29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
zíralek 8.10.2007 19:12

nikoliv

:-P

Právník 8.10.2007 18:37

Radar v Čr

:-P myslim si, ze radar nepotřebujeme! USA potrebuje nas a je mozne ze kdyz na to pristoupime-muzeme se stat terčem raketoveho utoku. Takže  muj nazor zni: zadny radar v Čr , at si ho daji nekam jinam!!!!!!!!

Ryšánek 23.3.2007 17:41

Jak dál???

Věc má dvě strany.

1. Chceme a potřebujeme radar na našem území???

Odpověď: To ať rozhodnou naši vojenští odborníci a politici.

2. Chceme cizí vojáky na našem území???

Odpověď: Referendum rozhodne. Já však říkám rezolutně ne!!!>-

mel 23.3.2007 13:42

Re: Re: Je to i názor prezidenta ?

Nesmysl. Národ se proti Němcům chtěl bránit, zradili politici. 

kerim 23.3.2007 13:37

Re: Re: Re: Agitace za neobranu.

Je to tu plné stratégů, na které nikdo nemá.  Neplatí pro ně  gravitace, tím méně jakékoli studie AČR (byť jsou překladem orig. US studií ), neplatí pro ně -s výjimkou vlastního názoru - nic. Navíc samý špičkový odborník na Rusko. Nechápu, proč do této studny vzdělanosti  už dávno nenahlédl GŠT AČR, potažmo MZV,  měli by to zadarmo.

mel 23.3.2007 13:26

Re: Ruský souhlas i na satelitní antény?

Je fakt, že si od Rusů nemusíme nechat poroučet. Ale v zájmu udržení dobrých sousedských vztahů bychom se měli držet zásady, že co nechci, aby se dělalo mě, nebudu to dělat druhým. Navíc to ale není náš radar ale cizí. A ty družice bych nepřeceňoval, proč by asi jinak amíci o ten radar tak stáli.  

Michael 23.3.2007 9:44

Ruský souhlas i na satelitní antény?

Radar je radiolokační zařízení a každému je prd do toho, kolik radarů si který stát kde postaví. Nemá-li druhý agresívní úmysly, proč by se měl bát radarů? Většinu práce stejně dnes obstarávají špionážní družice a do budoucna převezmou družice i funkci pozemních radarů. Mám se snad Rusáků dovolovat i na to, jestli si smím na vlastním pozemku nainstalovat televizní satelitní anténu? O čem se zde vůbec bavíme? Pokud to Rusům nevyhovuje, je to jejich psychický problém. Ropu nám ostatně může dodávat Ingolstadt.

MP

Brundibár 23.3.2007 8:02

Re: Re: Agitace za neobranu.

Ano, nejde o obranu ČR, ale také území kolem. Vzhledem k výšce, ve které bude případná útočná raketa sestřelena, se o trosky postará atmosféra. Nejsou jen radioaktivní zbraně, slušnou paseku by nadělala i nálož Antraxu. Zasažena bude raketa s nevybuchlou náloží, takže i v případě jaderné zbraně radioaktivní trosky nehrozí (resp., Černobyl v r. 1986 byl pro Československo větší zátěží). Na Brdy žádná raketa nepůjde, protože z hlediska ruského raketového vojska je ten systém nezajímavý (co to je 10 obraných raket proti ruskému arzenálu), teroristé zase mají vážný problém své střely zamířit s takovou přesností, aby si byli jisti dopadem ve středních Čechách (natož v Brdech). Ono je jim totiž jedno, jestli spoušť způsobí ve Vídni, Praze, Berlíně, Londýně, Bruselu, Paříži, Troyes nebo Jičíně - CNN i Al Jazeera to bude vysílat stejně.

Ruským reakcím se nedivím, před prezidentskými volbami je třeba ukázat sílu. Než radar, tak Rusko je ohrožováno zevnitř - 60% záklaďáků jsou muslimové, o porodnost se "starají" hlavně muslimové, křesťané hlavně chlastají v lepším případě vodku a vymírají.

kerim 22.3.2007 23:55

Re: Agitace za neobranu.

