26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

DOPRAVA: Viník na hlavní

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
řidič 8.12.2007 9:09

blábol

Gentlemane,

Vy asi nemáte řidičák, že ano? Podle charakteru Vašeho příspěvku to vypadá, že Vy a to dotyčné hovado zjevně patříte do okruhu takových jedinců, co by nejraději zrušili i bodový systém, protože je to omezuje v jejich jízdě 70 nebo i  90kou v obci... Takové prasata ovšem nemají na silnici co dělat !!

IS 8.12.2007 9:20

Re: blábol řidiče

A jak má řidič odjinud vědět, jaká je povolená rychlost na hlavní ? Každému by mělo být vyměřeno podle zásluhy.  

stanley 8.12.2007 11:04

Re: Re: blábol řidiče

To snad by jste měl neprodleně vrátit řidičské oprávnění, pokud ho vlastníte. Říká vám něco označení obce?

horduch 8.12.2007 11:19

Re: Re: Re: blábol řidiče

i v obci jsou úseky se zvýšenou rychlostí

stanley 8.12.2007 11:52

Re: Re: Re: Re: blábol řidiče

Ano, jsou to však rovné a přehledné úseky a na vjezdech z vedlejší jsou Stop značky.

Sýček 8.12.2007 8:54

Povolená rychlost a přednost v jízdě

V naší obci je při vjezdu na hlavní silnici vidět necelých osmdesát metrů vlevo a asi šedesát metrů vpravo. Výjezd z vedlejši je v krátkém, prudkém kopci. Běžným řidičům vjezd na hlavní silnici trvá nejméně tři vteřiny (nejsme na žádné rally) a před tím se rozhlížejí. Máme ve vsi jednoho motorkáře (nejezdí na čopru) a ten onu rozhodující vzdálenost urazí za méně než dvě vteřiny. Řidič vjíždící z vedlejší silnice bezpečně dává přednost všem ostatním vozidlům, až na tohoto motorkáře, neboť jej nemá možnost vidět a to ani v případě, že by městský úřad dal na tuto křižovatku Stopku. Potíž je v tom, že tento motorkář počítá s tím, že má přednost v jízdě, nebrzdí vidí-li vjíždějící auto, ale naopak přidává. Řeknete mi, jak tomuto řidiči dát bezpečně přednost v jízdě. (Byl jsem očitým svědkem) Policisté už jej nejednou honili, a on pořádá po obci adrenalinový sport kdo uskočí dřív.

IS 8.12.2007 9:18

Re: třetí faktor

Existuje další vliv, který se opomíjí, a to konkrétní tvar  křižovatky. U nás bývalo místo označované jako  křižovatka smrti. Od změny dopravního značení a mírného  usměrnění nájezdů se tam už žádná dopravní nehoda nestala. Je to až neuvěřitelné.

JJ 8.12.2007 10:48

Re: Re: třetí faktor

Neuveritelne je, ze se stalo tolik nehod, nez tu krizovatku nekdo upravil.

nosáč 8.12.2007 8:29

Princip omezené důvěry

Při posuzování skutkového stavu  a  právní kvalifikace  dop. nehody, kdy jeden z účastníků jel příliš rychle a druhý (vyjíždějící z vedlejší)  nebyl schopen při tech. možnostech či vlastnostech  svého vozidla  zabránit nehodě, se lze opřít  o princip tzv. omezené důvěry. Jde tedy o to zda v dané situaci by bylo možno po řidiči, který jednal v souladu s povinnostmi a choval se přiměřeně a obvykle, vyžadovat   předvídání  excesu  jiného účastníka. Pro zajímavost uvádím, že v dobách kdy automobil byl na silnicích k vidění jen zřídka, se jednalo naopak o princip omezené nedůvěry. Rozhodnutí soudu je ale třeba brát tak, že náš systém neumožňuje precedentní systém  tedy tak říkajíc " jeden případ jako druhý". Každý případ je specifický

a od toho je soud aby posoudil a  nalezl  právo, byť se nám to mnohdy nezdá. Myslím, že je ale třeba aby ti , kteří mají pocit jakési "absolutní přednosti" pokud jsou na hlavní  silnici, že  né vždy je právo na jejich straně a oni to ustojí. 

IS 8.12.2007 9:32

Re: Absolutní platnost existuje

Řidič projede červenou, dojde k nehodě , ale on se bude hájit, že ten na hlavní jel rychle, což  znalec potvrdí. Jenže k nehodě by nedošlo při respektování semaforu.

JJ 8.12.2007 10:50

Re: Re: Absolutní platnost existuje

Myslim, ze v tomto pripade by akorat pobavil soud. Pokud by ovsem neslo o ridice zachranky. V takovem pripade by to ten ridic na hlavni mel dostat natvrdo.

nik 8.12.2007 8:17

Je to jinak.

