5.5.2024 | Svátek má Klaudie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sch.glosátor 16.7.2007 10:37

Naprosto, naprosto přesné.

Excelentní ! R^R^R^  Zvážíme-li transakční náklady ( v mých úvahách zabírají čím dál tím vyšší důležitost), jsou náklady na koupi nižší než na válku. Výběr řešení obchodem nebo válkou je podřízen transakčním nákladům.

Eva D. 16.7.2007 15:49

Re: Tato země NEMÁ

Vypadá to tak. A už nejen ve Varech. :-(

oakman 16.7.2007 10:25

Nši pravdoláskové asi netuší

že ta "studená válka" měla po celých 40 let svého trvání svá "horká bojiště". Oni neslyšeli o "hrdinství Kubánských řezníků a sovětských poradců v celém rozměru "třetího" světa. Korea, Vietnam, Kongo, Zaire, Mosambik, Nicaragua, Grenada - to jsou vše jen některá bojiště, kde umírali lidé, když my jsme chřestili raketami podél Iron Courtain.

Válka V Jugoslávii (i přes přítomnost ruských paramilitárních jednotek a mudžahedínů) proběhla za neúčinného počumování té EU, kterou se tu odpůrci USA křižují. Stejně tak bude tento neobolševický politický "potrat" hledět na rostoucí ambice Ruska a Německa. Stejně tak, jak se již v dějinách stalo, budeme "vyměněni" za ropu, uran, nebo cokoliv jiného, co se bude hodit "ýbrEvropanům" výměnou za "unterevropu".

Nechci se dožít momentu, až paní Fischerová bude vysvětlovat lidu, že se takhle trapně mýlit nechtěla......

www racek 16.7.2007 10:27

Re: Nši pravdoláskové asi netuší

bože bože, tak starej a eště nemá rozum ...:-D

Vlastimil 16.7.2007 10:34

Re: Re: Nši pravdoláskové asi netuší

ano, tak stará Táňa a ještě nemá rozum.

Sch.glosátor 16.7.2007 10:38

UFF !

R^R^R^

Jura Jurax 16.7.2007 10:21

A napadla mne taková zlomyslnost

Když referendum o radaru, tak zároveň i referendum o trestu smrti. Nejlépe zároveň, aby to vyšlo levněji.

 Ať rozhodne lid!

www racek 16.7.2007 10:26

Re: A napadla mne taková zlomyslnost

ty se toho referenda evidentně bojíš, viď ? tak proč nechceš, aby hlasovali ostatní ..? konečně, povědomost lidí o důsledcích rozmístění radaru a antiraket u nás a v polsku mi připadá asi o dva řády vyšší, než takové ministrině obrany.

gerontusinza 16.7.2007 10:52

Není co dodat.Re: Re: A napadla mne taková zlomyslnost

Je to tak.R^R^Hezký den

Jura Jurax 16.7.2007 13:01

Re: Re: A napadla mne taková zlomyslnost

Kterého referenda se bojím - toho o radaru nebo toho o trestu smrti? A jaké výsledky jsou podle Vás správné?

Jinak - nebuďte na ministryni přísný; je to politik, na kterého vybylo koryto ministra obrany; předtím šéfovala spravedlnost, nemýlím-li se, a pokud nám vydrží, okusí jistě i jiné rezorty, neboť vlády se pochlubí ženskou mezi ministry a lidovci, za které kope, umí perfektně vydítat podíl na korytech zcela neúměrný jejich volebnímu výsledku, ať volby vyhraje kdokoliv. Přece od ministra nečekáte, že rozumí svěřenému rezortu ... :-/

matér 16.7.2007 22:18

Re: Re: A napadla mne taková zlomyslnost

Má-li řadový občan o radaru povědomí pouze "o dva řády vyšší, než takové ministrině obrany", pak ví o radaru kulový a neměl by do toho kecat.

Když se u nás naposledy instalovaly cizí zbraně (útočné bolševické atomové rakety), nikdo z vás růžových čumáčků ani necekl. Buď se vám to líbilo, nebo vám to bylo fuk. Tak držte tlamičky i teď. Nebo si vás platí soudruh Putin?

Sch.glosátor 16.7.2007 10:31

Ano. Ať rozhodne lid.

A nese důsledek svého rozhodnutí. Aby fungovala zpětná vazba. Ta nefunguje když rozhoduje jeden a důsledky nese jiný. A potíž je v tom, co je to onen lid. Rozhodující nejednomyslně. Lid vlastně nerozhoduje. Ostatně schopností rozhodnout, v různé míře jasou nadáni výlučně lidé, v "demokracii" tak nazývaní občané.  V reálné praxi poddaní vlastníků státu tavářících se jako služebníci.

