28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Robin 25.10.2006 0:27

A co tahle varianta

Paroubek sestaví vládu a komunisté před hlasováním odejdou ze sálu. Pak by lidovci i zelení mohli pro takovou vládu hlasovat?

Melein 24.10.2006 22:59

Je to blbost

Pokud se jakýkoliv poslanec zachová tak, jak je naznačeno v článku, bude jasné všem voličům, kdo je ten přeběhlík. Nemůže se zaštítit ničím (jako třeba poslanec Kalousek, který chtěl být státotvorným?). Bude prostě ten jeden stoprvní hlas pro Paroubka. Nic víc nic míň (musí si to srovnat sám se svým svědomím, které může být pro obyčejného člověka dost neústupné, ale pro politika je to jen hra!).

emerson 24.10.2006 22:30

dobrá připomínka

Doufám, že to MF dnes udělá a jsem velice zvědav na odpovědi - hlavně lidovců !!!

Maruš 24.10.2006 22:16

ano, takhle by to Paroub mohl dokázat

Ale! To budou při každém hlasování ve sněmovně nějací pseudozásadoví odcházet? A vůbec po hlasování jsou politicky mrtví, protože se nebude říkat, že odešli z důvodů, které si vymyslí, ale že pustili k moci komunisty a Parouba.

Vzhledem ke stavu veřejných financí by stejně tato vláda dlouho nevydržela a dopadlo by to jak v Maďarsku, i když uznávám, že u nás by to nebylo tak krvavé.

Socani se ale vlády nevzdávají demokratickou cestou a rozhodně by nebylo snadné je od vlády odtrhnout, není to totiž demokratická strana.Paroub nás o tom přesvědčuje každou větou.Včetně té o odpovědnosti druhých a zásluhách vlastních.

Vážný 24.10.2006 22:09

Koalice

Předčasné volby nebudou. Pro ODS i ČSSD je to velké riziko debaklu. A nemusí být jejic - stačí aby lidovci, zelení nebo i komunisti neudělali svůj výsledek.

Bude asi velká koalice, bez topola a bez bradavice.... (sorry - normálně bych si to nedovolil, ale ono se to tak hezky rýmuje...)

loula 24.10.2006 19:53

Názor

Nezlobte se, ale předčasné volby už mohly být za námi, a to zcela ústavní cestou bez ohledu na snahy Paroubka dělat obstrukce.  Koncem června mohla ODS umožnit volbu člena ČSSD předsedou sněmovny. Vzápětí by Klaus jmenoval Topolánka premiérem, Topolánek by během týdne požádal o důvěru, kterou by nedostal. klaus by další týden zase jmenoval Topolánka, ten by další týden požádal o důvěru a zase by ji nedostal. To jsme na konci července, a Paroubek by na tento průběh neměl v podstatě žádný vliv Začátkem srpna by Klaus na návrh předsedy sněmovny jmenoval Paroubka, ten by mohl využít plných 30 dní, a začátkem září by důvěru nedostal. Klaus by musel vyhlásit předčasné volby, a termín je jen a jen na Klausovi. Mohl by tedy určit klidně termín komunálních voleb. Opět Paroubek na to nemá nejmenší vliv. No a dneska by bylo po mimořádných volbách, Pravda, mezitím by Paroubek tři měsíce vládl. Co je na tomto scénáři chybného? Ano, je tam chyba, že by Paroubek na třetí pokus důvěru mohl získat, protože poslancům nejde  o službu státu, ale o koryta,  která by předčasnými volbami mohli ztratit. Takže mluvme jasnou řečí, v zákulisí těchto tahanic není jenom snaha Paroubka vládnout, ale předeším snaha poslanců udržet si koryta.

huhu 24.10.2006 22:12

Re: Názor

to, aby se Paroubek projevil potřebovalo čas. To aby se začali vyšetřovat šibalové potřebovalo čas. Taky bylo třeba, aby se projevili kdu-čsl. Tohle vše bylo třeba k tomu, aby se pohnuly volební preference, při volbách v srpnu by bylo opět 100:100, předpokládám, že po získaných zkušenostech se poměr změní.

emerson 24.10.2006 22:35

Re: Re: Názor

Taky doufám - pokud ovšem neproběhne schéma, zmíněné výše uvedeným článkem... 

