22.5.2024 | Svátek má Emil


Diskuse k článku

POLITIKA: Chybná výměna

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MK 4.12.2008 17:54

paradox Lisabonské smlouvy

Je pravda, že LS nelze jednostranně vypovědět. Po jejím přijetí však bude možné, aby za mandátu nějaké jiné, otevřeně protievropsky naladěné české vlády, ČR z EU vystoupila. Takže paradoxně by její přijetí mělo být v zájmu všech, kteří se v koutku duše s členstvím ČR v EU vlastně nikdy nesmířili.    

rintintin 4.12.2008 13:47

Trojsky Konik Mach

Prof. Klause promluvil k narodu !  uz zakladate novou stranu? nebo si jeste mame pockat, lhat umite stejne dobre tak jako vas ucitel Prof. vite vy vubec co je smlouva mezi EU NATO POLSKEM A CR !? jamyslim ze to vite a to moc dobre, tak ze neni rozdil mezi vama a napr. strasidlem jmenem Tamaš ! Lis. Smlouva sem patri zrovna jako Radar ! jedno z druhym je pro nas zavazujici , apropo uz jste cetl clanek v komentari Historika a Publicisty Jana Urbana? jestli ano musite myt uz ted hrozne trauma.

Vodák 3.12.2008 23:19

Re: Hlavně aby se pan profesor nezlobil......

Aby jste se nedivil a vládu, která smlouvu o radaru vypoví neviděl velmi brzy. Co se týče druhé smlouvy dizkuze není o schválení. Jste mimo mísu.

chytrý horák 3.12.2008 22:35

Re: Hlavně aby se pan profesor nezlobil......

To by tak hrálo, že, připlácet si na to, že nás někdo chrání... Nebudete Vy levičák? Ti se také často diví, že si musí připlácet na svou životní úroveň;-P

chytrý horák 3.12.2008 22:31

Re: Rozlišné případy

Částečně souhlasím, částečně ne. Klaus se nevzteká, ale má dosti věcné a konkrétní výhrady. Pokud chcete, můžete s nimi polemizovat, stačí přečíst si je na jeho stránkách.

Schimanski 3.12.2008 22:06

Hlavně aby se pan profesor nezlobil......

Umístění radaru USA na našem území a "dočasný " pobyt vojsk USA zde bude již na věky věků, v podstatě do té doby, dokud to bude USA bavit. Časem , až se to usadí, bychom si mohli  za ten radar a pobyt vojsk i připlácet, že.  Už vidím nějakou vládu, jak tu smlouvu vypovídá.

A pokud se týká té druhé smlouvy, Lisabonské ,tu také schválit nemusíme. Můžeme vystoupit i z EU a spoléhat na to , že náš geniální pan profesor s Mirkem a "jedničkou" z KDU to tady už nějak ukočírují a udělají z Česka středoevropského tygra.

Karel K 3.12.2008 21:54

Re: Rozlišné případy

Klausovo vyskakování je ovšem neproduktivní, pokud neřekne, co chce u čerta dělat dál - kdybychom nepodepsali, jaká je naše další alternativa? Vlézt na Říp a dělat tam schůze neuro-sklerotiků? Jaký je jeho akční program? Jako čestný předseda strany měl povinnost stranu přesvědčovat,  ne  zní utíkat. 

Je jasné, že nepodepsáním by naše členství v Unii neskončilo, stejně jako neskončilo u Irska, ale naše prezidentsví Unie by pak bylo jen blbým vtipem. Co tam budeme dělat, když nebudeme podporovat lisabonskou smlouvu? Brojit proti ní? Už teď Frantíci a jiní uvažují, jak by nás toho prezidentství zbavili.

 Musíme nutně hledat třetí řešení.  Já prostě nevěřím, že není jiná šamce  než jen ano nebo ne. Umění diplomace je umění dohody, ne facek. To je apk konec. Klaus ovšem jasně naznačuje, že bychom to neměli podespat ani  s případnou změnou, však žádnou nenavrhuje. Takže národ se jen dohaduje, proč lisabonskou smlouvu odmítá - kolojuí různé dohady, ale mnohé ani neřekl    Nejlepší by bylo referendum, pak je Topolánek i Klaus z obliga.   . Jenže po referendu už není o čem debatovat. Takže jediná třetí cesta je odkládat, odkládat, odkládat. Pokud nám to spolknou :-).

