je na tom obdivujícího, to opravdu nechápu. Jestliže umění má být pro člověka povzbuzením, potěšením a rozptýlením, pak samoúčelné umění, plácaniny barev,

opice, které malují, pokud lidé nemalují svými orgány se mi zdá absurdním uměním, které pro mě nemá smysl. Stejně jako ostatní nesmysly umění, které jsou jen pro znalce, nebo pro lidi, kteří se za znalce vydávají.

brumla 15.10.2007 10:46

To jste si dvolil hodne - kritizovat ODS na Neviditelnem psu :-)

To jste si dvolil hodne - kritizovat ODS na Neviditelnem psu :-)

Štváč 15.10.2007 10:45

Magistrát

 nedodržuje pravidla a musí odstoupit. Jsou o tom záznamy usnesení. Ukazuje se, že to je spolek nečestných lidí, kteří se neřídí pravidly. Nemohou to chtít ani na občanech.

Buvol 15.10.2007 10:43

Re: Re: Buvol IP: 80.95.100.xxx

... hledej Azore, hledej!

oakman 15.10.2007 10:41

TAK JSME SI NAŠLI OBĚTNÍHO BERANA

Jistě, může za to ODS. On sice "někdo" tuhle zelenou příšeru objednal, Kaplickému nabídl "výběrové řízení, které nelze prohrát" a pět definoval svou míru nevkusu.

Všichni víme, odkudu fouká - po Tančícím dmu, který většina místních považuje za "věčně nedokončený dům", po Kočkovitých "srdíčko - lucerničkách na hradě a jiných bombastických nesmyslech, je Kaplického "Flusanec" další dítko z kuchyně PravdaLáska.

Komplementární ohyzdnost tohoto stavení ke stadionu Letná není omluvou - na Letnou to prostě nepatří.

Magistrátu lze vyčíst jen jedno - že vůbec tuhle diskusi váháním připustil. Pokud si pan Ježek chce pořídit "světovou pracovnu", bude s tím muset ven z centra. V tom problém není. Problém je v dětinském frackovství těch, kteří adorativně klekají nad Kaplickým. Ten měl spíše přestavět Letenský stadion, sportovní stavby mu celkem jdou.

Kurt 15.10.2007 10:39

Re: Ranní poznámka Ivana HOFFMANA

Pan Hoffman evidentně předběhl svou dobu. Jsou architekti skutečně jedinými odborníky posoudit dílo tak slovutné nebo by do toho měli mluvit i jiní odborníci. Přirovnání k lékařské vědě i tady je na místě. Dnes je mezi nimi také mnoho specialistů. A měli by tedy v komisi zasedat nejen architekti a jejich příbuzní, ale také stavaři, ekonomové a politici. Zaštítovat se jen názorem architektů, kteří mají svérázné názory na svá díla, by bylo jako od universitního profesora architektury požadovat, aby šel  ten svůj nesmysl stavět a následně ho zaměstnat jako myče oken a fasády. A možná, že by potom těch nesmyslů ubylo a to i přes negativní vyjadřování různých publicistů.

Ladislav N. 15.10.2007 10:39

Re: Buvol IP: 80.95.100.xxx

Kam všude jsi ten svůj vývržek ještě nakopíroval, bů Vole?

Ladislav N. 15.10.2007 10:37

Re: kacir IP: 88.102.134.xxx

A co má být, mění to snad něco na nevzhlednosti takové stavby a zbytečně vysoké finanční náročnosti na výstavbu i na údržbu?

Buvol 15.10.2007 10:37

Mohlo to dopadnout hůř a pražští radní z ODS to mohli nazvat entartete kunst

a Topolánek přitom mohl znovu vyhrožovat "nocí dlouhých nožů" případně slibovat, že "es kommt der Tag" .....

Kurt 15.10.2007 10:28

Autor je publicista?

