25.5.2024 | Svátek má Viola


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pavel 99 16.4.2007 11:37

Re: Re: Re: Strach a závist

o něco níže jste myslím potvrdil, že jejich práce až tak kvalitní není.

Bubik 16.4.2007 11:34

Re: Strach a závist

oni nejsou vyděrači. Ono jim to možná vyjde. Němcům to taky vycházelo, když chtěli 35 hodin týdně a mzdy na vysoké úrovni.

Dneska jsou rádi, že jim těch 40 hodin vrací zpátky a neruší místa......

BIS 16.4.2007 11:17

Ale jakepak vyderacstvi

Vse je vec DOHODY mezi odborari a firmou.  TRZNI MECHANISMY

Vzdyt ta auto mohou vyrabet treba v Papui Nove Guinei, nebo v Gabunu. Za zlomek nakladu. Ale chteji pracovat zde, tak se musi prizpusobit.

Jo, pracovni smlouva je vlastne obchodni ujednani. A kdyz po cele Evrope zaviraji tovarny, tak jsou vlastne nasi odborari solidarni se zapadoevropskymi kolegy. Nechteji se podilet na dampingu.

pavel 99 16.4.2007 11:21

Re: Ale jakepak vyderacstvi

"...Nechteji se podilet na dampingu...." - tak se holt budou podílet na tom, co se děje v západní Evropě - např. Belgii.

BIS 16.4.2007 11:22

Re: Re: Ale jakepak vyderacstvi

No ano, proc ne? Najdou si jinou praci - treba u Toyoty, ktera nahradi skodovky.

pavel 99 16.4.2007 11:30

Re: Re: Re: Ale jakepak vyderacstvi

no uklidňovat se tím můžete. V nejhorším tady otevřou paroubkovic marťani filiálku na létající talíře.

BIS 16.4.2007 11:32

Re: Re: Re: Re: Ale jakepak vyderacstvi

ja bych skodu nekoupil. Sazim na spolehlivost.

BIS 16.4.2007 11:23

Re: Re: Ale jakepak vyderacstvi

To je TRH.

janoryna 16.4.2007 11:48

Re: Ale jakepak vyderacstvi. každému je jasné, že se jedná

o smlouvu mezi firmou a zaměstnacem. to jen socani se snaží vysvětlit, že to tak není. a nyní sej edná o další smlouvu. je to věc firmy a odborů, nabídky a poptávky. a že je teď škoda možná v horší pozici tak naopak u obchodních řetězců je tomu obráceně. a nikdo ani pravice nad tím neběduje. tržní mechanizmy fungují oboustraně a to není vydírání. jen využití lepší pozice na trhu.

Zákazník 16.4.2007 11:13

ceny aut

Nezajímájí mě problémy ve škodovce, nezajímají mě platy. Zajímá mě cena výrobku. Nechápu proč jsou Octavie (podle nedávno zveřejněné informace na iDnes) na českém trhu nejdražší v Evropě? Kde končí zisky firmy? Buď atˇ přidá dělníkům, nebo srovná cenu výrobku aspoň na průměr Evropy. 

Bubik 16.4.2007 11:26

Re: ceny aut

Škoda Octavia 1,6 MPI Classic 499900,- Kč v Německu  17.090 Euro to je cca 496 tisíc

Škoda Octavia 1,6 MPI Elegance 579900,- Kč, v Německu 21.590 Euro to je cca 626 tis

Škoda Octavia 2,0 FSI Ambiente 619900,- Kč, v Německu 22.390 Euro to je cca 649 tis

Ostaní si porovnejte sám

Nečtěte iDnes, jste pak z toho naštvanej:-D

Auto 16.4.2007 11:43

Re: Re: ceny aut

A teď tam ještě k té české Classice/Elegance/Ambiente připočíteje cenu vybavení navíc, aby se to vyrovnalo německé Classice/Elegance/Ambiente :-)

