19.5.2024 | Svátek má Ivo


Diskuse k článku

VÝZKUM: Deset procent

Tuto zprávu dnes přinesl Český rozhlas. Současně připojil další výsledek šetření agentury, že více jak polovina našich občanů podporuje Ukrajinu a její boj proti agresi na vlastním území.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Křivan 27.2.2023 11:52

Přijde na to jaké právo. Napsané paragrafy mívají k právu dost často velmi daleko.

P. Diviš 27.2.2023 13:50

A právě proto to Rusákům vysvětlují HIMARS.

P. Pospisil 27.2.2023 11:45

...jak jste správně podotkl, "pro Rusy", snad s výjimkou Běloruska to nikdo jiný na světě neuznal. Takže je čistě jejich interní záležitost, jak věrchuška obyvatelstvu vysvětlí, že už tam žádné zájmy nemají. Prostředků k tomu mají dost a dost.

V. Petr 27.2.2023 11:43

Pro Izrael je pojem "prohrát" ve skutečnosti totéž, jako napochodovat do moře s písní na rtech. Přesto se tam najdou hlupáci, kteří "chtějí mír..."

J. Vintr 27.2.2023 11:04

Kdyby Rusko muselo opustit území donbasských republik, tak by důsledky pro tamní obyvatele hrozné zaručeně byly....

K. Křivan 27.2.2023 11:19

Obávám se, že by byly hrozné. Rv

M. Boháček 27.2.2023 10:05

Autor článku je doktor? Preto tá symptatia s ukronacistami? Či sa mýlim?

Možno ste si položili aj vy otázku, ako je možné, že sa nájdu lekári, ktorí bez zábran vakcinujú a vakcinujú. hoci si musia byť vedomí, čo tým spôsobujú niektorým ľuďom. Že im je jedno, že je to niečo ako ruská ruleta – a že výsledkom ich konania sú niektorí ľudia doživotne poškodení na zdraví, či mŕtvi.

Chcete odpoveď?

No tak si položte otázku, čo viete o histórii fašizmu.

Viete koľko obyčajných ľudí podporovalo fašizmus?

1% celkovej populácie. Bolo to iba necelé 1% celého národa.

Ale lekárov ich podporovalo 7%.

7 % všetkých nemeckých lekárov sa počas druhej svetovej vojny stalo členmi nacistických SS, Tým sa títo lekári dobrovoľne zúčastnili genocídy – niečoho, čo malo byť v rozpore s hodnotami ich vybranej profesie.

https://akw.sk/dlhe-biele-tiene/

H. Lukešová 27.2.2023 10:35

Ano, a páchali své zločiny naprosto dobrovolně, vědomě a systematicky.

To s člověkem udělala propaganda. Nacističtí lékaři se na univerzitách učili, že Židé jsou krysy, vši, štěnice, rakovina, bakterie, které je třeba zničit. Přece, aby byl organismus zdravý, musí se rakovina nebo bakterie zničit...

Proto se s takovým nadšením němečtí lékaři připojovali do SS a vraždili miliony lidí, které nepovažovali za lidi. Protože žádný lékař nesmí zabíjet a ubližovat lidem, to je součástí lékařské etiky. Z toho důvodu si nacističtí lékaři sami před sebou ospravedlňovali své počínání ve vyhlazovacích táborech.

A jen naprostá menšina nacistických lékařů byla za své zločiny postavena před soud a stíhána za své válečné zločiny. Spravedlnost nepochází z našeho světa.

V. Petr 27.2.2023 10:46

Tady pozor, ne každý lékař, člen SS byl nějaký Mengele. Waffen SS byly součástí pravidelné armády a koncem války už nebyl vstup do nich dobrovolný. No a vojenští lékaři těchto pravidelných jednotek byli také důstojníci SS.

Je ovšem též třeba připomenout nacistický program "euthanasie," toho se naopak zúčastnili "civilní" lékaři.

V. Kuhaj 27.2.2023 10:59

R^!

J. Vintr 27.2.2023 11:09

Dobrý postřeh. V Americe i v jiných zemích byli lékaři přímo placeni za

P. Pospisil 27.2.2023 9:55

Nechápu, že se autorovi článku chce hlásat očividné bludy.