Kvetla 24.10.2006 22:22

Re: Názor / na tenhle sedí reakce mé babičky...

která říkávala "moje svatá prostoto !" tehdy kyž jí byl vnucován nereálný názor.Kdyby totiž bylo jednáno podle tohoto návrhu,buďme si jistí,že už by tu vláda bolševiků tvrdě fungovala.Možná s předsedou vlády p.Filipem.Vždyť kvůli moci by se ochotně dohodli i s ďáblem.;-€

deda 24.10.2006 18:34

Vlastík, Vlastíku!

Ty popisuješ  zákon komunistické ekonomie. Jenomže ekonomika potřebuje růst. Ovšem podle tebe, to co ekonomika vyprodukuje rozdá stát lenochům, ti to prožerou a tak pořád dokola. Tak to tady fungovalo za vlády tvojí naprd strany. Proto jsme figurovali až někde za Tanzánií. Pro takové jako jsi ty bych doporučoval zřídit socialistický skanzen, hodně tlusté sklo,  a tam si žijte jako před rokem 89. Maso jednou týdně a ve frontě, pivo ani limonády v letním parnu nebudou, tropické ovoce na příděl pouze o Vánocích, auta na záznam, ostatní spotřebiče pod rukou a to vše za úplatek.

Jedině to by vás socani snad vyléčilo. Vy máte zkrátka krátkou paměť.

Jiří K. 24.10.2006 18:08

Ano, anketu rozhodně zopakovat!

"Možná by MF Dnes měla svou anketu zopakovat. Tentokrát s otázkou formulovanou tak, aby skutečně něco znamenala".

To je ono! Důrazně je tentokrát zmáčknout, jména zlobivých předat Kubicemu a TV Nova, aby se s nimi mohlo řádně zatočit, poštvat na ně veřejné mínění a vyhlásit je za nepřátele lidu. Zrádce jedny zrádcovaté.

Modrou gubernii si rozvracet nedáme!

AndyO 24.10.2006 20:08

Re: Ano, anketu rozhodně zopakovat!

Až ti začne harašit, pomůže ti...arašid. ( V+S).

Zjevně je pozdě.

Jiří K. 25.10.2006 9:23

Re: Re: Ano..., - neharaší Andy, neharaší!

Jenom na mě nějak nepůsobí ten modrý Matrix.

Možná, že ony buráky, kterých z preventivních důvodů a na doporučení oněch klasiků konzumuji kila působí preventivně i proti té modré virtuální relitě!;-P

Okuste také, pak možná ledacos postřehnete ;-)!

Mortimer 24.10.2006 17:47

Ještě k odchodům

Známe postupy ve sněmovně. On nemusí nikdo z hlasování odcházet, stačí aby u lidovců jeden poslanec onemocněl, a klub nepožádal o jeho vypárování.

XL 24.10.2006 17:39

Ano, jak jinak Haasi, chcete se prece dockat dalsiho volebniho obdobi, Vy a Papa preci Ustavu nepotrebujete, vasim vzorem je Bronstejn.

Mortimer 24.10.2006 17:37

Jednoduché počty

Základem je stranická disciplina poslanců. Zatím se zdá, že u soc. dem. je velmi vysoká a u komunistů byla vždycky. Tedy - pokud Topolánek mohl získat 100 v ideálním případě, má Paroubek v případě dohody s komunisty 100 jistých. No a aby jeden z opozice ze sněmovny odešel - při zatímní disciplině socialistů a komunistů je to z jejich stany nepravděpodobné. U lidovců je to ale jinak - tím, že již tři sněmovnu při hlasování o důvěře Topolánkově vládě opustili, se nabízí spekulace, že tak můřou učinit i v případě Paroubkovy vlády. Jenže zatímco v případě Topolánka to de fakto znamenalo hlas proti, zatímco v případě Paroubky by to znamenalo hlas pro. Holt dialektika protikladu.

za normálních okolností by Paroubek dostal druhý pokus a pokud by vyhořel, tak by skončil. (pro něj by bylo výrazně horší vyhořet při druhém než při třetím - protože po třetím pokusu by si udržel vládu až do voleb, což by pro něj mohlo být výhodnější). Jenže ODS se tak bojí varianty, že by Paroubek vládu nakonec sestavil a uspěl, že dělá možné-menožné, jen aby Paroubek designaci nezískal. Nesvědčí to příliš o důvěře šéfů "trojkoalice" ve vlastní poslance. Paroubek si svoje poslance při hlasování taky zavazoval dost nechutně, ale komunisty nijak kontrolvat nemohl, a ti s ním drželi basu jako jeden muž.

