22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Minutus 25.5.2009 9:49

Re: Kazdy les se dokaze vylecit sam

Taky si myslím. Je to moc dlouho.

Minutus 25.5.2009 9:48

Re: Jací odborníci to řešili v minulých tisíciletích ?

Prolobovaná těžba je problém.

Schumacher 25.5.2009 9:45

Re: Podíl lesů v ČR roste !

Ano. Oslabené stromy ponechat, zdravé vykácet....

Schumacher 25.5.2009 9:44

Jací odborníci to řešili v minulých tisíciletích ?

Bylo tu hustě zalesněno a ani v nejstarších písemnostech není zmínka o kůrovcové kalamitě. Pak člověk začal v přírodě hodpodařit. Změnil původní složení lesa a vysadil jehličnaté monokultury. Ano, právě ty Šumavské hvozdy. Aby měl stavební dříví a dříví pro průmysl. V lesích hospodařil, těžil a vysazoval. Pak byla vyhnána podstatná část obyvatel a pohraničí zpustlo. Políčka začala zarůstat náletem  a v lesích se přestalo hospodařit. Začaly problémy s kůrovcem. Na konci dvacátého století začali Šumavě vládnout ochranáři. Čím více vládnou, tím je stav lesa horší. Co nezničí kůrovec, zničí nesystematická prolobbovaná těžba. Sejdete.li pár kroků z lesní pěšiny, hrozí vám vysoká pokuta. Co na tom, že nedaleko padly stovky zdravých vzrostlých stromů a kus lesa byl změněn v měsíční krajinu jen kvůli cestě pro těžkou mechanizaci. Pro lepší péči o les. Nejde jen o les. Staletí tamní toky sloužily pro dopravu dříví a pro jiný užitek. Perlorodka říční to vše přežila. Dnes jí údajně hrozí vyhubení od necitlivých pádel vodáků, jako by ti neměli jiný zájem než jimi rozrývat dno a otřískávat je o kameny. Nedivil bych se, kdyby Správa ŠNP uvalila i zákaz pohledu mimo značené cesty. Prý houba na kterou se podíváte, přestane růst. Sice je to pověra, ale.....

cb 25.5.2009 9:42

Kazdy les se dokaze vylecit sam

ale je otazka, jestli se nam takova lecba bude libit. Pro pani prirodu (kdyz uz ji chcete personifikovat) totiz neni sto, dveste let zadna doba a nejake holiny ji jsou sumafuk. Co si muzou dovolit v Kanade si nemuzeme dovolit v Cesku.

Jara London 25.5.2009 9:41

Re: Zdalipak si autor,

Jasoni, viditelně Vám chybí jedna zásadní schopnost - transformovat si sémantickou informaci na pragmatickou. Pro ty méně chápavé - nejen porozumět psanému textu, ale také pochopit jeho obsah.

jezek 25.5.2009 9:39

Re: Mají mandát

Ok. Ale trochu nesouhlasím s tou argumentací. Věcně argumentovat není potřeba kvůli melounistům. Ti jsou opravdu věřící a je to zbytečné. Věcně argumentovat je potřeba kvůli ostatním, aby se aspoň trochu zamysleli a ve volbách je poslali do propadliště dějin.

Lukas 25.5.2009 9:37

pane Drabek

Pane Drabek, pkuste si PROSIM precist neco z vyzkumu, ktery delali na Sumave biologove z JCU. Myslim, ze laicky srozumitelny souhrn byl v poslednim cisle casopisu Ziva.

Minutus 25.5.2009 9:36

Pravda bude někde uprostřed

Jak jedna tak druhá strana potřebuje zjevně korigovat extrémy. Ochranářům by mohlo dojít, že současný les není původní prales, který se vyléčí sám a  nechat ho proto sežrat kůrovcem asi moc nepomůže. Ovšem je samozřejmě potřeba zabránit těžebním choutkám různých subjektů, proto by asi bylo správné zlikvidovat takové oblasti tak, aby dřevo zůstalo na místě třeba řízeným spalováním.

xxxxKubeš 25.5.2009 9:33

Mám dojem

že největší škůdci jsou t.zv. ochranáři.

yt 25.5.2009 9:22

zeman

Máme čerstvého odborníka, který se proletěl nad Šumavou a bydlí v lese na Vysočině. Tak se na něj hned 2x odvoláme.

yt 25.5.2009 9:21

Re: Zdalipak si autor,

ROzčilujete se hezky, ale trochu mimo.

1/ I dožívající strom má semena, nebo odnože. 2/ Copak někdo kácí nepůvodní dřeviny mimo chráněná území?

honzak 25.5.2009 9:14

Re: Mají mandát

internetová diskuse NENÍ slušná společnost. Takže s vykáním zacházím jeko se šafránem. Příznivcům melounismu zásadně tykám (těm slušnějším), případně je nazývám velmi nevybíravými, až vševojskovými výrazy (ty fanatické), převedenými do takového tvaru, aby je automat nevymazal.

O stupni své vědomosti a nevědomosti jsem zatím celkem slušně informován zpětnou vazbou. Věcnost svých argumentů posuzuji sám s tím, že na melounistickou věrouku není nutné věcně arumentovat - ti pitomci jsou jen věřící, argumentům nepřístupní.

