26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

POLEMIKA: Šíří Neviditelný pes dezinformace o epidemii?

Nevyužití zkušeností a znalostí získaných při první vlně epidemie v Česku a v ostatních zemích bylo u nás do velké míry způsobeno intenzivním šířením různých bludů a konspirativních teorií na síti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jirka 22.10.2020 11:06

Prozradím vám to, když mi dokážete do dnešní půlnoci sdělit pravdivý údaj (tedy s uvedením pramene), kolik lidí zemřelo v ČR včera CELKEM.

I. Schlägel 22.10.2020 11:11

Pokud nejste schopen rozlišit statistická data když ne česká tak ta ze světa, jediný pravdivý údaj, který oceníte bude ten, který bude odpovídat Vašemu vnímání světa. Data o úmrtnosti se v Čechách uvádějí čtvrtletně. Počkejte si na ně. A potom si nafackujte.

J. Jirka 22.10.2020 11:18

Nechci světová, chci česká.

Pokud je možno 2x denně uvádět počet českých "obětí" koronaviru, ale zároveň musím čekat 1/4 roku na celkový počet zemřelých v daný den, pak něco velmi zapáchá a pokud to vy necítíte, jste nakažen koronavirem a měl byste být v izolaci.

Vaše odpovědi jen nahrávají tomu, že jde o podvod.

I. Schlägel 22.10.2020 11:20

Není Vám pomoci. Přesto Vám tu nemoc nepřeji.

J. Jirka 22.10.2020 11:29

Nemuset myslet je tááák příjemné, viďte?

I. Schlägel 22.10.2020 11:45

Od Vás to sedí, mistře.

J. Jirka 22.10.2020 11:51

Víte, co říkávala maminka Forrestu Gumpovi? ;-D

R. Vacek 22.10.2020 10:42

A proč si myslíte, že by se mohlo jednat o podvod? Jak vysvětlíte v prvním grafu, že se letos někde umírá mnohem víc než v minulých letech? Zemětřesení? Hladomor? Válka? Nebo se jedná o spiknutí mocných a článek v odkaze patří mezi fake news?

https://www.nytimes.com/interactive/2020/04/21/world/coronavirus-missing-deaths.html

P. Vychodil 22.10.2020 11:06

dlouhodobé grafy úmrtnosti dokazují, že když je mírná zima, umírá v tom roce méně lidí...a pak si to příroda vynahradí...země, kde lidičky umřeli "v řádném termínu", covid tolik nezasáhl

I. Schlägel 22.10.2020 11:18

Zatím co třeba v Izraeli zažili dramatický nárůst nákazy se všemi důsledky v letním počasí. Ovšem dle Vaší teorie by tam mělo umírat ještě méně lidí než za mírných zim. Už to nehulte.

R. Vacek 22.10.2020 11:23

Aha. Takže v Peru byla letos od dubna do srpna krutá zima.:-)

P. Vychodil 22.10.2020 12:30

v té době probíhala empidemie

peru se nachází v jiném podnebním pásu, typická křivka průběhu epidemie je odlišná od našeho pásma...

na grafu úmrtí USA můžete pozorovat jakoby dva hrby. to je proto že se zde ve skutečnosti prolínají dvě křivky - ta naše, strmější a kratší, a časově posunutá, zato s jiným tvarem, delší a pložší, která se týká jižních částí USA

ale je mi upřímně jedno, zda to pochopíte, či akceptujete, anebo odmítnete

R. Vacek 22.10.2020 12:40

Dokonce ty dva hrby jsou vidět i na jednotlivých státech USA. Skoro to vypadá, že New York, kde začíná druhý hrb, se přesunul do jiného klimatického pásma, pokud vaší teorii chápu správně.

https://www.worldometers.info/coronavirus/usa/new-york/

P. Vychodil 22.10.2020 16:53

ten nový hrbolek vidíte u všech zemí v tomto podnebním pásu, je podzim, takže určitě něco přibude. Ale asi ta křivka už nebude mít epidemický tvar první vlny, ale to nikdo neví. A u těch jižních států vidíte jiný tvar křivky, časově posunutý - opožděný-, první vlna tam není u konce

K. Wágner 22.10.2020 12:11

Situaci hodnotí jako extrémně špatnou i předseda Pirátů Ivan Bartoš, který současný stav dává za vinu premiéru Andreji Babišovi. „Ukázalo se, že není dobrý manažer, nepřipravil zemi na druhou vlnu, mystifikoval o slábnutí viru a v srpnu zrušil roušky. Výsledek je, že nám přibývá nejvíce mrtvých v Evropě a COVID zabíjí stejně jako rakovina a pořád roste,“ sdělil redakci.

Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/predstava-rise-snu-nouzovy-stav-prodlouzeni-jan-hamacek-opatreni-koronavirus-top-09-pirati.A201022_093950_domaci_kane#anketa-progress-A20201022_remy_753

J. Jirka 22.10.2020 12:48

Taky by se dalo říct: "Koho chleba jíš, toho píseň zpívej". Pirátské rudozelené neomarxisty musí současná situace přivádět přímo k extázi.

Nedodal na konci hodnocení ještě: "Tohle je trest za to, že pořádně nehulíte?"

M. Boháček 22.10.2020 13:15

Na Slovensku sa rúšky nosili v uzavretých priestoroch stále. V lete to "fungovalo". Keď sa ochladilo, zrazu "prestali fungovať".

M. Konečný 22.10.2020 10:13

Pane Wagnere, vidíte, já pokládám za dezinformace váš článek. V článku pana Jakla žádnou dezinformaci nevidím. To, že se za příčinu smrti na Covid uváděly i autonehody, tak bylo. To, že sociální distance je katastrofou pro překonání Covid je jasné. Každý člověk v těžké chvíli potřebuje naopak blízkou přítomnost jiných lidí. To, že rouška je k ničemu je jasné z čísel, které jste uvedl. Takže vámi uváděna čísla podporují myšlenku, že dosud již několik týdnů nošené roušky jsou zcela neúčinné a lze se důvodně domnívat, že naopak k rozšíření viru přispívají.

Jako exemplární případ dezinformace přímo z učebnice dezinformací je uvedený graf pana Flégra. Vzal počty úmrtí a proložil křivku do budoucna, takže koncem října je to 1000 zemřelých, koncem listopadu 2500 zemřelých a na nový rok tady bude sedět 5 posledních lidí sedět kolem ohýnku u Vltavy, to vám nepřipadá jako totální nesmysl?

Podíval jste se pane Wagnere na grafy vývoje mrtvých v USA? Asi ne. Pro řadu lidí nenáviděný pan prezidant jehož-jméno-není-možné-vyslovit je podle těchto grafů geniální. Mnohem geniálnější než všichni naší profesoři epidemiologie. Všechny jeho činy byly označeny za dezinformaci a byl označen za pomatence, který neví o čem mluví. Podívejte se na ta čísla, budeme s našim lockdownem a mokrými hadry přes ústa ještě s údivem hledět, jak se tam vyrovnali s Covidem. Jejich úspěšná cesta se nápadně podobá té, o které mluví naši dezinformátoři - pojďme zapomenout na mokré hadry, lockdowny a podobné neúčinné metody. Nechme to projít, soustřeďme se na těžké případy a pojďme vůbec celou věc řešit střízlivě a normálně.

Samozřejmě máme úspěšně nakročeno USA v počtu mrtvých v přepočtu na obyvatele docela hodně překročit. Tady spouhlasím, to již nelze zvrátit. V čem se tvrdě budeme rozcházet je přičina, já tvrdím, že jsme strachem a odloučením dramaticky snížili imunitu a mokrými hadry jsme si vypěstovali krásnou virovou zahrádku.

MK

I. Schlägel 22.10.2020 10:39

Ty vole...