Je to poněkud jinak: Nevyšší soud se neshodl se závěry předchozích soudů, že řidička je výlučným  viníkem nehody, a rozhodl v červnu 2007 usnesením 3 Tdo 593/2007 tak, že zrušil předchozí rozsudky a vrátil věc zpět Krajskému soudu v Ostravě, aby posoudil znovu vinu (nebo spoluvinu) řidičky. Skutečnému gentlemanovi by slušelo více fakt a méně bulváru.

MB. 8.12.2007 12:09

Re: Je to jinak.

A tohle byl odvolaci soud, cili volani po "zruseni" odvolacim soudem je trochu mimo.

Pavel72 8.12.2007 8:09

To muze napsat jenom hovado, ktere samo jezdi 100 tam kde nema

Jestli jel jako prase tam, kde se naprosto logicky da predpokladat 50 - tj. v obci neomlouval bych ho.

Zajimalo by me, jak by to bylo, mel v sobe par panaku. DOstal by dychnout a nikdo by se s nim nejspis nebavil, ale ze jel pan jako zvire (a to jezdi nekteri treba i 150), tak on za to vlastne nemohl.

Hans 8.12.2007 8:24

Re: To muze napsat jenom hovado, ktere samo jezdi 100 tam kde nema

Právě jde o to zdůvodnění soudu Kdyby totiž jel 100 nebo i více k nehodě by nedošlo. Víš!!!

IS 8.12.2007 9:22

Re: Re: rychlost 80 km

U nás v obeci je úsek s 80 km/hod. Jak to může řidič na vedlejší předpokládat?

Haui1 8.12.2007 20:11

Re: Re: Re: rychlost 80 km

Řidič musí předpokládat všechno. Kdysi jsem byl u rozboru dopravní nehody, kdy řidič automobilu "nezvládl řízení" a vyletěl ze zatáčky do polí a obrátil to na střechu. Dostal flastr a nepomohlo, že zatáčka byla opačně klopená. jeho rychlost nebyla nijak nepřiměřená, normální zatáčkou by projel bez ztráty kytičky. Ale měl prý předpokládat.;-(

Pišta 8.12.2007 8:05

Jízda po hlavní

Právo přednosti, je jistě jedním ze základních pravidel. Je ovšem třeba vzít také v úvahu, situaci na místě, kde došlo ke střetu. Někteří závodníci "svištící co to dá" , přes uzavřenou obec, neberou v úvahu, že aby jim někdo mohl dát přednost , musí je nejprve vidět. Těžko může dát přednost vozidlu, které je někde za zatáčkou. To je také hlavní důvod omezené rychlost v obcích. Z logiky věci vyplývá, že tam je hodně míst odkud může vyběhnout malé dítě, nebo přecházet babka s holí.. může tam stát popelářský vůz nebo couvat auto s uhlím. To jsou situace, které nejsou nic mimořádného. Závodníci je ovšem  v úvahu neberou. Jenže to jsou právě situace se kterými se musí počítat. V žádném případě netvrdím, že jde právě o tento případ, Jen si myslím, že se musí brát v úvahu i to, kde se nehoda stala, a to bohužel nikdo s diskutujících asi neví.

IS 8.12.2007 9:26

Re: a co lidský život ?

U  nás je nepřehledná křižovatka. Místní to vědí, ale tahanice o její úpravu se vlečou léta, stojí to peníze . Starosta se vyjádřl důmyxslně  - "no co, pošleme tam policajta a bude vybírat, obec vydělá". Úcta k životu žádná. Řidič nemůže přece vjet bezhlavě tam, kam nevidí, učilo se v autoškolách !.

Alfons 8.12.2007 7:32

Každý řidič na vedlejší přece ví,

jaká rychlost je povolená na hlavní na kterou vjíždí. A podle to se zachová.

IS 8.12.2007 9:14

Re: Každý řidič na vedlejší přece ví,

Asi to míníte ironicky, protože řidič na vedlejší, je-li to např. cizinec, vůbec nemusí vůbec vědět, jaká rychlost je na hlavní povolena.

JJ 8.12.2007 10:53

Re: Re: Každý řidič na vedlejší přece ví,

Pokud to nevi, tak nemuze predpokladat, ze jedou 50. Nicmene, pokud to vi, tak to predpokladat muze (alespon v danem soudnim rizeni). Celkem logicke.

Sýček 8.12.2007 14:35

To přece musí každý vidět.

V obci platí nejvyšší povolená rychlost 50km/h. Pokud je stanoveno značkou jinak, je na každé křižovatce tato značka umístěná znovu. Stejně by mne zajímalo, proč řidič jedoucí pohlavní se nevyhnul vozidlu, které zavazelo. Viděl ho prý na 200 až 250 metrů. Jeho pojišťovna by měla zahájit šetření, zda nejde o pojistný podvod - úmyslné poškození pojištěné veci.

ceskej Honza 8.12.2007 7:13

Autor to vidí spatne

Soud netrestá ridice na hlavní silnici proto, ze kdyby jel pomaleji, na místo nehody by doejel pozdeji. Tak pitomej snad zádnej soudce ani v CZ není. Soudce má dát a asi správne dal cást spouviny i ridici na hlavní silnici!  Sice kdyz nekdo dává prednost z vedlejsí silnice, a vidí v dostatecné vzdálenosti prijízdet auto, nemuze predpokládat, ze ho sestrelí 90. tkou v uzavrené osade!

vi 8.12.2007 7:11

Je povzbuzující vědět, že v nejvyšším soudu nejsou všichni idioti.