 Chceme-li zůstat v Unii, musíme v ní získat nějakou vážnou roli. Ani přitakávačů, ani robíječů, ale roli dospělého člena, ne stát, který neví, co chce.

JJ 3.12.2008 21:53

Pan Mach je mimo realitu

LS schvalena bude, pokud se za to podari neco vyhandlovat, tak jedine dobre.

majolenka 3.12.2008 21:27

kdyby nebyly napsány některé články

svět by o mnoho, případně o nic,  nepřišel (Y). Pak jsou ale i takové, např. http://zpravy.idnes.cz/z-ods-roste-druhy-klon-po-klausovske-partaji-vznika-dalsi-strana-phq-/domaci.asp?c=A081202_082310_domaci_jba, které jsou poměrně zajímavé. :-)

nn 3.12.2008 21:26

Re: MONIKA

Bože, zase ženská jen se třemi mozkovými závity  a plete se do politiky.

nn 3.12.2008 21:21

Re: Zaorálek

Aááá zase nějaká modrá straka se schovává za "zaorálka" a myslí si, že mu na to naletíme, že vy vole!

Minutus 3.12.2008 21:17

Re: Kdyby příští vláda smlouvu o radaru vypověděla.....

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

Minutus 3.12.2008 21:15

Re: Je to jednoduché

Hůř se střílí do jednotného celku EU, než do nějakého malého státu. Pokud konvenčně napadně někdo relativně malé Slovensko a Česko, co asi tak Amíci nadělají? Začnou s hvězdnými válkami? Udělal byste to být americkým prezidentem? Já ne.

A proti konvenčním zbraním má dostatečné blízko armádu jen Evropa. Pomohly by jen mohutné americké základny na východním Slovensku a poblíž Polských hranic. Tak jako tak v případě konfliktu jsme odepsaní. Radar to spíše zhorší. Proč asi Rusáci chtějí mít rakety v Kaliningradu? Protože vědí, že z Polské základny žádné antirakety nestihnou reagovat včas.

Minutus 3.12.2008 21:09

V případě jaderné války USA proti Rusku

má radar za úkol naskenovat rakety které budou vypáleny proti USA. Pokud začnou Rusáci (což pochybuji, nemají na to, ale nevylučuji) tak napřed sestřelí ten radar, tj. dříve, než to vlastně začne. A pokud budou Rusáci napadeni (pochybuji taky, a proto si myslím, že je radar nanic) zjistí to do několika minut a do půl hodiny už poletí několik střel přímo na radar a aspoň jedna doletí. Takže pak už Amíci nebudou mít co u nás bránit a zapíší si to do povolených ztrát.

Martin 3.12.2008 20:28

Re: LS lze vypovedet

nesmysl, neni tam vubec nic o tom, ze by cokoliv bylo k povolovani. je tam jasne dano ze lze vystoupit. a pak je jen v dalsim odstavci vysvetleno, ze mezinarodni smlouvy s vystoupenym objektem bude sepisovat rada a schvalovat parlament. prectete si to poradne.

Damiel 3.12.2008 20:28

ČR=dva mozky

Klaus a Mach ví všechno nejlíp,všichni jsou tu zbyteční,oni jsou ta demokracie,co nám byla ukradena?

Martin 3.12.2008 20:26

Re: neni to pravda

ztratil tvar ten, ktery vubec netusil o jednotkach a radarech nato ktere existuji :-D

Martin 3.12.2008 20:25

Re: neni to pravda

chtel jste jednotky ? dodal jsem je, chtel jste radary pod velenim nato ? najdete si natinads

nebylo by lepsi priznat, ze jste o tom co pisu nic nevedel nez tady ted placat uplne blbosti ?

