26.6.2024 | Svátek má Adriana


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Mirek F. 16.4.2007 8:31

Re: Re: Re: V tom mají prsty socani,

Je to jejich právo, jakožto každého, kdo něco nabízí k prodeji. Riskují tím pouze, že když přešvihnou cenu, tak s prodejem neuspějí, toť jasný zákon trhu. Pak ovšem ať nepláčou.

Ivan Nový 16.4.2007 8:32

tony,

ano, mohou dostat 13% navíc a nebo jít pracovat do Anglie, Irska, Španělska ....

sakra-dědek 16.4.2007 10:15

Re: Re: Re: V tom mají prsty socani,

Už dávno není česká pracovní síla levná. Dovolte školní příklad: Když zedník A položí za hodinu 100 cihel a dostane za to 500 Kč a zedník B položí třista cihel a dostane za to 1000 Kč. Je zedník B pro zaměstnavatele levnější. Podobně: Jestliže  má zaměstnanec A plat 10.000 měsíčně a zaměstnavatel na odvodech zaplatí (51%) 5.100 Kč a zaměstnnec B má plat 15.000 a zaměstnavatel na odvodech zaplatí (27%) 4.050 pak je zaměstnanec B levnější.

a m i Z .M 16.4.2007 7:45

Pane Bartoň

vycházíte z mylných předpokladů, ta "naše nejpopulárnější firma" zásluhou Dlouhého, kLause a všeobecné české hlouposti "naše" není. Ruku v ruce s tímto faktem jde skutečnost, že české ekonomické úspěchy jsou napájeny pouze mzdovým spádem od Západu, nikoli nějakými zvláštními českými schopnostmi a už vůbec ne schopnostmi českých elit, které pro samé mafiózní čachry ani nedokázaly příznivý ekonomický vývoj zhodnotit. Naopak, jak vidíme na zoufalém a nehorázném vstupu kLause do jednání, vychází kLaus z toho, že je rovnocennost postavení českého a západního zaměstnance nerealistická a dokonce potvrzuje kLausův osobní zájem na co nejsilnějším podcenění české pracovní síly, což představuje další myšlenkový bankrot tohoto rozporuplného šarlatána.

Je sice pravda, že na druhé straně stojí odboráři, jejichž bosse je ve Škodě možno vidět kriticky, a že může jít i o existenční ohrožení firmy, ale to nikoli z ekonomických důvodů, ale  především proto, že jsou odpovídající rozhodnutí mnohdy výsledkem iracionálních procesů v managementech. Pro zaměstnance z toho plyne, že nechtějí být podceňováni do nekonečna a proto se vzepřeli a to nejenom proti vedení VW, ale i proti selhavší české politice, i když si to možná zcela neuvědomují.

eTony 16.4.2007 7:54

Zimo,

alespoň si komentáře prezidenta Klause k dění ve Škodovce přečtěte, když už chcete zase na Klause házet špínu, slinto. Tak on Klaus zasahuje do jednání odborů a vedení firmy ? A můžete mi sdělit, cože je na procesech managementu Škody tak iracionálního, když fabrika zvýšila obrat i zisk ? A mafiozní čachry ? Jasně to se v německém sídle "fauvéčka" nemůže stát, že ne ?

Ladik53 16.4.2007 8:00

Re: Zimo,

Klaus ať laskavě nechá Škodovku na pokoji. Beztak funguje jenom proto, že se ji podařilo zachránit před jeho kuponovou privatizací. Jinak by tam dneska byla pláň, po které by jezdily buldozery. A že se zaměstnanci ve Škodovce chovají v tržním prostředí tržně jim taky nelze vyčítat. A jejich stávka je naprosto legitimní.

eTony 16.4.2007 8:05

Re: Re: Zimo,

vy máte křišťálovou kouli, že tak fundovaně hovoříte o buldozerech a pláni ? A tržně se nechovají zaměstnanci, ale bolševicky se chovají odbory.