Ludva 25.5.2009 8:58

Proč pila ? Bobr to zvládne.

Hezky se daří stromům v Podyjí, kde je po stovkách okusují bobři - taky moudře pěstovaní "ochránci". Zajímavé, že nejvíce problémů mají právě chráněná území.

Minutus 25.5.2009 8:50

Re: Zdalipak si autor,

Jo, je to takový naivní blbec ze Zlatovlásky.

Minutus 25.5.2009 8:48

Re: Zdalipak si autor,

Pokud bychon vyšli ze složení lesa před 500 a více lety, je tu nepůvodní skoro všechno.

j 25.5.2009 8:45

Re: Lesníci jsou dobytek

Je vidět, že jste po takové cestě nikdy nešel , já bych tedy nikomu za tento počin ruce nelíbal, hlavně lesní cesta nevznikne díky tomu, že bude vysypána štěrkem. Do lesa se podle mě také nechodí kvůli vydlážděným chodníkům

Honza42 25.5.2009 8:43

Re: Lesníci jsou dobytek

Safra, zase reaguji na někoho jiného. Sypu si písek na hlavu a odcházím. Evidentně jsem zhulenej, ač fakt nevím čím.

Raul 25.5.2009 8:42

Podíl lesů v ČR roste !

Šumava je nešťastným příkladem iniciativ ekoaktivistů chránit vše ( tedy i oslabené stromy ) a bezohlednosti "tržních bolševiků" urvat co se dá ( vykácet to nejlepší ve velkém )než budou jakžtakž fungovat nějaká pravidla.

Honza42 25.5.2009 8:40

Re: Lesníci jsou dobytek

zk se omlouvám, spletl jsem si ho s původním příspěvkem. Pro j:  Kdyby mně někdo vyspravil lesní cesty kamením, tak bych mu líbal ruce a 3 denně se mu ukláněl k zemi. Já na to bohužel peníze nemám. Pokud to i porovnali (věc nevídaná), tak tam za pět let vznikne krásná rovná a pevná lesní cesta. Pokud vyžadujete pískovky, choďte do parku.

Jezek 25.5.2009 8:39

Re: Mají mandát

Ale jo, proč občas neudělat něco zbytečného. Takže za prvé s tykáním by měli ve slušné společnosti souhlasit obě strany. Za druhe, když chci diskutovat a tomu diskuze slouží, vyjadřuji se k tématu a argumentuji věcně. Pokud dělám něco jiného jen se odkopávám a dávám najevo svou nevědomost.

j 25.5.2009 8:30

Re: Co nezabil kyselý déšť, zabijí Zelení.

Kůrovci jsou tu odjakživa a stromy též. Za tohoto předpokladu si myslím, že to lesy vždy zvládly

j 25.5.2009 8:28

Re: Lesníci jsou dobytek

Podle vašeho předchozího příspěvku Honzo 42 si opravdu nevím co zase já si o vás mám myslet. Kápo v Osvětimi. Co takhle hřebík zezadu do hlavy? Zajimavá myšlenka, že státní lesy jsou soukromé, což je většina ale jinak hezkou procházku buď na navezeném štěrku( okolo hradu Buchlov nebo v rozježděném lese. Doufám, že jste spokojen se stavem

honzak 25.5.2009 8:25

Re: Mají mandát

i já qolbám chodím. A tykám komu chci. I když se to dotyčnému nelíbí. Zato jsem připraven vydržet libobolné nadávky. Asi tak.

zk 25.5.2009 8:24

Re: Zdalipak si autor,

Ano, o rezervaci, která byla založena, když už tam ty stromy rostly.

yt 25.5.2009 8:24

Re: Komunisti za 40 let nezrujnovali lesy

Když někodo pochválí komouše, hned čtenář s nevkusným nickem přispěchá se zdviženým palcem.

zk 25.5.2009 8:23

Re: dneska bude

to vy už toho figuranta děláte, že?

zk 25.5.2009 8:21

Re: Lesníci jsou dobytek

Vy asi neumíte číst, já si na nic nestěžuji, já jen konstatuji, že si někteří pletou pojmy, lesník není ten, kdo těží dřevo a nespíše upravuje ty cesty tak, aby po nich mohl lépe jezdit s technikou. Lesník není dřevař, "lesák" je hovorový výraz, který může znamenat jak lesníka, tak dřevaře. Naopak, já si uvědomuji, že vlastník lesa si cesty ve svém lese může upravovat podle své potřeby a na nic si ve svém příspěvku nestěžuji!!!!

zk 25.5.2009 8:17

Re: Zdalipak si autor,

Z hlediska stromu je to jedno? Jasně, "ochránce" přírody se rozhodl, tak ten strom usmrtí. A co takhle nechat ten strom dožít, nepůvodních stromů je, nejen u nás, mnoho. Takže podle vás všechny nepůvodní dřeviny zničit??? Vy jste magor, ne princ jasoň, takový kroužek kolem krku by měli udělat vám, z vašeho hlediska je to přece naprosto jedno:-/.

Honza42 25.5.2009 8:15

Re: Nepůvodní druh jsou především zelení.

Když mě by to bavilo víc tou motorovkou.