28.10.2021 | Den vzniku samostatného československého státu


Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Klepetko 26.9.2021 14:56

Chtěl bych upozornit pana Mosera, že tvrzení o 10x menší četnosti požárů elektromobilů nevychází z nějaké nezávislé studie, ale z prohlášení firmy TESLA! Může být Tesla nezaujatá?

Rekl bych, že pojišťovny musí mít přesnější statistiky, a věřil bych spíše pojišťovnám, než TESLE:

"Pojišťovny varují, že statistiku četnosti požárů dle typu pohonu značně ovlivňuje menší průměrný věk elektrických aut, neboť požáry vozů se spalovacími motory se nejčastěji dotýkají starších vozů, které mezi elektromobily prakticky neexistují. A výhledově předpokládají, že riziko požáru bude u obou typů vozidel podobné"

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/elektromobily-dostaly-dalsi-ranu-problemy-s-dobijenim-maji-i-lide-s-krytymi-garazemi-u-bytu/

" Problém by navíc umocňoval fakt, že elektromobily mohou vzplát i hodiny či dny po svém uhašení, a právě proto je hasiči ukládají do kontejnerů s vodou. V podzemních garážích by ale nemuselo být ihned možné jejich vyproštění, hrozily by tak ještě větší škody. A právě toho se nizozemští majitelé či společenství vlastníků bojí jako čert kříže. V mnoha komplexech, kde tedy již byly zprovozněné dobíjecí stanice, tak došlo k jejich odpojení či rovnou k odstranění."

M. Moser 26.9.2021 15:24

Víte pane Klepetko, že když to nenapíšete jako odpověď na můj příspěvek, tak se nedozvím že jste to psal?

Zkuste prosím pokusit se chápat nástroj )diskuse na PN) který používáte tak, aby jste jej používal precizně...

A k věci:

Ano, to může být pravdou, ale opět jsem nepsal, že auta na benzín srovnatelného věku hoří 10x více než auta na elektrony srovnatelného věku.

Ono těch faktorů je víc, stará auta často najedou jen pár km ročně a hodně sedí v garáži a tak i když jsou v horším stavu, méně vstoupí do statistiky.

Berme auta tak jak jsou. Ano, za 20 let až budou jezdit po silnici 25 let staré Tesly může být situace trochu jiná. Horší v neprospěch elektro aut, ale taky třeba obrácceně, protože takové baterie s pevným elektrolytem jsou téměř nehořlavé.

Nikdo neví co bude za X let, ale stav te ́d je takový jakoý je: pravděpodobnost požáru elektroauta proti benzíňáku je při stejném počku najetých kilometrů cirka 10 x menší.

A ty články o hoření elektrouat jsou clickbaity, je to horké téma, proto se o tom píše, protože bulvární přístup k médiím.

Myslím že nejobjektivnější zdroj informací o hašení aut jsou hasiči a vše ostatní je jen názor autora, stejně jako v článku z autoforum (což je mimochodem klub petrol fans a objektivita je u nich nulová, taky vám tu necituje články z hybrid.cz, což jsou fans protistrany).

Takže pro objektivní informace: https://www.hasici-vzdelavani.cz/sites/default/files/download/soubory/201007%20Komentovan%C3%BD%20v%C3%BDklad%20k%20MU%20s%20EV-H_0_0.pdf

P. Sura 26.9.2021 16:10

Mosere, ty vlastníš a provozuješ elektroautomobil se všemi těmi úžasnými vlastnostmi, co tu inzeruješ?

M. Moser 26.9.2021 16:15

Suro co ti je po tom co já mám za auto?

Já nic neinzeruji. Kde jsi to četl že něco inzeruju?

Jen mne štve ta banda ulhaných dědků co tu píše kecy, jeden hasí škodovku malým hasičákem (použij sem ho jednou a hasí 15 sekund), druhý tvrdí že kouření na benzince je povoleno, je to tu banda horší než v diskusích na seznamu.

P. Sura 26.9.2021 16:22

Nic mi po tom není, jen nechci umřít blbej. Protože to tvoje zanícení pro elektroauta připadá takňák vygůglované.