Ve shrnutí toho průzkumu je doslovně napsáno, že

(necelých) 10 % preferuje vítězství Ruska

51 % preferuje vítězství Ukrajiny

(více než) třetina chce dočasný mír bez vítěze

Pro úplnost dodám, že podle ostatních grafů se obvykle 2-6 % respondentů nebylo schopno vyjádřit a podobně tomu zřejmě bude i u téhle otázky.

K. Křivan 27.2.2023 11:07

Dočasný mír, .... 1918 až 1939 byl taky "dočasný mír".

P. Pospisil 27.2.2023 11:27

Takhle je to tam napsáno, chápu to tak, že tomudle ti lidi dávali hlas. Já to úmyslně zkopíroval bez komentáře.

Ale když už komentář - hezky dočasný mír ilustrují události, které začaly 30.9.1938 (Chamberlain "přivezl jsem vám mír... Čestný mír. Mír pro naši dobu") a pokračovaly přes 3.9.1939 (oficiální vstup Velké Británie do války, nicméně furt se nic neděje), 10.5.1940 (konec podivné a začátek horké války pro britský expediční sbor) až po 10.7.1940 (začátek Bitvy o Británii)

D. Laurencikova 27.2.2023 9:43

Tak dnes zase jednou ctu, ze devadesat procent Cechu je ochotnych zchudnout, respektive nechat se zabit pro americke geopoliticke zajmy. To je pro pana Vodvarku "potesujici zjisteni". Deset procent lidi, kteri jsou pro vyjednavani misto zbrani, maji byt ti, kteri si "preji vitezstvi Ruska". Panu Vodvarkovi neni asi jasne, ze k nejake dohode bude muset dojit, protoze alternativou je jenom "horka valka" s Ruskem a nebylo by to v dusledku "ruskych vyboju", ale prave v dusledku neustaleho prilevani oleje do ohne nasimi statecnymi vladami, podporovanymi devadesati procenty nasich statecnych spoluobcanu, pokud tento udaj sedi. Kdo chce kam...

Mne osobne velice tesi, ze sili mirove hnuti! Dnes mi nekdo poslal krasny protestsong, rada bych se o nej podelila:

https://www.youtube.com/watch?v=1q-Ga3myTP4

H. Lukešová 27.2.2023 10:05

Tak mi přijde, že levice je poněkud rozdělená, komunistka Sahra Wageknecht podporuje mírové hnutí, která by ale podle paní Rybnické, měla založit stranu NSDAP, takže je nacistka? Nu což i nacisté byli autentickými levičáky, o to nic...Já v Německu nežiji, takže neznám tak dobře německé reálie.

Zatímco Analena Baerbock, Zelená, také levicová, podporuje dodávky zbraní, Liberálové také, a co socani, ti podporují Rusy nebo Ukrajince?

U nás je levice také rozštěpená. Komunisté (KSČM) podporují jednoznačně Rusko, zatímco Piráti podporují Ukrajince a dodávky zbraní na Ukrajinu.

Ovšem v otázce Izraele se obě strany shodnou, nenávidí ho a podporují palestinské teroristy... Takže já jsem jen ráda, že se naše levice nemůže spojit, protože vztah k Rusku je u nich nepřekonatelný.

H. Lukešová 27.2.2023 10:07

-je u nich to, co je rozděluje.-

D. Laurencikova 27.2.2023 10:34

Dnesni politicka "kultura" v Nemecku je bohuzel takova, ze kdyz je pro neco AfD, tak ostatni musi byt proti! To je konsens mezi etablovanymi stranami. Kdyz se nekde stane, ze nekdo hlasuje spolu s AfD pro nejakou dobrou vec, tak je z toho okamzite skandal! To je totalni cvokhaus, pani Lukesova. To je nedustojne! A takovi hlupaci nam vladnou! Vubec nejde o vec, jde o jejich nedemokraticke principy, ktere si vymysleli proti politicke opozici! Ja myslim, ze to casto v mnohych otazkach vubec neni o pravici a levici, ale o tech, kteri maji zdravy rozum, a o tech, kteri ho nemaji.

