1.5.2024 | Svátek práce


Diskuse k článku

GLOSA: Pochybné biopotraviny

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
. 8.6.2006 6:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bjorn Lomborg neji maso a co I. Brezina

Ale zase si o sobě neděláte iluze, to je moc dobrá vlastnost;-D

Ivan Brezina (original) 8.6.2006 11:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bjorn Lomborg neji maso a co I. Brezina

Muj klon ztraci soudnost a s ni i duveryhodnost. Opravdu si mysli, ze nejaky soudny clovek sam o sobe tohle napise? Klon asi nebude prilis inteligentni, kdyz se takhle sam odkopava:-))

Sch.glosátor 7.6.2006 13:23

Biopotrava je především lahůdkové papu.

Skutečná biopotrava. Vajíčka od domácích hrabavých slepic, čerstvé mléko od pasoucí se kravičky, domácí sýr, to jsou lahůdky. Nepodtržená rajčata, zralé jahody, broskve  a ne košťál...Ne ta průmyslová výroba ze supermarketů.

76house 7.6.2006 13:44

Re: Biopotrava je především lahůdkové papu.

Naprosty souhlas. Cerstve nadojene je nad vsechny mineralky nejen v teto diskuzi. Jen na to musi byt uvykly zaludek:)

kmič 7.6.2006 14:44

Re: Re: Biopotrava je především lahůdkové papu.

Ano. Já mléko nesnáším, takže mi může být ukradené to ze supermarketu i to bio.

76house 7.6.2006 15:02

Re: Re: Re: Biopotrava je především lahůdkové papu.

Pravda, kazdy je jiny a zalezi na zvyku. Taky mam par znamych, povetsinou z vetsich mest, kteri mleko vubec nepijou, nebo - v horsim pripade - jsou na nej alergicti.

HonzaM 7.6.2006 15:26

Re: Biopotrava je především lahůdkové papu.

jenže to, co popisujete, je obecně "domácí" potrava. BIOpotrava je potrava, která má RAZÍTKO osvědčující, že těm slepicím nikdo nehodil necertifikovaná kolínka od oběda nebo kus tvrdého necertifikovaného chleba, kravička se pásla na certifikované louce kam ne nedostal postřik z vedlejšího pole, domácí sýr nebyl ochucen pažitkou ze zahrádky, která není certifikována jako BIO, ....

R 7.6.2006 15:43

Re: Re: Biopotrava je především lahůdkové papu.

A za každý takový certifikát si někdo vyúčtuje pěkně mastné peníze, takže z toho má nakonec bioživnost

76house 7.6.2006 15:57

Re: Re: Re: Biopotrava je především lahůdkové papu.

Konkretne v CR provadi certifikaci biopotravin (v podobe definovane zakonem) neziskova organizace KEZ (Kontrola ekologickeho zemedelstvi). Zadarmo to samozrejme neni, ale hadam ze v napr. celkovych nakladech na provoz ekofarmy se to ztrati. Jinak existuji ruzne bio-znacky, napr. PRO-BIO, kterou mohou pouzivat clenove Svazu ekologickych zemedelcu CR pri splneni urcitych pravidel.

Stredocech 7.6.2006 11:45

Jinak, ovoce a zelenina z vlastní zahrádky má jednu výhodu,

u velkopěstitelů stěží dosažitelnou. Broskev si můžete ze stromu utrhnout v okamžiku, kdy je právě zralá, což sadař nemůže.

Při výrobě některých vín se ale opravdu sklízí hrozny po částech, tak jak dozrávají, pokud dáte 1200 Kč za půllitrovou láhev, dostanete to i s certifikátem.

Stredocech 7.6.2006 11:40

Různí "aktivisté" vytvářejí mylné mínění, že "přírodní" = dobrý

a "nepřírodní" špatný. Nicméně, zdravotní stav populací v minulosti této zažité představě jaksi neodpovídá a dokonce tu byly hromadné otravy třeba toxiny na "přírodním" obilí. Důsledky špatných stravovacích návyků se neprojevovaly často jen proto, že postižený mezitím v relativně nízkém věku zemřel na něco jiného.

A pokud jdem do bližší minulosti, víte třeba, jaké složení má svinibrodská zeleň, doporučovaná pro postřiky ještě v sedmdesátých letech?

terra 7.6.2006 12:18

Re: Různí "aktivisté" vytvářejí mylné mínění, že "přírodní" = dobrý

Ano, je to dost komplikovaná sůl vznikající reakcí arsenitanu sodného, octanu sodného a CuSO4. Opravdu velmi nejedlé:-(

terra 7.6.2006 12:21

Re: Re: Různí "aktivisté" vytvářejí mylné mínění, že "přírodní" = dobrý

Ještě dodám - tak MOC nejedlé, že skoro váhám, jestli ta věc k postřikům nebyla spíš jen zelená skalice nebo bordeauxská jícha. Taky nic moc, ale není v tom alespoň arsen...

R 7.6.2006 12:25

Re: Re: Re: Různí "aktivisté" vytvářejí mylné mínění, že "přírodní" = dobrý

bordeauxská jícha je směs hydroxidu  a uhličitanu měďnatého a síranu vápenatého. Neboli roztok modré skalice, síranu měďnatého "neutralizovaný" hašeným vápnem neboli směsí hydroxidu a případně uhličitanu vápenatého.

aida 7.6.2006 12:34

R, zdravím!

