6.7.2024 | Den upálení mistra Jana Husa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Sydney Hall 2.11.2008 11:23

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Takovou zemi neznám a vaší poznámce nerozumím.

Bad 2.11.2008 11:39

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Vy asi nerozumíte více věcem

JC 2.11.2008 11:43

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Tak polopaticky. V porovnání např. se západoevropskými zeměmi je v tomto státě podstatně nižší hladina příjmů obecně. Což se vztahuje samozřejmě i na lékaře. Nevidím jediný důvod, proč by měli mít ausgerechnet lékaři příjmy na západoevropské úrovni, zatímco ostatní obyvatelstvo příjmy na úrovni české (tj. max. 20-30% západoevropské úrovně). Nehledě k tomu, že lékaři v ČR vystudovali za peníze daňových poplatníků, nikoli na své náklady, jako tomu je v oněch západoevropských zemích.

Obdobná nesmyslná argumentace se používá i při zdůvodňování růstu cen energií. Prý jsou tady nízké - ovšem stejně nízké jsou i příjmy.

Minutus 2.11.2008 11:51

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Chceme-li mít zdravotnictví na světové úrovni, musíme platit světové ceny. A také sestrám, nejen lékařům. Kupujete si snad auto levněji, než třeba v Německu? Lékař, který se musí ohlížet, kde by ušetřil a že musí umývat nádobí a luxovat koberce, protože nemá na služby, nemá čas a energii se ještě učit. Možná právě vy na to doplatíte životem.

Joska 2.11.2008 12:09

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Ano, vážený, v Německu (i v Itálii) si mohu koupit auto levněji než tady. A nejen auto, ale i potraviny, pivo, oblečení, prací prášky, zahraniční zájezdy atd. než zde v tom zasraném ODS budovaném kapitalismu.

Ladislav N :-))) 2.11.2008 13:48

Re: Joska IP: 78.136.165.xxx

8 let tady vlády ČSSD budovaly "socialismus s lidskou tváří". Nechápu, proč nadáváte ODS... ;-P

Minutus 2.11.2008 15:11

Re: Joska IP: 78.136.165.xxx

To sice nevím, možná to byl i kapitalismus s lidskou tváří. Ale co vím, bylo to 8 let trvalého růstu a prosperity, kdy inflace poklesla k nule, zvýšily se značně reálné mzdy. Ke konci se i začínalo snižovat tempo zadlužení. Ne, že by to nemělo mouchy, ale byla to léta dobře vedené ekonomiky a zvyšování životní úrovně. Jen nastoupila ODS, začíná to jít od desíti k pěti. Přesně jako vývoj v USA po skončení Clintona a nástupu Bushe. Nelze ignorovat jasné a doložitelné statistiky.

Ladislav N 2.11.2008 16:35

Re: Minutus IP: 78.102.76.xxx

Na dluh. Na dluh.... Vy jste obyčejný socialistický rudý demagog.Rv(Y)

Sydney Hall 2.11.2008 11:56

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Příjmy obyvatel ČR jsou zhruba 3-5 krát nižší než ve starších zemích EU. Příjmy lékařů jsou nižší tak 5-10 krát než jejich kolegů tamtéž.

Netvrdím, že všemu rozumím, ale vím zcela přesně, že je v lidské přirozenosti pracovat pouze do výše svého platu.

Za peníze daňových polatníků vystudovali a byli vyučeni prakticky všichni obyvatelé ČR. Bezplatné školství existuje i v mnoha starých zemích EU.

Ladislav N 2.11.2008 13:55

Re: Bezplatné školství existuje i v mnoha starých zemích EU.

Bezplatné školství ovšem umožňuje vzdělání těm, co nemají či nejsou ochotni zaplatit za studium na elitnich soukromých školách, které jsou samozřejmou součástí vzdělávacího systému. Co je pro studenty výhodnější, už posoudí oni sami. V životní praxi. ;-)

Minutus 2.11.2008 15:13

Re: Bezplatné školství existuje i v mnoha starých zemích EU.

Což je asi tak 99% těch, co tam vyskytují. Elitních škol je málo, proto jsou elitní. A polovina studentů je tam ne proto, že oni na to mají, ale že jejich taťkové na to mají.

Minutus 2.11.2008 15:18

Re: Pardon, a vy snad znáte nějakou zemi (myslím civilizovanou)

Není to tak zcela pravda. VŠ byla vždy dobrá investice nejen rodin studujícího (když studujete, nic nevyděláte), tak i státu. Náklady na studium se vrátí státu v průměru nejméně desetinásobně. Ta část vysokoškoláků, kteří jsou skutečně schopní je národním pokladem. Stát je totiž tak bohatý, jak vzdělané má lidi. Jedna z věcí, kterou komunisté nechápali a systematicky ničili inteligenci. Na to taky dojeli. například auta měla v sobě motor s koncepcí 30-tých let. Stroje ve fabrikách byli začasté 100 let staré. O elektronice a počítačích ani nemluvím.

