Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
stávka
Jen ať stávkují.Ať se nechají hecovat od odborářských bossů.Chcete 20%?O20% zrychlíme pás.Chcete ještě víc?Tak tady, se to ekonomicky nevyplácí, jdeme na východ.
mgmt
Taky se naskyta teze, ze strop byl jeste o hodne vyssi napr. 20%..no a je na panu Jahnovi, aby uhandloval co nejmene a kluci si pak zbytek mohli rozdelit.
jinac ty kucii berou kolem 14-15 litru na ruku a ja bych jim klidne pridal.Sam sem delal na vyrobni lince 8 mesicu a byl sem na pokraji fyz. i psych . sil. jeste, ze me zas vzali na skolu
A pan klaus by si mel radsi vic hledet tennisu a ne skodovky.to co si dovolil, bylo uz mimo misu
Re: mgmt
Možná budete jednou Škodovce děkovat, že jste se vrátil ke studiu a neskončil na výrobní lince. Také mě v mládí napadlo seknout se školou a jít na šachtu. Rychle jsem se vrátil a byl jsem za tu zkušenost rád.
Jedná se o hloupé požadavky, nikoli nestoudné.
Poslední nabídka Škodovky (13% zvýšení platů) mi připadala jako sázka v pokeru - bylo to VÍCE, než mohli odboráři očekávat a zřejmě šlo o částku na samém pokraji možností firmy, řekl bych, že šlo až o hazardně vysokou částku.
Považuji za demenci tak výhodnou nabídku odmítnout.
Zřejmě s podobnou hloupostí mgmt Škodovky počítal (proto se zmiňuji o pokru) a nyní budou odboráři ve velmi hloupé situaci a budou pracně bojovat o nižší růst. Chtělo by to trošku profesionálnější přístup ze strany odborů ...
Vízek, že je to baví.
Dyk Bartoň je placenej blafoun. Ale zítra možná půjde na pás, ukázat jim jak se to má dělat.
Povinnosti a práva v rovnováze
Soudím, že odbory už více než sto let méně či více zdařile vedou dialog se zaměstnavateli a výsledky (t.j. pokrok) vidí nejen Evropa všude kolem sebe. Růst mezd dělníků (jejich průměr je prý 22 tisíc) zneklidnil i pana prezidenta ( na každoroční růst násobně velkých platů např. v bankovnictví, ČEZu či centrálních orgánech nikdy nereagoval), což je podivné. Dělníci v mladoboleslavské škodovce jsou dospělí a vědí nejlépe, co jim je ku škodě a co ku prospěchu. Plní si svoje povinnosti (viz výsledky) a dožadují se (podle práva) svých práv. Nic víc, nic míň.
Re: Povinnosti a práva v rovnováze
Pane Vizku, muzete mi poslat nejaky odkaz na mezirocni rust platu o 17 procent ve Vami uvadenych oblastech?
drahy Fafo, tam je celkem dost hacek, dokonce bych rekl primo Hak :-)
jak uz jsem dnes napsal, ti pracujici ve Skode MB podle renomovaych agentur delaji vysoce kvalitni vyrobky a pravidelne pozaduji pri uzavirani kolektivni smlouvy o zohledneni sve kvalitni prace ve forme zvyseni mezd. Ovsem napr. poslanci a senatori ti 17 let vyrabi zmetky/spatne zakony/ a sami si pravidelne zvysuji sve platy. Jako pravicak by jsi mel pozadovat, aby zvyseni mezd bylo mozne jen v souvislosti se zvysenim produktivity prace a profitu. To se ale v CR evidentne nedeje, a kdyz se o zvyseni prihlasi ti, co delaji kvalitne a navic zvysuji produktivitu/profit, tak to tobe jako pravicakovi vadi. Problem byva v tom,. ze cesky pravicak se ani o fous nelisi od komouse, na vse vzdy miva dva metry . Zdravim :-)
Cau Dohodo:
jak uz jsem psal, mne je celkem jedno, kolik berou lide ve Skodovce. Nepracuju tam ani nejsem akcionarem. Pokud ale nekdo argumentuje zvysovanim platu v jinych oborech, tak je myslim fer se zeptat na presny zdroj.
pane Vízku,
vyšší plat by měl dostat pracovník, který se snaží a ne všichni stejně za čas strávený ve firmě. Odbory zavedly tuto systémovou poruchu do odměňování. A s těmi výsledky bych si nebyl tak jistý, za těmi výsledky také mohou být daňové prázdniny :-))))
Tak by me zajimalo, proc tolik POLITICKEHO kriku kolem
soukrome firmy a jejich zamestnancu. Nechte to na nich. Je to jejich interni zalezitost, jak se ted rikava ...
Re: Tak by me zajimalo, proc tolik POLITICKEHO kriku kolem
Taky si myslim. Nevim proc Barton mluvi o nejakem vydirani. Vydirani je, kdyz si stavkujici vezmou za rukojmi nekoho nezucastneneho, jako treba zeleznicari.