Ráno jsem do diskuse k článku nakoukla a když jsem uviděla Vás, říkala jsem si, díkybohu, o kvalifikovanou osvětu je postaráno.;-):-)

A vítám i terru, pravděpodobně další profík. Pánové, držte se! Nakouknu až večer, teď bohužel nestíhám. 

R 7.6.2006 12:46

Re: R, zdravím!

Taky zdravím.

terra 8.6.2006 11:11

Re: R, zdravím!

Díky, rovněž zdravím Aidu. Jsem tu řídký host (diagnóza:workoholismus), ale budu se snažit:-)

terra 8.6.2006 11:15

Re: R, zdravím!

A, příspěveček někam zmizel... Ale byl slušný, přísahám! Jan jsem chtěl pozdravit Aidu, jsem tu řídký host (diagnóza: workoholismus) a tak se patří být zdvořilý k dámě:-)Krásný den.

terra 8.6.2006 11:20

Re: Re: R, zdravím!

Nezmizel;-€Už i ten stroj si ze mě utahuje...

terra 8.6.2006 10:53

Re: Re: Re: Re: Různí "aktivisté" vytvářejí mylné mínění, že "přírodní" = dobrý

Ano, vím - jen jsem se s "postřikem svinibrodskou zelení" setkal poprvé a dost jsem se vykulil. Takže jsem jaksichtěl zdůraznit, že ani zelená skalice není nic moc, ale arsen je opravdu příliš:-)Nic dalšího. Krásný den.

Ivan Brezina 7.6.2006 11:29

A.S. Pergil

Aha, on uz tu o tech mykotoxinech psal pan docent Simunek... Je proste rychlejsi, ale aspon nevypadam ze jsem si to vymyslel:-))

aida 7.6.2006 12:18

Re: A.S. Pergil

Tak on pan docent už podle toho přeci má i nick.;-) A taky jeho pan otec, ten se na to specializoval...

Ivan Brezina 7.6.2006 11:15

Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

Prodejci biopotravin casto tvrdi, ze jsou zdravejsi nez klasicke potraviny (priklad: http://www.priroda.cz/clanky.php?detail=506). Pravdou je pritom presny opak. Rada vedeckych studii prokazala, ze biopotraviny obsahuji vyssi mnozstvi mykotoxinu nez klasicke potraviny:

http://www.agronavigator.cz/ekozem/default.asp?ids=902&ch=94&typ=1&val=17618

Duvodem je fakt, ze biozemedelci nepouzivaji pripravky proti plisnim, ktere mykotoxiny vytvareji. Mykotoxiny jsou pritom nesmirne nebezpecne latky s prokazatelne kancerogennimi ucinky. U konvencnich potravin je riziko konraminace mykotoxiny o rad nizsi a jeste bezpecnejsi jsou v tomto ohledu GMO potraviny. Plisne, ktere mykotoxiny produkuji, totiz rostliny napadaji nejvic po napadeni hmyzimi skudci, kteri narusuji rostlinna pletiva. GMO rostliny jsou vymyslene tak, aby hmyzu samy odolaly.

Em 7.6.2006 11:27

Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

Pane Brezina, trochu "penicilínu " vám nemůže uškodit už vzhledem k tomu, že člověk je na to trénovaný pěknou dobu. Zbytky chemie se vám zdají chutnější? Copak nového na maximu:-)?

Ivan Brezina 7.6.2006 11:37

Re: Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

chut je zcela subjektivni parametr, neda se merit a kvantifikovat. mykotoxiny merit lze. a pokud tvrdite, ze neskodi, proste o nich nic nevite a jen tak placate. pokud mi neverite, prectete si o nich neco. treba z toho odkazu, ktery jsem vlozil do dveho komentare

Em 7.6.2006 11:45

Re: Re: Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

To je úhyb stranou. Přečtěte si to ješt jednou. Nepíšu nic o tom že je to neškodné. Jen dávám na výběr, jedno nebo druhý. S tou chutí to bylo obrazně, ale to vy víte. Jedno nebo druhý na chuti nepoznáte. Ale až budu potřebovat PR, tak to jste ten správnej kůň.

Ivan Brezina 7.6.2006 11:50

Re: Re: Re: Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

nedavate na vyber nic, proste tvrdite, ze mykotoxiny (ve vasem podani "trocha penicilinu") "nemuzou skodit". prominte, ale to je proste z odborneho hlediska blbost. proc do toho michate PR fakt netusim

Em 7.6.2006 11:58

Re: Re: Re: Re: Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

Škoda času.

vita 7.6.2006 12:42

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

Můžete mi objasnit VÁŠ smysl věty: "Pane Brezina, trochu "penicilínu " vám nemůže uškodit už vzhledem k tomu, že člověk je na to trénovaný pěknou dobu".

MŮJ je ten, že nám plísně (ve vašem podání "penicilín" nemohou škodit. VY jí dáváte evidentně jiný smysl - jaký, prosím?

Em 7.6.2006 12:53

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Biopotraviny jsou podvod a skodi zdravi

Bohužel jsem na odchodu takže není čas, snad zítra u tohoto článku. Zkuste nadsázku nebo legraci, třeba to dojde;-). Ale co můžete čekat po větě, že "je to podvod a škodí to zdraví" Pan Brezina je zručný agitátor, zatím doporučuji jeho dnešní článek na BL. (-.-)