Tady opravdu nejde o nějakou obranu Č.R., ale o obranu území a objektů na tisíce km vzdálených. Sem budou pouze padat radioaktivní trosky a zastánci radaru se mohou opalovat v radiaktivních slunéčcích. Klidně, ať si tu ami postaví leteckou základnu, ale tohle je ryzí sobectví na hranici obětování. Ona první rána půjde na Brdy, o tom není pochyby. Všichni pivní stratégové by se měli seznámit s tím, o čem je doopravdy řeč. Je to pokračování Brzezinského strategie  obkličování Ruska, ruským reakcím se není co divit.

Joska 22.3.2007 19:39

Re: Po skonceni studene valky se udelala smlouva a Americani to nedodzili.

Není to spíše náhodou tak, že zachraňují svobodu a demokracii kde se dá? Někde s větším úspěchem ( jako v Evropě) někde s menším, jako teď v Iráku. Nevím o tom, že by někde nastolovali diktaturu, Vy ano? Shrnu-li to, nasazují své síly a lidské oběti i v našem zájmu.

Není to nijak složité k pochopení a nemusíte v tom hledat nějaké darebnosti. Problém by nastal teprve tehdy, kdyby USA šířily nesvobodu(třeba jako dříve naši sousedé Německo a Sovětský svaz) ale o tom tedy opravdu nevím. Proto nemohu s Vámi souhlasit.

Dutch 22.3.2007 18:23

Vzpomínky na budoucnost

The woman sought an expedited divorce under German law.]

n;The (female) judge denied the request, ruling that because both marital partners were from Morocco where the koran allows men to beat their wives, therefore there was] "not any unreasonable cruelty within the meaning of Paragraph 1565" n;of the German divorce law, so as to allow an expedited divorce. The woman would have to wait out the normal one-year waiting period.]

Dutch 22.3.2007 18:19

Vzpomínky na budoucnost

German Judge Justifies Marital Violence by the Koran

Der Spiegel ^ | March 20, 2007 | Veit Medick and Anna Reimann

Posted on 03/20/2007 6:09:41 PM PDT by T Ruth

n;Dateline: Hamburg, Germany] A 26-year old woman with two small children wanted to free herself from the bonds of matrimony. The police had established that her husband, who, like her, was from Morocco, had beaten her. Her husband had to move out, but the terror continued: after the separation the still-married man threated to murder the young mother.

Cato 22.3.2007 18:12

Být pod ochranou USA není to pravé

jak je dobře vidět v Iráku. V Afghanistánu roste výroba drog neuvěřitelným tempem, co byl "osvobozen" vyváží 30 x tolik drog než za Talibanu.

Být v zoně zájmů a pod "ochranou" USA? Děkuji NECHCI ! 

Cas skonceni vsech valek 22.3.2007 17:44

Po skonceni studene valky se udelala smlouva a Americani to nedodzili.

Jen tak pro zajimavost., nebylo roku aspon po druhe svetove valce, kdyby americka vlada nenapadla nejakou zemi. Nyni "osvobozuji "Afganistan, Irak, Somaliji a jsou ve velkem trenovani s Izraelem, jelikoz planuji navstivit Iran a pak Syriji.  Americka flotila je v pobrezi Iranu a tak i jejich " osvobozujici " jednotky stoji u iranskych hranic.. Z tech prvnich zemich nemini odejit, i kdyz americka vlada priznala, ze to byla velka chyba si tam zajet, Take nezapomente, ze lhali a vymysleli si duvody, aby dostali vojsko do techto zemich. V Iraku zatim zemrelo pres 600 000 obcanu  o zraneni nemluve a Americanum zahynulo pres 3000 vojaku. Nesmirne mnozstvi je zranenych a nyni vyslo najevo, ze  doma jsou strceni do hroznych nemocnic. Pro Bushe lidi jsou jen cislo. Dale Americani nasadili sve radary po vsech minulych komunistickych zemich. Mimo to Americani davaji Izraelu miliardy, ktere se samozrejme pouzivaji na zbrojeni a napadani uzemich jako Palestyna a nedavno Lebanon. Takze ke konci vychazi, ze americka vlada neni mirumilovna  a a kdo vi co planuji s temi radaramy a zakladnami ve vychodni Evrope.  A za dobu jBushovskeho  vladareni se zmenilo mnoho obcanskych zakonu a zarizuje primo diktaktorsky rezim podobny byvalemu Rusku.  Americani neustale demonstruji a chteji vladu dolu .Takze dejte si pozor, koho volate do Ceske zeme.