Ladik53 16.4.2007 9:30

Re: Re: Re: Zimo,

Křišťálovou kouli nepotřebuji. Stačí se dívat okolo sebe. U nás v Brně jsme měli podniky, které zaměstnávaly tisíce lidí (Zbrojovka, Královopolská...), a které znal celý svět. Ty podniky přežily všechny režimy a pořád byl o jejich výrobu zájem. Ale pak byly privatizovány kuponovou metodou a běžte se podívat dnes. Jezdí tam buldozery a budou se tam stavět supermarkety a možná nějaké sklady na zboží z ciziny. Nechcete mi doufám tvrdit, že například několik tisíc Diků ( v lepším případě) roztroušených od Aše až po Humenné je lepší vlastnictví, než třeba státní.

sakra-dědek 16.4.2007 10:27

Re: Re: Re: Re: Zimo,

Královopolská a ČZ jsou právě příklady firem, ukazující, kam díky odborům Škodovka směřuje. Obě firmy vyráběly dlouho a kvalitně, byly známé ve světě. Jenže výrobní náklady (podobně i ČKD) byly vyšší než ceny, za které byl zákazník ochoten koupit. A tak zkrachovaly.

ladik53 16.4.2007 12:32

Re: Re: Re: Re: Re: Zimo,

Jste mimo! Ty podniky přestaly být řízeny, proto zkrachovaly. Sám jsem v jednom takovém pracoval. Klasika. Známý v bance, zástava pastoušky (v ceně 20 000) za 300 milionů, skoupení akcií, potom z metrem do podniku a kdepak řídit nějakou výrobu. Všechno změřit a pronajmout, nebo rozprodat.

Xury 16.4.2007 9:50

Re: Re: Zimo,

Pánové kritici, měli byste se dohodnout ;-D;-D, protože jeden nadává na Klause, že Škodovku prodal do zahraničí (není to pravda) a druhý mu nadává, že kdyby ji neprodal a zprivatizoval kupónovkou ( což je otázka, jestli by šla do KP ), tak by zkrachovala.

a m i Z .M 16.4.2007 8:16

Pořádně číst

byste měl sám. Ale k tomu managementu Škody. Na tom nezáleží, protože je vše rozhodováno u VW. A tam není o příklady pro iracionalitu nouze. Vezměte aféru I. Lopez, modelovou politiku, nebo personální:  pracoval jsem s člověkem, který s odměnou odešel v rámci racionalisace od VW, aby se tam posléze vrátil za vyšší plat, jako odborník se zkušeností a potom s tím praštil, protože to v tom chaosu nevydržel. Nebo aféra Hartz, onen otec německých reforem, kterému odmítlo české vlastenecké děvče vzít penis do úst, který s pár kumpány zamotal přes Škodovku německou vládou. Nestačí to, mohu pokračovat.

eTony 16.4.2007 8:32

Re: Pořádně číst

Tak ono nezáleží na managementu Škodovky? No to je mi novinka ...................

a m i Z .M 16.4.2007 8:38

Začínáte se učit,

jestli si myslíte, že něco z toho, co se v MB vyjedná není schváleno u VW, tak na sobě musíte ještě hodně pracovat.

eTony 16.4.2007 9:07

Re: Začínáte se učit,

nevím, nevím, kdo by měl na sobě víc pracovat, je naprosto zřejmé a normální, že o veškeré činnosti spojené s řízením fabriky v Boleslavi je nejvyšší vedení informováno a zásadní problémy v rámci celého koncernu jsou řešeny a schvalovány koncepce řešení. Ale fabriku řídí její management. Kdyby ne, museli by odboráři do Německa na výlet a tam vyjednávat a protestovat apod. Pročpak tam asi nejedou, co ??

a m i Z .M 16.4.2007 9:27

Počkejte,

ostatně i to už tu bylo.

Hnyk 16.4.2007 7:44

Pane Bartoň, dělníci jsou neuvědomnělí parchanti

V dělnictvu je stále duch přežitků minulosti. A proto je třeba nejen slov, nýbrž také činů! Zakládejte stranické buňky ODS, oraganizujte ideologická školení! Jen třídně uvědomělé dělnictvo nebude sobecky myslet na svůj krátkodobý prospěch, nýbrž pracovat pro blaho vlasti a rozvoj světového kapitalismu. ;-P

Ivan Nový 16.4.2007 7:51

No Hnyku,

vám by nevadilo, kdyby o vás rozhodoval nějaký samozvaný odborář s komunistickou minulostí a za vás podepisoval jakési kolektivní smlouvy, které jsou závazné i pro vás, i bez teoretické možnosti k tomu něco říci? Stal byste se nedobrovolně rukojmím jakýchsi odborářských bossů? Nebo byste se snad stal členem odborů?

