2.5.2024 | Svátek má Zikmund


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Patrick 23.7.2007 10:21

Re: S Dienstbierem jistě nikdo vážně neuvažuje

Vase uvaha o kralovske rozsade ma logiku vzhledem ke slabosti osobnosti kadidata Dienstbiera a dava soucasne prostor pro druheho viteze voleb Jyrku. Ale potom - potes nas Pan Buh.  

jozka 23.7.2007 8:37

a kdy ze bude ta prima volba prezidenta?

Tak nevim, skoro kazda strana ma ve svem volebnim planu primou volbu prezidenta a po volbach nejak tu chut na primou volbu ztrati..

tatina 23.7.2007 8:28

Pan Dienstbier zklamal i po roce 1989,

a to nejméně dvakrát.Poprvé když jako ministr zahraničí okamžitě nevyžadoval po Rusku pohledávky,které šly do miliard,a po druhé,když se vydal na cestu politického turisty,aniž by za sebou zaplatil dluhy,které za sebou nechával v opuštěných stranách.Opravdu si nedovedu tohoto proruského Trockystu představit ve funkci presidenta České republiky.Možná tak na Kubě,či jiném socialistickém státě,ale ne v demokratickém.

huhu 23.7.2007 9:10

Re: Pan Dienstbier zklamal i po roce 1989,

Havel s Dienstbierem především zklamali, když v době sjednocování Německa nevyžadovali tak jako Polsko potvrzení Postupimské dohody sjednoceným Německem o odsunu sudetských Němců a místo toho se ještě omlouvali.

ergo 23.7.2007 9:17

Re: Pan Dienstbier zklamal i po roce 1989,

Jak to myslíte "okamžitě nevyžadoval po Rusku pohledávky"? To měl nasadit kuklu, napáskovat včelky do devítky, sednout do Tatry 613 a vyrazit za Gorbim nebo Jelcinem?

Kajan 23.7.2007 8:14

Dientsbier neselhal ! On pomáhal v těch komunistických koncentrácích svým členstvím ve zločinecké organizaci ta lidi mordovat !!! Dzp.

MeKu 23.7.2007 8:12

Podotýkám

bývalý komunista je totéž co bývalý černoch.

ergo 23.7.2007 9:13

Re: Podotýkám

Jen jestli jste si to samé myslel o těch Dybech, Dlouhých a Kočárnících, kteří nám tu po revoluci pár let zdatně ku.vili ekonomiku.

fuurie 23.7.2007 17:23

Re: Podotýkám

Černoši, žalujte ho!;-)

PROKOP BUBEN 23.7.2007 8:06

MÁM ZA TO

 ŽE LZE POCHOPIT NĚKTERÉ MLADÉ A NEZKUŠENÉ, KDYŽ VSTOUPILI KE KOMOUŠŮM DO ROKU 1948.....Možná i mnohé zaslepené, kteří se upsali po roce 48.....Nelze však tolerovat ty, kteří setrvali u komunistů ještě po roce 68, nebo nedej bože k nim ještě vstoupili.......

jirka.s. 23.7.2007 16:30

Re: Asi máte na mysli nejspíš tyhle:

Jan Kavan, členem KSČ, styky s STB, Z.Škromach, 1982-1989 člen KSČ, J.Rusnok, 1988-1989 kandidát KSČ, J.Tvrdík, 1988-1989 kandidát KSČ, E.Zeman, 1966-1970 člen KSČ, J.Schling, 1981-1989 člen KSČ, M.Kraus, 1984-1991 člen KSČ, Jiří Václavek, 1964-1968 člen KSČ, František Strnad, 1984-1989 člen KSČ, Miroslav Svoboda, 1985-1989 člen KSČ, , K. Šplíchal, 1983-1989 člen KSČ, Miloslav Vlček, 1983-1989 člen KSČ, Petr Ibl, 1984-89 člen KSČ, Miloš Melčák, člen KSČ, Josef Smýkal, členem KSČ, Jan Mládek, 1987-1989 člen KSČ, J. Palas, 1980-1990 člen KSČ, M. Emmerová, 1966-1969 členka KSČ, A. Sýkora, 1983-1989 člen KSČ, Rudolf Tomíček, 1967-1990 člen KSČ, Hana Šedivá, 1979-1990 členka KSČ, V. Laštůvka 1966-1969 byl v KSČ, J. Kubinyi - do roku 1990 člen KSČ, R.Kopecký, 1981-1989 člen KSČ, Alfréd M R.Kopecký, 1981-1989 člen KSČ, Alfréd Michalík, do roku 1990 člen KSČ, Oldřich Němec, 1976-1990 člen KSČ, L. Skopal, 1983-1989 člen KSČ ........stačí, ne?

