Úterý 10. září 2024, svátek má Irma
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Diskuze

POLITIKA: Vláda už projedla i majetek předků

Je to jen něco málo přes rok, co zemřel Tomáš Ježek, a už aby se v hrobě obracel. Všichni si ho jistě pamatují, jak počátkem devadesátých let spravoval Fond národního majetku. Byl jedním z těch, kteří dali privatizaci svou tvář.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MP

24. 12. 2018 12:23
Štědrodenní nadílka

Šichtařová: "Demografové varují, že délka života se bude prodlužovat ..." --- Hm. S tou větou lze souhlasit, ale místo slovesa "varují" bych já raději použil sloveso "zvěstují". To je totiž radostná zvěst, nikoliv tragedie.

A pokračoval bych takto: budoucnost bude jiná, než byla minulost - takže silné argumenty z minulosti nejsou relevantní pro předpověď naší budoucnosti. Tím samozřejmě neomlouvám předchozí vlády, které "projedly i majetek předků" (a ochudili tím naše zadky). Ale popravdě řečeno, mne tíží mnohem více skutečnost, že ty minulé vlády konkurenčně nepřipravily českou ekonomiku na naši "zářnou budoucnost".

My do té "zářné budoucnosti" vstoupíme tak jak tak. Pro nízkou konkurenceschopnosti české montovny ale nikoliv mezi prvními, nýbrž spíše na chvostu světového dění.

Více sdělím někdy příště. Je to na cestě.

0 0
možnosti
JK

24. 12. 2018 13:41
Re: Štědrodenní nadílka

Průměrná d=lka života se prodlužuje, aqle průměrná délka dožití ve zdraví zůstává od roku 1960 stejná. Osciluje kolem 62 let.

O kvalitě prožitého života nejvíce vypovídá ukazatel délky života prožitého ve zdraví. Prodlužování délky života u nás spočívá ve zvyšování počtu let prožitých v nemoci.

S tím souvisí zvyšování finanční náročnosti zdravotního systému.

Sdělte zase něco.

0 0
možnosti
JK

24. 12. 2018 11:13
Článek plný mýtů a nepravd!

Tak za prvé privatizace byla provedena diletanty a zloději. Není pravda, že nabyly jiné varianty, ale byly smeteny ze stolu vítězi voleb a ti by měli za to nést dnes odpovědnost. Pan Ježek již svou sebereflexi provedl.

Průběžný důchodový systém funguje a nesmí se rušit nebo měnit. Měnit se mohou pouze parametry, podle okamžité ekonomické situace. Tento příjem by měl být zajištěn pro každého občana příslušného věku a státem garantován jako je tomu dnes. Každý má možnost k tomuto státnímu důchodu šetřit podle svých možností celý život.

Není pravda že nás ubývá a nebude na důchody. Před 100 lety pracovalo v zemědělství také 80% obyvatel a živilo zbývajících 20% a dnes nás uživí cca 5% zemědělců. Podobná situace bude díky novým technologiím i v průmyslu. Na práci nebude třeba tolik zaměstnanců.

Článek je nepravdivý a zavádějící. Jen žádné reformy a revoluce.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

24. 12. 2018 11:24
Re: Komunistické hovádko Kratochvíl

Co jiného čekat od ekonomicky negramotného a přitroublého bolševika Kratochvíla, kterému je parazitní mentalita vlastní - určuje mu ji komunistická ideologie, zločinná ideologie, která napáchala ve světě nesmírné škody jak na majetku, tak i životech lidí...

0 0
možnosti
ZK

Z. Vydra

24. 12. 2018 11:02
Majetek předků

Majetek předků jsme prodali a zprivatizovali do 1.ledna 2006, kdy byl Fond národního majetku zrušen a jeho účty převedeny pod správu MF. Zbylo na nich, po všech těch "tunelech", cca 400 mld. Kč. Pak už nebylo prakticky co prodávat a privatizovat, takže na ty účty přicházely už jen dividendy z podniků, ve kterých si stát ponechal nějaký podíl. I ty výnosné podíly časem většinou stát prodal, protože stát je přece špatný hospodář, a tak dnes tvoří příjem těchto fondů z cca 80% jen dividendy z ČEZ ve výši cca 15 mld. Kč ročně, a na těch účtech zbývá cca 22 mld.Kč. Fondy jsou určeny nejen na placení schodků, či reformy důchodového systému (letos je v přebytku), nýbrž třeba asanace krajiny po těžbě uranu, ostravských lagun a pod.Jak všichni víme, uvažuje se, že stát prodá i tu část ČEZ, která má nějaké zisky a stát si ponechá jen tu část, do které bude nutno investovat a následně splácet potřebné půjčky.Tím celý problém majetku našich předků skončí. Na nějaké důchodce zapomeňte.

0 0
možnosti
LN

L. Novák 475

24. 12. 2018 11:30
Re: Majetek předků

Historie rozkradení majetku začala (v největším rozsahu všech dob) po II. světové válce a násilném uchopení moci komunisty. Zajímavé je, že sami komunisti tuhle éru zcela zamlčují a blábolí o rozkradení majetku po roce 1989. Jenomže nebýt komunistů, majetek by zůstal v rukou původních soukromých majitelů a problém "privatizace" by vůbec nevznikl. Naši předkové žádný majetek(kromě osobního sloužícího v domácnosti a rodině) neměli. Rozkradli jim ho komunisti!