Minutus 2.11.2008 11:47

Co se týče poplatků

dá se to obhájit. Na kvalitu péče lékařem poskytované má vliv, jestli mu za den příjde 30 pacientů, nebo 50 pacientů a z toho 20 s banalitami.

JC 2.11.2008 12:06

Re: Každý sám sobě lékařem?

Prozraďte mi, jak může laik rozpoznat, že jde o banalitu a nikoli o signalizaci závažného a třeba i fatálního onemocnění !!!! Když onen lékař má doma problém s elektrickým rozvodem nebo mu nejede auto, usoudí snad, že to je banalita - a pustí se do opravy vlastnoručně? Těžko, i když to nakonec banalita být může. 

Ladislav N 2.11.2008 14:00

Re: JC IP: 86.49.15.xxx

Tady máte odkaz, na němž jsem vám na vaši otázku odpověděl.

Minutus 2.11.2008 15:25

Re: Každý sám sobě lékařem?

Snad poznáte, kdy máte rýmu, nebo jste se řízl do prstu, jak je to vážné. A nepůjdete s každou modřinou k lékaři. Pozná to - z vlastní zkušenosti. Jak je to s autem? To vám mohu říct, vím jak to můj lékař řeší. Kupuje si starší vozy, protože na nové nemá a ač žena, naučí se poznat, kdy ten vůz jede "nějak divně" , zkontrolovat olej, vodu, sleduje startování, zda mu někde neklepe blatník, nemá děravý výfuk atd. Protože u automechanika se i podobné banality platí. Jak to, že u automechanika nepožadujete tyto prohlídky za státem regulovanou cenu? Lékaři totiž pracují za ceny nadiktované státem a ještě z nich o 30% příjdou v důsledku nesmyslných pokut.

Irena 2.11.2008 16:47

Halo Sydney

Bez logiky, bez argumentů, bez komentáře!Bylo by škoda času!!!

Kubernát 2.11.2008 11:13

Re: Pane Rázek

Celý problém není v 30 Kč, ale v trendu ODS na utahování opasků, které u některých vrstev občanů a nejsou to jen ty opovrhované socky, ale starší lidé, a stále víc i střední vrstvy a to ještě u nás krize skoro nedopadla. Lidí kteří by utahovali do určité míry by snad bylo víc, kdyby neviděli, že to slouží ne k oddlužování příštích generací, ale k obohacování příznivců ODS, od Dalíků, přes státní lesy a jejich dodavatele, po centra Chomutov a další. To se má pak platit z peně poplatníků? Problém ODS do budoucna je, že nějaké "vysvětlování" už se nechce poslouchat ani přes barnumské reklamy s účastí Jágrů a jiných. Stále víc lidí se naučí k volbám chodit, zatímco voliči ODS jsou v podstatě nejukázněnější, stejně jako KSČM, bude chodit mlčící většina a to bude pro ODS pohroma, ať bude stát v čele kdokoliv. Už nepůjde na volby se dívat jaké bude počasí.

jirka.s. 2.11.2008 11:39

Re: Proč ne ubohé centrum Chomutov, když už jsme "zaplatili" tohle všechno:

http://www.lidovky.cz/ln_nazory.asp?r=ln_nazory&c=A051108_103335_ln_nazory_znk    http://www.afrikaonline.cz/view.php?cisloclanku=2006011501    http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A020220_220243_domaci_pol&t=A020220_220243_domaci_pol&r2=domaci   http://zpravy.idnes.cz/fencl-informoval-jsem-stb-neskodne-dt6-/domaci.asp?c=A011019_215552_domaci_was                                                             http://aktualne.centrum.cz/ekonomika/domaci-ekonomika/clanek.phtml?id=606362   http://www.darius.cz/ag_nikola/kus.doc                                                                          http://www.bezkorupce.cz/aktuality/zalobce-exministr-lachnit-k-soudu/    http://www.rozhlas.cz/ostrava/aktualne/_zprava/222422           http://zpravy.idnes.cz/domaci.asp?r=domaci&c=A030701_203448_domaci_pol&t=A030701_203448_domaci_pol&r2=domaci  http://www.witzany.cz/clanky/Klondike.htm  (jansta)                                                                            http://www.novinky.cz/clanek/98282-dolezel-peta-i-rehulka-jsou-ve-vazbe.html

