25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VOLBY: Vyhraje muž, nebo nůž?

Vypadalo by to asi jako alibistické vyhýbání se kardinálnímu tématu, tak k těm prezidentským volbám teda ještě něco napíšu. Ale že by se do toho člověku chtělo…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Tomek 27.1.2023 14:32

Dobrý den:

Jak jste prosím Vás přišel na to že Babiš je proti euru?

https://archiv.hn.cz/c1-36605710-jaky-miliardar-jsem-jen-obchodnik

Babiš a migrace z roku 2015:

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Andrej-Babis-se-chlubi-jak-bojuje-proti-migraci-Podivali-jsme-se-zda-to-tak-je-i-ve-skutecnosti-a-vysledek-byl-vic-nez-prekvapivy-582548

Babiš a istanbulká dohoda:

https://denikn.cz/14867/generalku-i-manazerky-mame-smlouva-resi-problemy-ktere-u-nas-nejsou-babis-slibil-prosadit-umluvu-o-zenach-cast-ano-se-postavila-proti/

respektive Babiš mění názor podle potřeby.

To samozřejmě neznamená že hlasuju pro Pavla, jsou oba stejní a budu volit prázným papírem

R. Langer 27.1.2023 7:21

Jaký má ta prázdná obálka význam? Někdo je bude počítat? Ten počet se nějak extra zveřejní? Něco z toho bude zřejmé? Už nemám ani náladu, ani sílu proti té hydře dál bojovat. Už mě to nebaví. 70 % občanů dalo jasně najevo, že komouši nikomu nevadí, ba dokonce jsou někteří tak morálně na výši, že si zaslouží kandidovat na nejvyšší posty v republice. Už na to nemám nervy. :-(

K. A. 27.1.2023 7:45

Myslím si, že má. Podle mě se budou sčítat neplatné hlasy. Pokud by jich bylo hodně, tak si určitě některý politolog všimne: Aha, řada lidí volila proti oběma kandidátům. Čím víc bude bílých lístků, tím větší šance, že se to ještě propere v médiích. Z tohoto hlediska to má větší symbolický význam než nejít k volbám.

O. Vašíček 27.1.2023 7:59

Dejme tomu, že bude až 80% všech hlasů neplatných. Zbývajících 20% se rozdělí na 11% a 9%. Tzn., že jeden kandidát vyhraje s 55% platných hlasů. Hlasování je platné a president zvolen.

V médiích se, možná, propere počet neplatných hlasů, ale to je tak asi všechno.

K. A. 27.1.2023 8:55

Ano, ale bude jasné, že je tu síla lidí, která nechtěla ani jednoho. Pavel (i případně Babiš) se budou snažit po volbách prohlašovat, že jsou prezidentem pro všechny. Pokud by došlo na Váš scénář, tak vítězova prestiž bude nutně pošramocena: Kdokoliv může říci: Většina vás za prezidenta nechtěla.

R. Langer 27.1.2023 9:55

Ale žádná taková síla tady NENÍ! 70 % všech voličů si komouše na hradě PŘÍMO PŘEJE! Ať jednoho, nebo druhého. A v tom zbytku to rozložení bude stejné, i když nevolí. ;-€

O. Vašíček 27.1.2023 11:57

No a to je tak všechno, co se může stát. Prohlášení, ž eje presidentem pro všechny, je sice populistické, ale současně pravdivé. Byl zvolen v demokratických volbách většinou hlasů a tím pádem má plný mandát k výkonu své funkce. Jestli ho většina nechtěla je sice taky pravda, ale mandát to nijak nesnižuje. Ani to nezabrání podpisu smluv a jmenování jím vybraných činitelů.

Může se stávkovat, může se nadávat, psát petice a pod. Ale jsou jasně definované podmínky, za kterých je možné presidenta odvolat a ani jedna z výše uvedených to není.

Z. Lapil 27.1.2023 8:57

Bezprostřední vliv to samozřejmě mít nebude, ale o takových věcech je dobře bavit se kdykoliv, ne jen před volbami.