0 0
možnosti
JS

24. 12. 2018 10:30
Žádná důchodová reforma

nebude fungovat. A problém není v demografii, ale ve zdravotníctví, medicíně a "liberalismu". Málokdo bude ochoten a hlavně schopen pracovat do sedmdesáti, zrovnatak málokdo je ochoten přestat cpát peníze do "studentů" prodlužujících si kolikrát mládí až do třicítky. Když se prodlužuje doba dožití, přičemž se až tolik neprodlužuje doba dožití ve zdraví a dobré kondici tak jsme závislí na vývoji technologií a levné pracovní síle v Asii. Technologie nám teda v tom moc nepomáhají, počítače nijak neomezily byrokracii ani množství produkovaných lejster. Naopak, levný tisk umožnil všechny doklady, hlášení, tabulky a prezentace produkovat v řádově větších množstvích. Kdybychom měli vyšší porodnost, pak pokud nepočítáme s příchodem moru budeme mít i větší množství starých. A to při pokroku medicíny neporostou počty důchodců úměrně populaci, ale rychleji. S ničím jiným nemůžeme počítat v případě imigrantů, ti taky zestárnou a chtěl bych vidět ty borce, co je na stará kolena vyhostí "domů" bez nároku na penzi. Howgh.

0 0
možnosti
JL

J. Lukavsky

24. 12. 2018 10:00
Chytrolínové

Zajímavé je, že kdekdo kritizuje privatizaci, ale s vlastním - bezchybným - plánem tenkrát nikdo jiný nepřišel. Holt po bitvě je každý generál a chytrolínů je za korunu pytel! Kritik je člověk, který, kdyby to uměl, by to napsal líp než autor. Heslem dnešní společnosti je "to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou" (feldkurát Katz). J.L. end

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

24. 12. 2018 10:06
Re: Chytrolínové

Pár návrhů bylo, ty však byly zašlapány do bláta, za pomoci médií. Nebyly totiž od dost " pravicových " politiků.

0 0
možnosti
JL

J. Lukavsky

24. 12. 2018 9:44
Co na to Werich?

"Před dvaceti lety jsem měl za stovku nejméně 5 Plzní, dneska pořídím 2" No spočtěte si kolik Plzní jste si koupil za měsíční plat tenkrát a kolik dnes! Jak říkal už Jan Werich! Já ještě pamatuji, že smažák a malé pivo stály 10 Kčs. Ale také ještě pamatuji, že jsem měl nástupní plat 1250 Kčs (každý měsíc!).... J.L. end

0 0
možnosti
JH

J. Holíček

24. 12. 2018 9:54
Re: Co na to Werich?

Obávám se, že jste nepochopil právě tu podstatu "šetření". Před dvaceti lety platily Kč, a ne Kčs, a to už se s naší dnešní měnou v dnešním důchodovém systému už nejméně 8 let budoval demokratický kapitalismus. :-))

0 0
možnosti

24. 12. 2018 9:41
tohle se madam Šichtařové nepovedlo

výnosy z privatizace zatím všechny vlády "prožraly". Ať to byly vlády levicové nebo pravicové. Současná vláda udělala jedinou změnu a to, že chtce výnosy z privatizace přiřadit do státního rozpočtu. Ten důvod byl ale zcela jiný, než si myslí madam Šichtařová. Pokud totiž bude privatizační fond součástí rozpočtu, bude o jeho osudu rozhodovat parlament a nikoli vláda. Doposud si mohla vláda dělat s výnosy z privatizace co chtěla a nemusela se ptát parlamentu.

Pokud jde o plánovaný rozpočet, tak mě je úplně ukradené, zda je schodkový nebo přebytkový. Důležitá je konečná bilance a nikoli plán. Vládám ANO-ČSSD se zatím všechny rozpočty podařilo vyřešit tak, že bilance byly mnohem lepší, než původní plán. Prostě to vždycky dopadlo tak, že výdaje byly podle plánu, ale příjmy byly výrazně lepší, než plán. A o to jde.

Vláda klidně může sestavit rozpočet přebytkový s nadhodnocenými příjmy, aby vypadal rozpočet hezky. Ale k čemu by to bylo?

0 0
možnosti
VHK

V. Kotas

24. 12. 2018 9:56
Re: tohle se madam Šichtařové nepovedlo

Ano, prožírají všechny vlády od r.1989. Některá více, některá méně. Ten začátek byl povětšinou špatný, než bylo slibováno politiky. Vymýšleli ve světě vymyšlené, prověřené desetiletími, nepřevzali téměř nic. Jó, blbostí přišlo ze světa plno. Přežili jsme jiné problémy, přežijeme i toto, jen nám postarším moc času nezbývá. Snad se potomci poučí, aby na tom byli lépe.

0 0
možnosti
MP

24. 12. 2018 9:18
Souhlas

Jen: "protože víme, že aktuální typ migrace příliš nevede k posílení zásobárny pracovních sil, spíš posiluje řady příjemců sociálních dávek."

- jak kde, jak kdo.

Ukrajinci nejsou 3i.

0 0
možnosti
PK

24. 12. 2018 9:15
re:

Holíčku a Hlosto, se zájmem jsem si prostudoval váš návrh na řešení důchodového problému pro budoucnost, ale musím se přiznat, že vašim návrhům moc nerozumím.

0 0
možnosti
MP

24. 12. 2018 9:25
Re: re:

Státní rozpočet jako základní zdroj mne hluboce zaujal. :-P

0 0
možnosti
KJ

24. 12. 2018 9:06
Ano, ANO je zločineckou organizací, vlastněnou zločincem.

O tom nebudiž žádných pochyb... Dzp.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz