27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Diskuse k článku

POLITIKA: Žravenky

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kvetla 16.6.2007 2:47

Re: Re: Naprosto s vámi souhlasím,nasere to lidi,protože nikdo nezdůvodní ,proč je urušit.

Jen pro pořádek.Sravenka přísluší zaměstnanci v případě,že směnu odpracuje.A tu začíná účetní kolečko a doslova gulášek,protože jde o ceninu.Není to jen o tom,objednat,zaplatit,vyzvednout a rozdat.Musíte evidovat komu kolik.....A ono tu de vloudí nemoc,dovolená,absence......A nechcete li risknout průs.r s FÚ, baví se tím docela dobře účetní i 2-3 hodiny denně.A ono i se slušňáky bývá problém-vraťte prosím 4 stravenky za nemoc-jé,já už je utratila,tak mi to strhněte příští měsíc...a už se falšuje...

Ministrant 15.6.2007 22:24

Ani na MF neobědvají kaviár zadarmo

Pane autore, přece si vážně nemyslíte, že úředníček - prostý pěšák MF - vymyslel a prosadil návrh na zrušení stravenek? :-/Vítr vane z mnohem vyšších míst... Štvete mě ;-€tím, jak tendenčně plácáte domněnky. Jsem zaměstnancem MF, který sedí v místě, kde není ani ministerská jídelna, ani jiný dotovaný lokál. Dostávám stravenky v hodnotě 65 Kč, z toho je dotace 38 Kč. Za jídlo v blízké stravovně dám denně okolo 100 Kč :-((jídlo 70,- polévka 15,-,pití 20,- salát 15,-), mohu Vás též ujisit, že o Jadranu si mohu nechat zdát....pletete si nějak roky (před/po 1989).;-O

kralevic 14.6.2007 18:12

Re: Re: ...Úžasný!...

Prostě takovej firemní táta, kterej má starost akorát, aby zaměstnanci měli hlavně dost peněz a pořádně si odpočinuli. Kam se na to hrabou ty japonský manažerský metóóódy. O továrníku-drábovi ani nemluvě.

to: IS 12.6.2007 11:33

Re: Re: neuropan zjevně neví o čem je řeč, ale blábolit umí.

Vzhledem k charakteru Vašich předchozích příspěvkůh v diskusi to beru jako kompliment :)

luk 12.6.2007 10:24

ať žijí šibalové na ministerstvu

8-osouhlasím, musel to vymyslet pěkný šibal - a co ty na to Topole?

Bubik 12.6.2007 0:03

Re: Re: Re: Sice dlouhé a ukecané,

DAJÍ

V každý hospodě.........

Bubik 12.6.2007 0:00

Re: Konjunkce úplného zákazu kouření v restauracích a likvidace stravenek

30%? JeN? To je málo, přidejte......:-D

Andrea 11.6.2007 23:25

Re: Konjunkce úplného zákazu kouření v restauracích a likvidace stravenek

šikovný hostinský a kuchař najdou práci vždycky, ozdraví se společnost a zvýší se produktivita práce, protože nebude tolik vožralejch, co mají druhý den kocovinu a nedělají, spotřební daň díky zvyšování cen ropy utěšeně vzkvétá, tak čeho se bojíte ?

Pavel 11.6.2007 23:19

Re: A co na to strýček Skrblík ...

Co myslíte pojmem "normální strava"? To  je podle Vás místo  vařených jídel  donesený chleba  100x jinak?  (Y)

Kubeš 11.6.2007 23:00

Re: Konjunkce úplného zákazu kouření v restauracích a likvidace stravenek

Žádná hospoda se kvůli zákazu kouření nepoloží. A zdravotnictví ušetří na léčení následků z kouření.

