24.6.2024 | Svátek má Jan


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
www racek 10.1.2008 14:22

Re: Re: Aha to jste to rozštíp,

Cap Arcona je na rujaně, juro. no a co germáni či vikingové, ti taky tak hned písmo neměli a přece o jejic h bozích existují báje a opery ...

Jura Jurax 10.1.2008 15:04

Re: Re: Re: Aha to jste to rozštíp,

To máte pravdu, ale  ať ta či onak, o panteonu slovanských bohů se toho moc neví. Spíš se hádá a fabuluje (či fabulovalo,najmě v době obrození) ...

ocelin 10.1.2008 12:03

Hlavě 22: Jako civilizační přínoc založený na vynálezu střelného prachu

lze jednoznačně vyhodnotit konstrukci bubínkového revolveru plukovníkem Coltem.Neboť platí že "Bůh stvořil lidi sobě nerovné a teprve plukovník Colt to změnil". Ovšem neprávem jsou tak přehlíženy zásluhy náboženských fundamentalistů a teroristů  Evropy (spanilé jízdy) Husitů, kteří Colta daleko předběhli vynálezem husitské píšťaly, která obešla svět a vrátila se jako pistole...;-)

hlava22 10.1.2008 12:24

Re: Hlavě 22: Jako civilizační přínoc založený na vynálezu střelného prachu

jste asi příznivcem názoru příbuzného našeho ministra zahraničních věcí, který na základě rodinných zkušeností tvrdil že "Husité byli banda zlodějů a lupičů". Je pravda, že vlastní medicína málokomu chutná ( viz spanilé jízdy ). No ale je zbraň civilizačním přínosem nebo ne - co takhle Hirošima ?. Nebo co tahle skokový vzrůst životní úrovně po obou světových válkách ?

ocelin 10.1.2008 12:56

Ten smajlík za větou

se vztahuje na CELOU větu.;-)

Jura Jurax 10.1.2008 12:31

Re: Hlavě 22: Jako civilizační přínoc založený na vynálezu střelného prachu

Z technického hlediska píšete pošetilost - v době husitů píšťala nebyla osobní zbraní, která měla zejména eliminovat fyzickou převahu protivníka (to je smysl Vámi uvedeného citátu); její použití bylo zejména vzhledem k dlouhému nabíjení a primitivnímu zaměřování i odpalu omezené.  A mimochodem - znáte jiný revolver než bubínkový, když revolve je otáčet?

A taky se nám vrátila houfnice (howitzer, haubitz) :-D

No a označení husitů co náboženských fundamentalistů a teroristů Evropy ponechám bez komentáře - mám dojem, že bychom se neshodli. Ono je to složitější; a taky přilepování novodobých nálepek na jevy patnáctého století jest míti za blbost.

ocelin 10.1.2008 12:53

Moje chyba, přecenil jsem vaši schopnost

vnímat nadsázku bez uvozovek a smajliků, to ohledně těch Husitů.

Jinak nejsa militaristou, revolver je to s bubínkem a pistole to se zásobníkem ?

Jinak mám intenzívní dojem že "železní páni" tu husitskou píšťalu nějak neměli rádi i kdyby trefovala jen na 10 metrů jen vrata od stodoly.;-P

Jura Jurax 10.1.2008 13:55

Re: Moje chyba, přecenil jsem vaši schopnost

Definice podle ČOS 100005 (ČESKÝ OBRANNÝ STANDARD) http://www.oos.army.cz/cos/pdf/100005.pdf

pistole - střelecká zbraň s pevnou nebo pohyblivou hlavní s nábojovou komorou. Konstrukce zbraně umožňuje střelbu jednou rukou.

revolver - střelecká zbraň s pevnou hlavní a otáčivým válcem s nábojovými komorami, které se mezi jednotlivými výstřely natáčejí do osy vývrtu hlavně. Konstrukce zbraně umožňuje střelbu jednou rukou.

Ergo revolver je varianta pistole s pevnou hlavní. V definici pistole se o zásobníku nic nepraví. Existovaly taky tzv. pepřenky, což byl svazek otáčivých hlavní s jedním odpalovacím zařízením (křesadlovým či perkusním).