Kobylka Lajda 2.11.2008 11:49

Re: Proč ne ubohé centrum Chomutov, když už jsme "zaplatili" tohle všechno:

Milý Jirko S., myslíte, že věcnými argumenty přesvědčíte ty, kteřží jsou chudí duchem a o problémech ani nepřemýšlejí a fakta sbírají jen po hospodách? Nejkrásnější argument byl rozhovor se Zaorálkem, to je lepší bavič než  Krampol, přiznal, že radar předjednávala ČSSD a mektal tam tak, že se všichni hlasitě smáli. Je to politická ostuda největší ráže, ale oddaní socani budou hudnout pořád tu svou. Komu není shůry dáno......

Minutus 2.11.2008 11:55

Odpovím argumentací příznivců ODS

Zcela věcně. Pokud víte o trestném činu, který se dá žalovat, udělejte to. Jinak to beru jako bulvární pomluvy. Pokračujte ve vyšetřování. Jsem s vámi zajedno. Kdo udělá prasárnu, ten musí jít sedět.

Ladislav N 2.11.2008 14:15

Re: Minutus IP: 78.102.76.xxx

Vy sám takovéto bulvární pomluvy používáte a na požadavky, abyste vysvětlil podrobnosti, neodpovídáte.

Kobylka Lajda 2.11.2008 11:44

Re: Pane Rázek

Myslím, že chyba je někde jinde. Lidé odmítají nést zodpovědnost sami za sebe, závid;-Pí úsoěšnějším, a sami leží na kanape u TV. Politická strana, která hlásá šetření, vlastní iniciativu, podnikavost, kvalitní práci, neustálé vzdělávání, stěhování se za prací atd.atd. - nemůže být v tomto Peciválově úspěšná, aspoň zatím.;-P Argumenty ČSSD mne nepřesvědčí, protože např. umístění radaru předjednala sama ČSSD (Tvrdík) a teď lže, že o tom nikdy neslyšela. Fakt je, že voliči ČSSD jsou dost hloupí lidé.

Minutus 2.11.2008 11:56

Re: Pane Rázek

Jistě. Takovou bych volil. Jenže ODS to není.

Hrad 2.11.2008 14:21

Re: Pane Rázek

Inteligentní lidé voli(pardon, volí?) ODS!!http://radovan.bloger.cz/inteligentni-lide-voli-ODS

Kite 2.11.2008 10:22

Souhlasím!

Dobře napsané a bohužel to vystihuje skutečnost. Pouze nepovažuji za arogantnost předpokládat apriori, že volič je tupec a neumí si dát dohromady dvě a dvě. Arogantní je spíše ČSSD, protože ta to právě předpokládala a vsadila na to - jak vidět vyšlo jí to lépe než sama očekávala a mě zase ztratil iluzi o poměrně inteligentním národě, na kterém nenechalo 41 let vlády komunistů následky - nechalo a já se zmýlil stejně jako ODS.

zoch 2.11.2008 11:36

Re: Souhlasím!

Žil jste v iluzi a žijete v ní dál. Stačí si jen uvědomit legitimitu vlády. Stačí si uvědomit,že nyní vládne Topolánek jen a jen díky  nečestnému nákupu. Dobrá,není to postižitelné.  Ale pokud si to uvědomíte,lépe spíchnete svojí prognózu budoucích voleb. Nečekejte zázraky a hlavně je dobré si dvakrát rozmyslet,zda k veslu pustíte  ještě radikálnější partu kolem Béma a Klause. To by snad byl poslední Klausův výstup v politice. Evropskou scénu raději ohleduplně pomíjím.

skeptik 2.11.2008 10:19

smlouva s voliči

Než začnete obviňovat z prohry všechny okolo - podívejte se prosím na to co jste slibovali při posledních volbách a kriticky si to zkonfrontujte s tím co jste pro své voliče udělali a jak jste se k nim chovali. Takže jako mnozí jsem využil svého práva voliče , kterého jste podrazili a volil jsem tak jak jsem volil - a volil bych třeba i marťany , jenom aby do nadoblačných výšin s kterých na nás shlížíte došlo poselství - pokud se za každou cenu ( i za cenu zrady svých slibů ) chcete udržet u koryta  TAK  VÁS O NĚ JAKO VAŠI VOLIČI PŘIPRÁVÍME !!

Vidlák 2.11.2008 10:21

Re: smlouva s voliči

... a raději zvolíme ještě někoho mnohem hošího.

skeptik 2.11.2008 10:31

Re: smlouva s voliči

....a co reálného navrhujete ???