3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

MÉDIA: Radši krev než nudu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
kocour 16.5.2006 13:25

Jinak pokud jde o ten článek,

vtip je v tom, že jistý Hasenkopf by ten článek nikdy nenapsal, pokud by dospěl k názoru, že pravdu má ministr Němec, a nechal by Němce, ať si své nespravedlivé právo hájí sám. Ale protože jistý Hasenkopf  dospěl k názoru, že právo a spravedlnost jsou v dané věci za jedno a Němec porušil jedno i druhé, tak ten článek napsal.

O.K. 16.5.2006 13:51

Mám pocit, že ses patrně zbláznil.

Moji známí, a jsou mezi nimi i naši společní známí, tráví zhruba už rok tím, že se mě snaží přesvědčit, ať už na MSp, toho zmetka Němce a Katar zapomenu. Jestli si dovedeš představit, že by mě to i po roce tak žralo kvůli "odlišnému právnímu názoru", tak máš skutečně bujnou fantazii.

kocour 16.5.2006 14:05

Re: Mám pocit, že ses patrně zbláznil.

Já jen nějak nedovedu pochopit, jak někdo, kdo riskoval vlastní existenci jenom proto, že se mu nelíbilo, že "princ" unikne spravedlnosti, může dnes hájit převoz dvou dětí žijících 4 roky s matkou, bez varování, přes půl Zeměkoule a s dost drastickou exekucí, k otci, se kterým se ani nedomluví. Jen tak namátkou, jak asi bude vypadat jejich další jazykový vývoj ... nemyslím, jestli budou mluvit česky nebo espaňol, ale jestli se vůbec naučí pořádně mluvit.

Ty holky zprzněné "princem", těm v době, kdy byl ve vazbě, už nic nehrozilo, šlo jen o to, jestli bude nebo nebude potrestán. Ale u té Argentiny jde o další vývoj a výchovu dětí, které netuší, která bije a co s nimi bude dál.

LOJR 16.5.2006 7:13

Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

"Reportéři ČT", to je přímo esence kritizovaného fenoménu. Včerejší "reportáž" o nešťastné matce, která před několika lety unesla své děti před jejich pokrevním otcem na druhý konec zeměkoule, řadu let úspěšně blokovala možnost jejich návratu domů do Argentiny, když bylo konečně pravomocně rozhodnuto, ztropila šílenou scénu a poté ještě dceru znovu unesla z argentinské ambasády. Kdo by snad myslel, že kritizována bude hysterická a nesoudná matka, šeredně by se pletl. Kritizováni jsou zlí vykonavatelé, zlé soudy a nepřímo i zlý otec. Nejvíc mne dostal záběr matky volající otci dětí na záznamník a prosící o možnost rozhovoru s dětmi. Kolikrát si za ty roky tohle prožil otec, redaktory ČT samozřejmě nezajímá. Jedno pozitivum ale tohle všechno má - je to poznání, že hlouběji už ČT klesnout snad ani nemůže.  

Andy 16.5.2006 7:37

Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

Lojre, vy jste opravdu extrémně šílený exemplář. Co o tom případu víte ? To, co bylo v médiích ? Dokážete si vůbec představit, že byste jednou v životě byl objektivní a přestal z našich mizerných soudů dělat Bohy ?

Mimochodem, ta reportáž jen potvrzuje, jak blbý nápad je brát si za muže ( ženu) cizince.

Ovšem, s Čechy to taky člověk nevyhraje, protože pitomec, který bez jakýchkoli informací odsoudí mámu a fandí tátovi, jen proto, že je to chlap, to je taky zoufalství.

Hysterická a nesoudná matka, která ztropila šílenou scénu- co s vámi dělala vaše matka, že z vás vyrostlo takové monstrum ?

Netřeba 16.5.2006 7:44

Re: Re: Proč monstrum?

LOJR jen popsal, co viděl v novinářsky pojatém  (a tedy zcela jistě neobjektivním)  případu, který bych nazval  "Poznaly dětičky matičku po hlase, poznaly a plakaly."

Andy 16.5.2006 7:48

jen jsem popsala,

co jsem četla v lojrovsky pojatém, zcela evidentně subjektivně pojatém komentáři, který bych nazvala : "Zní hlasy soudních znalců...";-P

kocour 16.5.2006 9:32

Re: Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

Jako právník máte jistě jakousi povědomost o Úmluvě o právech dítěte, č. 104/1991 Sb.

