19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

VOLBY: Vyhraje muž, nebo nůž?

Vypadalo by to asi jako alibistické vyhýbání se kardinálnímu tématu, tak k těm prezidentským volbám teda ještě něco napíšu. Ale že by se do toho člověku chtělo…

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
D. Mach 29.1.2023 18:01

On ani nedává miliardy na dobročinnost. Anonistům ale lež nevadí, naopak je to jejich životní styl.

Z. Klouček 28.1.2023 11:23

No a podle čeho mám jako volič očekávat, jaký bude mít kandidát názor, když nebude mít žádný program ? Mám mu dát bianco šek, aby uplatnil svůj názor, ať již bude jakýkoliv ?

Z. Klouček 28.1.2023 11:22

No a podle čeho mám jako volič očekávat, jaký bude mít kandidát názor, když nebude mít žádný program ? Mám mu dát bianco šek, aby uplatnil svůj názor, ať již bude jakýkoliv ?

F. Netopil 28.1.2023 10:58

Obecná rada pana Jakla se kterou výjimečně souhlasím. Před svou volbou si představte, cituji: "Který tábor si (po své prohře) jen povzdychne, zašklebí se a znechuceně mávne rukou, a který naopak vtrhne do ulic a začne vyvádět kravály, organizovat blokády a bránit Hrad před nechtěným nájemníkem?". Kterému táboru dáváte přednost ? Soudě podle chování autora a IVK jako celku po posledních presidentských volbách v USA, oni dávají přednost té druhé skupině a u nás tedy Babišovi. Proč se styděl napsat to přímo ?.

F. Netopil 28.1.2023 8:50

Líbí se mi, že autor zmínil ty Araby. Až do konce jsem měl strach že na ně zapomene.

J. Majzlík 27.1.2023 23:38

Fakt, že je dřevo možno označit jako obnovitelný zdroj energie speciálně nám, obyvatelům ČR energetickou bilanci nevyřeší.

Naprostý nesmysl je označovat FVE a VE termínem "obnovitelné zdroje". Oba typy elektráren je po jejich dosloužení možno rozebrat a případně vyměnit, nikoliv obnovit.

Rovněž přírodní, pohonnou energii větru a slunečního záření by snad bylo lépe značit jako energii, předanou danému měniči primárním či přírodním zdrojem (energie fyzikální podstaty).

J. Majzlík 27.1.2023 23:06

Nebo jinak, opisem: Po osmdesátém devátém bylo naším údělem projít neprobádaným, ztemnělým Labyrintem a navrátit se zpět do světa prosperity, svobody a demokracie. Tím jsme měli sobě i světu dokázat, že do něj přináležíme. Během naší pouti jsme si však sami, vinou vlastní blbosti přetrhli zpět nás navádějící nit. K dalšímu maléru došlo, když jsme, potmě a po paměti tápajíce a hlasitě sakrujíce dospěli k východu z Labyrintu a vstoupili do světa, k nepoznání změněného.

J. Kostelanský 27.1.2023 22:54

Zajímavě pojmenoval generála Pavla M.Koller: ;-D

https://youtu.be/9efwAf72aO0?t=131

J. Majzlík 27.1.2023 22:34

R^

V. Němec 27.1.2023 21:51

"Svátého" Vencu ani nepřipomínejte. Doufám, a toho už se asi nedožiji, se bude zase přistávat na letišti Airport Prague, ne na tom dnešním Ochmelkovo.

V. Němec 27.1.2023 21:47

Pane Křivane, z těch dvou nevolím žádného. Ale to, že Babiš "dává práci 40000 rodinám" jste fest přehnal. Všechny firmy, co si vydyndal, předtím existovaly, existovaly by i bez něj. Není jako Baťa, který jako původně švec vybudoval obuvnický průmysl.

Tak znovu: Z těch dvou nevolím žádného. Ani ulízaného zeleného bezmozka, ani vychytralého hraboše kapitálu.

K. Křivan 27.1.2023 19:15

Když z něj odtěžite roční přírůstek, tak vám nevyroste. A těch pár větviček shoří rychleji než je těch 10 minut.

K. Křivan 27.1.2023 18:57

Babiš je z jednoho důvodu těžko přijatelný. Je velice úspěšný podnikatel. A malý český človíček je závistivá sw.n é. Že dává práci 40 000 rodinám, že dává miliardu na dobročinost, to už malého českého závistivce nezajímá. Rv

J. Anděl 27.1.2023 18:47

AB taky podepíše resp. by podepsal.