jerry 23.7.2007 8:00

No, to je těžký

toho dědka nic nepřiměje k tomu, aby odešel. Navíc jej pořád zvou do světa, aby pořádal přednášky pro podobný ješitný dědky. No, a taky je počtvrtý ženatý. I to o něčem svědčí. prostě - celoživotní bojovník za svou pravdu, i když ta se časem mění. Ale přiznání chyb - to od něj nečekejme. :-)

ll 23.7.2007 7:18

Ruml st. byl daleko větší formát než Dienstbier

Ten již jako student působil v 48ém ve studentském akčním výboru a pamětníci vědí, co to znamenalo. Dienstbier jen posluhoval svým pánům oblbováním posluchačů.

zk 23.7.2007 7:24

Re: Ruml st. byl daleko větší formát než Dienstbier

I to oblbování  posluchačů bylo pro soudruhy velmi důležité

VL 23.7.2007 9:10

Re: Re: Ruml st. byl daleko větší formát než Dienstbier

Jak to říká v jedné písni Karla Kryla ďábel: "hlas to je dnes, to co se cení".

VL 23.7.2007 9:18

Re: Re: Re: Ruml st. byl daleko větší formát než Dienstbier

P.S., našel jsem plné znění, je to píseň "Hlas" z roku 1983

"Jen nech si svou duši, ta k ničemu není,

vždyť mnozí i zdarma ji upsali čertu,

však hlas - to je zboží, jež dneska se cení

a dobře se platí - to beze všech žertů!"

Jakub S. 23.7.2007 11:09

ANO: akční výbory - ti nejostřejší a nejoddanější Stalinovi!

Jako v Brně na FF Šabata, Kalousek... Jako na VŠE Vaculík... kolik budoucích vynikajích vědců atd. měli na svědomí, to už se nikdo nedoví, mí bolšánci medoví! Na blití.

Ano, mnozí to velice moc napravili, klobouk dolů... ale do funkcí NE! Podívejte se na Kohouta.

BuBU 23.7.2007 6:54

Soudruh Dienstbier svojí kandidaturou . . .

. . . na presidenta pouze dokazuje pravdivost tohoto článku . . . . a fakt, že i když v roce 1969 z KSČ vystoupil (ale pouze z důvodu nesouhlasu se vstupem okopační armády) - tak do dnešního dne zůstal pravověrným komunistou, který nemá v těle kousek studu a pokání !

Ano - to je vlastnost pravých, kovaných bolševiků : Dravost, nesoudnost a naprostá absence studu a pokání ! 

Naprostý souhlas s článkem ! Ano, musela a musí to být pořádná sv*ně, když ji bolševici nechali dělat korespondenta v USA - v hnízdě imperialismu !

Tedy 23.7.2007 5:59

Co je vlastně levicový intelektuál?

 Levicový intelektuál vyrostl z potřeby sociálního cítění. Ale v dávných dobách předminulého století. V století minulém se levicoví vůdci opírali o populismus v zájmu udržení moci. V čase největšího zneužití sociálního cítění(Lenin, Hitler, Stalin, Brežněv atd.) se levicoví intelektuálové přizpůsobovali tlaku moci jako plastelina. A to je příznačné až do dnešní doby.