Socani a komunisti totiž nemají jinou šanci, než to toho jít spolu. Jakmile jedna strana povolí a umožní nové volby, tak jí ta druhá přetáhne spoutu voličů. A pak nechápu, proč Topolánek odmítá velkou koalici - tím by totiž blok socanů a komunistů snadno rozbil.

* 24.10.2006 19:54

oposmlouvu II. nebrat!

stormhawk 24.10.2006 17:22

Malé upřesnění

Nesouhlasím s tvrzením autora, že pokud poslanec KDU opustí poslaneckou sněmovnu, tak jeho počínání nebude v rozporu s odsouhlaseným ustanovením, týkající se postupu poslanců KDU ve vztahu ke KSČM. V tomto ustanovení se totiž nehovoří jen o podpoře, ale i o toleranci takové vlády, která by se měla opírat o podporu komunistů. Přijatá deklarace vylučuje i toleranci. Tj. opuštěním sněmovny a snížením kvóra pro důvěru vládě, která by se měla opírat o podporu KSČM, by poslanec ono ustanovení jednoznačně porušil. Tento scénář se mi tak jeví jako velmi nepravděpodobný.:-/

Vlastík 24.10.2006 16:52

Proč bych se měl bát vlády socdem ?

Strašení levicovou vládou je směšné, vždyť za 8 let dokázala pořádně rozhýbat ekonomiku po ODSácké křeči. A zadlužování - podívejte se co dělá Tlustý, nejvyšší deficit v historii. Proč nešetří ? Projel by příští volby, lidem by to došlo jako v Německu a na Slovensku. Zadlužováním si také připravujeme lepší pozici k přechodu na Euro, rychleji rostou platy a snižuje se rozdíl platů k západu. Pokud koruna neklesá a inflace se drží, je to dobré. A strašení budoucností ? Pořád je lepší mít se dobře dříve než v nějakých lepších zítřcích, které stejně nikdy nenastanou. Opasky ať si utahuje ODS.

Křupan 24.10.2006 16:56

Re: Proč bych se měl bát vlády socdem ?

Spíše zdvojnásobili nezaměstnanost a zpětinásobili státní dluh. Zatínat sekeru v době hospodářského růstu je trestuhodné.

aljav 24.10.2006 17:31

Re: Proč bych se měl bát vlády socdem ?

 přesně Paroubkovina. Tlustý zdědí rozpočet od ČSSD, ve kterém Sobotka počítal s příjmy které prostě nebudou, a najednou může za schodek Tlustý. Například příjmy z privatizace se do rozpočtu započítávat nesmí a Sobotka to udělal, socani zvýšili sociální podpory pro nemakačenka a jelikož je to uzákoněno, tak se od 1.1.2007 bude vyplácet o pár miliard více. Ale to vše Ty určitě víš, a tak jsi ubohej ulhanej lump.

Vlastík 24.10.2006 17:50

Re: Re: Proč bych se měl bát vlády socdem ?

Něco jsi nepochopil, sociální dávky jsou všechny utraceny, protože z nich se nedá šetřit. Všechny tedy brzy skončí v kapsách podnikatelů, obchodníků apod. Zmenši dávky a poklesne spotřeba a ekonomika jde do mínusu. Toho se i Tlustý bojí jako čert kříže, proto se musí vymlouvat na Sobotku ty chytrej pravdomluvnej poctivče.

AAA 24.10.2006 18:09

Re: Re: Re: Proč bych se měl bát vlády socdem ?

Aaaa, dalsi perpetum mobile se socialnima davkama :)

loula 24.10.2006 19:14

Re: Re: Re: Proč bych se měl bát vlády socdem ?

Ano, ano, nejhorší pro státní rozpočet jsou lidé šetřiví. A nejideálnější daňový poplatník je kuřák a ožrala a hazardní hráč, protože na těchto komoditách stát vydělá nejvíce. Na druhou stranu ale kurevníci a smažky nejsou pro stát výhodní, protože tyto komodity stát pod palcem nemá a vydělávají na nich soukromníci, ne stát.

loula 24.10.2006 19:03

Re: Re: Proč bych se měl bát vlády socdem ?

Cituji vás: "Například příjmy z privatizace se do rozpočtu započítávat nesmí a Sobotka to udělal..".