Obávám se, že v civilizované zemi jako je Německo, by Gentleman již dávno nevlastnil řidičský průkaz. Na takové co přemýšlejí jako on tady mají "idioten test". Domnívám se, že by neprošel.

honzak 8.12.2007 5:41

budiž řečeno, že

specielně ženský NEMAJÍ DOBRÝ ODHAD RYCHLOSTI. A to v celém rozsahu rychlostí. Přesvědčuji se o tom jak na kole, tak v autě. Ale dámské časopisy je přesvědčily, že mají jezdit asertivně a tak to dělají.

V konkrétním případě asi řidička měla hodně dobré známosti na hodně vysokých místech. Jsem zvědav, zda se vyskytne kauza, kde řidič, srazivší chodce ne přechodu "nemohl předpokládat, že ten chodec na přechod vstoupí takovou rychlostí".

I-Worm 8.12.2007 9:19

Re: budiž řečeno, že

řidič má dát přednost chodci, který hodlá vstoupit do vozovky. Rychlost chodců není omezena (ani v uzavřené obci, ani mimo ni). To Vám nějak uniklo.

Ladislav N. 8.12.2007 3:08

Řidič jedoucí rychle "jako prase" nemůže být posuzován jako nevinný, pokud mu z vedlejší silnice vjede do směru jízdy automobil...

...jehož řidič předpokládá, že za hranicí viditelnosti či v "bezpečné vzdálenosti" jede auto přiměřenou (tedy dopr. předpisy a značením omezenou) rychlostí.

Každodenně vyjíždím z vedlejší  (na okraji sídliště Brno-Líšeň) na hlavní čtyřproudou (2+2) silnici s "omezením" na 80 km/h, kde při hustším provozu a nedodržení max. rychlosti či zhoršené viditelnosti je výjezd velkým rizikem v situaci, kdy se hlavní zatáčí na obě stany výjezdu "za roh" a auta jedoucí extrémní rychlostí nemohou být vidět. Přestože se na tomto výjezdu stalo v posledních letech několik velmi vážných dopravních nehod, ouřadům ani policii to nestačí ke snížení max. rychlosti na 60 km/h. Na jiných, mnohem bezpečnějších úsecích v Brně je povolená max. 60 km/h, jsou umísťovány zbytečné semafory, které mimo špičku jenom brzdí plynulost dopravy. Asi mají "experti" na magistrátě selektivní vidění...

Brno se stalo za poslední léta (díky nesmyslné "regulaci" dopravy) dopravním Kocourkovem.

Ač neznám podrobné údaje z autorem uvedeného spisu, domnívám se, že posuzování situace soudem je zcela korektní a nedovedu si představit, že by dával za všech okolností absolutní přednost grázlům jenom proto, že jedou po hlavní. Pokud vím, např. v Německu je rychlost na dálnici neomezená, ale rychle jedoucí řidič nesmí ohrozit bezohlednou či nepřiměřeně rychlou  jízdou ostatní. A o tom je zřejmě i naše kauza.

kirast 8.12.2007 11:37

Re: Řidič jedoucí rychle "jako prase" nemůže být posuzován jako nevinný, pokud mu z vedlejší silnice vjede do směru jízdy automobil...

To se hned pozná, pan L.N. je brněnským patriotem. "Brno se stalo za poslední léta (díky nesmyslné "regulaci" dopravy) dopravním Kocourkovem". Jaképak "za poslední léta!? O hororové dopravní situaci v Brně jsme se dokonce učili na vojenské katedře již před více než třiceti lety! Jedinečný systém jednosměrných ulic jako největší dopravní experiment vysoké školy veřejné bezpečnosti či jak se to tehdy jmenovalo včetně možnosti totálního dopravního uzavření druhého největšího města v republice se snad neodehrál nikde jinde na zeměkouli, takže se z toho ježili vlasy i mimobrněnským vojákům z povolání ve vysokých důstojnických funkcích přednášejících na vojenských katedrách přepravu vojsk :-). Jinak ta Jedovnická, naprostý souhlas.

Nikeš 8.12.2007 1:14

Vyhláška mluví jinak

Dát předn ost v jízdě znamená podle vyhlášky o silničním provozu nesmět  OMEZIT ani OHROZIT vozidlo jedoucí po hlavní. tečka. nic o jeho rychlosti. ta paní vozidlo jedoucí po hlavní ohrozila dost markantně.