Sch.glosátor 16.7.2007 10:08

To jsou hloupé úvahy hodné poručíka Duba. Připomínají mi hlubokomyslné bláboly jaké do nás soudruzi hustili.

 Já pak z pozice velitele tankové roty na otázku jak bych reagoval na soustředění nepřítele někde v Bavorsku, s vážným ksichtem jsem ke zděšení školícího podplukovníka odpověděl, že bych použil taktickou jadernou nálož střední ráže, poté zbylého nepřítele obklíčil a rozhodný úderem zcela zničil. S deseti tanky T55....Chytal se stropu. Na blbou otázku dostal ještě blbější odpověď. Je vidět, že styl myšlení mnohých, i příslušníků tzv. "elit" se nezměnil. Jen vyměnili obsah za jiný. Aby bylo jasno. Radar nás neochrání. Protože pokud k něčemu dojde, tak budeme na placku, protože budeme  cílem tak jako tak. Radar neradar. Ostatně k tomu ze strany Ruska nedojde, protože ono by na tom bylo také zle. To vědí na obou stranách Atlantiku. Teď jako před dvaceti letu, protože v jaderné válce nelze zvítezit, čili přežít. Proto se válka nevede. Ostatně není zarážející, že ti samí kteří říkají, že radar není namířený proti Rusku, při jiných příležitostech tvrdí, že je dlbré ho tu mít, protože Rusko..... Jak u blbejch ? Ne. Prostě u blbejch. Nebo navedenejch. Nebo obojí. Ostatně to co říká nějaký komediant známý jen proto, že dělá tajtrdlíky k obveselení lidu, má stejnou relevanci jako úvahy staré Blažkové.  Vidí se Reaganem a zatím zůstává šaškem. Reagan, který měl zdravý rozum a vybral si dobré poradce byl výjimkou. To, že jsou zvyklí na potlesk na jevišti neznamená, že by se jim ho mělo dostat v politice. Třebaže tam jde také o komedii. Bohužel mnohdy s tragickými důsledky.

Jura Jurax 16.7.2007 10:22

Re: To jsou hloupé úvahy hodné poručíka Duba. Připomínají mi hlubokomyslné bláboly jaké do nás soudruzi hustili.

R^R^R^

Esmerald 16.7.2007 10:51

Re: To jsou hloupé úvahy hodné poručíka Duba. Připomínají mi hlubokomyslné bláboly jaké do nás soudruzi hustili.

R^R^R^!!

Jura Jurax 16.7.2007 10:08

Souhlas

Osobnosti, tzv. celebrity ... univerzální osobnost není, neboť jedinec nemůže obsáhnout veškeré vědění lidstva (poslední takový byl prý Leonardo da Vinci, což je ale před půl tisíciletím). 

Jedinec případně vyniká v jednom zpravidla úzce specializovaném oboru více či méně smysluplném - zpěv populární hudby, zmíněné velmi vysoké skákání na lyžích prokládané záměrnými kotrmelci, točení filmů buď kasovně úspěšných nebo sice nekoukatelných, leč Uměleckých, přesvědčivé ztvárnění role ve fimu či TV, v biochemii, matematice, fyzice pevných látek či projekci mostů nebo opravě automobilů či montáži plastových oken.

Ovšem díky specifice profese jeden vynikající jedinec známější než druhý; díky jeho veřejné známosti se zdá mít jeho názor kupodivu jaksi větší váhu než názor oné staré Blažkové (ale pouze zdá!), neboť prostý lid se soudí, že schopnost definovaně čutnout do míče oceněná měsíčním příjmem rovnajícím se ročnímu rozpočtu menšího městečka dává tomu dotyčnému schopnost porozumět zahraniční i vnitřní politice, vojenství (a to strategii i taktice, ač dotyčný má modrou), právu a soudnictví, problematice obrany státu i ošetřování na uzavřených odděleních psychiatrických klinik. Je pozoruhodné, že tentýž jedinec z lidu se nedožaduje referenda a oslyší názoru celebrit, jde-li o něco tak banálního, jako je třeba operace slepého střeva - jeho vlastního.