I pan prezident se postavil za Škodovku,
že ji jako dělníci vydírají. A to už má nějakou váhu a o něčem to svědčí. Komunisti mají prst na spoušti Aurory a citlivá čidla to zaznamenala.
Riskantní hra
Odboráři, v době čínského nástupu na automobilní trh, dost riskují. Nebyly by první zavřenou automobilkou. Jen stávkujte, na Vaše pracovní místa už stojí fronty.
Re: ono to zas tak hrrrrrrrr s tou Cinou nebude Ludvo
Cinane se pokusili uz nekolikrat v poslednich cca 5-7 letech prijit na trh se svym autem, i kdyz se jednalo o okopirovane vozy, presto byly tak nekvalitni, ze nikdo o distribuci/dealership neprojevil zajem. Tusim posledni pokus byl navrh na spolupraci se siti prodejen ojetych vozu AAA, ovsem i ti ty Cinany odmitli. Dnes se spekuluje o Shangai Automotive, ti koupili licenci/ne znacku/ na vyrobu vozu Rover, ovsem dosud koluji jen spekulace. Ono totiz vyrobit kvalitni auto zase neni jen o montazni lince, coz plati o spouste dalsich vyrobku, napr mobilnich telefonech, napr. Nokia z Ciny nebo Ukrajiny je vyrazne kazovejsi nez z Nemecka a pod.
Tichá dohodo,
no ovšem, ale pochybuji, že by zákazníci byli ochotni kvalitu zaplatit.
no, jen tak skusmo
pokud odborari Skody chtej prumer 25, kolik by mel byt prumer plat RNDr. ci RNDr CSc v AVCR?
Re: no, jen tak skusmo
RNDr. CSc. nic. Bez souhlasu KSČ by se nikdy tím CSc. nestal.
Re: Re: no, jen tak skusmo
Nakonec, milý Unráte, zkuste si vystávkovat, kolik potřebujete. Nebo - pokud se to škodovákům povede, můžete přejít za nimi k pásu...
Re: no, jen tak skusmo
Pan prezident Klaus řekl, myslím při návštěvě na pracovišti AVČR, že vědcům sluší chudoba, tak zřejmě asi tak polovina zmiňované částky.
No ja nevim pane Barton,
mozna byste si mel zkusit vyzit za 22 tis. hrubeho misto blbyho kafrani. Aniz bych mel nejak v lasce odborare, tak myslim, ze pozadavky na zvyseni platu jsou opravnene. Platy sice jsou nad republikovym prumerem, ale hluboko pod prumerem zapadu. Pri nasich zapadoevropskych cenach se neni co divit, ze jim je to malo.
Co se všichni divíte?
V tržním hospodářství chce přece každý vydělat!
Zaměstnavatel se snaží oškubat své zaměstnance a zaměstnanci zase chtějí vyšší platy!
Mediální útoky zbolševizovaného českého rozhlasu
proti odborářům ze Škody Mladá Boleslav zcela jasně demaskují veřejnoprávní média jako propagandistický nástroj ODS a s ní spjatých svazáckých šmoků, napojených na její kádrové či finanční pobídky. Primitivní hlasy neuvědomělých závistivců deklaruje ČRo za "hlas lidu", provládní ekonomy-propagandisty (Schwarz aj.) jako hlas odborníků a soukromé názory známého milovníka občanské společnosti a nevládních organizací Klause jako ten "nejobjektivnější", který má pomoci managementu.
Jaké budou asi jejich dlouhé nosy, až se dnes vedení podniku s odboráři po "západoevropsku" seriozně dohodne a konání stávky, na kterou se celá pravice těší jako na vhodnou záminku štvavé kampaně proti ČSSD a levici vůbec, tak zabrání. Už se těším!
VK,
český rozhlas pluje jen s proudem, proti odborářům jsou jeho posluchači. Vládě situace ve Škodě může být zcela lhostejná. V záloze je TPA a Hyundai. A kdoví, zdali odtud nefouká odborářský vítr :-))))
To je ale sranda, jak tržním komsomolcům smrdí tržní ceny práce.
Liberální principy holt končí u vrátek vlastního domku...
Ale Čumile,
tržní cena práce se nestanovuje stávkami, ale nedostatkem pracovníků. Tím, že zaměstnanci dávají výpovědi, protože si našli práci jinde.
Re: Ale Čumile,
Tržní cena se stanovuje i stávkami. Zaměstnavatel se musí rozhodnout zda-li postaví továrnu někde jinde (zda se mu to vyplatí) nebo propustí a přijme zbrusu nové zaměstnance. Zajímavé jak se vcelku toleruje, když proti snížení marží nebo proti existenci tzv. výdejních míst protestují či lobují lékárníci ale u odborů se to nesmí. Za protismyslnou pak považuji úvahu (viz autor článku i jiní), že jestli se chceme mít dobře, musíme mít nízké platy