hloupý Honza 22.3.2007 16:28

Vážený autore

Předpokládám,že v podstatě tlumočíte názor pana presidenta/kdyby to bylo jinak nebude poradce/ který se bojí tento názor říci nahlas,aby neublížil své popularitě.Já se však domnívám,že radar nikterak neublíží ČR,ale naopak. S logikou Vašich argumentů by ČR nemohla být v NATO a bojovat na středním východě./nečin druhým co sám nechceš/

Vojta 22.3.2007 14:08

Re: Re: Re: Tohle je jediné z článku důležité

To je tedy pěkně blbá pověra. Kdyby platila, tak už neroste po všech těch válkách tráva nikde.;-D

Brundibár 22.3.2007 13:24

Gustave,

máme stavební firmy a vojáky. Ale stavba takové stanice vyžaduje, aby se určité informace o použitých technologiích nedostaly někam, kam se dostat nemají. ČR s tím nedávno měla problémy vůči NATO, stačí projít Google.

Naši základnu nezaplatíme a samotná základna je na pytel - musí být součástí globálního, nebo alespoň kontinentálního systému. Ohledně jednání za zavřenými dveřmi - srovnejte, jak byli občané Československa informováni o instalaci sovětských jaderných raket na českém území - pro připomenutí, bylo to několik měsíců POTÉ a informaci přinesly BBC, VOA a Svobodná Evropa. Nadšené dopisy v Rudém Právu na podporu míru se objevily až poté.

O prodeji části ČR nemůže být řeč, a jestli se radar nelíbí Německu? Nebude to třeba proto, že po vybudování radaru klesne potřeba tak velké přímé americké přítomnosti v SRN a další tamní obce se budou muset ohlížet po jiném způsobu obživy - oni ti Američané v SRN utratí docela dost peněz a je pochopitelné, že SRN se jen velmi nerada bude těchto příjmů vzdávat.

Gustav 22.3.2007 11:35

Re: Re: Tohle je jediné z článku důležité

Kam noha ciziho vojaka slapne, tam uz trava neroste.

orel 22.3.2007 11:21

Re: Tohle je jediné z článku důležité

 Tak tohle je blbost. Výrok odborníků: Svoboda je poznaná nutnost. V téhle zemi po 50 létech bolš. totality schází nejen občanská statečnost, ale i soudnost a morálka. Lépe je mi s bohatým, materiálově a technologicky vybaveným spojencem ,než se žebrákem do kterého furt peru stamilióny,

Gustav 22.3.2007 10:50

to brundibar

Copak my nemame stavebni firmy, nebo vojaky? A prisli by do styku s modernimi technologiemi. Vase argumenty jsou chabe. A radary umime postavit kvalitnejsi, nezli jsou ty americke. Kdyby o samotny radar slo. My zase chceme, kdyz uz zakladnu tak nasi, na nasem uzemi. To je spravedlive a spravne. Mozna nechcete o takove moznosti ani uvazovat. Dalsim faktem je, ze se opravdu jedna za zavrenymi dvermi a jak nase politiky znam (z jejich chovani na verejnosti, zpravodajskych medii a afer), za par korun by prodali i nos mezi ocima, coz suverenitu republiky. Ale jsou reprezentanty spolecnosti, ze ktere vzesli. Nebylo by to poprve, co by republiku prodali. Treba i po castech. Myslim, ze nejsme zeme tretiho sveta, ze bychom meli takto premyslet a jednat. Ostatne, nelibi se to ani soucasnym spojencum. Jestli se to liby nepriteli by nas melo nechavat klidnymi.

Milda 22.3.2007 8:00

Tohle je jediné z článku důležité

Nemít na svém území žádnou cizí vojenskou jednotku je základní, výchozí stav, který netřeba obhajovat. Toto je situace většiny svobodných zemí na světě.