Tam se jasně v čl. 3, odst. 1 praví: "1. Zájem dítěte musí být předním hlediskem při jakékoli činnosti týkající se dětí, ať už uskutečňované veřejnými nebo soukromými zařízeními sociální péče, soudy, správními nebo zákonodárnými orgány."

Ergo je úplně jedno, co se stalo před čtyřmi lety, je jedno, kdo má na děti větší "právo" (btw, děti jsou věci?), je jedno, co si jejich rodiče udělali, podstatné je, co je lepší pro ty děti. A pokud soud nebyl ani v takovéto kauze 4 roky schopemn hnout prdelí a rozhodnout, děti jsou tady dávno zvyklé, mají tady zázemí, na otce zapomněli a navíc neznají jeho jazyk a on jejich, je evidentní, jak měl soud rozhodnout. Nějaká práva rodičů by nastoupila až jako sekundární kritérium.

Ten soud si minimálně měl zjistit, co chtějí ty děti, a už vůbec je nikdo neměl vzít matce a posadit rovnou do letadla. To je poznamená na celý život a já si kladu otázku, jestli tady nespáchal soudce či exekutoři nějaký trestný čin.

Jinak jsem si opět potvrdil, jak moc Vám chybí cit a empatie.

kocour 16.5.2006 9:35

Patří Lojrovi

... to ta vlákna.

Andy 16.5.2006 9:51

Re: Re: Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

no, kromě citu a empatie ještě pár dalších lidských vlastností, včetně slušnosti.

kocour 16.5.2006 9:36

Re: Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

To je dědičný.

orso 16.5.2006 10:25

Re: Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

Nevím, co o případu ví LOJR, jde spíše o to, jak se ČT předvedla. Zcela jednostranný pohled očima matky, 1/2 příběhu, který, aby byl celý, musel by dát srovnatelný prostor pro prezentaci pohledu ze strany otce. To se ale asi nestane, takže informační hodnota "0". Řízená antická tragédie, dojič slz. A třeba má ta matka "pravdu", ale o to nejde. Řeč je o ČT. Touto "reportáží" asi vyvolala více otázek než odpovědí. A možná že o to šlo. V tom případě to ale hraničí s hyenismem...

Milý Lojre, 16.5.2006 9:33

Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

žvaníš. V žádném případě nejde o únos. Děti nebyly pravomocně svěřeny do výchovy žádnému z rodičů, tudíž na ně měli oba stejné právo. O tomto případu vím jen to, co ukázala televize, nicméně mě poněkud zaráží, že naše soudy šmahem vydávají děti do ciziny, ale opačné případy neznám.

O.K. 16.5.2006 10:30

Taky si to nastudujte

Sdělení MZV č. 34/1998 Sb.,  Haagská úmluva o občanskoprávních aspektech mezinárodních únosů dětí:

Přemístění nebo zadržení dítěte se považuje za protiprávní, jestliže:a) bylo porušeno právo péče o dítě, které má osoba, instituce nebo kterýkoliv jiný orgán buď společně, nebo samostatně, podle právního řádu státu, v němž dítě mělo své obvyklé bydliště bezprostředně před přemístěním nebo zadržením,

Podle této úmluvy matka skutečně děti protiprávně unesla do ciziny. Úmluva má přednost před českým Zákonem o rodině a LOJR nežvaní. Unesené děti jsou podle ní předávány jak do ČR, tak z ČR, a to že Vy osobně žádné případy neznáte, není rozhodující. Namáhal jste se někde si to zjistit? 

Andy 16.5.2006 11:09

Re: Taky si to nastudujte

O.K., jestlipak jste si přečetla doják Bez dcerky neodejdu ?

Ten doják je realita. Takže v českém pojetí by paní dojela statečně do ČR a tam by jí OK dceru zase sebrala a poslala zpátky.

Nejsem blbá a chápu, že to není tak jednoduché a otcové mají práva jako matka a vůbec. Dokonce na mne zas ty slzy v tývý tak moc nepůsobí.