 M.Zeman v knize "Jak jsem se mýlil v politice" o sobě píše, že byl vždy líný a manuálně neschopný. Zato hodně a stále četl. Dočetl se a dopsal až do dnešních časů, časů demokracie, kdy se nakonec stal velkým guru levice. Ta lenost je příznačná pro všechny levicové intelektuály, kdy hledají pro svou zoufalou neexistenčnost oporu a záštitu pracovitých, za které se mohou schovat a na kterých mohou vyrůst až k postům nejvyšším. Musí jen dobře lavírovat v zmítající se náladovosti pracovitých sociálně slabších lidí. Boj mezi nimi vedl mnohdy k jejich vzájemné likvidaci. Kdo to jakž takž přežil, dnes to využije k novému tažení za svou seberealizaci.

 A kdyby padli všici, vstanou noví levicoví prognostici! :-/

honzak 23.7.2007 7:49

Re: Co je vlastně levicový intelektuál?

ten konec je parafráze na dělnickou píseň Rudý prapor? To nás učili zpívat na základní škole před 50 lety...

Soudruh Dienstbier by se měl odebrat na smetiště dějin. A zůstat tam.

VL 23.7.2007 9:09

Re: Re: Co je vlastně levicový intelektuál?

Ostatně ani ten "Rudý prapor" neuměli vymyslet. Hudba odpovídá německému pochodu "Priz Eugen", opěvujícímu (ironie dějin) dobytí Bělehradu.

Jakub S. 23.7.2007 10:57

Ano, potvrzuju jako historik:

Prinz Eugen der edle Ritter (no zkuste si to, naschvál - ?) - a říjnová revoluce byla v listopadu a Lenin byl Uljanov... a tak je to se vším.

zlý kukuč 23.7.2007 5:10

Davide jsi .ůl

mladý a už tak velký;-(

zk 23.7.2007 7:25

Re: Davide jsi .ůl

Nějaký argument by nebyl?

Alois 23.7.2007 4:26

No, nevím - skutečně je v tom něco PŘÍLIŠ ambiciozniho, chtít být zahr. dopisovatelem na záp. straně

v r. 1958 - jen mladé děvče té doby by asi mohlo netušit, že půjde jen o klubovou průkazku a žádné další služby.. Ale - kolik bylo takových, kteří se do deseti let dostali do kotelny - kolik z toho mlčícího davu ve sféře  ruského vlivu a po Maďarsku ,si dovolilo představovat, že by byl možný alespoň ten socialismus s lidskou tváří, namísto neochvějného pochodu ke komunismu.. Ani politiku nelze hrát mimo její hřiště.

Jen jestli těm osmašedesátníkům nezazlíváte vlastně, že nám to nevyhráli - jako by se mohlo něco změnit bez nás.

Mezi karieristy 50. a 80. let, kteří tu knížku pro exponované místo přijali, nevidím žádný rozdíl, kromě toho, že někteří to ve své karieře dotáhli do té kotelny a jiní nikoli.Proto jsou mi bližší ti, kteří dostali po čuni, protože se pokoušeli měnit, o moc víc než Falmrové, kteří dík průkazce dostali ten post  a osvědčili, že nikdy by nic neměnili.. Dienstbier je politicky čitelný. 40 let se nezajímá o nic jiného, než o zahraniční politiku a diplomacii. Nechť se fundovaní politikové pustí do diskuse s jeho názory o současnosti, to může společnosti jen pomoci. Myslím, že některé jeho postřehy jsou zajímavé, kvůli té dlouhé praxi. Ale stejně mám dojem, že celá koncepce je pro 21.století tak nějak senilní.. Jenže - kolik tu v těch žabomyších válkách máme politiků, kteří jsou schopni mít vůbec nějakou koncepci?

Za prezidenta bych si Dienstbiera nepřál, ale v opozici, nebo v poslanecké lavici vůbec,by byl pro mne snesitelnější, než většina dnešních sociálních demokratů i poslanců dalších stran, jejichž politický přehled nepřevyšuje standard  české venkovské putyky ..

Snad budou diskuse o Dienstbierovi i Schwarzenbergovi katalyzátorem poznání, že ministři se handrkují v podpalubí o škrty ve svých rozpočtech, zatímco lodi Česká republika nechybí jen kapitán, ale i kormidlo a málokdo se zajímá o to, kam pluje s rozvinutými plachtami..

