3.5.2024 | Svátek má Alexej


Diskuse k článku

POLITIKA: Je třeba zabít Vystrčila?

Pro našeho bývalého presidenta Václava Klause je pan Vystrčil „nulka“. Zrovna u něj si nejsem zcela jist, jestli jeho eskapáda s chilským perem, která dlouho bavila nejen české obecenstvo, byla tou správnou presentací velikána a hodnot, které naše republika vyznává.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. Renjascu 8.9.2020 8:18

Velká část výrobků, které používáme (údajně až 60%) pochází z Číny, takže argumentovat žvancem je poněkud mimo. Nebo je to tak pane Zaorálku, že vy důsledně místo toho používáte dražší ekvivalenty bez jakékoliv čínské součástky. Co třeba mobil či PC z kterého píšete příspěvky. Provádět čitelnou a samostatnou politiku (která u nás neexistuje) může mít mnoho podob a určitě není jejím znakem vzdor cesta na Taiwan, to by musel pan Vystrčil trochu přidat a o tuto zemi se také zajímat a lobovat za ni.

F. Navrátil 8.9.2020 8:03

Souhlasím s tvrzením, že se jednalo o obchodní cestu. Vystrčil totiž už několik let politicky urovnává na Vysočině cestu tchajwanským investicím a podnikání. Byla to tedy cesta na podporu jeho osobních podnikatelských aktivit. Svoboda, demokracie a rovná páteř jsou jen propagandistickou zástěrkou. Případné dopady na obchodní a diplomatické ztráty ve vztahu k Číně jsou mu ukradené. Tam žádné kšefty nemá.

J. Zaorálek 8.9.2020 8:06

Ale všichni víme, kdo je tam má.

J. Urban 8.9.2020 8:12

Vsak proto se ten smrad - krome z Hradu - line z IVK.

V. Zadák 8.9.2020 7:33

Je třeba zabít Vystrčila?

Určitě ne, ještě musí za lidská práva zabojovat v Katalánsku.

J. Ganaur 8.9.2020 8:23

Ujměte se toho boje v Katalánsku!Čekají tam na vás!;-D;-D;-D

R. Langer 8.9.2020 8:49

A proč? Tady se nikdo za bojovníka za práva na osamostatnění se kohokoliv nevydává. :-P

F. De Winter 8.9.2020 7:18

Vystrčilova cesta na Taiwan je trucpodnik Dementbloku, jehož jediným účelem je mydlit schody současné vládě a zviditelnit se při tom. Kdo v tom hledá nějaký morální rozměr je buď padlý na hlavu nebo pokrytec. U opozice je to sice pochopitelné, ale jenom Námořní lupiči a Dementblok, zřejmě podle vzoru amerických Demokratů, při tom neváhají poškozovat vlastní zemi podle hesla "čím hůř, tím líp". A za to si zaslouží nejhlubší opovržení. :-P

I. Pávek 8.9.2020 7:42

R^

J. Ganaur 8.9.2020 8:29

Ano, je to vaše heslo!A to opovržení si právem zasloužíte!Vrána k vráně sedá, komouš čínského komouše si hledá!:-P:-P:-P

R. Langer 8.9.2020 9:20

Ano, máte pravdu EU s Čínou a Ruskem spolupracuje velice úzce. Hlavně Německo je obzvláště vypečené. ;-D

M. Džmuráň 8.9.2020 7:18

Autora čtu rád a většinou kladně hodnotím, ale toto je opravdu úlet.

I. Hermanek 8.9.2020 7:50

Souhlás

A. Renjascu 8.9.2020 7:09

Vystrčila netřeba zabít, jen se musí chovat jako chlap a ne jako chytrá horákyně tj. vyčůraaně. Jednou je to obchodní cesta, podruhé je to politická podpora, jednou jde o domlouvání konkrétních kšeftů, podruhé o tom být Taiwacem. Buď se měl zaměřit na obchod, jak to dělají ostatní a nebo měl naplno vyjádřit podporu k mezinárodnímu uznání Taiwanu. To by se líbilo mě i když chápu, že je to komplikované, ale pokud to šlo s teroristickým Kosovem, tak proč ne s demokratickým státem, který existuje spoustu let. Nečitelné postoje vždy smrdí postranními úmysly a mnohdy oprávněně.

J. Nevrkla 8.9.2020 7:08

Za Vystrcilovu cestu nebude platit on, ale ti, kteří přijdou o obchod a práci.

Číňané aby se o Vystrcila začali bát, pokud by se mu něco stalo, tak je viník jasný, s tím je dost zkušeností.

D. Stirsky 8.9.2020 6:52

Může mně někdo z obhájců Zemana, IVK a spol. poučit o tom, jaký byl skutečný ekonomický přínos Zemanova lísání se k Číně? Nemyslím to ironicky, rád bych věděl, co nám to v reálu přineslo.

V. Halašta 8.9.2020 7:01

Nic. Nůžky zahraničního obchodu se dále rozviraly, investice nerosty.