Šumavák 3.12.2008 20:10

Re: Rozlišné případy

Ano, to je rozumná úvaha.Ale dnes už bezpředmětná!!To měl udělat Topolánek( zmocnění od kongresu ODS na to měl!) když mu ji vrazili do ruky a řekli :PODEPIŠ ! nebo...... Měl říci: podepíši, až ji naši legislativci prostudují a posoudí.

To ho ovšem ani nenapadlo, to by mu Sarkozy nepoklepal na rameno a ani Merkelová by ho nepolíbila.....

Takže v této fázi nic moc jiného, než "Klausovo vyskakování" nezbývá....

Karel K 3.12.2008 20:01

Re: Rozlišné případy

To je právě to, co nám nakecávají" přijmout či odmítnout. To je pitomé ultimatum, to je nepřípustné. Která pravidla Unie tohle nařizují?. Taková ultimata jsou pro malé děti  a je to také nejlepší recept na rozbití unie. Samozvaný parlament mohl schválit danou smlouvu  - ale měli tam poslanci právo svého státu to schválit? Asi ne, většinou jsou to jen odložení politici. Podepsat smlouvu předběžně ovšem byla kravina, ale poskakovat vztekem jako Klaus je také dětinské.

Prostě stačí napsat zpátky do Bruselu, že se nám ve smlouvě nelíbí to a to a že když to změní, tak to podepíšeme. Takový politický tah dá Bruselu za srozuměnou, že neodmítáme, ale také nepřijímáme napolo uvařenou smlouvu.

To chce prostě státnický tah.  Brusel žádá moc, ale na nic nedává záruku. To nejde  - je třeba je naučit, že s námi musí vyjednávat, ne rozkazovat . Přece museli tušit, že se všechno nebude líbit všem.

kůrovec 3.12.2008 18:58

Re: Kdyby příští vláda smlouvu o radaru vypověděla.....

Moniko,co kdyby jsi se čla raději věnovat tomu co,umíš a¨znáš,myslím sexu.O vojácích se raději nebav.Víš ,co dokáže taková rota ,když není v rojnici

Fišta 3.12.2008 18:36

Re: Rozlišné případy

LS lze jen ratifikovat. Cokoli jiného je nepřípustné - viz Irsko

Šumavák 3.12.2008 18:26

Re: Rozlišné případy

Kdo za ČRse zúčastnil té přípravy?

Premier ji dostal den před podpisem a to ji viděl poprvé !

stratég 3.12.2008 18:00

Pan Mach je najivní jak půlroční dítě

opravdu si myslí,že vazba na USA zaručuje, že když velmoci v Evropě budou s námi něco chtět provézt,že USA pokud jim to nic nepřinese zasáhnou.Na to teda musí být mozek a zkušenosti a nebo ,a to spíš, fanatismus.

Gregory 3.12.2008 17:42

Re: Je to jednoduché

Aha , Tu odpovědnost jsme zažili v 38 . 48 . 68 . A zásadově pacifistická Evropa bude někoho chránit . Nedejte se vysmát .

Gregory 3.12.2008 17:38

Re: Dosti jiz dotaci...

Rusko a Evropa ? Nestrašte . Toho bych se nerad dožil .

www racek 3.12.2008 17:06

Re: Naši omezenou suverenitu si už dávno děláme sami.

do ingolstadtu jde taky dost často ruská ropa. brzo už to bude většinou

www racek 3.12.2008 17:04

Re: tak tomu článku nerozumím ...

víte že půl evropy má rovnou daň?

Jenda 3.12.2008 16:59

Re: Nehledě na to, že Mach lže...

Jiste, ze je radar proti Rusku. Ne protoze by ho spehoval (na to maji americani dost jine techniky), ale protoze by jim pri dalsi bratrske pomoci zaskocil v krku.

Jenda 3.12.2008 16:56

Re: Já si myslím,

Takze se centralne rozhodne, ze budou vsichni pouzivat samopaly raze 6,71 (protoze ty vyrabi jenom firma meho strycka) nezavisle na tom jestli jsou k necemu nebo k necemu.