29.4.2024 | Svátek má Robert


Diskuse k článku

DOPRAVA: Silniční zákon po roce

Již léta nás média a někteří politici přesvědčují, že proti "vyspělým zemím" je u nás situace na silnicích neudržitelná - řidiči jezdí bezohledně a v důsledku toho je neúměrně vysoký počet nehod, zraněných a mrtvých.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
balthasar 27.6.2007 11:04

Re: Re: Re: Re: Re: Autor representuje chaos v hlavě řidičově - zrcadlový odraz chaosu ve státě.

Ne, ideálem je, abyste se konečně vyžvejk, kde se policii ten dohled nad stavebnim stavem ukládá. A jaký maj na jeho vynucení šance, maj zabásnout starostu nebo ředitele ŘSD?8-o

Ludek 27.6.2007 11:04

Re: ....

No ja bych radsi pocital s tim, ze ridici jedou bezpecne, ohleduplne a pokud mozno, tak i plynule. Nejak neverim tomu, ze dodrzovani zakonem stanovenych pravidel automaticky zaruci i bezpecnou jizdu. Priklad za dnesek, dva soubezne pruhy, v dalce vidim zenskou stat u prechodu, protoze jsem vepredu aut z krizovatky, tak snizuju rychlost ze 60 na 40 (je tam 50ka, ale ja jsem pirat silnic), zenska ma dobry prehled o tom, co se na silnici deje, takze prechazi, dostatek casu ma i ten rychlik za mnou, co neunesl tu 40ku a zacal me zprava predjizdet, pak si ale konecne vsimnul prechodu a taky zpomalil, zenska presla akorat nez jsme dojeli k prechodu a ja se dal mohl hnat 60kou.

Je mi jasne, ze jsem mel dodrzovat zakony a jet nasledovne: blizim se 50kou k prechodu, pred prechodem brzdim a doufam, ze si toho ten za mnou vsimne. V pravem pruhu si meho zastaveni nevsimli (pripadne odmitli vsimnout) a jedou dal, do toho prechazi (anebo se odmita hnout z mista, protoze zna zaludnosti dvoupruhych prechodu) ta zenska. Celkove mi to vychazi jako hezky neprehledna situace, ktera minimalne vyusti ve vetsi zdrzeni nez co jsem zajel v realu (v horsim pripade nejake to tuknuti az prejeti chodkyne).

Klokan 27.6.2007 11:03

Čuňata na silnici

mají jednu nezaměnitelnou vlastnost - působí nehody. A tady by měl být prostor pro státní orgány. Zavést jasné pravidlo, že kdo způsobí nehodu se škodou nad (např.) 100tis nebo se zraněním, přijde automaticky  o řidičák na jeden rok. Vyjímky neexistují. To by vedlo k tomu, že během několika měsíců by se silnice vyčistily alespoň od těch nejhorších pra*sat, které ztrpčují život ostatním. Policie by do toho neměla co mluvit.

balthasar 27.6.2007 11:03

Re: Re: Re: Máme trochu přepředpisováno

Jo tohle jsem taky viděl, po povodních u Veltrus -- vůbec nic tam nebylo, jen hup jako sviňa kterej nebyl vidět. Podemletej most. Taky se může pod tou dálnicí zrovna hrabat krtek a nechce, abyste mu přistál za krkem. Ne vždycky se pracuje lopatou.

pavel 99 27.6.2007 11:02

Re: Re: Re: Re: Autor representuje chaos v hlavě řidičově - zrcadlový odraz chaosu ve státě.

koukám že ideálem je překopaná silnice.

nik 27.6.2007 11:00

Re: Kdo nekašle na jiné v ČR nepřežije

Herdek to jsem netušil, že za bolševika jsem byl příznivcem KSČ, poté příznivcem OF, 4k, ČSSD, ODS, a to všechno jenom kvůli porušování pravidel ;-D ...

balthasar 27.6.2007 10:58

Re: Autor keca

tabulka je zfalšovaná na podporu účelových lží, netřeba hledat odkazy :-)

nik 27.6.2007 10:58

Re: Re: Re: Re: k problému bezpečnosti na silnicích

No na mostě se nesmí zastavit a stát, ale o předjíždění na mostě v pravidlech nic není ...

balthasar 27.6.2007 10:58

Re: Re: Re: Autor representuje chaos v hlavě řidičově - zrcadlový odraz chaosu ve státě.