Andrea 11.6.2007 22:37

Re: Re: Re: Blbá otázka:

podle Rathovy teorie, kterou propagoval vloni není pochyb o tom, že obchodníci mohou snížit svou marži ( jako lékárníci) a v pohodě zůstane zboží ve stejné cenové hladině. Tak nevím, co se vám nelíbí:))

P 11.6.2007 22:23

Prapodívní pravičáci

Naprostou souhlasím s autorem. Zaměstnanec nedostává žádné milodary. Pokus o zrušení stravenek znamená pro zaměstnance prakticky vyšší zdanění, což mne u zastánců pravice překvapuje. Navíc ten problém je podstatně složitější, jde o komplexní péči o zaměstnance. Příjmy zaměstnanců u nás jsou proti jiným zemím podstatně menší. Zaměstnanci by si nosili obědy z domova, tak jak před mnoha lety. Děkuji pěkně za takový pokrok.  

Milan 11.6.2007 22:23

Konjunkce úplného zákazu kouření v restauracích a likvidace stravenek

způsobí zánik cca 30 % hospod.

Přibude nezaměstnaných, ubyde na DPH i spotřební dani.

Milan 11.6.2007 22:19

Některé nekuřácké jídelny

fungují prakticky jen na stravenky. Otevřeno jen přes poledene, nával úředníků, menších manažerů, bankéřů a prodavačů z okolí, ve tři už zavřeno.

Zrušením stravenek se přemění na bufety, ale ne všechny - některé zaniknou a jejich personál se postaví do fronty před úřadem práce. A nebudou platit daň z příjmu ani důchodové ani zdravotní pojištění... A nebudou produkovat ani DPH.

zm 11.6.2007 22:09

Re: Re: Blbá otázka:

no tím, že v podstatě padne společný zdanění  a vyšší DPH postihne hlavně rodiny s dětmi, tak se na takovej výdělek mohu (Y)

Rad 11.6.2007 21:57

Re: Blbá otázka:

pokud je vám míň než 40, tak už se ádného důchodu nedožijete.

pavel 99 11.6.2007 21:33

Re: A co na to strýček Skrblík ...

potom by nejspíš ideální bylo, že ten kdo prokáže pravidelné "normální" stravování, sníží se mu daně např. o 2%?

Herakleitos 11.6.2007 21:22

Re: zrušit

Zalez černop-delníku a křoupej radši kobylky.

Sebaus 11.6.2007 21:18

Re: Re: Sice dlouhé a ukecané,

Bla, bla, bla, ... !!!

Cigarety a alkohol se za stravenky koupit nedaji - stravenkove spolecnosti to zakazuji a jdou po tom dost ostre kontroly. A malokdo si lajsne prijit o nejakych 35-50% trzeb za obedy ...

Sebaus 11.6.2007 21:15

Re: Re: Re: Re: z celé diskuse jsem zjitsil jedno

Ucitele, hasici, ... jsou tedy S nejvetsi pravdepodobnosti zbytecni?

Podle levopisu soude, ve Vasem pripade opravdu ucitelsky sbor neodvedl dobrou praci :-P

Sebaus 11.6.2007 21:12

Re: Pan Vlk opět a zcela mimo mísu

Kdybyste mel silu, no spis schopnost, clanek precist (a hlavne pochopit), tak byste si vsiml, ze vse, co autorovi vytykate, v clanku je.

Vy jste si jenom potreboval zanadavat, ze?

Andrea 11.6.2007 21:09

Re: Blbá otázka:

to není blbá otázka. Základem je vyměř. základ pro sociální pojištění a to je pouze hrubá mzda zaměstnance. Na povinnosti zaplatit další desítky procent zaměstnavatelem se nic nemění. Takže teoreticky ne, nebude. Ovšem nevím, zda na to autoři "reformy" pomysleli, zas tak do detailů jsem ji nestudovala.

