26.4.2024 | Svátek má Oto


Diskuse k článku

VOLBY: Vyhraje muž, nebo nůž?

Vypadalo by to asi jako alibistické vyhýbání se kardinálnímu tématu, tak k těm prezidentským volbám teda ještě něco napíšu. Ale že by se do toho člověku chtělo…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
T. Hraj 27.1.2023 12:30

Takže Babiš je padouch i dobrotivec?

V. Kučer 27.1.2023 9:44

Babiš je ekonom a nerozumí válečnictví. U Pavla je to obráceně a je výhodnější pro vládnoucí pětikolku protože jim do toho nebude moc kecat. Generál se bude lépe vyjímat na známkách, jeho konkurentovi by zase slušel více post premiéra.

M. Malovec 27.1.2023 10:01

Ano, pokud Babiš neuspěje, je toto naděje.

Ś. Svobodová 27.1.2023 11:12

Babiš není ekonom, ale kšeftař. To je dost rozdíl.

P. Sura 27.1.2023 11:54

A krom toho za ekonomiku si může každý stát sám. Ale pokud stát někdo ohrozí zvenku a je potřeba se bránit, ekonom ani kšeftař nebudou to pravé, co bude potřeba.

T. Hraj 27.1.2023 12:43

Válčení má dvě vrstvy. První je ideologická (politické rozhodování), druhá je technická (strategické a taktické vojenské rozhodování). PP je profesilonál v té druhé vrstvě. Ta první u něj zcela chybí. Respektive PP je v tomto prázdnou nádobou, připravenou naplnit se jakýmkoli obsahem, pokud to bude mainstream západní politiky.

Ś. Svobodová 27.1.2023 13:17

Souhlasím s tím, že PP je ochoten plnit ideologické rozkazy z Bruselu. Ale i AB dokázal, že ochotně plní ideologické rozkazy z Bruselu. A navíc je neurotický chaotik.

T. Hraj 27.1.2023 16:58

Suhlasím s obojím. Ale v rámci toho chaosu by mohl občas projevit nezávislost. Obzvlášť nyní, kdy na něj Brusel nemá žádný konkrétní obojek nebo páku.

V. Kučer 27.1.2023 13:32

Pavlův volič použije slangový název kšeftař, Babišův zase ušlechtilejší obchodník ale v podstatě to není rozdíl.

Ś. Svobodová 27.1.2023 14:00

To není totéž. Kšeftař je člověk neštítící se žádné praktiky která mu přinese zisk.

V. Kučer 27.1.2023 14:33

A potom brzy skončí.

P. Pepax 27.1.2023 9:36

R^ Autor popsal podstatu té komedie.

O. M. 27.1.2023 9:23

Pane Jakle, kdybych měl volit prezidenta podle toho, jak "budou vyvádět" příznivci toho kterého neúspěšného kandidáta, to bych musel bejt úplně blbej.

D. Polanský 27.1.2023 8:49

Zatím neděje, myslím tím poslední odstavec, ale politici na tom makají, aby se tak dělo. To víte, je potřeba se světem držet krok.

S. Blazkova 27.1.2023 8:48

Souhlasím a tleskám.R^

J. Hanzal 27.1.2023 8:46

Dobře napsáno pane Jákle. Já si myslím, že domokracie, či domokratická/politická soutěž dostala na frak když byl těsně před presidentskými volbami zatčen, pro nic, jistý pan Sládek!! A doraženo to bylo když úřad soudruha Rychetského, údajně hlídače domokracie, změnil v průběhu volební kampaně "vstup" do sněmovny!!

Z. Lapil 27.1.2023 8:45

Koukám, že dnes je a NP tématem dne věštba vychazejici z předpokladu, že ten, kdo nevolí Babiše, je šílenec stižený amokem.

Vy, tedy babisovci, mi něco říkejte o nenávisti.

A. Samková 27.1.2023 8:57

Tu nenávist tu podsouváte vy. Pan Jakl jen komentuje stav a svůj názor na základě předchozího. Primárně jde o souboj dvou táborů a právě lidé, kteří se hned chytnou tohoto slova, tu nenávist vlastně tvoří či alespoň posilují.

Z. Lapil 27.1.2023 10:30

Můžu se mýlit, ale podle toho, co čtu, babišovi voliči vysloveně plánují, jak se na něj v případě jeho vítězství seběhnou davy rozzuřených nenávistníků.

Viz: "Ať si každý představí obě možné situace, oba možné výsledky. A ať si sám odpoví na otázku: jak bude reagovat na vítězství svého favorita tábor kandidáta prvního a kandidáta druhého? Který tábor bude hýkat opojením a strkat výsledná procenta pod nos kdekomu a který si jen zatleská a půjde dál po své cestě? A jak bude reagovat na prohru svého favorita tábor kandidáta prvního a kandidáta druhého? Který tábor si jen povzdychne, zašklebí se a znechuceně mávne rukou, a který naopak vtrhne do ulic a začne vyvádět kravály, organizovat blokády a bránit Hrad před nechtěným nájemníkem?"