Brundibár 22.3.2007 7:49

Re: Kdyz uz

Proč by radarová stanice měla být majetkem USA? Ad 1., protože ji postaví, ad. 2, protože USA chce, aby opravdu fungovala a měli nad ní plnou kontrolu.

A je dočasný pobyt a dočasný pobyt. Když Francie požádala po 2. sv. válce o odchod amerických jednotek ze svého území, Američané se rychle z Francie stáhli. Když totéž udělala vláda maďarská v roce 1956, sovětská armáda se během pár týdnů vrátila a do Maďarů pálila ostrými.

Rozdíl v chápání pojmů "dočasnost a dobrovolnost" mezi oběma mocnostmi je myslím více než zřejmý.

Gustav 22.3.2007 7:24

Kdyz uz

zakladna, tak proc by nemohla byt majetkem ceske armady vybudovane za pomoci americkeho kapitalu a nemela by byt obsluhovana ceskym personalem vyskolenym americany. Na zaklade bilateralni smlouvy by spolupracovala s obrannym systemem USA. Tak by se snad dala vyloucit pritomnost cizich vojsk na nasem uzemi. Reseni je zrejme vice a stavi se pouze na americkych POZADAVCICH. A jakmile se k nam americane nakvartyruji, je tezke je odsud dostat. Zname prece moc dobre termin docasny pobyt. Take se timto rozhodnutim vytvori precedens a zakladna je jakymsi trojskym konem pro dalsi pozadavek typu ted uz ne radar ale rakety. Potom treba i ty s atomovou hlavici.

Brundibár 22.3.2007 1:58

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: hoří teprv u sousedů

A který z roků nesedí? Nebo Národní muzeum v sobě neukrývá jedinou sovětskou kulku? Nebo v Berlíně v roce 1953 nerozháněly demonstrace sovětské tanky? A v Budapešti v roce 1956 prozměnu protisovětské povstání? A že se sovětská armáda nerozpakovala porušit i územní celistvost Rakouska (přestože se ji pouhý rok před tím zavázala dodržet)?

Rozumím, dějiny po 2. sv. válce dějepisáři radši nevykládají vůbec. Doporučuji samostudium...

Joska 22.3.2007 0:03

Re: Pan Petřík je " lišák"

A ještě něco - docela mne "pobavily" vzteklé reakce Ruska a Německa. Takže opět - radaru a americké přítomnosti ANO!!!

Joska 22.3.2007 0:00

Pan Petřík je " lišák"

No ona pane poradče, ona ta naše bezpečnost a demokracie u nás je vlastně jištěna především Spojenými státy a nikoliv třeba Francií, či Německem, víme? Proto to Vaše dlouhé obhajovací "ne radaru" zcela vypouštím a říkám radaru a vše co skutečně brání náš civilizační okruh, ano! Přijdou pane Petříku ještě jiní, ne jen z blízkého východu, ale třeba z Asie, kterým bude prostor malý.....

pernik 21.3.2007 23:40

proc

proc si nikdo nepripusti ze cesko je jenom par pivovaru kolem prahy   ?

pernik 21.3.2007 23:27

Re: Dohlédnout dál

a to ze tady jsme a zijeme  dekujeme nasim predkum takze se poucme a budeme tady  dal!

  

pernik 21.3.2007 23:16

Re: Re: Re: Mohl by pan Petřík vysvětlit, co tedy naše země potřebuje k zajištění své vlastní bezpečnosti

souhlas

bovrti 21.3.2007 23:01

Re: Re: Americká přítomnost v Evropě je neoddiskutovatelná

Jen ne referendum k této věci. O názorové úrovni tohoto národa po těch totalitních časech a nezájmu mladších o historii našeho poválečného vývoje mám své pochyby. Na základě čeho by se rozhodovali? A mají vůbec chuť se o tom dovědět více? Referendum je dobré jen pro rozhodování na komunální úrovni ap.Ví vlastně co pro nás Amerika pro nás udělala v historii. Jde-li o bezpečnost USA jde o bezpečnost naši.