Popravdě, nechápu zcela kouzla se superhrubou mzdou, jak je prezentuje ODS a nemyslím, že by všechno měli skutečně dobře promyšlené. Fakt je, že tzv. superhrubá mzda je blbost a osobně zastávám názor, že by měli mít zaměstnanci ve smlouvách mzdu včetně všech odvodů, tedy tzv. superhrubou a z té by platili sami pojištění i daně a to tím způsobem, jak se to děje dnes. Možná by jim každý měsíc došlo, kdo jim schramstne pořádný kus vejplaty.  Odčitatelné položky na dítě atd. pokládám za užitečné, zato odpočty úroků z úvěrů atd. bych zrušila.

Fakt je, že s hrubou mzdou 25000 měsíčně a jedním dítětem "vyděláte" na reformě ( samozřejmě jen v oblasti mzdy) asi 450 Kč, bez dítěte jen 83. S dvěma dětmi 823 Kč. To není zas tam málo, zejména, když si uvědomíme, že Paroubek s Rathem etc. kvákají o tom, jak na reformu doplatí "chudáci". Dvacetpět tisíc měsíčně není nic moc. Při dvanáctitisícové hrubé mzdě vám přibyde s jedním dítětem 697 Kč. Bez dítěte třistadvacetsedm. Takže pořád hledám tu hranici, kdy na to kdo doplatí.

Frank 11.6.2007 20:25

Re: Pozdrav z Belgie

A kde je nespočet byrokratů, kteří vymýšlejí jednu kravinu za druhou a ještě za to berou obrovské prachy.

buš 11.6.2007 20:23

Blbá otázka:

když budu platit daň z příjmu z tzv. superhrubé mzdy, bude se mi tato SH mzda počítat i jako základ pro důchod?

nosál 11.6.2007 20:22

Re: A co na to strýček Skrblík ...

 Konečně !! Hurá,  někdo,kdo používá mozek !

sss 11.6.2007 19:51

Re: Re: Re: Jsem podnikatel a chci se zeptat...

hm taky budes teda podnikatel.. kdyz nezabiras ani " dat si do nakladu"

Andrea 11.6.2007 19:34

Re: Mentálně retardovaný komentátor Martin

si nevšiml, že Vlk na stravenky de facto kašle zvysoka, ale nepokládá jakékoliv změny v současném systému za tak akutní, aby kvůli nim vláda naštvala další lidi, alespoň do doby, kdy praskne Paroubek a nastane klid.

Šaman 11.6.2007 19:33

Navíc se nic nevybere

protože zůstávají další odčitatelné položky. Například vinná lobby si vymohla, aby se mezi odčitatelné položky mohlo zahrnulo i "nešumivé víno" - jako dar! Ale musí mít menší hodnotu než 500 Kč. Takže když koupíte třeba 100 flašek po 200, Kč za 20.000 celkem a pak je rozdáte po jedné, tak si to můžete odečíst ze základu...

hamar 11.6.2007 19:12

A co na to strýček Skrblík ...

Stravenky mohou být jedním ze způsobů, jak "normální" lidi "přinutit" k tomu, aby se "normálně" stravovali. Je to "psychologický" rozdíl, když mám z kapsy vytáhnou "cash" a zaplatit denně v pracovní den za oběd 40 (60, 80,  ...) Kč, nebo stravenkou té samé hodnoty (na kterou mi notabene ještě zaměstnavatel doplácí). Co vy na to?

PK 11.6.2007 18:32

Pozdrav z Belgie

ze zeme ktera je kralovstim /  kde je  / vysoka  ekonomika /  velmi dobre zemedelstv i/ kde si pacient  plati veskere leky a navstevy u lekare / kde je design nadherny  / kde je velka konkurence  / kde se nepodvadi /  kde se lide na sebe usmivaji  / kde je bydleni drahe  /  kde  pojistovna  proplati jen cast navstevy  ne vsak leky  / kde je priroda nadherna / kde jsou potraviny  kvalitni / kde policie ma prestiz  / kde je  nafta levna /  kde je  zivot spolecensky ............. a  kde jsou  STRAVENKY