Leda že by to pan Jakl myslel obráceně, než je v kraji zvykem, ale to by to musel napsat.

Ś. Svobodová 27.1.2023 13:22

Nebudu volit Babiše a přesto si na základě dosavadních zkušeností s hysterií mainstreamu dokážu velmi živě představit, co by po jeho, nedej Bože, zvolení vypuklo.

R. Langer 27.1.2023 9:19

Jasně, to ty jako oponent Babišovi určitě přeješ hodně štěstí ve spravedlivém utkání, co, soudruhu? ;-D

Tyhle kydy si nechte na stranické schůze, soudruhu. :-P

Z. Lapil 27.1.2023 10:32

Nejsem soudruh, A váš už vůbec ne.

M. Josovič 27.1.2023 9:26

Naopak, to říkáte vy o nás, kteří volíme Babiše. Že jsme chudáci , prosťáčci a úplně blbí. A ještě k tomu z vesnice.

Z. Lapil 27.1.2023 10:49

Určitě bych použil hodně jiná slova v hodně jiném významu, ale dejme tomu, nepouštějme se do intelektuálštiny. ALE! Kde je tu řeč o nenávisti? Když o někom řeknu, že je chudý a z vesnice, znamená to, že ho nenávidím?

Ś. Svobodová 27.1.2023 13:37

Když to řeknete o konkrétním chudém člověku z konkrétní vesnice, tak ne. Když paušalizujete a voliče AB označíte za chudé vesničany, tak rozeštváváte, protože podtext je jasný. Štvete i mně. I když AB nevolím nevím, proč by můj sociální status měl být podřadnější než u někoho ze Spořilova, například.

Z. Lapil 27.1.2023 14:21

Rozumím a dokonce mám i stejný názor.

Problémy vidím dva, do jisté míry nezávislé. Jednak paušalizace. Tím dosáhnete přesně toho, že do problému zatáhnete lidi, kteří do něj nepatří (Já jsem vesničan a přesto volím Pavla). Což je především chybná hypotéza (všichni vesničani volí Babiše) a jako taková by měla být vyřazena z dalšího uvažování.

Druhá věc, a možná ještě podstatnější, je, že někde nějakou zkratkou člověk dojde k názoru, že když řeknu "vesničané volí Babiše", znamená to "opovrhuji vesničany" nebo dokonce "nenávidím vesničany". Což je evidentní nesmysl; aspoň mně to evidentní přijde.

Myslím si, že jak paušalizace, tak zkratkovité myšlení jsou mnohem obecnější problém, než že by se týkaly jen těchto voleb. Snažím se to nedělat a do téhle debaty jsem se pustil jen proto, že z toho, co se ke mně dostalo, se cítím opakovaně napadán ve smyslu "budeš volit Pavla, takže kdyby vyhrál Babiš, vyrazíš na náměstí a za nenávistného pokřiku ho utlučeš k smrti".

Mezi námi: osobně znám tři Babišovy voliče, o kterých to vím. Jeden je řekněme neškodný, druzí dva nedokážou tento svůj názor hájit "bez zaťatých pěstí". Oba středoškoláci, zdaleka ne důchodci, "jinak normální".

P. Hák 27.1.2023 16:58

No... Ti, kdo opovrhují voliči Babiše, je nazývají vesničany, přičemž to skutečně jako nadávku myslí. Zkratka "vesničan = pitomec" je tedy skutečně mezi příznivci "kavárny" rozšířená. K tomu obvykle dodávají další výrazy.

Já sám nikdy ANO ani Babiše nevolil, ale v rodině mám několik lidí, kteří volili. Co si mohu myslet o těch, kteří jimi takhle otevřeně pohrdají a vyjadřují se o nich tak, jak se vyjadřují?

A mám se k nim přiřadit? Mám podlehnout zastrašování a nadávkám? Ani náhodou. Ne.

Souboj těch dvou exkomoušů mne nebere, ale kdybych měl jednoho z nich volit, tak bych volil toho, jehož příznivci se chovají slušněji a který má menší protekci, což tedy Petr Pavel není.

Z. Lapil 27.1.2023 17:29

No, a vy jste právě použil jako nadávku slovo kavárna. Též je oblíbenou disciplínou urážka slovem Pražák, ti vzdělanější mohou použít i slovo intelektuál. Mám si to nechat líbit?

O. Musil 27.1.2023 8:14

Konzervativní kruhy samozřejmě mohli nabídnout svého skvělého kandidáta, ale místo toho se objevil chudák Bašta... A co je ještě zajímavější, oni si opravdu mysleli, že může uspět.

L. Hančar 27.1.2023 8:28

Mýlíte se, pane. Nikdo Normální není ochoten zaplést se se současnou politikou. Věřte, funguje to tak už i v naší malé vesničce střediskové. Kandidátní listiny jsou plné vejžírků a výlupků, elity nereagují na zvonění u branky. A pokud si nevyvolený, nevybraný dovolí...... Neproklouzne ani muž s brašnou.