Jap 23.7.2007 9:05

Re: No, nevím - skutečně je v tom něco PŘÍLIŠ ambiciozniho, chtít být zahr. dopisovatelem na záp. straně

Alois  diky, pripomnel jsi  nam neco co  mi  v teto diskuzi o Dientsbierovi dosud uniklo,  i kdyz je to  tak zjevne,  ze totiz vstoupil do KSC 2 roky po Madarsku 1956. Bylo mu kolem  20 let, musel mit nejake idealy, vim, ze je meli ti kterym bylo  20 let v 1968 v CR, znam je osobne, a nedovedu si predstavit, ze by se s takovym  krivakem nekdo  z nich bavil, pristich 30 let. 

Ras putin 23.7.2007 2:54

Diplomaticky řečeno, Služpivo je nepoučitelný magor

V 50. letech vstoupil do KSČ a chtěl být  jugoslávským Titoistou. V 60. letech ho jako zahraničního zpravodaje vyhostili z USA, prý pro podezření ze spolupráce s KGB.

V 80. letech psal spolu s Uhlem dopisy na podporu sandinovské revoluce v Nicaragui a proti financování Chile ze strany Spojených států. Že se v obou zemích SSSR a Kuba snažily podporovat marxistickou revoluci mu vůbec nevadilo.

V Srbsku jako zmocněnec OSN tak dlouho hájil Miloševiče, až ho musel jeho šéf požádat ať  drží hubu.

Nyní opět podlejzá komunistům, socanům a jde na ruku Putinovi. Ten člověk už z marxismu nikdy nevyroste, podobně jako Uhl.Rv

Levap 23.7.2007 17:39

Re: Diplomaticky řečeno, Služpivo je nepoučitelný magor

Svatá pravda

Hrad 23.7.2007 0:54

Dinsbier

Clapče(chlapci?).

Nejsem skalní obájce komunismu jako sociálního hnutí, ani komunistické ideologie, a už vůbec ne komunistické(tam, kde se to na čas podařilo) komunistické praxe. Přesto musím říci, že komunismus je "VÍRA" že lidé jsou si v době svého zrození rovni;  že silnější by měl pomáhat slabšímu; nikdo nemá právo obohacovat se na úkor druhých; zaměstnanci mají nejen povinnosti, ale i práva; honba za ziskem by neměla mít přednost před kvalitou života; kdykoliv se sejdou dva nebo tři, mají si tyto zásady připomínat. Komunismus nevznikl, jako mnoho jiných hnutí tak, že se  setkal šarlatán z hysterkou. Vznikl jako reakce na reálnou situaci. Tato reálná situace ve světě stále existuje.  Reakce na ni nemusí bít reakcí vycházející z komunistickýc myšlenek. Tak třeba ve slumech, a v nich žije skoro miliarda lidí,  se šíří hnutí zvané pentocostalismus(pentecostal religiosity), které může snadno nahradit komunistické hnutí. Házení imaginárního bláta na Dinsbiera 17 let po listopadu svědčí  o jisté produkci žláz s vnitřní sekrecí(emoční vybavenosti), a mdlém duchu duchu těch, co toto bláto házejí. Za "komančů" bylo takové okřídlené rčení: Kdo nejde s námi, jde proti nám. Zdá se mi, že pro ideologické rektální alpinisty platí pořád, byď s opačným znaménkem. Psí duše se vždy lísají k momentálním vítězům. Chtě bych mít jiného prezidenta, ale ne s těmito argumenty. Ať se vám aspoň práce daří. 

Hrad    

huhu 23.7.2007 1:03

Re: Dinsbier

příště vykládejte tu o Karkulce. Komunismus dělí lidi podle příslušnosti ke "třídě" - dělníci, rolníci a pracující inteligenti vs. vykořisťovatelé. Ze zlodějny dělají ušlechtilou věc a pracovití nedobrovolně živí armádu parazitů, kterým chybí akorát chuť pracovat, na ty opravdu potřebné kašle. Neuznávají objektivního soudce rozdělování hodnot a oceňování príce svobodný trh a svobodnou konkurenci, to že právo má platit pro každého stejně. - kdo je silnější urve, mocensky více. - výsledkem je úpadek, násilí a všeobecná bída. Zkušenosti jsou.