Omítka zas souvisí s bezpečností chodců okolo domu procházejících. A po rozbitý silnici se jezdí pomalu ;-)

Joob 27.6.2007 10:52

Kdo nekašle na jiné v ČR nepřežije

Valná většina porušujících společenská pravidla vždy a všude nejen na silnicích se rekrutuje z řad jisté vedoucí strany (nebo stran) a jejich příznivců.

Malý Aston 27.6.2007 10:49

Re: Re: ....

Souhlasím s Vámi.Pořád tvrdím,bodů je hodně a někteří řidiči se chovají jako dobytek.Když ten pořádek na silnicích není schopna zajistit policie,navrhuji to dát nějaké privátní firmě a bude pořádek ihned.Nemám zájem být smeten ze silnice žádným debilem nebo ožralou.A když je řidič nebo řidička neschopna sledovat tachometr ať si koupí normální auto s omezovačem rychlosti po městě a s tempomatem na dálnici.:-D

pavel 99 27.6.2007 10:42

Re: Re: Autor representuje chaos v hlavě řidičově - zrcadlový odraz chaosu ve státě.

co myslíte, nesouvisí stav vozovky a dopravního značení (na rozdíl od omítky Vašeho baráku) s bezpečností a plynulostí provozu na pozemních komunikacích?

Lapil 27.6.2007 10:40

Re: Re: Máme trochu přepředpisováno

Já to viděl jednou za nějakých 150 000km. Čapli toho prvního, co mu chtěli ve skutečnosti, samozřejmě nevím, ale dálnice do jednoho pruhu a 80km/h, nikde ani hromádka hlíny... Já jako druhý projel.

Jinak - taková podezřelá místa jsou k vidění hlavně na dálnici.

Byg 27.6.2007 10:35

Re: ....

máte bohužel, pane dubový mužíčku, pravdu ;-)

Byg 27.6.2007 10:34

vina

Moje manželka měla přijít podat "vysvětlení", proč překročila rychlost. Dělal jsem si z ní srandu a řekl jí, aby to vysvětlila takto:

"Dovolte, abych vám vysvětlila, proč jsem jela rychleji, než se podle předpisů v obci smí. Já jsem váš za tím křovíčkem opravdu neviděla!"

balthasar 27.6.2007 10:30

Re: Autor representuje chaos v hlavě řidičově - zrcadlový odraz chaosu ve státě.

Celkem souhlas, ale odkud berete že má policie za povinnost dohlížet na stav komunikace? Kontroluje vám snad stav omítky na baráku? Ve skutečnosti policie moc neovlivní ani rozmístění značení, to je taky věc správce komunikace.

balthasar 27.6.2007 10:27

Re: povinné ručení za řidiče a ne za auto?

Všude kde to maj zavedený se ovšem tikety od policie počítaj taky -- signalizujou rizikový chování a umožňujou pojišťovně jednat preventivně, ještě než za vás musí zatáhnout větší škodu. Pojištění všem ostatnim se tim výrazně zlevňuje.

Radek J. 27.6.2007 10:25

Autor keca

Tabulka hned na zacatku clanku je spatne! Viz. napriklad odkaz http://www.roadmc.com/default.asp?pubid=14 Projedte se o 20 km/h rychleji v Norsku a budete se slzami v ocich vzpominat na levne ceske pokuty. O zabasnuti a ztrate ridicaku nemluve.

oakman 27.6.2007 10:22

....