Přesto politiku nedělá prezident a mít ho především jako obranu před vlastními zvolenými politiky je pitomost.

K. Křivan 27.1.2023 18:41

Zločinec vůbec nemá co kandidovat. Kdo chtěl aktivně sloužit zločinecké organizaci KSČ jako špion v demokratickém zahraničí byl a dodnes je zločinec. Zločinec Pavel vůbec nemá co kandidovat!

P. Vychodil 27.1.2023 18:20

Babiš je zlo. Protože využil možností nového řádu. Úspěch se nedopouští.

Proto raději volíme KGBáka, který za sebou dosud nezanechal nic, dokonce méně než záletník Václav Flaška...

V. Kučer 27.1.2023 18:13

Proč ze sebe děláte vola vy?

P. Sura 27.1.2023 18:07

Proč ze sebe dělate vola ??

V. Kučer 27.1.2023 18:05

Babičky dostanou za každé dítě 500 Kč. Je to dobro nebo zlo?

V. Kučer 27.1.2023 18:01

Je to filosofická otázka.

Z. Lapil 27.1.2023 17:29

No, a vy jste právě použil jako nadávku slovo kavárna. Též je oblíbenou disciplínou urážka slovem Pražák, ti vzdělanější mohou použít i slovo intelektuál. Mám si to nechat líbit?

P. Hák 27.1.2023 17:28

Opravte mne, jestli jsem se někde překoukl...

P. Hák 27.1.2023 17:27

Počítali jsme onehdá s dětmi, kolik lesa by bylo třeba, aby Opatovická elektrárna mohla přejít na biomasu. Brali jsme smrkové dřevo s těmi 80 roky.

Z 1 ha cca 200 t dřeva (400 m3 s hustotou cca 0,5 t/m3) s výhřevností 13 MJ/kg za 80 let znamená 2,5 t/ha za rok.

Roční spotřeba uhlí v EOP je cca 2 miliony tun při výhřevnosti dejme tomu 8 MJ/kg (používají mizerné) to je ekvivalent 8/13*2E+6 = 1,23 Mt smrkového dřeva.

1 230 000 t / 2,5 t/ha = 492 000 ha = 4920 km2.

Pardubický kraj má 4519 km2. Bez komentáře.

Z. Lapil 27.1.2023 17:25

A kolik že jich je mezi aktuálními dvěma?

T. Hraj 27.1.2023 17:06

Vím, že většinu z těch věcí prezident nepodepisuje (Lisabon je výjimka, velmi významná). Jeho hlas je ale velmi slyšitelný ve veřejném prostoru. Pokud by ten hlas byl kritický vůči EU tak by ho nebylo možné jen tak pominout. Babiš ale bohužel není žádný myslitel ani řečník :-/.

P. Sura 27.1.2023 17:04

JE obnovitelný, ale moc pomalu. Já na to šel z druhé strany. Máte strom a když z něj odtěžite roční přírůstek, shoří za 10 minut. A to je ta 1/52560 tina z roku. :-P

P. Hák 27.1.2023 16:58

No... Ti, kdo opovrhují voliči Babiše, je nazývají vesničany, přičemž to skutečně jako nadávku myslí. Zkratka "vesničan = pitomec" je tedy skutečně mezi příznivci "kavárny" rozšířená. K tomu obvykle dodávají další výrazy.

Já sám nikdy ANO ani Babiše nevolil, ale v rodině mám několik lidí, kteří volili. Co si mohu myslet o těch, kteří jimi takhle otevřeně pohrdají a vyjadřují se o nich tak, jak se vyjadřují?

A mám se k nim přiřadit? Mám podlehnout zastrašování a nadávkám? Ani náhodou. Ne.

Souboj těch dvou exkomoušů mne nebere, ale kdybych měl jednoho z nich volit, tak bych volil toho, jehož příznivci se chovají slušněji a který má menší protekci, což tedy Petr Pavel není.

T. Hraj 27.1.2023 16:58

Suhlasím s obojím. Ale v rámci toho chaosu by mohl občas projevit nezávislost. Obzvlášť nyní, kdy na něj Brusel nemá žádný konkrétní obojek nebo páku.

V. Kučer 27.1.2023 16:56

Mezi dobrem a zlem jsou odstíny šedi jak pravil prezident Zeman.

T. Hraj 27.1.2023 16:53

Žádnou důvěru v něj mít nelze. To máte pravdu. Ale je jiskřička naděje, že se nějakému progresivismu občas postaví. Ta u PP není.