Ono vůbec - nepamatuji se, že by se třeba proslulý projektant pozemních staveb nebo odborník na jaderné reaktory veřejně razantně vyjadřoval ke způsobu, jak pracovat s bránicí při koloratuře ve vysokém C; nicméně nesčetněkrát jsem vyslechl názor populárního baviče nebo nějakého pfilozófa na stavbu dálnic, problematiku energetické politiky státu a válku v Iráku. Ale jsem si jist, že ve všech těchto případech by byly, resp. jsou, vyslovené názory diplomaticky řečeno směšné, neřkuli pitomé.

A s radarem je to stejné. Jedinec, který neví, jak funguje mikrovlnná trouba (a takových je 90% populace), do toho prostě nemá moc co kecat.

Sch.glosátor 16.7.2007 10:24

Ano.

A protože do toho nemá co kecat, protože tomu nerozumí, je demokracie nesmysl. Stejný jako socialismus. To že něco nějak nazvete neznamená, že ono tím je. Míra demokracie je přímo úměrná schopnosti jejího formálního nositele vládnout.

oakman 16.7.2007 10:03

Naši sovětští přátelé

Použili radar jako záminku pro vypovězení Smlouvy o konvenčních zbraních. Přeložme si to - Češi tolerují existenci globálního percepčního ochranného systému na svém území, tak je potrestáme tím, že zase začneme vyrábět tanky, děla, kalachy ve velkém. Z hleiska vojenského to smysl nedává. Dává to ovšem velký smysl politický - čížkové se podělají, ukáží USA, že se zde nic nemění, že tento národ dále spoléhá zásadně na okolnosti a dobrou vůli v zahraničí. To přesvědčí USA, že vyhazovat peníze za spolupráci a investice od obranné infrastruktury této země je stejný nesmysl, jako s ní počítat jako se spojencem. Otevírají se tu vytoužené dveře pro naší lumpenlevici, která se ústy svých rudých bratří nikdy neskrývala s odporem k jakémukoliv angažmá na straně "západu".

Toto není otázka radaru, toto je otázka vnitřního politického vývoje - buď budeme dále podporovat to, co jsme v roce 1998 začali....nebo se prostě pomalu vrátíme k tomu vazalskému socialismu pod diktátem Mockby a Berlína.

Jura Jurax 16.7.2007 10:09

Re: Naši sovětští přátelé

R^R^R^

www racek 16.7.2007 10:25

Re: Naši sovětští přátelé

no, hlavo dubová, rusové na rozdíl od ostatních tu smlouvu ratifilovali. pokud by bylo ratifikováno z naší strany, měli by s vypovězení problém, neb by byli za kazisvěty. teď jsme za blbce my.

usa nevyhodí ani tolar za ochranu našeho území. naopak, my doplatíme dost penízků za ochranu jejich území. poláci žádají alespoň nájemné a rakety na obranu proti tem iránskoejm (ruskejm) raketám.  my nepotřebujem nic.

v rusku skončil socilaismus někdy před 17 lety, nepoovšiml jste si laskavě. proto mi vyše replika připadá poněkud ... ehmmm ...

oakman 16.7.2007 10:30

V Rusku byl kolektivismus UV nahrazen samoděržavím generálního tajemníka - ne jen strany, ale celého státu!!!

Směšné jsou tvé bolševické výmluvy.....

Sch.glosátor 16.7.2007 10:45

Pozor, racek má pravdu.

Rusko směřuje od bolševismu. Třebaže samoděržavím. To ano. Socialismus hrozí z Evropy. Pro naší politiku je prakticky významné jaké naprosto konkrétní zájmy má Rusko ve střední Evropě, jak je zamýšlí prosazovat a nakolik ony jsou v rozporu s našimi zájmy. Politika není o lásce, o přítelství. Politika je výlučně o zájmech. Rusko je v pozici, ve které své zájmy v Evropě nepotřebuje prosazovat vojenskou silou. Jistou míru nebezpečí vidím v přetahování se velmocí o světové zdroje. Nějaké Česko je z toho pohledu zcela nevýznamnou marginálií.

marie 16.7.2007 9:57

pane Doležal

jste vůl!!!!!!!!!!

Jura Jurax 16.7.2007 10:11

Re: pane Doležal

Jojo - a Vy ne? Pardon, Vy podle nicku nemůžete býti volem, ale můžete býti s prominutím krávou.

