30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

HISTORIE: Zapomenutí Češi

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 20.2.2009 13:00

Re: A s potlačováním

Troubo, celý národ, celé české země byly tehdy na maršálka Radeckého z Radče hrdé! Nebyl rozpor mezi širší a užší vlastí. Přečti si o tom aspoň něco základního... Jo, tobě je všecko  j a s n é . Tó jo. Závidím... historik

Antonín Hrbek 20.2.2009 7:45

Nejvíce Češi ukřivdili

K.H.Frankovi a Reinhardu Heydrichovi.

Buďme ale objektivní - typickým chováním Čechů je skutečně bourání pomníků a přepisování čítanek. Za husitství na to doplatila doba Karla IV, za monarchie na to doplatilo husitství,za první republiky doplatila na to monarchie, za socialismu doplatila na to první republika, po roce 1989 na to doplatil socialismus.

huhu 20.2.2009 9:11

Re: Nejvíce Češi ukřivdili

vy přisuzujete "Čechům" konání, které ve skutečnosti prováděla okupační moc. Kdy sami Češi ve svobodné době (tedy ne kolaboranti s okupanty) bourali pomníky TGM či Husa nebo Beneše a přepisovali dějiny ? V paměti národa jsou jeho hrdinové i kolaboranti dosti trvale a známi.

vita 20.2.2009 9:31

Re: Nejvíce Češi ukřivdili

Ne, Češi (podle vás okupační moc) bourali pomníky Švermovi a jiné.

Jakub S. 20.2.2009 13:08

Re: Nejvíce Češi ukřivdili

A Švermova pomníku je škoda?

Ujišťuju vás, že ani umělecky vůůbec žádná, prosím. Natož jako památky na poslušného promoskevského aparátčíka.

VLK 20.2.2009 15:10

Re: Nejvíce Češi ukřivdili

Ale toho Radeckého zbourali bez jakéhokoli tlačení zvenku.

VLK 20.2.2009 15:19

Re: Nejvíce Češi ukřivdili

No, s tím husitstvím a monarchií jste to vzal poněkud zhurta. Pět set let takhle shrnout do jedné věty.

Po radikálním husitství přišlo umírněné husitství a jednota bratrská, kteří svorně s českými katolíky odstavili radikální husity, pak čeští katolíci společně s katolíky ostatními odstavili ostatní náboženské směry, pak němečtí katolíci odstavili Čechy za opětovné povolení ostatních náboženských směrů a až poté se čeští katolící i evangelíci i bezbožníci shodli na tom, že nejlépe bude odstavit všechny Němce a Habsburky a monarchii přidali jako nášup.

Petr Kohout 20.2.2009 7:43

Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

a) vyhnání Čechů z pohraničí, b) povraždění Židů v pohraničí. Je logické, že Češi, kteří v pohraničí zůstali, museli mít na zdější sudeťáky opravdu úzké vazby.

Jinak - kdyby sudeťáci nerozbili republiku, chránilo by je československé četnictvo a armáda a žádná Rudá armáda ani Revoluční gardy by v pohraničí řádit nemohli. Mimochodem - jeden z hlavních důvodů odsunu bylo i to, že po vyvraždění Lidic a Haydrichiádě (to bylo vraždění Čechů v Čechách a na Moravě) byla nenávist proti sudeťákům taková, že by četnictvo (a kde vzít četníka, kterému sudeťáci někoho nezavraždili) je před oprávněnou nenávistí českého národa neubránilo..

j 20.2.2009 7:49

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Jak jednoduché. Co takhle kdyby nezabili Heidricha nemuseli byt Lidice a Léžáky

Anubis 20.2.2009 8:06

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Opravdu jednoduché. Heidrich tu neměl co dělat. Zdaleka nešlo o Lidice nebo Ležáky. To jsou hlavně symboly. Historické data zvláště u Ležáků jsou daleko složitější, než stupidně říct, že za jejich vypálení mohlo zavraždění Heidricha.

j 20.2.2009 8:20

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Tak jsem se asi spletl, že Lidice kvůli Heidrichovi vypálili a obyvatelstvo povraždili.:-D

Anubis 20.2.2009 8:36

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

No to jste se opravdu spletl, koukněte se do historie, i tady na Neviditelném psovi o tom bylo pár článků a diskusí, Nejde to na pár řádcích přesně popsat. Že nejdřív byl zastřelen Heidrich a pak vypáleny Ležáky pravda je, ale historické souvislosti jsou daleko složitější. Telegraficky, tragédie Ležáků souvisí s činností partyzánských skupin v okolních lesích.

j 20.2.2009 8:58

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Mám pocit, že jsem psal Lidice.

Anubis 20.2.2009 9:33

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

My dva si neporozumíme. Já vidím napsané Lidice a Ležáky. Pak jste začal psát v tichosti, že jen Lidice. Ale ty Ležáky jste nijak neopravil. Ale nechte to být. Mě nejde o slovíčka. Pro mě je pobuřující fakt, že lidské oběti jsou dávány jen do souvislosti se smrtí Heidricha. Jasně, Lidice byly nacisty propagandisticky využity. Ale není to tak, jako kdyby se před tím nepopravovalo. Lidé před i po atentátu bojovali. Nezlobte se, pro mě je to vaše původní tvrzení bestiálně zjednodušené.