M. Moser 26.9.2021 16:32

Já myslím že jinak než blbej umřít nemůžeš, blbej jsi se narodil a blbej si žil a blbej i umřeš.

Věř tomu že mám osobní zkušenosti, krom jiného

P. Milan 26.9.2021 22:42

Zřejmě sám se sebou.

M. Moser 26.9.2021 16:30

A pokud ti Suro náhodou vypadlo slovo to se ve vyšším věku a s vychlastaným mozkem stává často) s místo inzeruješ jsi chtěl napsat obhajuješ (pak by ta věta i dávala smysl), tak obhajuji elektroauta proto, žemají smysl, že naopak nemá smysl předpokládat že celou lidskou civilizaci budeme jezdit na malé výbuchy uhlovodíků rafinovaných z ropy, protože tu zaznívá spousta nesmyslů a lží, protože jsem si jist že budoucnost mobility je v elektromobilite (podle mne dokonce v autonomní, díky čemu nebude potřeba tolik aut jako nyní, pro spoustu lidí bude výhodnější auto využívat jako službu a ne jej vlastnit).

Hodně rozumím technologiím, sám dělám na několika inovativních projektech jako team leader, za projekty je několik patentů, jeden z projektů se týká i autonomní dopravy.

Iritují mne hlupci a pokud někdo nejedná slušně se mnou, absolutně nemám problém mu to vrátit.

P. Sura 26.9.2021 17:12

Užij si to, dokud máš co do huby.

P. Sura 26.9.2021 17:17

p.S. Ono to toiž vypadá, že dřív budeš sdílet chleba než autonomní auto. Protože budoucnost vaší mobility zatím stojí na imobilitě, Třeba ti to taky jednou dojde.

M. Moser 26.9.2021 17:54

Jediný co mně Suro mrzí je že se nedožiješ toho aby jsi viděl jak moc se mýlíš. Ty jsi starý dědek co si myslí že má zkušenosti, ale má prd, já se v tom prostředí pohybuju a řekněme že vidím pod pokličku takových 5-10 let dopředu.

Nevím co tě vede k přesvědčení že víš víc než já.

PS: nikdy jsem nepsal o sdíleném autě. To je přesně ukázka té tvé stařecké demagogie, ani to nečteš, natož aby ses to snažil pochopit a už bliješ svoje nádory. Psal jsem o mobilitě jako služba. Určitě jsi to taky někdy využil...

P. Sura 26.9.2021 18:07

Mě zas těší, že ty se svých omylů dožiješ.

M. Moser 26.9.2021 18:09

To zní fér.

V. Klepetko 26.9.2021 20:16

Pane Mosere, já se omlouvám, ale já jsem vůbec neodpovídal na Váš diskuzní příspěvek a neočekával Vaši reakci - protože jsem si ji celkem dobře dokázal představit...

Můj záměr byl jiný - chtěl jsem ukázat ostatním diskuterům, že příznivci elektromobility používají k hájení svých postojů zaujatá jednostranná prohlášení výrobců (Tesly), nikoliv nějaký nezávislý důvěryhodný zdroj informací.

Osobně se domnívám že názory a data pojišťoven mají větší váhu, než deklarace Tesly. Je to jako kdybychom chtěli soudit o zdravotních konsekvencích kouření na základě deklarací managementu Marlboro... Nebo vlastně fy Altria...

Ale umísťuji Vas, že až budu mít pocit, že bych se Vas chtěl na něco zeptat, zařadím svůj příspěvek do Vašeho vlákna :-)

V. Klepetko 26.9.2021 20:18

.. sorry, "ujišťuji"...

M. Moser 26.9.2021 20:24

Pak prosím beze jména, když to není adresní..

Ale ono "Chtel bych upozornit pana Mosera..." zní docela adresně...

Ta čísla co používají hasiči jsou od Tesly, protože jiná nemají. Pokud máte čísla o požárech elektroaut od pojišťovny, uvítám. Ale čísla z časopisu o benzinových autech zrovna nevoní objektivitou.

A myslím že čísla od pojišťovny neseženete.