Liberalove podporuji dodavky zbrani, Marie-Agnes Strack-Zimmermann, lobbystka zbrojniho prumyslu budi az hruzu s jejim vojenskym zapalem... Tu si lehce dokazu predstavit se samopalem a v uniforme. No, a socialisti, mam dojem, mluvi "mit gespaltener Zunge". Oficielne jsou pro, ale pak ta realizace jaksi kulha...

H. Lukešová 27.2.2023 10:46

Jenže mnohdy to je o pravici a levici, protože levice zdravý rozum většinou nemá, jsou to levičáci, kteří podporují green deal, LGBTQ, gender a femino šílenství, sexuální zvrhlosti, neomezenou muslimskou invazi do Evropy, nenávist k vlasti, tradici, kultuře a podporu palestinských teroristů. Drtivá většina skutečných pravičáků, ne ti, co se za ně jen prohlašují, tyto ohavnosti nepodporují.

D. Laurencikova 27.2.2023 13:19

Jsou i levicaci, kteri toto vsechno nepodporuji, ale samozrejme, ze vetsina z nich ano. Nejhorsi jsou dnes Zeleni!! Jedna z vladnoucich nemeckych stran, bez ktere se zadna koalice neobejde, kdyz CDU vyhlasila AfD za sveho uhlavniho nepritele. Ja bych CDU nevolila, ani kdyby se prejmenovala, dokud z ni nevypadnou vsichni ti, kteri dopustili tuto devastaci. V kazde strane najdete rozumne lidi, i u Zelenych (Boris Palmer), u Socialistu (Thilo Sarrazin), u CDU (Hans-Georg-Maaßen), Linke (Sahra Wagenknecht).., tech se ale jejich strany snazi zbavit! Na rozumne lidi je dnes poradan hon jako na carodejnice. Vzdyt to vidite i kolem sebe.

V. Kuhaj 27.2.2023 15:18

Tohle všechno začíná poznenáhlu podporovat i Fiala, skalní "pravičák" , ódéesák...:-/:-(

H. Lukešová 27.2.2023 15:22

Pan Fiala není skutečný pravičák, stejně tak ODS pod jeho vedením není pravicovou stranou. U nás ždáná pravicová strana neexistuje. Pravicové strany nejsou ani TOP 09, KDU-ČSL, natožpak levicové strany Piráti se Starosty a ANO... Snad jen částečně SPD, ale také ne zcela.

R. Walker 27.2.2023 17:58

Intelektuál Fiala a pravičák? Nějak mi to nejde dohromady.

P. Pospisil 27.2.2023 10:06

Bych jenom podotkl, že těch 10 % nechtělo vyjednávání místo zbraní. Oni chtěli vítězství Ruska, nikoliv nějakou formu dohody.

D. Laurencikova 27.2.2023 10:34

Jak to vite? On se nekdo jednoho kazdeho na to primo ptal?

P. Pospisil 27.2.2023 11:31

No, jestliže se dočtu, že proběhl průzkum u 1032 respondentů, tak předpokládám, že ti 1032 respondenti -jeden každý- dostali přímou otázku. Není to tak nějak princip průzkumů?

D. Laurencikova 27.2.2023 13:09

Ano. Takze s tisice a jeste par dotazovanych odpovedelo 10%, ze si preje vitezstvi Rusu.... To je neco malo pres sto lidi. Cechu je deset milionu, ne? Ale tak probihaji dotazovny, mate pravdu.

O. M. 27.2.2023 9:33

Technická: to, že 10 % dotazovaných si přeje vítězství Ruska nutně neznamená, že 90 % obyvatel ČR podporuje Ukrajinu.

D. Polanský 27.2.2023 9:34

Přesně tak, to je o nepřesném vyjadřování. Neboli ohnu si fakta tak, jak mi vyhovují.

S. Blazkova 27.2.2023 17:07

Technická : to že 90% podporuje Ukrajinu, neznamená, že 10 % ji nepodporuje.

Já podporuji Ukrajince, ne ukrajinskou vládu. A možná ani netušíte kolik Ukrajinců (u nás, jiné neznám) si přeje, aby tam u nich; odkud už dávno utekli; udělali Rusové pořádek.