Schumacher 20.2.2009 17:04

Jenže Anubis psal Ležáky.

Nějaké prblůémy s chápáním textu ?

Ron 20.2.2009 12:26

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

krucinál, to se nedá číst ty komentáře...

člověče Anubisi, něco si o historii přečtěte... Žádný partyzánský skupiny, v Ležákách našel útočistě Jiří Potůček, krycím jménem Tolar, radista skupin Silvera,B a Anthropoid. Jeho kamarádi padli v kostele v Praze a jeho samého zastřelil český četník, když přespával vyčerpaný v lesíku u Rosic nad Labem, dnes součást Pardubic. Má v dodnes existujícím lesíčku pěkný pomník.

A Heidrich se správně píše  Heydrich !!!

Mirek F. 20.2.2009 8:55

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Jasně, nebo žádný (od)boj proti Hitlerovi a nemusela být žádná válka, že?

Petr Benes 20.2.2009 11:10

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

zabiti Heydricha byl zasluzny cin a tezko posuzovat, kolik se tim zachranilo lidi. Myslim, ze pres vsechny represe je to daleko v plusu.

VLK 20.2.2009 15:08

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Celý teror Heydrichiády připravil už samotný Heydrich, jen ho měl trochu více proložený kostkami cukru mezi tím bičem. To, že ho musel realizovat až Frank sám po Heydrichově smrti, to byla jen shoda náhod. Exemplární skupinové tresty až po vypálení celých obcí byly plánovány už Heydrichem.

chk 20.2.2009 9:26

Re: Naučte se historii - první co sudetští němcu udělali, bylo

Vy jste to vyhnání Čechů z pohraničí Petře sám zažil.....? Nebo to znáte jen z TV seriálů?

ranbow 20.2.2009 7:11

možná že jste si odpověděl sám

Když jste použil termín čítankové čistky - ergo čítanky slouží k čemu? K podrobnému naučení všech známých historických událostí, faktů, jmen, charakteristik a dat (plus několik různých výkladů událostí) , a nebo k základnímu celkovému obrazu našich dějin?. Vzpomínám si, jak jsme za mého mládí slabikovali oslavné články o tom jak v šeřících přijely sovětské tanky osvobodit naší republiku. Obraz který ten zkrácený výklad byl jasný - Němci a fašisti jsu ti zlí, Rusové a Slovanské národy dobří, válka je špatná, kdo jí rozpoutá musí být poražen a potrestán. Jejda, vykřiknou dnešní kritici a odbornící, všechno špatně - komunistické Rusko i fašistické Německo byly totalitní státy, ale všichni za to nemohli, byli i antifašisté, a antikomunisté, nakonec dneska je Německo náš nejbližší obchodní partner, tak ho nesmíme moc urážet vzpomínkami na minulost, radši se budeme ve škole učit jména těch německých antifašistů... Sranda že ano? A to mluvím o krátkém úseku našich dějin. Když si uvědomíte, že ty dějiny se rok za rokem prodlužují, tak nastávají problémy jak to stále se rozšiřující učivo narvat do stejné školní ocházky, a přitom nezapomenout na nikoho kdo si to v historii zasloužil. Máte nějaký nápad?

rolandszewczyk 20.2.2009 7:15

Re: možná že jste si odpověděl sám

po tisícikráte opravuji ,že fašistické německo nikdy neexistovalo a že bolševické hordy a dekadenti nás neosvobodili nýbrž dobyli a obsadili

Danton 20.2.2009 7:32

Re: možná že jste si odpověděl sám

Nejste nemocen ?

Poklop 20.2.2009 7:45

Re: možná že jste si odpověděl sám

Bože,to je idiot.Tatíček Hitler to jistě s námi myslel dobře.

rolandszewczyk 20.2.2009 7:45

Re: možná že jste si odpověděl sám

ano,klátí mně chřipka,to nic ale nemění na faktu,že německo bylo socialistické od roku 1933 až do roku 1945,a část  německa i do nedávne minulosti,součastnost raději nebudu komentovat,,,,,no a pokud si myslíte,že nás bolševicko-mongolské hordy se svou ideologii prosazování světové proletářské revoluce silou osvobodily v květnu 1945,tak si to myslete,ale neříkejte o ostatních ,co si to nemyslí,že jsou hlupáci

Poklop 20.2.2009 7:52

Re: možná že jste si odpověděl sám

Kde by Slované byli,kdyby fašouni vyhráli válku?Dopadli by jsme jako Židé.

JoJo 20.2.2009 8:11

Re: možná že jste si odpověděl sám

Nic proti, ale kde jsme byli pomalu půlstoletí po válce?

Mirek F. 20.2.2009 8:47

Re: možná že jste si odpověděl sám

V ....., ale pořád to bylo nesrovnatelně lepší, než kdyby Hitler vyhrál. Socík byl v tomto případě klasické menší zlo.

Poklop 20.2.2009 8:08

Re: možná že jste si odpověděl sám

Tě bolševickým-mongolským hordám a Američanům můžeme být vděční,že nás zbavili těch vaších miláčků.Pozdější vývoj je už jiná kapitola.A díky vaším miláčkům se Stalin dostal do Evropy.

j 20.2.2009 8:21

Re: možná že jste si odpověděl sám

Fašoun nebo bolševik každý si může vybrat. Pro mě je to jeden stejný ksindl