Skutečnost, že někdo dovede napsat slohovou práci na téma zastupitelé Prahy a ODS ve spojení se zeleným flusancem na Letné, ještě není svědectví o tom, že autor vyjadřuje názor většiny. Buď je dobře zaplacený za svůj názor nebo je zaujatý svou pravdou proti ODS. Nejsem příznivcem této strany, ani pražských zastupitelů, ale není to věc jen ODS a pražských zastupitelů. Do této věci bychom měli právo mluvit i my, občané z venkova. I my se budeme zasněně dívat na panoráma Hradčan a s hrdostí budeme koukat na vykukující zelený flusanec vedle. Ó jak to potěší naše sentimentální duše, stejně jako svého času Stalinův pomník. Jenže ten nestál tolik a dal se odstranit. S tím zeleným flusancem to bude horší.

Abonent 15.10.2007 10:10

Pro Ladislav N. IP: 83.240.59.xxx : Můj příspěvek byl určen myslícím lidem

Myslící člověk z mnou uvedených odkazů zjistí, kdo účelově tvrdí, že mezinárodní soutěž nebyla regulérní. Myslící člověk se dovtípí, proč to ti lidé tvrdí, a najde si další odkazy.

Myslící člověk si navíc relevantní informace vyhledal již dříve, v době, kdy několik neúspěšných účastníků soutěže začalo spolu se svými kamarády kvičet.

Přeji hezký den. 

kacir 15.10.2007 10:06

Ranní poznámka Ivana HOFFMANA

DOWNLOAD |  o Chobotnici , souhlasím !

Muf 15.10.2007 10:03

Re: Re: souhlasim

Takže podle vás je normální vypsat architektonickou soutěž, do které se přihlásí renomovaní archjitekti z celého světa, arbitr (nevím přesně, jak rozhodování probíhá, nicméně nejspíš to bude posuzovat nějaká komise odborníků, kteří problematice rozumí a jsou schopni myslet více než 2 týdny dopředu) vybere nejlepší projekt.. ale protože já jsem ten pán z radnice a mě se zrovna to, co vybrali nelíbí, tak celou věc utnu a zametu pod koberec? Autor se ptá správně - KDE K TOMU BEROU MANDÁT?? Bém u mě klesnul a už ho nebudu volit.

kacir 15.10.2007 10:00

Re: Myslím, že se mýlíte

kde to máš napsaný, že to je jen poradní hlas ? Jak bys to chtěl řešit, když by u jakékoli soutěže vítěz vlastně nebyl vítězem. Kdo o tom dále rozhodne ? Referendum , nebo zastupitelstvo ? To jistě nebylo v podmínkách soutěže a je divná představa, že se o každé pražské novostavbě bude rozhodovat takto ? Nebo kdo určí kritéria o které ano, a o které ne ?

Míra 15.10.2007 9:58

Re: Re: Myslím, že se mýlíte

Nebo aspoň se tím jménem ohánějí.

Míra 15.10.2007 9:57

Re: Myslím, že se mýlíte

On je trochu rozdíl mezi rozhodnutím jménem občanů a v zájmu občanů. V tomto případě se obávám, že máte úplnou pravdu a dotiční zastupitelé rozhodují jménem občanů.Rv

kacir 15.10.2007 9:57

Ladislave N.

než zase vyneseš nějaké perly ze své klávesnice , tak se radši koukni na výsledek hlasování.

Existuje tu i druhá možnost, že jsi méně chápavý a nedojde ti, když hlasování bylo jednomyslné, že to znamená všichni ty joudo. ;-D

Mamut 15.10.2007 9:49

Re: Re: Re: Re: Re: Bystrov se zbláznil...

No pakliže je pro vás estetický vrchol architektury letné stadion Sparty, tak ano...

Mamut 15.10.2007 9:46

Re: Re: Re: Bystrov se zbláznil...

Bohužel ;-(

jmb 15.10.2007 9:44

Uvolněné prostory v Klementinu.

Co bude v Klementinu až se za dva roky Narodní Technická Knihovna přesune do Dejvic?  NK se tam jistě rozšíří. Doufám, že jí to bude stačit na tak dlouho než dojde na masivní digitalizaci a tudíž kompresi dat i NK.

M. Zima 15.10.2007 9:42

O "přituplých"

byste v dané souvislosti mluvit neměl, protože tím znevažujete mnohého mentálně středně znevýhodněného spoluobčana. U Vámi zmíněné komunity se totiž jedná prokazatelně o blby, a to, jak se říká, jednoho většího, nežli druhého.