Pane Jelito, pokud cedule říká 50, jede se 50, pokud svítí červená, stojí se, přednost platí zprava, to jsou prostě pravidla, která platí tak, jak jsou zákonem stanovena - ne jak bys chtěl, aby platila. S tím, že dodržuješ pravidla totiž počítají ti ostatní, proto je to systém, proto je třeba jeden výklad a jedna percepce. Nikdo tě nenutí předjíždět tak, že to nestihneš, nikdo tě nenutí plánovat si trasu služebky tak, že se počítá s tím, že pojedeš moc rychle. Sám jsi důkazem, proč si většina obyvatelstva myslí, že automobilismus je mor. České hlupáctví, kdy pokud jedu, kašlu na zbytek světa kolem silnice a na ní se chovám jak na fotbale je důvodem proč je český zákon tak tvrdý. Chybí mu jediné - ta policie, která ho bude rigorosně na takových jako ty vymáhat. Ono nemusí být v zájmu všech okolo, abys vůbec jezdil, pokud jsi nebezpený tím, že máš svá "selská" pravidla, pak budeš chodit pěšky.

balthasar 27.6.2007 10:20

řidiči je znemožněno věnovat se řízení?

to jako jak 8-o

edri 27.6.2007 10:20

Re: Re: Re: k problému bezpečnosti na silnicích

Tim se moc nechlubte, on vam to uz policajt co vas pri tom chytne vysvetli :)

Jiří K. 27.6.2007 10:19

povinné ručení za řidiče a ne za auto?

Hmm, to by nemusel být tak špatný nápad, po dlouhé době něco, co stojí za zvážení.

Já bych to bral hned.

Kritériem by ale opravdu musela být výše způsobených škod (zranění či smrt pro pojišťovnu představují vlastně také škodu), nikoliv soupis přestupků napráskaných policisty, strážníky a automatickými radary. To by postihovalo skutečné viníky nehod, nikoliv náhodně odlovené pachatele tzv. "přestupků", kteří ve skutečnosti nikoho neohrozili a jezdí spoustu let bez nehod.

Také by bylo třeba snížit limit škody pro nahlášení nehody na policii zpět z 50 na 20 nebo klidně na 10 tisíc (cena 2 ks Š-120 z autobazaru), neboť i nehoda s takto relativně nízkou škodou může znamenat nebezpečnou událost, která neskončila tragédií možná jenom proto, že řidič měl z pekla kliku, když na svém výletu mimo vozovku nesmetl třeba skupinku chodců nebo tam nebylo protijedoucí vozidlo.

Zákon 411 se ovšem vydal opačným směrem, přitvrzuje postih nevinných za banality a naopak  zmírňuje zacházení se skutečnými viníky nehod - ti ji ani nemusí nahlásit, nemohou být tedy za ni postiženi. V tom vidím jednu z jeho největších slabin.

oakman 27.6.2007 10:18

Autor representuje chaos v hlavě řidičově - zrcadlový odraz chaosu ve státě.

Vezměme to bod po bodu. Nejprve stát.

1.Plánování dopravní sítě je naprosto hovadské - tranzitující provoz je sváděn z celé země na jeden neexistující Pražský okruh, neexistuje spojení okrajových částí státu bez průtahu prahou či Brnem. Kvalita staveb je při jejich ceně zarážející. Dnes se tu střetává arogance dopravích inženýrů a kotlíkářů, každá stavba je z hlediska projektu problematická jen proto, že jedna či druhá strana dogmaticky brání jistou kótu v jednání a nehodlá se z ní stáhnout.  Stát dnes plánuje a staví dvoupruhové dálnice, i když ví, žwe během pár let je bude muset rozšířit, plýtváme peníze nejen stavěním na díly, ale hlavně tím, že procpeme dvoupruhou dálnici někudy, kde další rozšíření není možné nebo je příliš drahé.