Bubik 16.4.2007 11:01

pro ok:

programátor linky není dělník. Dneska to fakt už nejede na děrnou pásku;-D

Ale jinak - jakýkoliv zaměstnanec ( to se netýká jen dělníků ale zaměstnanců obecně) má pro majitele nějaký ekonomický přínos. Když majitel zjistí, že náklad na zaměstnance je vyšší, než je jeho přínos do firmy, může majitel buď zvýšit profit ze zaměstnance, nebo snížit náklady na něj. Třetí varianta, že by si ho nechal a trvale na něj doplácel je jak jistě uznáte nesmyslná.

No a když se nedaří zvýšit profit, nebo to nejde a zaměstnance nelze propusit a najít si levnějšího, tak se prostě podnikání zavře. A otevře jinde, kde jsou bnižší náklady. Tečka.

Mimochodem, já bych se té kvality aut z Ukrajiny nebíál. Víte kolik se vyrábí aut v Turecku?

pavel 99 16.4.2007 11:07

Re: pro ok:

No s tou Ukrajinou jsou i jiné potíže než samotná kvalita. (Ta je mimochodem dost hrozná.) Různí automobiloví dodavatelé už tam zkoušeli rozjet fabriky a někteří je zase urychleně zavřeli. Ono když se Vám párkrát stane, že neuplatíte včas (či správného) celníka a dodávka uvízne měsíc na hranicích a odběrateli zastavíte linku, tak onen efekt "levné pracovní síly" není až tak významný. Takové Rumunsko, které je nyní v EU je v tomto ohledu zajímavější.

Bubik 16.4.2007 11:11

Re: Re: pro ok:

Ta Ukrajina se tu používá jako příklad. Pochopitelně že je tam problém s úplně jinými věcmi, než s výrobní silou. Ale jak správně říkáte - možná by odboráři měli zpozornět, že Rumunsko a Bulharsko už jsou taky v EU.

ok 16.4.2007 11:20

Re: Re: Re: pro ok:

No mě stačí už Maďarsko - už tam jdou technické schopnost dolů, a to jsou Maďaři jinak dost zdatní. Jahn má svobodu přestěhovat Škodovku na Ukrajinu, žijeme ve svopbodné zemi, a může začít třeba hned. Škodováci ho na Ukrajině rádi uvidí ;-D

BIS 16.4.2007 11:25

Re: Re: Re: Re: pro ok:

Asi tak. Clovek by se na zaklade projevu drsnych manazeru temer domnival, ze podnikaji kvuli zamestnancum. Ze jde o charitu.

Bubik 16.4.2007 12:09

Re: Re: Re: Re: pro ok:

myslíte že Maďar neumí pořádně utahovat šroubky na nápravě:-D

ok 16.4.2007 14:03

Re: Re: Re: Re: Re: pro ok:

právě jste prokázal, že netušíte, jak se vyrábí... šroubky utahuje elektrický šroubovák, dělník ho jen drží - to jeještě nižší kvalifikace než utahování, milý Bubíku.Rv

pavel 99 16.4.2007 14:30

Re: Re: Re: Re: Re: Re: pro ok:

aha, tak upřesnění - Maďaři neumí držet šroubovák. To je tedy objev.

harry 16.4.2007 13:17

Re: Re: pro ok:

No nas vyrobce elektrickych jisticu atd. presunul cast vyroby do Rumunska, kde byla lacinejsi prace, ale jelikoz se mu zvysil neunosne pocet reklamaci tak se zase stahuje dom. Ono take jde o urcitou tradici ve kvalite prace a urcite urovne lidi, vzdelanosti a navyku. U nas Skodovka mela dobre renome a snad si ji i udrzi.

ok 16.4.2007 11:24

Re: pro ok:

Bubíku, v dnešní postmoderní době je pro mě dělník každý, kdo se na výrobě aktivně podílí, fakt si myslíte, že stávkují ti od pásu? S těmi by si Jahn poradil za jedno odpoledne.