P. Vychodil 22.10.2020 11:11

pane M.K. naprostý souhlas...jenže pan W. je pravděpodobně paralyzován chorobným strachem, který způsobuje selhání kognitivních funkcí...to není, že bych jej takhle za rohem pomlouval, již vícekrát jsem mu to řekl...ale je to marné, je to marné...je to marné

H. Rybnická 22.10.2020 10:10

Pane autore mám dojem že máte pravdu, na NP se opravdu najdou spíše exotické názory než vyvážené. Toto by mohlo být dost nebezpečné právě v situacích kdy by bylo spíše třeba více uklidnění čtenářů než lití oleje do ohně. To za prvé. Panu redaktoru onoho původního článku před několika dny: Pane redaktore, kritika není urážka. Nad věcnou kritikou by se měl člověk zamyslet a ne rozčileně žádat omluvu.

M. Sedláček 22.10.2020 12:47

Pro řadu zdejších diskutérů jsou exotické právě Vaše názory. To by mohlo být dost nebezpečné :-)

S. Rádl 22.10.2020 9:41

Argumenty podložený článek, to se nebude líbit...

Vidím to velmi podobně, bohužel diskuse ukazuje typický názor čtenárů NP.

M. Valenta 22.10.2020 9:32

Planeta násobně přelidněná přecitlivělou populací, co se při slově smrt zachvěje jako noháč v rohu pokoje, reaguje hystericky a jak známo hysterické reakce znamenají škody, v tomto případě celosvětové .

J. Gutvirth 22.10.2020 9:37

Nezbývá než popřát Vám i Vašim blízkým pevné zdraví. :-/

M. Valenta 22.10.2020 11:21

Nápodobně.

P. Kmoníček 22.10.2020 9:27

Už se ani nedivím, že jste skorokamarádi.

P. Hlobil 22.10.2020 9:24

takze autor rozhodl co je dezinformace a co je jedina prava pravda.... dekuju.... kdyby trosku premyslel, tak si da par facek... o chripecce a chripeckarich pisou jen alarmisti, kazdy rozumny clovek vi, co je chripka za zmetka... to, ze zavrit vsechny je lepsi, nez zavrit i treba 1/3 lidi mu prijde normalni... me prijde, ze vy znali jedine pravdy, jste uplne vygumovany

M. Boháček 22.10.2020 9:18

Autor článku taktiež šíri hoax. Takže aj jeho články obmedzíme? :-)

Hoax:

"Zároveň je otázkou, jestli by na takové řešení přistoupili lidé, kteří dnes odmítají očkování otestovanou vakcínou, u které jsou rizika o mnoho řádů nižší, než je tomu u prodělání nemoci."

Fakt je, že sa AstraZeneca zbavuje zodpovednosti za prípadné negatívne dlhodobé účinky, čím priznáva, že neručí za bezpečnosť vlastnej vakcíny. Tak vakcínu, za ktorú výrobca formálne neručí, si môže chcieť nechať pichnúť buď hlupák, alebo zúfalý človek (pravdepodobne z vysoko rizikovej skupiny).

http://www.prehladsprav.sk/spolocnost-astrazeneca-sa-zbavuje-zodpovednosti-za-vedlajsie-ucinky-vakciny-proti-koronavirusu/5544

Tých rýchlokvasených vakcín sa skôr treba báť.

Pokiaľ viem, tak vakcíny sa na možné vedľajšie dlhodobé účinky testujú roky, preto to zbavovavanie sa zodpovednosti.

Pár ďaľších odkazov na nebezpečnosť nedostatočne testovaných vakcín:https://slo.dailydosehealth.com/27354-evidence-mounting-for-link-between-narcolepsy-swine-flu-vaccine

https://www.pluska.sk/zdravie/prasacia-chripka-sposobuje-vakcina-narkolepsiu.html

https://www.biosferaklub.info/svedsko-zakazuje-povinne-ockovanie-aj-z-dovodu-vaznych-zdravotnych-problemov-deti-po-ockovani/

J. Gutvirth 22.10.2020 9:40

I přes to bude jakákoliv vakcína o několik řádů bezpečnější, než prodělaná infekce. Jde o to, že civilní soudy v mnoha anglosas. zemích by mohly i při jednom třeba jen časově souvisejícím problému se zdravím přisoudit miliardové odškodné (v jiné souvislosti se to už i stalo).