2.Policie naprosto neplní svou zákonnou povinnost - dohlížet na technický stav komunikace a buzerovat jejího správce. Pokud bychom rigorosně dodržovali silniční zákon, tak mnohé silnice nižších tříd by musely být okamžitě zavřeny. O mizerii dopravního značení není třeba mluvit. Ve vyspělých státech se nikdo nebojí napálit na kraj obce velkou blikající ceduli s 50 a radar, zatímco u nás máme jen ceduli označující začátek obce (v nestandardním provedení dle pravidel EU) a fízla lovícího s radarem v nejbližším křoví.

/Prahu bych naopak jako řidič chválil. Tyhle řeči o "obětech radaru" miluju!! Radary fotí až od jisté rychlosti, sekvenční radary na okruhu pak odčítají čas. Je to jednoduché - nikdo nedostane fotku za 72 v tunelu, ale každému může přijít "pohlednice" se stovkou. Každý, kdo bydlí poblíž okruhu či magistrály velebí Městskou Policii za sekvenční radary. Ono je jiné usínat, když všichni "buzerováni" jedou pomalu nebo když jsi juvenilní idiot testuje na magistrále litrovou Hondu nebo sporťák s "buzivýfukem". Kecy o sebraném řidičáku o metr plné čáry jsou jen výrazem nepochopení významu slova zákon.

Honza42 27.6.2007 9:59

Re: Re: Re: Postihy jsou za porušení předpisu, nikoliv za nebezpečné chování.

Máme stejné nápady, taky jsem si přesně tohle kolikrát říkal.

Navíc mne napadá, jak je to s efektivností práce policie. Jedno auto měří + (1-2 policisté), druhé auto vybírá + (2-3 policisté)  a výsledek nula, protože měří stejně jinde než mají. Spotřeba 2 auta, 5 policistů a radar za 500.000 Kč.

Můj návrh je pět policistů s kamerou za 15.000 a termoskou s čajem rozvézt po "škarpách" na nebezpečná místa a za čtyři hodiny je zase posbírat s tím co natočili. Nakladově nesrovnatelně levnější, výsledek neporovnatelně kvalitnější.

kdokoli 27.6.2007 9:43

naprostý souhlas

Autor přesně vystihl situaci i její příčiny. R^

Pepa Jetel 27.6.2007 9:41

Re: Re: Postihy jsou za porušení předpisu, nikoliv za nebezpečné chování.

Souhlasím s Vámi oběma. Navrhuji proto zcela jiný způsob kontroly silničního provozu, a to cejchované kamery namontované za přední skla řidičů-dobrovolníků. Tato kamera by permanentně nahrávala dění před autem, přičemž by uchovávala cca poslední 2 minuty. Pokud by řidič uviděl nějaký manévr, o kterém jste mluvili, stiskl by tlačítko a ty poslední 2 minuty by se nahrály na paměťovou kartu, kterou by pak odeslal na policii. Pokud by takových kamer bylo rozdáno tak 10 000, troufám si tvrdit, že by bezpečnost sïlničního provozu by hodně vzrostla.

HlavaXXII 27.6.2007 9:41

Výše pokuty od jisté chvíle nerozhoduje

V mometě kdy řidiči zjistí, že přestupky nikdo nekontroluje a dodržování silničních pravidel nikdo nevynucuje, sklouzne vše k zažitému. Dokud tento marasmus bude trvat nepomůže moc ani trest smrti za špatné parkování.

souhlasak 27.6.2007 9:40

Tunel

Podepisuji se temer pod cele zneni. jen mimochodem, ten tunel, pokud vim, ma byt z Prahy do Berouna.

Michal 27.6.2007 9:35

Nehodovost a stav silnic

Vztah stavu silnic a nehodovosti není tak jednoduchý, jak píše autor. Je statisticky dokázáno, že na dostatečně "rozbitých" silnicích se musí jezdit tak pomalu, že to prakticky eliminuje dopravní nehody. Možná je to cílový stav, kdy se zabijí dvě mouchy jednou ranou.

Rudolf 27.6.2007 9:34

Re: Re: Re: Re: Autorovi

Je. Koridoru odnikud nikam. Co tam chcete korytorizovat? To jedno Pendolíno, které stejně skončí v Chebu, bo dále nesmí?