Hnyk 16.4.2007 8:15

Re: No Hnyku,

Ve Škodovce je závodní výbor, nebo jak se to v Česku jmenuje, jmenovaný na doživotí a nejsou tam žádné volby?8-o Tady v Německu se "Betriebsrat" volí a volební právo mají i neodboráři.

Ivan Nový 16.4.2007 8:28

Hnyku,

ano je to doživotní, prostě to tady tak funguje, kdy skupina křiklounů se zmocní kterékoliv organizace a pak manipuluje s ostatními a ti si ty manipulace nechají líbit. Tuto neblahou kulturu zde zavedly komunisti. Funguje to stejně i ve všech družstvech. Fungovalo to tak i v kampeličkách, proto dopadly jak dopadly.

Ivan Nový 16.4.2007 8:30

A Hnyku,

socani si také mysleli, že to mají tak zmáknuté, že manipulacemi se u moci udrží věčně. Jen v politice to není tak snadné, protože mají organizovanou opozici, to v družstvech, či odborech není.

Gruntorád 16.4.2007 7:31

znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

a odboráři? no trochu jsme to ,no ,to, no zlej kapitál ,no?

tony 16.4.2007 7:44

Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

 Jenže tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu, až nakonec lidi na to příjdou a odbory k nátlaku použijí. A pokud se pamatuji, lidí se může z ničeho nic sejít i půl milionu na Letné a taky to nikdo nečekal. Prostě to lidem dojde.

Václav 16.4.2007 8:03

Re: Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

A co se tím získá? Nadnárodní koncern a nemusí to být zrovna jen VW prostě přesune výrobu jinam, tady nechá prázdné haly a o vykřikující odborářské tatíky na Letné se bude starat asi tak jako o předloňský sníh.

tony 16.4.2007 8:14

Re: Re: Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

 Doufejme, že k tomu nedojde. Sociální nepokoje patrně nechce zatím nikdo - mimo komunistů a extremistů.

 Mělo by jít především o rovnováhu, která tu stále chybí. To cítí ale jen ti, kdo jsou poškozovaní současným systémem.

sakra-dědek 16.4.2007 10:31

Re: Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

Taková bolševická revoluce by byla pro stát požehnáním. Dnes není nikde za bukem SSSR a také nemáme podělané politiky. On by se jistě takový Franco či Pinochet našel a konečně bychom zametli s bolševiky. Tak jen do toho.

Lapil 16.4.2007 14:01

Re: Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

To si jako fakt myslíte, že "prostý lid" půjde stávkovat za zvýšení už tak nadprůměrných platů ve Škodovce? Nebo že generální stávka způsobí, že sem přijde nový investor?

Zero 16.4.2007 9:25

Re: znal jsem jednu prosperující firmičku, pracovala sedm dnů v týdnu na tři směny, Naposledy z pátku na sobotu, ráno přijelo deset kamionů a z neděle na pondělí totéž v rumunsku

Souhlas, ale místo stěhování Škodovky bych čekal, že Škodovka v rámci úspor zatlačí na své dodavatele a teprve až ti se budou stěhovat na východ. Řekněme, že Škodovka má cca 25-30 tis. kmenových-přímých zaměstnanců, ale nepřímo zaměstnává min. dvojnásobek... ;-(

Ds 16.4.2007 7:15

dboráři

Budou se divit až většinu výroby přesune ŠKODA na východ za levnější pracovní sílou.Pak přijdou o plat úplně a odnesou to i nevinní,kteří z jiných podniků dodávají své výrobky do Škodovky

tony 16.4.2007 7:40

Re: dboráři

 Pokud se tak stane a Škoda odejde z republiky, pak může také, pokud odbory dokážou svou sílu, dojít k celorepublikové generální stávce! A pak se budete divit, až nic nepojede, nedostanete koupit chleba, nepoteče voda a nepůjde proud! Lidi nejsou onuce s kterýma si může každý dělat co chce.

 Jistě odbory by neměly dělat politiku, ale když politikové zklamou pak jedině všeobecný nátlak může poměry urovnat.