Ano, a Tlustý toto tvrdě kritizoval jako podvod socanu, a potom Tlustý předložil svoji verzi rozpočtu a příjmy z privatizace tam započetl také. Takže co si mám o tom myslet?

Ne, Tlustý za schodek rozpočtu opravdu nemůže, ten zdědil po socanech. Pouze Tlustý lže stejně jako socani.

skorostarik 24.10.2006 14:54

podpora

Kdo zakáže politické straně nebo jejím poslancům vůbec, aby ho podporovali ? Nějak jsem přehlédl, že by Klaus při své presidentské volbě řekl nahlas, že si nějaké hlasy z KSČM opravdu, ale opravdu nepřeje, a ať se tedy neopováží mu nějaké dát...;-D Takže když BEZ PŘEDCHOZÍHO ujednání budou poslanci za KSČM podporovat kohokoliv, jen pro jeho program nebo třeba i jen pro jeho modré oči, tak by ten jistý podporovaný měl stáhnout ohon řka : "Zalíbil jsem se této nedemokratické straně, toť podezřelé, budu muset raději odstoupit a přepracovat svůj program, aby se to podruhé nestalo" ????  

tom1978 24.10.2006 14:50

Jen aby ČSSD ty předčasné volby nakonec nevyhrála

Nezapomeňte, Sobotka je druhý nejpopulárnější politik. A ČSSD už podobný tah provedla dvakrát. Byla by sranda, kdyby se ČSSD někdy na jaře příštího roku naoko zbavila Paroubka, nasadila do čela Sobotku, a celá kampaň zaměřená  výlučně osobně a proti Paroubkovi se náhle zhroutila jak domeček z karet. Sobotka by vytáhl zpátky na stožár prapor trojkoalice, se Svobodou by si padli do náruče, Bursíkovi by se slíbily nějaké pěkné ekologické daně a pápá ODS. Nová a lepší ČSSD, to zatím zabralo pokaždé.

I-Worm 24.10.2006 14:30

Mně ta naše demokracie připomíná jeden vtip z šedesátejch let

dotaz na Rádio Jerevan: Budou ještě v roce 2000 války?

odpověd: Ne, nebudou, ale bude takovej boj za mír, že nezůstane kámen na kameni.

Mirek 24.10.2006 12:48

Paroubek má mít pokus

Ačkoliv jsem volič ODS a napsal jsem už více příspěvků o tom co si o Paroubkovi myslím, jsem přesvědčen, že má mít Paroubek právo na svůj pokus, je to v souladu s ústavou a i když to ústava přímo nenařizuje, jedná se o vklad do budoucnosti a vklad k politické kulturnosti v Čechách. Ústava by měla ve skutečnosti přesně vyjádřit, jakým postupem po volbách dojde ku zvolení nové sněmovny, demisi vlády, pověření k výkonu moci a sestavování vlády nové. Zabránilo by se tak divadelním představením z jedné i druhé strany a stejně tak prezident by měl dodržet vždy stejný postup, bez ohledu na bývalou stranickou příslušnost, či aktuální antipatie. Tak by měla, podle mého osobního názoru vypadat základna demokracie - rovnost šancí těm, kdo jsou součástí demokratické politické scény a kdo byli řádně zvoleni. Ožehavý komunistický problém mají vyřešit strany samy, když jednou řeknou, že bez jejich podpory budou řešit své představy, tak důsledně a u jakéhokoliv postupu kamkoliv. V opačném případě musí chtě-nechtě přiznat komunistům roli, kterou v té chvíli potřebují, navždy, to znamená přiznat, že jsou součástí systému. Demokrat Havel demokratem ve skutečnosti nebyl, jeho využívání služeb bývalých komunistů a současná izolace jejich strany bylo pokryteckým divadlem.

gerontusinza 24.10.2006 14:10

Pane Mirku, nejsem volič ODS .Re: Paroubek má mít pokus

právě proto, že v ní nemají slovo lidé vašeho myšlení. Respektuji váš názor a vážím si ho. Je to i můj názor a byl bych voličem ODS okamžitě, za takovéhoto myšlenkového posunu. Vedení státu  nýmandy, jejichž jediným programem je antikomunismus a totální neschopnost pružně reagovat na změny vyplývající z běhu života pro  všechny občany ČR, ale zcela odmítám.  Přeji hezký den.