Hans 16.7.2007 12:00

Re: Re: pane Doležal

JORDÁNSKOU

oakman 16.7.2007 9:54

Česká "kulturní schizofrenie"

Definujme si rovnici - Táňa Fischerová nemá informace, neví, co se tu vlastně domlouvá, tak o tom chce rozhodovat spolu s ostatními "činiteli Paroubkovy kulturní fronty" v referendu. Ostatní levice bby také ráda. Když už s komouši nezvládli zablokovat náš vstup do NATO (to byla tenkrát ale hysterie!! - jen ne Hradě seděla "záruka správnosti všech rozhodnutí" , pan Veškrna. Nepamatuji stejně pochybující komentář k Clintonovu "humanitárnímu bombardování Bělehradu", všichni tito "veleduchové" mlčeli ke genocidě Kurdů v Iráku, zato nyní tu slyšíme řev poděšených myší o agresi a okupaci. Allbrightové tito levicoví pochybovači odpustili i "osvobození UCK od nutnosti dodržovat zákony" a osvobození "dmokratické Albánie, která je hlavním vývozcem gangsterů drog a mudžahedínů v Evropě. Jen to vše bylo tak nějak Havlovské, že.

Naše "kulturní fronta" zapomíná na to, že popularita here ještě nezadává právo nezávazně žvanit o čemkoliv, čemu sice nerozumíme, ale "jsme povoláni" abychom zaujali stanovisko, ač o předmětu sporu nic nevíme. Nechci podceňovat herecký potenciál, ale lidé, kteří se živí NAPODOBOVÁNÍM reálných osob opravdu v mých očích nejsou nic než prázdní mluvkové. Tak se může stát, že PRŮMĚRNÁ HEREČKA a VYČICHLÁ REŽISÉRKA se nám tu náhle stávají odbornicemi na obranu. Příště pani Fischerová možná navrhne za asistence Kačera a Chytilové národní rozpočet!!!

Kde se v těch lidech vůbec bere drzost vydávat takovéto prohlášení. Jako odborní laici či diletanti v čemkoliv jiném než opakování slov a vět ze scénáře se tyto "osobnosti" jen dále Havlovsky ztrapňují!!!!

Komu to jde do not je jasné!! Paní Fischerová by měla rovnou říci, jak si představuje další působení té Národní Fronty, kterou tu zrovna zakládá - oni Chartisté jsou komunismem stejně postižení jako komouši sami!!!

Fischerová nevolila tuto vládu, tak přestože má tato vláda STEJNÝ MANDÁT jako ta minulá, tak jí nevěříme!!! To je základní důkaz o tom, že pí. Fischerová nepochopila základy demokracie!!

Vlastimil 16.7.2007 9:45

A za čtvrté další signatář Táňa Fischerová

Táňa Fischerová, LN 14.7.2007: "Na světě je už teď obrovská spousta klasických i jaderných zbraní. Války se vedou každý den a každý den ve stínu velkých slov umírají lidé. Svět, který je založen na nenávisti a vzájemné nedůvěře, nemůže fungovat. Vím, že neumíme řešit problém, jak jednat s těmi, se kterými není žádná domluva, a stále hledáme možnosti, jak to udělat. Je to těžký úkol, ale vzdát se nesmí. Je tolik problémů, na kterých bychom v zájmu planety měli všichni spolupracovat. Ostatně... třeba potom zbudou i peníze na programy sociální, vzdělávací, kulturní a budeme mít k sobě blíž."

Jaká to nádherná ukázka pacifismu. Česko by vlastně mělo úplně zrušit svoji armádu. Musíme se jenom naučit jednat s těmi, "se kterými není žádná domluva" (Hitler, Saddam a další) a "potom budeme mít k sobě blíž". Málem jsem se po přečtení článku v LN rozplakal.  

Jura Jurax 16.7.2007 10:15

Re: A za čtvrté další signatář Táňa Fischerová

Já bych se taky málem rozplakal - dílem děsem, dílem vzteky, co všechno u nás může být zákonodárcem.

Eva D. 16.7.2007 15:51

Re: Re: A za čtvrté další signatář Táňa Fischerová

Obrazem svých voličů. :-/

amiZ .M 16.7.2007 9:12

Pane Doležal,

je možné, že soudružka Blažková nepochopila, jak je to s tou obranou politikou. Vzhledem k tomu, že jí to vysvětlovali figury, jako Vondra, Parkanová, kLaus, ... není se co divit.

Co je ale jisté, je, že jste Vy nepochopil, jak je to s tou demokracií a že podstatně větší bezpečnostní riziko nežli soudružka Blažková  představují postavy vhodné tak jako lektor do číšnické školy, nebo pro strašidelnou dráhu na jarmarku kLaus a Parkanová.