F. De Winter 27.1.2023 7:54

Ale dvě gumy na Hradě, to je přece jenom moc, ne?

J. Fráňa 27.1.2023 8:14

R^

A. Samková 27.1.2023 9:13

Já to rovněž nechápu. Po listopadu 1989 bylo nemyslitelné, aby se o post prezidenta ucházel někdo se stranickou kariérou. A třicet let poté to většině lidí nevadí. Po posledních parlamentních volbách tolik lidí jásalo, že komunisté neprošli. A teď slavnostně volí prezidenta - komunistu. Pan Jakl to říká dobře. Vyprázdněná politika - tou prázdnou obálkou možná lze (třeba jen čistě pro svůj osobní pocit) vyjádřit právě toto.

J. Kočvar 27.1.2023 14:44

Miloš Zeman byl přijat do KSČ v roce 1968 - předtím musel být nějakou dobu kandidátem na členství ve straně, možná rok, možná déle.

J. Anděl 27.1.2023 7:03

Nemohu svojí volbu postavit na tom, jak bude na výsledek reagovat který tábor.

Za posledních cca 5 let byly v ulicích oba dva výrazné tábory (velice nahrubo reprezentanti stávajících dvou variant).

R. Langer 27.1.2023 7:22

Já mohu, po zkušenostech z posledních 16 let. A vy taky, ale nechcete to dělat. :-P

J. Anděl 27.1.2023 7:53

Máte pravdu. Mohu, ale nehodlám, připadá mi to blbé.

J. Fráňa 27.1.2023 6:34

Konečně rozumný komentář prezidentských voleb. Pro republiku bude asi lepší, když vyhraje Pavel. Jinak budou Chvilkaři pořádat demonstrace každý týden a Svěrák nevyleze ze spacáku. Chce to klid.;-D

V. Mokrý 27.1.2023 7:03

R^R^

V. Mokrý 27.1.2023 7:05

Ale pro lidi, lepší když vyhraje Babiš.

R. Langer 27.1.2023 7:24

Ano, klid na práci je důležitý. To si pamatuju ještě z 89. Jenom to nevnímám jako až takovou legraci. :-(

J. Fráňa 27.1.2023 8:16

Chce to klid, bylo myšleno jako "chce to klid a nohy v teple" a ukončit tu nenávist.;-D

K. A. 27.1.2023 7:47

Když vidím Pavlovy voliče, tak bych z toho měl skoro škodolibou radost, kdyby Babiš vyhrál.

V. Mokrý 27.1.2023 5:25

Ano, špatné to je s tou demokracií v ČR, vlastně celých 33let.

Protože k ní byly položeny špatné základy !

J. Majzlík 27.1.2023 23:06

Nebo jinak, opisem: Po osmdesátém devátém bylo naším údělem projít neprobádaným, ztemnělým Labyrintem a navrátit se zpět do světa prosperity, svobody a demokracie. Tím jsme měli sobě i světu dokázat, že do něj přináležíme. Během naší pouti jsme si však sami, vinou vlastní blbosti přetrhli zpět nás navádějící nit. K dalšímu maléru došlo, když jsme, potmě a po paměti tápajíce a hlasitě sakrujíce dospěli k východu z Labyrintu a vstoupili do světa, k nepoznání změněného.

J. Cechman 27.1.2023 4:03

Je smutne že se u nas souboj o myšlenku nebo politicke směrovani zmrsknul na stado opičaku řvoucich na naměsti a nejhorši na tom je že to spoustě politiku vyhovuje!!;-(

J. Moravec 27.1.2023 4:41

Jaký pán, takový krám.

K. Nový 27.1.2023 5:48

Řešení je jednoduché - nevolte ty politiky, kteří podporují napadání shromáždění jiných politiků.

R. Langer 27.1.2023 7:25

Já bych to upřesnil - nevolte komouše. Ale volí je cca 70 % obyvatel ČR, tak co čekat?

V. Braun 27.1.2023 12:13

Ukažte mi politika, který to napadání podporuje. Docela by mne to zajímalo, včetně důkazů o takové podpoře.