Ale že naše soudy fungují laxně, pomalu, formalisticky, objektivita je zcela neznámý pojem a celá jejich úroveň stojí zaprd, to je prostě fakt.

Andy 16.5.2006 11:17

Re: Taky si to nastudujte

a docela by mne zajímalo, zda jste si někde nastudovala, že žena, která uteče od manžela, s malými dětmi,  přes půl země, pravděpodobně nějaký závažný důvod měla. Milenec to zřejmě nebyl.

ptakopysk 16.5.2006 11:33

Re: Re: Taky si to nastudujte

no já bych si tipl, že tím závažným důvodem klidně mohlo být co nejvíce citově zranit bývalého druha. Tedy dát mu ten rozvod sežrat i s chlupama. Takovejch lidí běhá po světě, že by jeden nevěřil...

Andy 16.5.2006 11:37

Re: Re: Re: Taky si to nastudujte

ptakopysku, jeden dotaz- jste rozvedený ? ;-)

ptakopysk 16.5.2006 12:21

Re: Re: Re: Re: Taky si to nastudujte

ne jsem již desítky let ženat. Dle názoru mé nejdražší dokonce šťastně ženat. Ale za ta léta jsem poznal pár lidiček, kteří si takto vyřizovali mezi sebou účty. Trochu smutno mi bylo, byť jako nezúčastněnému divákovi

kocour 16.5.2006 9:40

A ještě poslední poznámka:

Pokud matce berou děti, pak považuji za normální, že je hysterická. Kdyby nebyla, byla by jako matka evidentně v nepořádku.

Andy 16.5.2006 11:12

Re: A ještě poslední poznámka:

no, evidentně tu máme potenciální matky, které s úsměvem odevzdají dítě a řeknou mu: miláčku, už tě nikdy v životě asi neuvidím, ale to nevadí, budeš se mít dobře- načež s ledovým klidem odejdou domů zlikvidovat dětský pokoj a vygruntovat koupelnu.

O.K. 16.5.2006 12:13

Andy,

opravte mě, jestli se mýlím, ale nebyla ta exekuce v Česku prováděna právě na žádost otce, který se odmítl smířit s tím, že svým dětem nesměl říct ani to? Čili, nebyla to jenom reakce na to, že právě jemu ty děti byly vyrvány?

Děti mají DVA rodiče. A není důvod, proč by se otcové měli se ztrátou svých dětí smiřovat s úsměvem a jenom matky jí oprávněně želet.

Andy 16.5.2006 12:19

Re: Andy,

škoda slov. Až vám některé věci dojdou, tak mi dejte vědět.

krtek 16.5.2006 17:47

Re: Přesně, včera to bylo nádherně vidět ve snad nejprofláknutějším pořadu ČT.

Ano, pane kolego, máte pravdu. Kdo o předvedeném stavu reportáže rozhodl měl by být minimálně "popotahován", neboť reportáž byla naprosto neobjektivní a vlastně pohledem jedné strany. A ani nebylo řečeno vše co s tímto případem souvisí a bylo uveřejněno v tisku. Že by v televizi stále řádila nějaká stará struktura, která obdobné pořady točila již před rokem 1989 nebo její synáček či holčička ? To snad né, ale je to tehdejší tvorbě sakra podobné !

R 16.5.2006 7:00

Jak víte

že to byl skutečně Randák?

Netřeba 16.5.2006 6:39

Randák to mohl udělat jako Karel Kryl.

Když už po něm po srpnu 68 docela "šli", ale ještě nebyla všem začínajícím normalizátorům známá jeho tvář.  To takhle přišel na pódium mladík s kytarou a pravil: "Dnes vám tady měl hrát Karel Kryl. Ten se ale bohužel nedostavil, tak vám místo něho budu hrát já."  A spustil Bratříčka.

Takže Randák měl přijít před novináře a říct: "Dnes zde měl být vyznamenán Karel Randák. Ten se  . . . ."

vloula 16.5.2006 6:07

Škoda, že Randák i president neprojevili dost humoru

a ne jmenování generálem nepřišel místo Randáka nějaký dvojník, pokud možno co nejvíce odlišný od skutečného Randáka, něco jako Hrbáč.

kocour 16.5.2006 9:51

Re: Škoda, že Randák i president neprojevili dost humoru

A jak víte, že nepřišel?