Mimochodem, víte jak je to s pojištěním elektroauta, je dražší než na benzínové nebo levnější?

Je levnější a to myslím hodně vypovídá o rizicích včetně požáru.

V. Klepetko 26.9.2021 21:58

Dobrá, sorry, bylo to z mé strany zbytečně adresné, skutečně jsem chtěl Vás i ostatní jen na něco upozornit (jako na samozřejmý fakt) a nevyvolávat kvůli tomu další diskuze...

Jinak, hasiči jsou taky jen lidi... Možná je ten manuál pro ně psán tak trochu psychoteraupeuticky, jako aby se zbytečně nebáli hasit ta smrtelně nebezpečná ektroauta:-)... Něco jako poznámka v příručce pro cvičitele hadů: "podle tvrzení fakírů není kobra při správném zacházení nebezpečnější než slepýš"...

:-)

Dobrou noc.

P. Milan 26.9.2021 22:40

25 let staré Tesly jezdit nebudou. Původní baterka to nevydrží a výměna se nevyplatí. Jedna z "výhod" elektrohraček, zatím.

M. Moser 27.9.2021 7:04

Myslíte ty solid state baterie s výdrží milión mil?

Já tolik za 25 let asi nenajedu abych ji musel měnit...

J. Prečuch 26.9.2021 0:41

Můj skromný názor je , že elektromobilita se měla prosadit sama tam, kde by skvěle její vlastnosti vynikly. Třeba kurýrní služba , pošta , něco kde se v noci v garážích mohou nabíjet ( přebytek energie v noci ) a přes den jezdit . Realita je jiná , Tesla a subvence s dotacemi vše pokrivily .

R. Langer 26.9.2021 5:22

A jak s těmi skvělými kurýrními službami dopadly elektromobily pošty třeba v Německu, to víte?

A že elektromobily kvůli bezpečnosti v podstatě nemohou do podzemních garáží, to také víte? ;-)

Ty "výhody" elektromobilů jsou totiž velice pofidérní, a z větší části pouze SMYŠLENÉ! ;-€

J. Vala 26.9.2021 8:01

zatim nikde neexistuje zadny vseobecny zakaz vjezdu e-aut do podzemnich garazi, ale neni doporuceno je tam nabijet. To o zakazu je jenom "urban legend"

P. Milan 26.9.2021 9:00

Otázka času, než tam nějaký ten elektrozázrak blafne.

M. Moser 26.9.2021 9:07

Tak ještě že benzín nehoří...

Víte že přepočteno na milion ujetých km hoří benzínová auta 10 x četněji než elektroauta?

M. Šejna 26.9.2021 9:13

Nesmíte zapomenout, že od dob zavádění elektromobility přestaly být benzín a nafta hořlavinami. ;-D

Ještě pár let, a benzin s naftou budou používány na uhašení horicich elektromobilů. ;-)

U benzinovych pump se bude doporučovat kouřit. ;-)

P. Han 26.9.2021 10:01

Už dávno se u většiny benzínových pump kouřit nezakazuje. Pouze v místech, kde skladují lahve s plynem. Patrně se s benzínovými parami naučili líp zacházet.

M. Šejna 26.9.2021 12:21

Děkuji za pro mě novou informaci. ;-D

Až budu plnit nádrž svého auta u stojanu, hned si přitom zapálím. ;-D

M. Moser 26.9.2021 15:45

To je pane Hane lež jako věž.

Na žádné čerpací stanici kouření povoleno není.

Zákaz kouření je dokonce definován v zákonu o provozu na pozemních komunikacích. Paragraf 44 jasně píše: „V prostoru čerpací stanice pohonných hmot je řidiči i přepravované osobě zakázáno kouřit, zacházet s otevřeným ohněm a seřizovat nebo opravovat motor vozidla.

Můžete prosím přestat lhát?

P. Milan 26.9.2021 10:05

Zatím si hasiči pořizují kontejnery na vodu, protože jinak to uhasit nelze.

J. Jirka 26.9.2021 10:51

Léky, Šejna! Vy jste si dnes zapomněl vzít své léky!