F. Kusák 8.9.2020 7:30

Zkuste si položit otázku, proč jsou čínské investice u nás relativně bezvýznamné a třeba v Německu významné. Proč Němci s Číňany kooperuji a my jen přicmrdáváme. A proč Tchaj-wan investuje více než ČLR, a v jaké oblasti, a jak vypadají továrny, které tady Tchajwanci postavili. A proč se u nás podobně chovají i Korejci. Až na to naleznete logickou odpověď, pak porozumíte. Jen proboha neargumentujte tím, že nás ti Tchajwanci mají radši.

J. Ganaur 8.9.2020 8:37

Tak otázky jste položil, dal jste najevo, že odpovědi znáte, tak sem s nimi!Jinak jsou to jenom kecy, kecy, kecy.Ale nejspíš budou kecy i ty Vaše odpovědi.Pokud je napíšete, o čemž pochybuji.;-D;-D;-D

V. Halašta 8.9.2020 10:19

Nevím, proč bych si měl ty otázky pokládat ale zato vím, že jsem nikde nepsal, že nás mají thajwanci radši.

Zato přemýšlím, proč naznačujete, že číňani, na rozdíl od thajwanců či korejců, u nás nebudou chtít vydělat. Tedy až něco skutečně investují.

Z. Lapil 8.9.2020 7:13

Spravedlivé vzato, MNĚ přinesly čínské investice 499,- Kč. Totiž- skrze čínské peníze byla Slavia v lize mistrů, tu ovšem vysílá placená televize, takže jsem si za korunu pořídil testovací předplatné, které ovšem moc nefungovalo, takže jsme všichni - i ti plné platící- dostali pětistovku odškodné.

Já to předplatné pak zrušil, protože mi vycházelo ke dvěma stovkám za zápas, a až takový fanoušek zase nejsem.

M. Wodkin 8.9.2020 6:20

Senát bývá označován za zbytečný, ale neměl by být nebezpečný. Je otázka, jestli by se z něho mělo/mohlo stát Ministerstvo zahraničního obchodu.

http://www.zvedavec.org/komentare/2020/09/8424-uzitecny-idiot.htm

M. Kanda 8.9.2020 6:12

Souhlasím s autorem. Cesta pana Vystrčila měla především nezpochybnitelný morální rozměr. A chápu, že lidé bez morálky to mohou vidět jinak.

Budoucí ekonomický význam a vzteklé prskání rudých noků beru jako příjemný bonus navrch.

A. Renjascu 8.9.2020 7:28

Obviňovat lidi, kteří nesouhlasí s cestou pana Vystrčila na Taiwan z absence morálky je argumentační faul a hraní na city, protože mnozí z nich nezpochybňují právo Taiwanu na existenci, ani nemilují extra Čínu (což je Taiwan vlastně také), ale zpochybňují motivy předsedy senátu. Samozřejmě pokud by se pan Vystrčil zajímal o Taiwan či o lidská práva obecně, tak by ta cesta vypadala trochu jinak, ale pan Vystrčil v poslední době zdůrazňoval spíše obchodní a nikoliv morální význam této cesty. Jinak pokud jde o morálku, tak ta evidentně absentuje i u všech našich partnerů z EU, protože tam nikdo z nich na Taiwan také nechce jezdit a opravdového zastání se mu tam také nedostalo. Přitom by stačilo vyjádřit záměr vedoucí k uznání Taiwanu a zřídit si tam oficiálně ambasády. Evidentně, ale i tam vítězí obchod nad morálkou.

P. Selinger 8.9.2020 7:52

Pan Vystrčil si tu cestu nevymyslel, plnil odkaz pana Kubery. Na této diskuzi se zřejmě sešlo mnoho aňáků a komoušů !

I. Pávek 8.9.2020 7:58

Aha, takže plnil odkaz. ;-D

A. Renjascu 8.9.2020 8:07

Kdo je aňák a kdo komouš mě na diskuzi moc nezajímá, tam mě zajímají argumenty či reakce na ně. Zřejmě z mého příspěvku čtěte něco co tam není a přehlížíte co tam je. Pokud si pročtete mé staré příspěvky, tak zjistíte, že podporuji mezinárodní uznání Taiwanu. Pan Vystrčil je předsedou senátu ČR a nikoliv příbuzným pana Kubery a tak předpokládám, že k cestě nás Taiwan měl trochu jiné motivy než plnit přání svého předchůdce.

I. Pávek 8.9.2020 7:53

Čo si pán Kanda predstavujetě pod slovom ,,morálka"? Jako majů chápať vašu prípisku luďja bez morálky?8-o

M. Kanda 8.9.2020 9:43

Normálnímu člověku netřeba vysvětlovat, co je morálka. A ti ostatní to stejně nikdy nepochopí.

D. Stirsky 8.9.2020 4:27

Souhlas. Často nám lidé typu Štěpánek a spol. z IVK líhně kážou o tom, že v Číně je to jiné, že mají jiné tradice, že oni chápou lidská práva jinak. OK, byl jsem tam a i bych s tím souhlasil. Pak ovšem oni musí pochopit, že my u nás to vidíme jinak.