Tedy o Limonádovém Joeovi lze směle říci, že měl pár pistolí Smith&Wesson i pár revolverů Smith&Wesson; leč o současném českém policistovi nelze napsat, že tasil služební revolver, anžto služební zbraní tuzemské policie je pistole ČZ 75.

Rik 10.1.2008 11:54

Cui bono?

Žasnu nad tím, že i tak obyčejné slabě-konzervativní názory mohou  vyvolat tak zuřivou oponenturu. Možná proto, že je dnes módní vyhledat a zničit si svého „nacistu“. Bohužel přesně tyhle způsoby nahrávají extrémistům. Dejte tuhle petici přečíst obyčejnému člověku v hospodě, který se o politické hrátky nezajímá a bez mrknutí oka ji odsouhlasí. Smutné na tom je, že tyto běžné názory mohou dnes bez obav zastávat jen lidé z tkzv. „extrémní pravice“.

Pokud se jich chopí běžná pravicová strana, média ji okamžitě nacpou do stejného pytle jako Národní odpor. Pokud tedy budou tyto názory zastávat pouze okruhy „pravých extrémistů“, porostou jim sympatie. Stejně jako je ideální, že levicové myšlenky zastává

kromě komunistů také „umírněnější“ ČSSD, měli bychom vítat, že konzervativní názory zastává i ODS, nebo KDU. Je to rozhodně pro dobro demokracie.

ocelin 10.1.2008 12:05

Správně, ovšem takový echt konzervaticec

se už musí pohoršovat nad vznikem feudalismu, neboť ten jen degradoval svojí liberálností poctivé hodnoty otrokářství...

Rik 10.1.2008 12:43

Re: Správně, ovšem takový echt konzervaticec

Otrokářský systém předcházel systému feudálnímu? Odkud čerpáte tyto informace?

ocelin 10.1.2008 13:04

Oh děkuji za upozornění, máte pravdu,

v USA předcházelo otrokářství rovnou kapitalismu....;-D

pf 10.1.2008 11:17

ano na kosmopolitismus pozor!

To s tim tavicim kotlikem je pekne. Takhle hezky psaval soudruh Svestka, sefredaktor totalitniho Rudeho Prava. Je hezke ze jeho ideologicky poetismus pretrval i do druhe dekady a ma stale sve nadsene tvurce a obdivovatele!

A nelze nepripomenout, ze obvineni s kosmopolitismu znela i v politickych procesech 50 let a byla poukazkou na 10 + let v uranove ozdravovne.

Ruscakov vyplod neni prilis nepochopitelny: Maldy muz bere politologicke rozumy v zemi, kde je normalni fyzicky utocit na homosexualy za usluzne tolerance mistni policie, kde maji problemy s interrupcemi a asistovanou reprodukci, a temer statni cirkev.

ivoš 10.1.2008 11:22

Re: ano na kosmopolitismus pozor!

On to moc pěkně řekl internacionalista Josef Urválek  v procesu se Slánským & spol.:

"Jejich (tj. Slánského bandy) kosmopolitismus i židovský buržoazní nacionalismus jsou skutečně jen dvě strany téže mince ražené v mincovně Wall Streetu"

Psí vrah Čumil 10.1.2008 11:47

Re: Re: ano na kosmopolitismus pozor!

No, není moc co dodat, ostatně v souvislosti s přirozeným náboženstvím, jehož antisemitismus jest nám přirozeně také vyznávati...

Jura Jurax 10.1.2008 12:04

Re: Re: Re: ano na kosmopolitismus pozor!

Máte recht - přirozeným náboženstvím, jehož verozvěst i zakladetelé byli Semité ... :-D

Psí vrah Čumil 10.1.2008 14:54

Re: Re: Re: Re: ano na kosmopolitismus pozor!

Jistě. Křesťan pak skrze evangelia přišel na to, že Semité ukřižovali Božího syna. A podle toho pak s nimi v historii zacházeli. Míníte, že autentický katolický antisemitismus měl až do 20. století - kromě ekonomických podtextů - ještě další zdroje? Zřejmě jste pouhý magor, ale to se stává...

Jura Jurax 10.1.2008 15:12

Re: Re: Re: Re: Re: ano na kosmopolitismus pozor!

No, možná jsem magor, ale mohl byst, čoklí vrahu, blíže rozvést, proč jsem magor podle Vás a specielně v kontextu téhle větve diskuze?

A o zdrojích autentického katolického antisemitismu jsem se nikde nevyjadřoval ... nemáte v tom, případně v hlavě trošku zmatek? 

Psí vrah Čumil 10.1.2008 15:48

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ano na kosmopolitismus pozor!

No, nějak jsem to pochopil paranoicky v kontextu debaty o nerovnosti kultur. Takže to asi bude tím. Berte to tak, že jsem v těch řečech načichlých rasismem triochu přecitlivělej. Pokud jste to myslel jinak, omlouvám se.

EW 12.1.2008 23:16

Re: Re: Re: Re: Re: ano na kosmopolitismus pozor!

Vsazela bych na ty ekonomicke duvody krizene se silnym etnocentrismem Semitu.

meloun 10.1.2008 11:16

podivný jev

V pondělí v podvečer jsem manželce zřizoval meilovou adresu. O pár hodin později jsem jí přeposílal nějaký dokument a zjistil jsem, že tento blábol už má ve schránce. S nikým nemluvila, nikomu adresu nedávala. Šlo to do koše a koš vysypat. Ale stejně je to podivné.

hlava22 10.1.2008 11:13

Sláma z bot

Uznávám západní, anticko-křesťanské kořeny naší tradiční kultury a

odmítám její účelové „úpravy“ v duchu tzv. politické korektnosti.

Nvím kde to D.O.S.T. sebral, asi to opsal z nějakého návrhu Evropské ústavy. Když se v  evropské kultůře měnily  hodnoty, vždy první starostí bylo se zbavit " křesťanských kořenů".  Z celé petice čouhá jak sláma z bot agresivní katolicismus.

ocelin 10.1.2008 10:57

No stejně je to sranda,

po prvních dvou odstavcích petice se odvolávat na antické kořeny. Staří Řekové vynikali láskou k chlapcům....takže Peršanům dala po hubě zřejmě bezpohlavní společnost.;-D

Zebra 10.1.2008 11:26

Re: No stejně je to sranda,

Mno, staří Řekové homofilií nijak nevynikali, jen se prostě řídili českými příslovími a hláškami typu "proti gustu..." a "když se dva mají rádi, na pohlaví nezáleží" i.e. jejich sexuální život nebyl tak blbě zaprasený všelijakými tabu, které do něj natahala monoteistická náboženství všelijakých marginálních kmenů a nárůdků, co se musely zuby, nehty a jinými orgány bránit proti vyhynutí a vyhubení.

Jako příklad, jak se nám ty kořeny někdy pěkně tlučou, je to celkem výstižné, ještě lépe to vystihuje nedomyšlenost a zbytečnost petice a dětinskost jejich tvůrců a signatářů.

EW 12.1.2008 23:20

Re: Re: No stejně je to sranda,

Ovsem na stranu druhou povazovali manzelstvi a rodinu take za velmi dulezite. A navzdory tomu, ze proti homosexualite nic nemeli, tak daleko nezachazeli, aby se se svymi milenci nechavali oddavat v chramu...

ivoš 10.1.2008 10:57

Dost

Divím se autorům, že do petice dali taková slova jako  "odmítám se rozplynout v tavícím kotlíku vykořeněného kosmopolitismu".  To přece páchne něčím hnědým či hnědorudým. A ne, že ne.

Jura Jurax 10.1.2008 11:01

Re: Dost

No, ono se to dá taky napsat, že to voní odmítáním internacionalismu, najmě proletářského, a multikulti bludů. :-D

Ovšem ono odmítám se rozplynout v tavícím kotlíku vykořeněného kosmopolitismu mi přijde opravdu poněkud patetické.

ocelin 10.1.2008 11:05

Inu Jurášku,

každý kosmopolitní kapitalista je zároveň majitel internacionálního kapitálu.;-P

Jura Jurax 10.1.2008 11:28

Re: Inu Jurášku,

No tak v internacionálním, ba i kosmopolitním kapitálu bych se rozplynul rád, pokud by patřil mně :-D:-D:-D

ocelin 10.1.2008 11:02

Jó že jó !

R^Nic než národ ! Ale kterej....;-)