Bubik 16.4.2007 10:48

to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

Interakce, spolupráce, kooperace mezi manažery a dělníky - tohle může fungovat možná v nějaké malé firmičce, zámečnictví, malé truhlárně, nebo tam, kde je majitel i řemslníkem nebo má k němu blízko.

Ve velké fabrice s linkou viz Škoda to tak opravdu fungovat nemůže. Dělník tam je opravdu JEN námezdní síla pracující s výrobními prostředky zaměstnavatele podle jím určených jednoznačných postupů, jehož cena je daná pouze situací na trhu práce. Dělník na lince většinou nemusí být profesionál svářeč, klempíř, motorář, elektrikář. Dělník na lince má určené pracovní postupy, na které je zaškolen a tak neprodává majiteli svoje znalosti, ale píli, šikovnost, pečlivost, vytrvalost a odpovědnost.

To není málo a toho, kdo dokáže dělat monotonní práci na lince aniž by se zbláznil je třeba respektovat, já bych to osobně nedokázal. Ale na druhou stranu takových lidí jsou na světě miliardy a není problém je kdykoliv nahradit. Kdykoliv, když získali pocit, že jsou nenahraditelní se to taky ve světě stalo. V Německu nebo v Belgii se dá o tom najít spousta studijního materiálu.

Honza má v tomhle naprostou pravdu ač to tady řada lidí nerada slyší.

ok 16.4.2007 10:56

Re: to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

Honza pravdu nemá, protože nechápe, že mzda vzniká na trhu práce.

Dělníci ve Škodovce jsou i seřizovači strojů, programátoři stojů atd. nejen ti u pásu. Ti u pásu dobře vědí, že jsou nahraditelní.

Ale Škodovka má přece možnost všechny Čechy vyhodit a najmou místo nich Ukrajince nebo třeba levné Romy ze severních Čech !!

Ať to tedy udělá. Uvidíme, jak to ustojí. Ať se přestěhuje na Ukrajinu, to budou pane zisky - proč tam není už dnes - co na to říkají akcionáři - není Škodovka v Čechách mrháním peněz? Jahne - jak si to zodpovíte? Proč už nejste na Ukrajině? Koukejte na tom makat, a hned !!

Bubik 16.4.2007 11:09

Re: Re: to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

no VW je tady protože tady ta fabrika byla a dala se koupit a je po dálnici kousek od Německa a jsou tam lidi, kteří auta vyrábí celý život takže se nemuseli moc přeškolovat a výrobní náklady u nás jsou nižší než na západě a v jejím okolí je spousta subdodavatelů a trhy jsou okolo a naše právní prostředí je přes všechnu bídu ještě poměrně čitelné a směřovali jsme do EU a a ...

Jenže až se tenhle vybalancovaný mix změní více, než je systém schopen akceptovat, tak tady ta fabrika nebude.

ok 16.4.2007 11:16

Re: Re: Re: to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

Přesně tak - je to jeden hospodářský prostor - a to ještě připočtěme konjunkturu v Sasku, které má stejně kvalitní tradice jako Čechy, tyto dva regiony se navzájem budou pumpovat nahoru díky tradicím a lidem, kteří vědí, co chtějí.

To na Ukrajině Jahn nenajde. Tedy ne že bych Ukrajincům přál něco špatného, držím jim palce.

ferry 16.4.2007 15:12

Re: Re: to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

Ty soudruhu, až budeme všichnio dělat za evropské platy, tak si toho moc ty zlatý ručičky ze škodovky nekoupí.

Filip 16.4.2007 10:59

Re: to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

Proč mluvíte jen o dělnících. Nahraditelní jsou úplně všichni.

pavel 99 16.4.2007 11:08

Re: Re: to je pěkné, jak se nám ten komunismus a dělnická třída zažrali pod kůži, že vlali

ne všichni stejně snadno.